Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2005, 10:13
Anijs
Anijs is offline
Ik heb de mannen dit nu al zo vaak zien typen, als het uit was met hun vriend/vriendin, dat ze zich zo kut voelen, dat het beste medicijn de kroeg was.

Het is nu 2 weken uit met mijn vriend, ik heb het zelf uitgemaakt, hij ging NOOIT op stap, nooit, wou altijd liever bij mij zijn, ik vond dit niet fijn, voelde me hierdoor een beetje verplicht iets met hem te gaan doen omdat hij anders toch niets te doen had. Nu gaat hij al 2 weken achterelkaar op stap en gaat zaterdag waarschijnlijk weer. Ik voel me hierdoor gekwetst omdat hij dit (zo voelt het) voor mij niet over had, ik heb het gevoel al deed hij dit toen wij nog iets hadden het er misschien wel anders voor ons had uitgezien.

Ik weet dat hij afleiding wil blabla ik weet dat dit normaal is. Maar ik heb het hier echt heel moeilijk mee, ik kan het beeld niet verdragen dat hij zich lamzuipt (deed hij nooit toen hij iets met mij had) en zich vermaakt met andere meisjes (niet dat hij dit nu al doet, maar het idee zit in mijn hoofd). Ik weet absoluut niet hoe ik hiermee om moet gaan, volgens mij krijg ik hierdoor steeds meer twijfels over of ik wel de juiste beslissing heb gemaakt terwijl ik toch wel zeker van mijn zaak ben. Is het een eerlijke situatie dat ik hierdoor mijn twijfels krijg?

Weten jullie misschien een 'medicijn' om om te gaan met mijn probleem?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2005, 10:18
Maurice
Maurice is offline
bekend verschijnsel dat de ander nadat het uitgaat opeens het gedrag gaat/lijkt te gaan vertonen dat juist in de relatie ontbrak.
je hebt de, op dat moment, juiste beslissing genomen en ik zou het daarbij laten.
het gaat er niet om hoe hij zich gedraagt in 't dagelijks leven, het gaat erom hoe hij zich gedraagt in een relatie met jou.
Oud 10-08-2005, 10:20
fractuur
fractuur is offline
Mwah.. ik denk niet dat je ex nu zoveel stapt omdat hij dat bij of met jou "niet kon", maar meer omdat hij het idd als een soort medicijn ziet. Het is voor hem ws een manier om zijn vrienden weer veel te zien, en jou een soort van te vergeten.. Ik denk eigenlijk dat het wel mindert na een paar weken.

En voor jou.. misschien kan jij ook wat leuks gaan doen met vriendinnen? Dagje pretpark bijv., of gewoon gaan shoppen? Stappen desnoods.
Oud 10-08-2005, 11:12
WolterB
WolterB is offline
Misschien is dit de enige 'oplossing' die hij ziet

Ik zie het voor mezelf iig niet als een oplossing. Ik ga dan liever naar vrienden toe, gezellig met hen dingen doen. Aan vrienden heb ik in zo'n geval veel meer dan aan in een kroeg hangen en zuipen
Oud 10-08-2005, 12:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
WolterB schreef op 10-08-2005 @ 12:12 :
Misschien is dit de enige 'oplossing' die hij ziet

Ik zie het voor mezelf iig niet als een oplossing. Ik ga dan liever naar vrienden toe, gezellig met hen dingen doen. Aan vrienden heb ik in zo'n geval veel meer dan aan in een kroeg hangen en zuipen
Die twee kun je ook goed combineren.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 13:39
Optima
Optima is offline
in mijn relatie ging mijn vriend ook nooit mee uit. Nu is het uit, en wat hij doet: boeit mij het wat

neem die instelling over
Oud 10-08-2005, 13:42
Verwijderd
Het medicijn dat hij gebruikt is volgens mij ook wel toepasselijk op jou.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 10-08-2005 @ 14:39 :
in mijn relatie ging mijn vriend ook nooit mee uit. Nu is het uit, en wat hij doet: boeit mij het wat

neem die instelling over
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 15:43
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Onbekend Mijsje schreef op 10-08-2005 @ 11:13 :
Ik heb de mannen dit nu al zo vaak zien typen, als het uit was met hun vriend/vriendin, dat ze zich zo kut voelen, dat het beste medicijn de kroeg was.
Niet alleen mannen. Ik ken ook een paar meiden die een lange relatie uitmaken en vervolgens tijdens hun vrijgezelle periode elk weekend in de kroeg staan te flirten en te zuipen.

Tja, het is natuurlijk iets moois om afleiding te zoeken en op deze manier zie je snel de "voordelen" van het vrijgezel zijn (flirten zonder dat iemand zit te zeuren etc.). Van die kant begrijp ik het wel, van de andere kant is het natuurlijk niet dé oplossing.

Een betere oplossing zou zijn (na een lange relatie dan he, zeker van een jaar of langer): afleiding zoeken maar niet op die manier. Gewoon leuke dingen doen met je vrienden, een tijdje op jezelf zijn, totdat je echt weer degene met wie je lang hebt gehad "vergeten" bent en weer klaar bent voor een nieuwe relatie.
Oud 10-08-2005, 17:36
RoB!N
RoB!N is offline
gewoon ook lekker uitgaan is toch fijn ga je met vriendinnen uit 1 of andere kerel versieren of whatever
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 18:00
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 10-08-2005 @ 16:43 :
Een betere oplossing zou zijn (na een lange relatie dan he, zeker van een jaar of langer): afleiding zoeken maar niet op die manier. Gewoon leuke dingen doen met je vrienden, een tijdje op jezelf zijn, totdat je echt weer degene met wie je lang hebt gehad "vergeten" bent en weer klaar bent voor een nieuwe relatie.

Ik ben al een jaar vrijgezel, en ja, ik ga meer uit dan toen ik een vriend had en oh ja, ik kijk veel meer naar de mannen MAAR ik heb nog geen nieuwe relatie gehad en ben pas na 6 maanden 'het bed ingedoken' met iemand (en bij deze is het dan ook gebleven) en het gaat goed met me
Mijn ex daarentegen slet al vanaf week 2 rond en gaat van de ene relatie in de andere, en met hem gaat het niet goed
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 20:31
Roos
Roos is offline
Citaat:
Voor de hand liggend: de kroeg?
Oud 10-08-2005, 20:33
Iduna
Iduna is offline
Hij gaat verder met zijn leven.. Het is niet raar van hem dat hij nu ineens wél uit gaat. Als hij hele dagen thuis gaat zitten, komt het niet meer goed met hem. Ik neem aan dat hij met vrienden in de kroeg zit.
Afleiding is goed, voor hem, maar ook voor jou.
Maak je niet te druk om wat hij nu doet, het is nu je ex. Ga ook afleiding zoeken, maar niet in dezelfde kroeg.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 21:41
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 10-08-2005 @ 19:00 :

Ik ben al een jaar vrijgezel, en ja, ik ga meer uit dan toen ik een vriend had en oh ja, ik kijk veel meer naar de mannen MAAR ik heb nog geen nieuwe relatie gehad en ben pas na 6 maanden 'het bed ingedoken' met iemand (en bij deze is het dan ook gebleven) en het gaat goed met me
Mijn ex daarentegen slet al vanaf week 2 rond en gaat van de ene relatie in de andere, en met hem gaat het niet goed
Tja, zo zie je dat iedereen een ander "medicijn" neemt om er van af te komen. Maja, andere "medicijnen" betekenen ook verschillende gevolgen. Iedereen is daarin nou eenmaal anders.
Oud 11-08-2005, 21:45
Verwijderd
Pfff wat zeur je, jij hebt uitgemaakt?

Ik heb al menig vriend na een relatie meegesleept de kroeg in. Het helpt echt wel; je kan aan iets anders denken en het is er (bijna) altijd gezellig

Het idee van 'de kroeg' is toch al meer een mannending denk ik.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 23:00
Akilina
Akilina is offline
Citaat:

Het is nu 2 weken uit met mijn vriend, ik heb het zelf uitgemaakt, hij ging NOOIT op stap, nooit, wou altijd liever bij mij zijn, ik vond dit niet fijn, voelde me hierdoor een beetje verplicht iets met hem te gaan doen omdat hij anders toch niets te doen had. Nu gaat hij al 2 weken achterelkaar op stap en gaat zaterdag waarschijnlijk weer. Ik voel me hierdoor gekwetst omdat hij dit (zo voelt het) voor mij niet over had, ik heb het gevoel al deed hij dit toen wij nog iets hadden het er misschien wel anders voor ons had uitgezien.

Ik weet dat hij afleiding wil blabla ik weet dat dit normaal is. Maar ik heb het hier echt heel moeilijk mee, ik kan het beeld niet verdragen dat hij zich lamzuipt (deed hij nooit toen hij iets met mij had) en zich vermaakt met andere meisjes (niet dat hij dit nu al doet, maar het idee zit in mijn hoofd). Ik weet absoluut niet hoe ik hiermee om moet gaan, volgens mij krijg ik hierdoor steeds meer twijfels over of ik wel de juiste beslissing heb gemaakt terwijl ik toch wel zeker van mijn zaak ben. Is het een eerlijke situatie dat ik hierdoor mijn twijfels krijg?

Je zegt dat je je als het ware verraden voelt omdat hij dit nooit deed toen jij een relatie met hem had. Maar volgens mij is dit als je het mij vraagt niet de reden dat je je hier nu druk over maakt. Die jongen was waarschijnlijk hartstikke gek op je en wilde daarom inderdaad jou als eerste prioriteit behandelen en nu denkt hij waarschijnlijk van goh, laat ik weer verder eens 't leven bekijken en ervaren en dit is hem toch een goed recht?

Het is logisch dat je het liefste wilt dat je ex (als je het net uit hebt gemaakt) alleen maar zielig en alleen thuis zit en crepeert van ellende omdat het uit is met jou. Maar op een gegeven moment moet je dan gewoon eerlijk zijn naar jezelf en toegeven dat dit niet echt fair is. Je hebt het toch uitgemaakt om juist verder te gaan met je leven op jouw manier, probeer hem dan ook gewoon los te laten en je minder druk te maken over wat hij nu allemaal doet.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 23:16
Verwijderd
Omg je bent 17 en maakt je daar druk om
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 11:04
Verwijderd
Mannen worden altijd door kroegen aangetrokken, of het nu net uit is of niet.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 11:11
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-08-2005 @ 12:04 :
Vrouwen ook.
Oud 12-08-2005, 11:46
Verwijderd
Conclusie, een kroeg is gewoon voor iedereen het best medicijn, ongeacht of je ziek bent
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 14:58
Chronocide
Chronocide is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-08-2005 @ 12:04 :
Maar als het net uit is, heb je wel het perfecte excuus!
Oud 12-08-2005, 16:20
Verwijderd
Hoe weet je dat hij nu uitgaat? Je zou je helemaal niet moeten bezighouden met wat hij doet.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 16:43
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Mephosto's right.

Als jij niet in harmonie bent met jezelf en je beslissing niet het effect op je leven heeft gehad waar je op hoopte is het voorspelbaar datje aan jezelf, je beslissing en 1 + 1 = je ex gaat twijfelen.

Counter strike: Zet em uit je hoofd en duik met vrienden lekker de coffeeshop in

o, kut, dat kan niet je bent pas 17, nouja, you get the idea
Reageren

Regels voor berichten