Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2005, 09:09
Bob_The_Man
Bob_The_Man is offline
Weet iemand misschien waar ik goedkoop studieboeken kan kopen? Ik moet iets van 10 boeken hebben dus als ik een beetje kan besparen, zou dat niet verkeerd zijn. Ik ga naar het eerste jaar van de Heao.

Onwijs bedankt alvast voor een reactie!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2005, 09:13
fractuur
fractuur is offline
Bij je studievereniging? Ik heb 32% korting.
Oud 11-08-2005, 09:17
Bob_The_Man
Bob_The_Man is offline
Dat zeiden ze laatst ook al tegen mij maar volgens mij heb ik geen studievereniging op het hbo. Waardeloos dus. Zijn er geen andere zaken waar je goedkoper die boeken kan krijgen? Ik ga naar de Haagse Hogeschool.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 09:28
fractuur
fractuur is offline
http://studeren.qompas.nl/showpresen...id=28&pakid=25

Ze schijnen toch echt wel studieverenigingen te hebben. En vooral voor een studie heao lijkt me dat toch wel aanwezig. Staat dat niet in de informatie die je thuisgestuurd hebt gekregen? Andere manieren om korting te krijgen weet ik niet..
Oud 11-08-2005, 10:41
Balance
Balance is offline
Citaat:
fractuur schreef op 11-08-2005 @ 10:13 :

bij mij krijg je maar 5 tot 10% korting.

Ik koop m'n boeken daarom altijd tweedehands.
Oud 11-08-2005, 12:10
D.Boer
D.Boer is offline
Ik ga ook heao doen en heb mijn boeken besteld via www.studieboeken.nl. Je kan daar prijzen vergelijken bij verschillende boekhandels. Heb op die manier flink geld bespaard op mijn boekenpakket
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 12:29
Bob_The_Man
Bob_The_Man is offline
Citaat:
D.Boer schreef op 11-08-2005 @ 13:10 :
Ik ga ook heao doen en heb mijn boeken besteld via www.studieboeken.nl Je kan daar prijzen vergelijken bij verschillende boekhandels. Heb op die manier flink geld bespaard op mijn boekenpakket

Relaxed. Thanks! Ik ben dus op www.studieboeken.nl geweest net en mijn pakket vergeleken. De goedkoopste was 501,35 euro bij managementboek en de ddurste 527,90 euri bij Verwijs. Dat scheelt dus mooi meer dan 25 euro.

Bedankt D. voor de link! Het blijft natuurlijk achterlijk veel geld voor een beetje papier!!!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 12:35
Verwijderd
Ik koop ze altijd tweedehands, werkt prima .
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 12:57
Verwijderd
Citaat:
Bob_The_Man schreef op 11-08-2005 @ 13:29 :
Relaxed. Thanks! Ik ben dus op www.studieboeken.nl geweest net en mijn pakket vergeleken. De goedkoopste was 501,35 euro bij managementboek en de ddurste 527,90 euri bij Verwijs. Dat scheelt dus mooi meer dan 25 euro.

Bedankt D. voor de link! Het blijft natuurlijk achterlijk veel geld voor een beetje papier!!!
€500,- is héél normaal voor studieboeken. Als je dat alleen maar ziet als een beetje papier, moet je misschien maar niet gaan studeren.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 13:30
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:

k ben waarschijnlijk (veel) meer kwijt aan studieboeken dan die 500 euro (maar dr is me belooft dat de kosten t 1e jaar t hoogste zijn).
Oud 11-08-2005, 13:39
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 11-08-2005 @ 14:30 :
k ben waarschijnlijk (veel) meer kwijt aan studieboeken dan die 500 euro (maar dr is me belooft dat de kosten t 1e jaar t hoogste zijn).
In het eerste jaar moet je vaak handboeken aanschaffen die je gedurende je hele studie nodig hebt, en sommige studieboeken gebruik je ook langer dan 1 jaar. Dus vaak is het wel zo dat het eerste jaar het duurste is qua boeken
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 14:45
Mariebel
Mariebel is offline
Wanneer je buitenlandse boeken gebruikt (dus boeken in het Engels ed) kun je al heel snel 40% (!!!!) besparen door ze niet via InterE te bestellen. De buitenlandse boeken vallen niet onder de vaste boekenprijs en daardoor zit er veel prijs verschil tussen de verschillende verschillende winkels. En InterE is (ondanks dat deze door verschillende hogescholen aangeraden wordt) zover ik weet de allerduurste.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2005, 15:36
marrel
marrel is offline
ik heb een aantal van mijn boeken 2derhands kunnen kopen. Zoek eens op marktplaats ofzo? ik heb ze voor de helft.

Verder hebben op de HAN een aantal studenten een site opgericht waar je 2derhands boeken kon kopen (heb ik alleen niet gedaan omdat er niet bij stond waar ze wonen).

De rest heb ik via Bol.com gekocht. Was in mijn geval nog iets goedkoper dan via school bestellen. Bovendien krijg je nu bij bol.com ook nog eens 5% extra korting op nederlandse studieboeken.
Oud 11-08-2005, 16:11
mira_love
mira_love is offline
Hoi!
Heb ook net mijn boeken gekocht, wel tweedehands!!! Is prima hoor!!! Nieuwprijs boeken eerste jaar ongeveer 750,- maar heb nu alle boeken voor ongeveer 450,-!!! Scheelt dus echt wel!!! Hier heb je een paar sites:

- http://www.tweedehandsstudieboeken.nl/
- http://www.bookmatch.nl/
- http://www.boekenbeurs.nl/

Suc6!!!
Oud 11-08-2005, 21:26
pyres
pyres is offline
Citaat:
fractuur schreef op 11-08-2005 @ 10:13 :
huh das wel erg veel
Oud 12-08-2005, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 11-08-2005 @ 11:41 :

bij mij krijg je maar 5 tot 10% korting.

Ik koop m'n boeken daarom altijd tweedehands.
Bij mij ook maar 10%... Het is bijna de moeite niet om het voor die korting daar te bestellen, maar ik vind het toch wel handig want je hebt wel in een keer alle boeken.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 11:05
Verwijderd
Korting is bij onze faculteitsvereniging ook maar tien procent. Daarvoor ga ik niet anderhalf uur in een snikheet gebouw in de rij staan dringen. Bovendien kun je er alleen pakketten kopen, als in voor eerstejaars die te lui zijn om zelf uit te zoeken welke boeken ze nodig hebben. Daarom deed ik het nooit.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 11:09
Verwijderd
Citaat:
stefano schreef op 12-08-2005 @ 12:01 :
maar ik vind het toch wel handig want je hebt wel in een keer alle boeken.
Dat heb je toch ook als je naar een boekhandel gaat...? Hier iig wel.

Tweedehands kun je vaak wel wat vinden, zeker op internet, soms ook via briefjes op de hogeschool/universiteit. En dat scheelt vaak meer dan 10% (alleen heb je ze dan niet nieuw natuurlijk).

Laatst gewijzigd op 12-08-2005 om 11:12.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 12:01
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
pyres schreef op 11-08-2005 @ 22:26 :
huh das wel erg veel
Heh heh.. idd. Het is 22%. (nog veel hoor )
Oud 12-08-2005, 15:40
pyres
pyres is offline
Citaat:
fractuur schreef op 12-08-2005 @ 13:01 :
Heh heh.. idd. Het is 22%. (nog veel hoor )
ik heb 12.5 als ik bij een studievereniging ga
Oud 12-08-2005, 16:07
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-08-2005 @ 12:09 :
Dat heb je toch ook als je naar een boekhandel gaat...? Hier iig wel.
Als ik voor 5 vakken naar de universiteitsboekhandel ging, moest ik meestal nog 2 keer terug om de boeken te gaan kopen die ze op dat moment niet in voorraad hebben. Daarom heb ik een poosje mijn boeken bij de studievereniging besteld. Maar tegenwoordig koop ik mijn boeken weer gewoon bij de boekhandel, aangezien ik niet zo veel 'veelgevraagde' boeken meer hoef te hebben (en die zijn dus meestal wel op voorraad).

Edit: rare layout veranderd.

Laatst gewijzigd op 12-08-2005 om 20:02.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2005, 17:31
Verwijderd
Citaat:

Bij mij was Verwijs ook het duurste, maar zo'n €70,- duurder dan bol.com. Dat is echt een groot verschil

Ik heb ze dus net bij bol.com besteld (studievereniging korting viel me best tegen, en ik ben ook wel bereid om iets meer te betalen wanneer ik de boeken gewoon thuis krijg en er niet mee hoef te zeulen *lui*) en dat viel me echt mee, ik kreeg in totaal bijna €10,- korting op de nederlandstalige boeken (dat is nu die 'aanbieding' van bol, wanneer je daar je studieboeken koopt) en dat is erg fijn
In totaal zal ik voor de eerste twee blokken aan boeken bijna €200,- uitgeven, daar komen nog enkele dictaten bij, maar dat zal wel meevallen. Stuk goedkoper dan mijn vorige opleiding
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 15:06
Shadina
Shadina is offline
Ik heb vorig jaar mijn meeste studieboeken tweedehands gekocht op het internet. Kijk maar is op www.marktplaats.nl, www.speurders.nl en www.tweedehandsstudieboeken.nl. Als je niks op die sites vindt kun je ook nog langs gaan bij de Slegte. Ik heb op de boeken die ik 2ehands heb gekocht, zo'n 50% bespaard. En wat boeit het nou of het 2ehands is? Zolang het in een normale staat is.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 15:08
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 12-08-2005 @ 17:07 :
Als ik voor 5 vakken naar de universiteitsboekhandel ging, moest ik meestal nog 2 keer terug om de boeken te gaan kopen die ze op dat moment niet in voorraad hebben. Daarom heb ik een poosje mijn boeken bij de studievereniging besteld. Maar tegenwoordig koop ik mijn boeken weer gewoon bij de boekhandel, aangezien ik niet zo veel 'veelgevraagde' boeken meer hoef te hebben (en die zijn dus meestal wel op voorraad).
Bij ons hebben ze eigenlijk alles op voorraad. Heel soms moeten ze iets bestellen, maar meestal ligt dat dan aan dat het boek (tijdelijk) niet gedrukt werd ofzo (in al die jaren twee keer voorgekomen bij mij).
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 15:16
Verwijderd
Ik ga een paar oude boeken ook aanbieden op www.tweedehandsstudieboeken.nl kijken of ik er nog iets voor kan krijgen
Ze bieden iig véél aan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2005, 16:12
Alistar
Alistar is offline
Ik ben ook op zoek naar 2e hands boeken. Ik werk bij een boekwinkel en krijg 30% korting op de boeken die ik koop, maar dan is het nog steeds veel geld. En gelukkig doe je idd meestal meerdere jaren met zo'n boek. Maar ik heb n paar boeken in mn lijst zitten die 85 euro kosten........hopelijk zijn de kosten volgend jaar wat minder
Oud 14-08-2005, 16:24
Balance
Balance is offline
Citaat:
mira_love schreef op 11-08-2005 @ 17:11 :
Hoi!
Heb ook net mijn boeken gekocht, wel tweedehands!!! Is prima hoor!!! Nieuwprijs boeken eerste jaar ongeveer 750,- maar heb nu alle boeken voor ongeveer 450,-!!! Scheelt dus echt wel!!! Hier heb je een paar sites:

- http://www.tweedehandsstudieboeken.nl/
- http://www.bookmatch.nl/
- http://www.boekenbeurs.nl/

Suc6!!!
nog een andere site:

www.resale.nl

ook een hele goede site
Oud 14-08-2005, 18:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb mijn boeken net besteld bij Donner in Rotterdam, daar was het het goedkoopste. Bol.com en studieboeken.nl waren allebei aanzienlijk duurder.
Oud 15-08-2005, 14:17
Verwijderd
*hihihi*
Ik weet niet waarom ik zo hard moet lachen, maar ik heb net mijn eerste boek verkocht. Iemand kwam hem ophalen. Ik verwachtte een jongen van een jaar of 17, een beetje een slungel, met krulletjes (geen idee waarom ik dacht verwachtte hoor), maar er stond ineens een man van tegen de 50 voor de deur die het boek kwam kopen, een beetje een soort leraar. Had ik echt niet verwacht Hij zag blijkbaar dat ik iemand anders had verwacht en zei dat hij het boek voor z'n dochter kocht, lief lief
Verkopen van studieboeken is
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 09:59
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 15-08-2005 @ 15:17 :
*hihihi*
Ik weet niet waarom ik zo hard moet lachen, maar ik heb net mijn eerste boek verkocht. Iemand kwam hem ophalen. Ik verwachtte een jongen van een jaar of 17, een beetje een slungel, met krulletjes (geen idee waarom ik dacht verwachtte hoor), maar er stond ineens een man van tegen de 50 voor de deur die het boek kwam kopen, een beetje een soort leraar. Had ik echt niet verwacht Hij zag blijkbaar dat ik iemand anders had verwacht en zei dat hij het boek voor z'n dochter kocht, lief lief
Verkopen van studieboeken is
Ik heb ook heel wat boeken ver- en gekocht via internet, maar meestal heb ik het gewoon via de post gedaan omdat diegene veel te ver woonde. Maar tot nu toe altijd goed gegaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten