Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2002, 11:30
Verwijderd
Doordat verschillende mensen zich ergeren aan vragen die 100x terugkomen, is het misschien een idee om met z'n allen te werken aan een FAQ voor deze 2 forumonderdelen.

Zijn er mensen die mee willen werken aan het schrijven van (onderdelen voor de) FAQ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2002, 11:46
Koen
Koen is offline
Ik ben er al druk mee bezig Met de H&T FAQ, that is. De S&M FAQ zal in eerste instantie een initiatief moeten zijn van de huidige Forumbazen daar, al wil ik daar best mijn medewerkin in verlenen.

Zodra ik een stuk op weg ben, zal ik 'm hier posten en om toevoegingen / verbeteringen vragen. Ik gooi 'm dan wel in dit Topic, kan deze open blijven.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 11:53
de postbode
de postbode is offline
lijkt me een goed idee koen we (ik iig) wacht(en) af

-de postbode-
Oud 11-06-2002, 15:03
Verwijderd
Ik heb al meerdere keren aangegeven op feedback dat er zoeits moet komen, heb ook al toegezegd te willen meehelpen aan 't opzetten van zoeits.

Alleen nooit meer wat van gehoord. Jammer.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 17:04
Verwijderd
Ik wil ook wel meehelpen. Gewoon een paar conclusies uit wat topics door elkaar gooien .
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 17:55
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
perseus schreef:
Gewoon een paar conclusies uit wat topics door elkaar gooien .
en heel groot en duidelijk uitleggen wat het verschil tussen soft en hardware is http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=124603

-de postbode-
Oud 11-06-2002, 19:06
Verwijderd
Citaat:
de postbode schreef:

en heel groot en duidelijk uitleggen wat het verschil tussen soft en hardware is http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=124603

-de postbode-
Hmz... Dat staat al vrij duidelijk in de announcement die Koen heeft gemaakt. Maar als mensen de announcement niet lezen
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 10:34
Verwijderd
Okay, mijn pw-week zit erop, dus ik kan een stukje van de FAQ gaan maken. Is het goed als ik een stukje maak over netwerken aanleggen?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 10:48
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:
Okay, mijn pw-week zit erop, dus ik kan een stukje van de FAQ gaan maken. Is het goed als ik een stukje maak over netwerken aanleggen?
Why not?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 11:39
Verwijderd
Citaat:
henri schreef:

Why not?
OK, ik begin na het eten
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 12:04
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Er worden ook wel geregeld vragen gesteld over het plaatsen van webcambeelden op een website, is het misschien een idee dat daar ook een faq over wordt gemaakt?

Ik bied me wel aan als het nodig wordt geacht...

En trouwens, is het misschien niet makkelijk om vooraf dingen af te spreken met betrekking tot de layout, woordgebruik en een "coördinator"?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 14:17
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
chatfreak2002 schreef:
Er worden ook wel geregeld vragen gesteld over het plaatsen van webcambeelden op een website, is het misschien een idee dat daar ook een faq over wordt gemaakt?

Ik bied me wel aan als het nodig wordt geacht...

En trouwens, is het misschien niet makkelijk om vooraf dingen af te spreken met betrekking tot de layout, woordgebruik en een "coördinator"?
lijkt me een goed plan, het lijkt me op het moment dat koen het beste alles kan coordineren (als ie dat wil natuurlijk) verder hebben we dan al de volgende mensen die wat doen

- chatfreak: webcam op site
- perseus: netwerken (ook een stukje over internet delen???)
-
-
-

vult u maar aan.... ik wil ook wel wat doen, maar heb niet heel veel tijd en zo en weet ook niet zo goed wat ik dan moet doen.

-de postbode-
Oud 12-06-2002, 14:39
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Misschien is het ook wel handig dat ik een script schrijf waarmee we artikelen kunnen toevoegen aan een database? En waarbij het toevoegen alleen kan gebeuren door bepaalde personen?

Uiteraard met dezelfde layout als die van het forum...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 14:44
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
chatfreak2002 schreef:
Misschien is het ook wel handig dat ik een script schrijf waarmee we artikelen kunnen toevoegen aan een database? En waarbij het toevoegen alleen kan gebeuren door bepaalde personen?

Uiteraard met dezelfde layout als die van het forum...
ik zou zeggen, mail koen

-de postbode-
Oud 12-06-2002, 14:46
Koen
Koen is offline
Kan best natuurlijk, maar alleen voor H&T? Dan is het handiger om zoiets te maken voor het hele Forum, dus voor elk Forum iets toe kunnen voegen.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 14:48
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Citaat:
Koen schreef:
Kan best natuurlijk, maar alleen voor H&T? Dan is het handiger om zoiets te maken voor het hele Forum, dus voor elk Forum iets toe kunnen voegen.
ja dat is natuurlijk wel zo handig, maar hoe moeten we dan de indeling maken etc.?

Laatst gewijzigd op 12-06-2002 om 16:50.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Koen schreef:
Dat lijkt mij ook handig, want sommige dingen betreffen zowel hardwaren als software.

Citaat:
de postbode schreef:
- perseus: netwerken (ook een stukje over internet delen???)
Idd, ook over internet delen. Gewoon de hele rataplan. Want ik ga vanavond als mijn broertje in bed ligt mijn eigen netwerktje opzetten . Ik heb net een crossoverkabel gekocht.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 16:30
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Ik ben op dit moment druk bezig met het script voor de FAQ. De layout wordt hetzelfde als die van het forum.

Niet alleen FAQ`s van S&M en H&T zullen worden opgenomen, ook andere FAQ`s zullen van harte welkom zijn!

Als mensen een FAQ gaan maken dan moeten ze zich wel houden aan de volgende eisen:
  • Er mag GEEN gebruik worden gemaakt van tabellen
  • Er mag van alle HTML tags gebruik worden gemaakt MITS ze de layout niet verstoren
  • Afbeeldingen mogen gebruikt worden maar mogen niet breder zijn dan 630 pixels
  • Er moet duidelijk en goed begrijpbaar geschreven worden
  • Afbeeldingen moeten tijdelijk nog extern gehost worden, ik zal zorgen voor een uploadscript dat alleen bereikbaar is voor schrijvers van artikels en ook alleen gebruikt mag worden voor de FAQ

De huidige taakverdeling
  • Koen # Algeheel coördinator van dit project, hij heeft de leiding. Hij beslist ook of bepaalde FAQ`s wel/niet geplaatst worden en wie toegang mag krijgen tot het ATP (Artikel Toevoeg Panel)
  • Chatfreak2002 # Hij zorgt voor de FAQ-site en het bijbehorend onderhoud. Tevens artikelschrijver over nader te bepalen onderwerpen.
  • Perseus # Hij is FAQ-schrijver. Gekozen onderwerp(en): "Thuisnetwerken en internet delen"
  • De postbode # Hij is FAQ-schrijver. Gekozen onderwerp(en): "Geheugen; RAM etc."
  • ...
  • ...

Onderwerpen waarvoor nog een FAQ-(onderdeel) moet komen:
  • ...
  • ...

Ten Overvloede: Dat je opgenomen bent in deze lijst wil niet zeggen dat je ook daadwerkelijk "bruikbaar" bent geacht door Koen. Hij beslist uiteindelijk over het wel/niet plaatsen van een FAQ en het wel/niet accepteren van een auteur!!
Iemand wat op te merken/toe te voegen?

Laatst gewijzigd op 12-06-2002 om 17:05.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 16:35
Verwijderd
Nix toe te voegen chatfreak.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2002, 17:00
de postbode
de postbode is offline
ik maakt wel een 'geheugen FAQ'-----> RAM FAQ wat voor soort geheugen moet ik begruiken etc....

-de postbode-
Oud 12-06-2002, 20:44
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Verder nog iemand?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 18:47
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Upt
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 20:07
Verwijderd
Ik meld me bij deze aan...

Ik weet weinig van software, maar mijn hardwarekennis is me (hopelijk ) een beetje vooruitgesneld...ik ben pionier op GoT en werk sinds m'n 9e met computers (jezus het lijkt wel een C.V. )

Ik wil best stukjes schrijven...bij voorkeur over de audio-aspecten van de PC, maar ook over processoren, harde schijven...eigenlijk weet ik van alle hardware redelijk wat af, behalve routers/netwerken/internet e.d.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 22:28
Verwijderd
Ik zou eventueel ook wel een stukje willen schrijven. Heb wel een beetje verstand van hardware. Blink verder nergens in uit, maar wat ik niet weet kan ik wel opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 23:47
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
STATUS FAQ-SCRIPT:

# Bestaand script is grondig verbouwd
# Lay-out moet nog verder worden aagepast
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2002, 05:45
ick
ick is offline
FAQ over brommers/scooters nodig? if so, let me know
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 17:47
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik meld me bij deze aan...

Ik weet weinig van software, maar mijn hardwarekennis is me (hopelijk ) een beetje vooruitgesneld...ik ben pionier op GoT en werk sinds m'n 9e met computers (jezus het lijkt wel een C.V. )

Ik wil best stukjes schrijven...bij voorkeur over de audio-aspecten van de PC, maar ook over processoren, harde schijven...eigenlijk weet ik van alle hardware redelijk wat af, behalve routers/netwerken/internet e.d.
ik denk dat het een goed idee is om een FAQ te schrijven over de audio-aspecten van PC`s en over processoren en harde schijven.
Als je aan een FAQ begint wil het niet zeggen dat hij ook geplaatst wordt; dit is afhankelijk van de kwaliteit en taalgebruik. Als je toch wilt beginnen aan een FAQ dan moet je rekening houden met het volgende:
  • Afbeeldingen mogen niet breder zijn dan 600 pixels
  • Er moet duidelijk en "helder" geschreven worden.
  • Er mag alleen in het Nederlands geschreven worden.
  • Er mag gebruik worden gemaakt van de zogenaamde "UBB-codes", maar ook HTML is toegestaan mits ze de lay-out niet verstoren.
  • De grootte van afbeeldingen mag niet meer zijn dan 80 kB per stuk en een FAQ mag niet meer dan 15 plaatjes bevatten in zijn totaliteit (tenzij anders afgesproken)
  • Het plaatsen van een FAQ kan je nu nog niet zelf doen maar in de toekomst wel; leden met toestemming zullen met hun forumnaam en een ANDER wachtwoord toegang krijgen tot het ATP (Artikel Toevoeg Panel)
  • Je mag gebruik maken van tabellen MITS ze smaller zijn dan 600 pixels!
  • Het toevoegen van artikelen kan nu alleen nog maar gebeuren door chatfreak2002
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 21:26
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
ForumFAQ V 1.0 is zojuist geboren. Artikelen kunnen vanaf nu gemaild worden naar foreverinlove2002@hotmail.com of neem contact met mij op via ICQ (150862163).

Zorg ervoor dat de tekst van het artikel is opgeslagen in een .TXT bestandje!

Bij wijze van proef voeg ik alleen nog maar H&T/S&M FAQ`s toe!

Je kan het voorbeeld van ForumFAQ bekijken op: http://chatfreak.endoria.net/FAQ/TEST/

Laatst gewijzigd op 21-06-2002 om 21:47.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2002, 21:59
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Even nog iets goed duidelijk maken:

De titel moet zo worden opgebouwd:

[onderwerp] vraagstelling

Je schrijft dus een FAQ aan de hand van een vraag. Het kan dus best zijn dat je over het onderwerp [internet delen] meerdere vragen kunt verzinnen dus ook meerdere FAQ-onderdelen....
Met citaat reageren
Oud 22-06-2002, 17:03
Verwijderd
Citaat:
chatfreak2002 schreef:
ForumFAQ V 1.0 is zojuist geboren. Artikelen kunnen vanaf nu gemaild worden naar foreverinlove2002@hotmail.com of neem contact met mij op via ICQ (150862163).

Zorg ervoor dat de tekst van het artikel is opgeslagen in een .TXT bestandje!

Bij wijze van proef voeg ik alleen nog maar H&T/S&M FAQ`s toe!

Je kan het voorbeeld van ForumFAQ bekijken op: http://chatfreak.endoria.net/FAQ/TEST/
Wow, mooi!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2002, 19:12
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Citaat:
perseus schreef:

Wow, mooi!
het een en ander is nu weer aangepast omdat de titels niet duidelijk leesbaar waren, je kan het voorbeeld bekijken op http://chatfreak.endoria.net/FAQ/

Laatst gewijzigd op 23-06-2002 om 19:52.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 19:32
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
FAQ`s kunnen nu met onmiddelijke ingang per email worden verstuurd aan mij, het subforum maakt niet uit.

Mijn emailadres: foreverinlove2002@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 20:24
Koen
Koen is offline
Als je verstandig bent maak je iets wat ik op 't Fotoboek ook heb. Mensen FAQ's in laten sturen dmv een Form, en die goed of fout kunnen keuren, en aan passen. Dat scheel c/p-en uit je mail, en bovendien is het makkelijker om een FAQ te submitten.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2002, 20:28
chatfreak2002
chatfreak2002 is offline
Citaat:
Koen schreef:
Als je verstandig bent maak je iets wat ik op 't Fotoboek ook heb. Mensen FAQ's in laten sturen dmv een Form, en die goed of fout kunnen keuren, en aan passen. Dat scheel c/p-en uit je mail, en bovendien is het makkelijker om een FAQ te submitten.
hmm je hebt op zich best wel gelijk. Het maken van zo`n formulier is niet echt moeilijk maar ik denk dat het best wel lastig wordt om te maken wat jij bedoelt:

Formuliertje => info toevoegen aan database => goedkeuren/afkeuren => weergeven in ForumFAQ

Het probleem zit hem in het goedkeuren/afkeuren gedeelte, ik weet niet hoe ik dat ooit voor elkaar moet krijgen, ideetjes?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten