Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2005, 10:19
Verwijderd
Nummer 5

Citaat:
Net als voorheen kun je dit topic je vragen en ervaringen kwijt betreffende je voeding en je gezondheid. Dit kunnen vragen zijn met betrekking tot afvallen, maar het kunnen ook vragen zijn over aankomen, gezond eten, voedselallergie/-intolerantie, enz. Dat is dus hetzelfde gebleven.

Wat er anders is, is dat er in dit topic, naar de algemene forumregels, een aantal extra regels gelden over wat wel en wat niet mag.

Wel mag:
- specifieke vragen stellen
- als je op iemand reageert met een quote, quote dan alleen het stukje tekst waar je op reageert en niet de hele lap tekst (dit ivm de overzichtelijkheid)

Niet mag:
- keer op keer posten wat je gegeten hebt op een dag
- posts mbt de ‘psychische kant’ van eten horen meer op psychologie, nu is het niet volledig verboden om hier mbt dat iets te posten, maar probeer het met mate te doen (ik denk dat ieder voor zich wel kan beoordelen waar die grens ligt en voor de mensen die dat niet kunnen zullen de forumbazen dat doen )

De algemene informatie met betrekking tot afvallen is verhuisd. Klik hier om er naar toe te gaan.
Het maximum aantal posts in dit topic is terug gebracht tot 250, om zo het overzicht beter te kunnen bewaren en om zo hopelijk ook voor elkaar te krijgen dat iedereen (iig de nieuwe bezoekers van dit topic) regelmatig de eerste post te zien krijgt (en hopelijk ook leest).
Oud 12-08-2005, 10:42
Roos
Roos is offline
Het maakt niet uit wanneer je lactulose inneemt. Het is eigenlijk een soort sterk suikerwater/siroop. Die siroop trekt water aan, zodat je ontlasting dunner blijft.
Oud 12-08-2005, 10:46
Maija
Maija is offline
Ik heb een vraag, ik hoorde laatst dat je van Cola light minder snel afvalt.
Omdat er toch meer stoffen inzitten die de suiker vervangen en dat dat best wel heel slecht is, maar als ik op de fles kijk is het 0,4 cal per 100 ml = 4 cal per fles,
4 Cal is bijna niets..
Hoe kan het dan dat je van Cola light minder snel schijnt af te vallen?
Oud 12-08-2005, 10:50
kellytje
kellytje is offline
IN cola-light zitten idd andere stoffen die niet goed voor je zijn. (maar verdikken doe je er dacht ik zeker ni van ). Ik heb wel eens gehoord dat cola(light) cafeine bevat en dit houd vocht vast. Mss daarom dat ik maar 0.5-1 liter light drank mag en dat ik die niet mag meetellen als 1.5 liter 'vocht' per dag.
Oud 12-08-2005, 10:53
Verwijderd
Alle cola (behalve cafeine-vrije) bevat cafeine...is dat geen 'algemeen bekend iets'?

Zoetstoffen schijnen ook niet goed te zijn als je af wilt vallen en die zitten in lightfrisdranken, dus ook in cola light. Van zoetstoffen mag je ook niet te veel binnen krijgen (wat in 0,5-1 liter zit is idd ongeveer de max.), oa omdat het laxerend kan werken, maar ook omdat het gewoon niet gezond is.
Oud 12-08-2005, 10:57
kellytje
kellytje is offline
Nog een reden waarom het niet goed kan zijn : sommige mensen (o.a. ik ) krijgen honger van te veel zoetstof. Klinkt misschien raar maar als ik veel cola-light drink, heb ik daarna meer honger.
Oud 12-08-2005, 11:09
Mindfields
Mindfields is offline
Hmm, jammer. Vond cola-light net zo'n ideale uitvinding. Maarja, dan maar water drinken.
Oud 12-08-2005, 11:12
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Oh, hier maar eens een klaagpost Het gaat hier zo slecht, ik probeer gezond te eten maar kom niet eens aan 800cal per dag. Ik weet dat ik zo niets afval, maar het wil gewoon niet. Probeer nu wat meer kwark en fruit te eten, dat gaat wat makkelijker naar binnen. Maar zo schiet het natuurlijk niet op, vanochtend naar de huisarts; een vervanger die er vanuit gaat dat het 'gewoon' bijwerkingen van de medicijnen zijn. En ja, dat geloof ik ook maar toch. Nu heb ik nog vakantie, maar hoe het dadelijk moet weet ik ook niet. Heb vreemd genoeg wel nog energie om te sporten: het enige pluspuntje. Maar de hitte
Oud 12-08-2005, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Mindfields schreef op 12-08-2005 @ 12:09 :
Hmm, jammer. Vond cola-light net zo'n ideale uitvinding. Maarja, dan maar water drinken.
Één of twee glaasjes cola light op een dag kan best, zolang je maar geen liters drinkt.
Oud 12-08-2005, 11:14
Verwijderd
van cola light zelf kom je niet aan... maar veel mensen krijgen er wel zin in zoet van (of zelfs echt honger inderdaad), en dan ga je meer snoepen (of eten), en dan kom je aan. Als je gewoon níet meer gaat snoepen (of eten) komt t wel goed maar dat is natuurlijk wel frustrerend want dan heb je honger en dan mag je niets eten .
Zoetstoffen zijn wel 'slecht' (als je maximaal 5 glazen light fris op een dag drinkt, is het niet schadelijk) maar niet omdat ze calorieën bevatten, maar om andere redenen.
Oud 12-08-2005, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 12-08-2005 @ 12:12 :
Oh, hier maar eens een klaagpost Het gaat hier zo slecht, ik probeer gezond te eten maar kom niet eens aan 800cal per dag. Ik weet dat ik zo niets afval, maar het wil gewoon niet. Probeer nu wat meer kwark en fruit te eten, dat gaat wat makkelijker naar binnen. Maar zo schiet het natuurlijk niet op, vanochtend naar de huisarts; een vervanger die er vanuit gaat dat het 'gewoon' bijwerkingen van de medicijnen zijn. En ja, dat geloof ik ook maar toch. Nu heb ik nog vakantie, maar hoe het dadelijk moet weet ik ook niet. Heb vreemd genoeg wel nog energie om te sporten: het enige pluspuntje. Maar de hitte
Waarom wil het niet? Lichamelijk of psychisch?

Kwark en fruit bevat niet zoveel, maar het is idd beter dan niets. Misschien dat je iets als brinta kunt proberen, als je dat lust? Of zo iets, iets wat ook makkelijk naar binnen gaat, maar wat meer voedingsstoffen bevat?

Ik weet niet of het wel zo'n pluspunt is dat je genoeg energie hebt om te sporten...met sporten verbruik je dan toch voedingsstoffen die je eigenlijk niet hebt (en dan niet zo van 'daar val ik vanaf', maar wel als in dat je daar gewoon te weinig voor eet).
Oud 12-08-2005, 11:25
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-08-2005 @ 12:16 :
Waarom wil het niet? Lichamelijk of psychisch?

Kwark en fruit bevat niet zoveel, maar het is idd beter dan niets. Misschien dat je iets als brinta kunt proberen, als je dat lust? Of zo iets, iets wat ook makkelijk naar binnen gaat, maar wat meer voedingsstoffen bevat?

Ik weet niet of het wel zo'n pluspunt is dat je genoeg energie hebt om te sporten...met sporten verbruik je dan toch voedingsstoffen die je eigenlijk niet hebt (en dan niet zo van 'daar val ik vanaf', maar wel als in dat je daar gewoon te weinig voor eet).
Het is lichamelijk, denk ik. Ik heb gewoon geen eetlust en zit na twee happen vol. Met vloeibare dingen lukt het wel om door te eten, maar de rest komt er gewoon weer uit. En sporten, ja ik vind het wel fijn omdat ik niet wil dat mijn conditie achteruitgaat. Ik heb gemerkt dat als ik niet sport, ik veel minder energie heb gedurende de dag en die energie zal ik vanaf 1 september weer hard nodig hebben.
Oud 12-08-2005, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 12-08-2005 @ 12:25 :
Het is lichamelijk, denk ik. Ik heb gewoon geen eetlust en zit na twee happen vol. Met vloeibare dingen lukt het wel om door te eten, maar de rest komt er gewoon weer uit. En sporten, ja ik vind het wel fijn omdat ik niet wil dat mijn conditie achteruitgaat. Ik heb gemerkt dat als ik niet sport, ik veel minder energie heb gedurende de dag en die energie zal ik vanaf 1 september weer hard nodig hebben.
Dan zal je vanaf 1 september toch ook meer moeten eten, lijkt me. Als het niet over gaat, zou ik toch nog een keer langs je huisarts gaan. Lang zo weinig eten kan niet goed zijn, ook niet als het door medicijnen komt, dan moet er, lijkt mij, toch naar een oplossing gezocht worden.

Maar zoek iig vloeibare dingen die je kunt eten...er is tegenwoordig best veel te vinden. Het is natuurlijk niet ideaal, maar het iig beter dan niets.
Oud 12-08-2005, 11:58
Verwijderd
inderdaad, brinta ofzo... als je er wat meer melk in doet, kun je het min of meer drinken. Of maak zelf drinkyoghurt met wat vers fruit, yoghurt en/of kwark en wat vruchtensap (en dan in de blender/keukenmachine/mixer), dat is ook een makkelijke manier om veel voedingsstoffen binnen te krijgen.
Oud 12-08-2005, 16:07
Bloem
Bloem is offline
Lady Lazarus, ik weet niet of je de prednison moet opbouwen of dat je hoog begint en moet afbouwen, maar in dat laatste geval is het mijn ervaring dat het vanzelf wel weer goed komt. Ik heb 2 keer een kuur gehad, moest dan op een behoorlijk hoge dosis beginnen en dat was inderdaad waardeloos voor mijn eetlust. Het is dat ik iets moest eten bij die pillen, anders had ik ws helemaal niks gegeten Maar toen ik een beetje kon afbouwen werd het vanzelf beter, misschien dat mijn lijf er ook wel een beetje aan wende.
Oud 12-08-2005, 16:39
Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Bloem schreef op 12-08-2005 @ 17:07 :
Lady Lazarus, ik weet niet of je de prednison moet opbouwen of dat je hoog begint en moet afbouwen, maar in dat laatste geval is het mijn ervaring dat het vanzelf wel weer goed komt. Ik heb 2 keer een kuur gehad, moest dan op een behoorlijk hoge dosis beginnen en dat was inderdaad waardeloos voor mijn eetlust. Het is dat ik iets moest eten bij die pillen, anders had ik ws helemaal niks gegeten Maar toen ik een beetje kon afbouwen werd het vanzelf beter, misschien dat mijn lijf er ook wel een beetje aan wende.
Ik ben nu inderdaad met een zogenaamde stootkuur begonnen. De vorige keren ben ik steeds laag begonnen en is het opgebouwd, vandaar waarschijnlijk ook dat de bijwerkingen nu heel erg anders zijn en veel heviger. Ik hoop in ieder geval dat je gelijk hebt Ik heb vandaag in ieder geval een normaal broodje binnengehouden en dadelijk eten we pizza, ben benieuwd. Vooral 's ochtends is het verschrikkelijk, had jij dat ook? Zelfs thee zorgt voor een overspannen buik
Oud 12-08-2005, 17:29
Maija
Maija is offline
Maar is het dus dat je onder de 800 Cal niets afvalt
Oud 12-08-2005, 17:44
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 12-08-2005 @ 17:39 :
Ik ben nu inderdaad met een zogenaamde stootkuur begonnen. De vorige keren ben ik steeds laag begonnen en is het opgebouwd, vandaar waarschijnlijk ook dat de bijwerkingen nu heel erg anders zijn en veel heviger. Ik hoop in ieder geval dat je gelijk hebt Ik heb vandaag in ieder geval een normaal broodje binnengehouden en dadelijk eten we pizza, ben benieuwd. Vooral 's ochtends is het verschrikkelijk, had jij dat ook? Zelfs thee zorgt voor een overspannen buik
Ja 's ochtends was het ergste inderdaad, dan zat ik bij een appel al te kokhalzen. Maar beetje bij beetje ging het wat beter, ik heb me er niet al te druk om gemaakt toen, je weet wat de oorzaak is dat je geen trek hebt, ik had zoiets van 'het komt wel weer goed, heb geen zin om me er nu echt druk om te maken'. Hoop voor je dat het snel een beetje bijtrekt, want vervelend is het wel.
Oud 12-08-2005, 18:59
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Maija schreef op 12-08-2005 @ 18:29 :
Maar is het dus dat je onder de 800 Cal niets afvalt
onder de 1200-1400 gaat je lichaam op spaarstand...
Oud 12-08-2005, 19:59
Maija
Maija is offline
ja oke,
Maar je valt wel af, niet op een goede manier en je bent t ook zo weer kwijt maar je valt wel weer af..
Oud 12-08-2005, 20:01
Mindfields
Mindfields is offline
Woei vandaag 15 kilometer gefietst op de hometrainer.
Oud 12-08-2005, 20:37
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Maija schreef op 12-08-2005 @ 20:59 :
ja oke,
Maar je valt wel af, niet op een goede manier en je bent t ook zo weer kwijt maar je valt wel weer af..
Nee, dan val je niet af. Pas als je zo weinig/niets gaat eten, dan val je wel weer af...
Oud 14-08-2005, 09:18
kellytje
kellytje is offline
Ik ben zo blij Nog 400 gram en ik weeg 65
Vandaag wordt wel rapmzalig denk ik Ik ga naar Tomorrowland(hetzelfde als Mysteryland) en ik weet niet wat ze daar hebben van eten. Ik gok op friet, hamburgers en dergelijke. Zelf eten meenemen mag niet en ik ben daar een hele dag en avond dus ik moet daar wel 2x iets eten ... Voor een keer zal het wel niet zoveel uitmaken hoop ik
Oud 14-08-2005, 11:35
DutchGirl
DutchGirl is offline
Citaat:
kellytje schreef op 14-08-2005 @ 10:18 :
Ik ben zo blij Nog 400 gram en ik weeg 65
Vandaag wordt wel rapmzalig denk ik Ik ga naar Tomorrowland(hetzelfde als Mysteryland) en ik weet niet wat ze daar hebben van eten. Ik gok op friet, hamburgers en dergelijke. Zelf eten meenemen mag niet en ik ben daar een hele dag en avond dus ik moet daar wel 2x iets eten ... Voor een keer zal het wel niet zoveel uitmaken hoop ik
als het een soort van mysteryland is, dan dans je het er toch gewoon weer vanaf?
Oud 14-08-2005, 13:51
Mara
Mara is offline
Citaat:
DutchGirl schreef op 14-08-2005 @ 12:35 :
als het een soort van mysteryland is, dan dans je het er toch gewoon weer vanaf?
Precies

Kijk uit met sausjes, als je die zoveel mogelijk vermijd valt 't allemaal best mee.
Oud 14-08-2005, 13:56
Mara
Mara is offline
Trouwens, ik vind de Yasmin-pil erg fijn Behalve dat ik opeens wél afval terwijl ik nog steeds 't zelfde eet als eerst toen ik probeerde af te vallen, merk ik ook dat ik tussendoor niet de hele tijd dat knagende hongergevoel heb
Oud 14-08-2005, 14:06
blurred
blurred is offline
@ Meelfriek: Dan weet je waar het aan lag dat je maar niet af wilde vallen, hoewel je gewoon goed bezig was!! Ik ben blij dat het je nu wel lukt
Oud 14-08-2005, 14:08
Mara
Mara is offline
Citaat:
blurred schreef op 14-08-2005 @ 15:06 :
@ Meelfriek: Dan weet je waar het aan lag dat je maar niet af wilde vallen, hoewel je gewoon goed bezig was!! Ik ben blij dat het je nu wel lukt
Inderdaad Was best frustrerend soms, zo je best doen maar geen resultaat zien

Deze week is echter een rommeltje.. elke dag werken, vrijdag/zaterdag/zondag naar lowlands. Ik neem wel eten mee
Oud 14-08-2005, 14:11
blurred
blurred is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-08-2005 @ 15:08 :
Deze week is echter een rommeltje.. elke dag werken, vrijdag/zaterdag/zondag naar lowlands. Ik neem wel eten mee
Ik zou geen eten meenemen naar Lowlands. Ik heb (uit betrouwbare bron) gehoord dat het daar met het eten beter gesteld is dan op het gemiddelde festival. Natuurlijk is het altijd slechter dan wanneer je gewoon thuis zou eten, maar goed. Je gaat nu naar een festival, dat is hardstikke geweldig en dan moet je dat niet verpesten door teveel in te zitten over je eten. Je gaat nu gewoon lol hebben, en als je terug komt ga je weer lijnen. Zo zie ik het tenminste, en misschien is dat wel het beste om te doen. Op je eten letten is goed, maar je moet het niet te ver door drijven.
Oud 14-08-2005, 14:18
Mara
Mara is offline
Citaat:
blurred schreef op 14-08-2005 @ 15:11 :
Ik zou geen eten meenemen naar Lowlands. Ik heb (uit betrouwbare bron) gehoord dat het daar met het eten beter gesteld is dan op het gemiddelde festival. Natuurlijk is het altijd slechter dan wanneer je gewoon thuis zou eten, maar goed. Je gaat nu naar een festival, dat is hardstikke geweldig en dan moet je dat niet verpesten door teveel in te zitten over je eten. Je gaat nu gewoon lol hebben, en als je terug komt ga je weer lijnen. Zo zie ik het tenminste, en misschien is dat wel het beste om te doen. Op je eten letten is goed, maar je moet het niet te ver door drijven.
Het is niet alleen het lijn-deel, maar ik hou niet van frituurspul, eerlijk gezegd. Als ze daar iets anders hebben (gewoon broodjes e.d.) kan ik dat wel nemen natuurlijk, maar 'snacks' vind ik sowieso niet lekker.

Nouja, loopt wel los
Oud 14-08-2005, 15:09
Verwijderd
ze schijnen er goede pannenkoeken te hebben (oke, niret gezond, maar ook geen frituur ) en ook gewoon broodjes enzo
nu zou ik zelf ook eten mee nemen hoor, maar dan vooral omdat dat stukken goedkoper is
Oud 14-08-2005, 15:43
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sarah schreef op 14-08-2005 @ 16:09 :
ze schijnen er goede pannenkoeken te hebben (oke, niret gezond, maar ook geen frituur ) en ook gewoon broodjes enzo
nu zou ik zelf ook eten mee nemen hoor, maar dan vooral omdat dat stukken goedkoper is
Ja precies, ik weet echt niet wat ik van die prijzen moet verwachten. Ik denk dat ik gewoon 2 zakken met 10 krentebollen meeneem, wordt niet snel oud en ken je tussendoor makkelijk eten
Oud 14-08-2005, 15:44
angel_girl
angel_girl is offline
Hey,

Ik wil graag een kilo of 5 kwijtraken nog tips?
Oud 14-08-2005, 15:46
Mara
Mara is offline
Citaat:
angel_girl schreef op 14-08-2005 @ 16:44 :
Hey,

Ik wil graag een kilo of 5 kwijtraken nog tips?
Hey, wij willen graag meer informatie (lengte, huidig gewicht, doelgewicht, leeftijd, dagelijks eetpatroon) voordat we in de wilde weg gaan roepen!
Oud 14-08-2005, 15:51
angel_girl
angel_girl is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-08-2005 @ 16:46 :
Hey, wij willen graag meer informatie (lengte, huidig gewicht, doelgewicht, leeftijd, dagelijks eetpatroon) voordat we in de wilde weg gaan roepen!
Oh sorry

Ik ben ongeveer 1.61 en weeg nu 60 kilo en ben 18 jaar.

Ik wil graag 55 kilo of iets minder gaan wegen.
Ik heb een tijdje op fitness gezeten, ging wel goed maar even mee gestopt vanwege geldgebrek Nu ben ik ook van plan om aan het einde van de maand weer lid te worden.
Oud 14-08-2005, 15:55
Mara
Mara is offline
Citaat:
angel_girl schreef op 14-08-2005 @ 16:51 :
Oh sorry

Ik ben ongeveer 1.61 en weeg nu 60 kilo en ben 18 jaar.

Ik wil graag 55 kilo of iets minder gaan wegen.
Ik heb een tijdje op fitness gezeten, ging wel goed maar even mee gestopt vanwege geldgebrek Nu ben ik ook van plan om aan het einde van de maand weer lid te worden.
Ok, je hoeft niet af te vallen qua BMI, maar die 5 kilo 'mag' in principe wel. Je krijgt dan geen ondergewicht.

Tsja, het belangrijkste is om een goed eetpatroon te ontwikkelen en dus inderdaad te sporten. Post eens wat je eet op een dag (tijden erbij) dan kunnen we zien wat er verbeterd kan worden! Neem gewoon een gemiddelde dag, niet elke is 't zelfde natuurlijk, maar ongeveer
Oud 14-08-2005, 16:01
Mindfields
Mindfields is offline
Meelfriek, toen je met die microgynon30 begon, kwam je toen ook aan? Want ik ben en gestopt met roken en met de pil begonnen een halfjaar geleden, en ik ben eigenlijk hetzelfde blijven wegen? Al zal dit per persoon veschillend zijn..

Ik hoor trouwens nu ongesteld te zijn, maar heb de pil doorgeslikt.. Klopt het dat je tijdens het ongesteld zijn iets zwaarder bent / last hebt van een opgezwollen buikje?
Oud 14-08-2005, 16:02
angel_girl
angel_girl is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-08-2005 @ 16:55 :
Ok, je hoeft niet af te vallen qua BMI, maar die 5 kilo 'mag' in principe wel. Je krijgt dan geen ondergewicht.

Tsja, het belangrijkste is om een goed eetpatroon te ontwikkelen en dus inderdaad te sporten. Post eens wat je eet op een dag (tijden erbij) dan kunnen we zien wat er verbeterd kan worden! Neem gewoon een gemiddelde dag, niet elke is 't zelfde natuurlijk, maar ongeveer
+-
8.00 yogurt (kwark meestal) kopje thee of wat anders te drinken
10.15 koekje, ik begin dat meestal trek te krijgen
12.00 3 boterhammen met snijworst,pindakaas + cracker met smeerkaas of pistolet ipv boterham
Dan kom ik meestal rond een uur of 4 thuis en dan wacht er meestal nog een pistolet op me..doe ik meestal pindakaas op.

We eten nogal laat soms pas 8! uur dus meestal eet ik dan tussendoor nog wat en dan nog een halve maaltijd.

En drink bijna altijd chaufontane ofzo zitten niet zo veel calorieen in. En dan hebben we nog de tussendoortjes he
Gelukkig hebben we nooit zoveel snoep in huis maar anders pak in meestal gewoon een boterham of ijsje.

Nee volgens BMi hoef ik niet perse af te vallen maar het zit allemaal rond me buik Me benen zijn gewoon dun en ik ben ook al niet al te groot dus
Oud 14-08-2005, 16:03
angel_girl
angel_girl is offline
Oh dit heb ik de afgelopen weken ongeveer gegeten
Als de school weer begint zullen er wel niet netjes boterhammen gegeten worden
Maar over het algemeen let ik wel een beetje op wat ik eet vind ik zelf. Geen absurd vette dingen.
Oud 14-08-2005, 16:05
Mara
Mara is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 14-08-2005 @ 17:01 :
Meelfriek, toen je met die microgynon30 begon, kwam je toen ook aan? Want ik ben en gestopt met roken en met de pil begonnen een halfjaar geleden, en ik ben eigenlijk hetzelfde blijven wegen? Al zal dit per persoon veschillend zijn..

Ik hoor trouwens nu ongesteld te zijn, maar heb de pil doorgeslikt.. Klopt het dat je tijdens het ongesteld zijn iets zwaarder bent / last hebt van een opgezwollen buikje?
Ja. Ik ben in een jaar tijd 12-15 kg aangekomen. Het verschilt natuurlijk per persoon, maar voor mij was 't niet echt een succes

Het klopt dat je dan zwaarder bent, mede doordat je vocht vasthoudt
Oud 14-08-2005, 16:08
Mara
Mara is offline
Citaat:
angel_girl schreef op 14-08-2005 @ 17:03 :
Oh dit heb ik de afgelopen weken ongeveer gegeten
Als de school weer begint zullen er wel niet netjes boterhammen gegeten worden
Maar over het algemeen let ik wel een beetje op wat ik eet vind ik zelf. Geen absurd vette dingen.
Je kan niet plaatselijk afvallen, dat ten eerste.

Je schema is nogal eehm, beroerd

Hier een basisschema, zelf aan te passen naar je behoeften

Ontbijt:
2 boterhammen

Tussendoor
1 of 2 boterhammen

Lunch
2 of 3 boterhammen

Tussendoor
1 of 2 boterhammen

Avondeten

Avond:
Kwark, vis, iets eiwitrijks.

Je kan beter gewoon bruine boterhammen eten ipv pistoletjes. Ook kan je mager broodbeleg gebruiken.
Tussendoortjes.. tsja, fruit he!
Probeer dit eerst eens
Oud 14-08-2005, 16:08
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-08-2005 @ 17:05 :
Ja. Ik ben in een jaar tijd 12-15 kg aangekomen. Het verschilt natuurlijk per persoon, maar voor mij was 't niet echt een succes

Het klopt dat je dan zwaarder bent, mede doordat je vocht vasthoudt
Okay, ik zat namelijk echt aan 3 - 5 kilo te denken, maar da's wel erg veel. Nu zullen de kilo's er wel afvliegen dan! Een vriendin van mij is ook een jaar geleden aan het spiraaltje gegaan, en die is, mede door 'beter' eten, 10 kilo afgevallen.

Ik dacht trouwens dat je alleen vocht vast hield als je ongesteld moest worden, niet als het al was (in theorie dan, want ik ben 't dus niet ).
Oud 14-08-2005, 16:09
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 14-08-2005 @ 17:01 :
Ik ben ook niets aangekomen toen ik met diezelfde pil begon. Wel ben ik 6x zoveel gaan eten ongeveer ...
Oud 14-08-2005, 16:09
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-08-2005 @ 17:08 :
Je kan niet plaatselijk afvallen, dat ten eerste.

Hier een basisschema, zelf aan te passen naar je behoeften

Ontbijt:
2 boterhammen

Tussendoor
1 of 2 boterhammen

Lunch
2 of 3 boterhammen

Tussendoor
1 of 2 boterhammen

Avondeten

Avond:
Kwark, vis, iets eiwitrijks.

Je kan beter gewoon bruine boterhammen eten ipv pistoletjes. Ook kan je mager broodbeleg gebruiken.
Tussendoortjes.. tsja, fruit he!
Probeer dit eerst eens
Ik eet zelf liever wat minder boterhammen en wat 'slechter' avondeten, dus sowieso vlees ipv vis..
Oud 14-08-2005, 16:11
Mara
Mara is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 14-08-2005 @ 17:09 :
Ik eet zelf liever wat minder boterhammen en wat 'slechter' avondeten, dus sowieso vlees ipv vis..
Kan ook. Het is maar een basisschema, zelf aan te passen naar je leefstijl. Punt is dat ze nu vrij slecht verdeeld at

@angel_girl: Ga naar www.valtaf.nl en hou daar bij wat je eet. Zorg dat je ongeveer aan de 1600 kcal per dag komt. Op die manier val je niet heel snel af, maar geleidelijk. Dat is de beste manier want dan komt 't er ook niet meer zo snel bij. Ook is 't handig om je nu een schema aan te wennen wat je je hele leven kan houden.
Oud 14-08-2005, 16:14
Mindfields
Mindfields is offline
Voor 't meisje dat af wilt vallen: ga water drinken. Ik zie een glas ijsthee/cola/colalight nu als een tussendoortje, zo geniet je er ook meer van..
En je kan lijnbeleg kopen, ik weet niet precies hoe het heet, maar ze hebben het bij de AH.

Ik eet nu geen beleg op mijn brood.. Gebakken door mijn oma, veel lekkerder zonder beleg met een lekkere dikke korst! *watertanden*
Oud 14-08-2005, 16:17
angel_girl
angel_girl is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 14-08-2005 @ 17:08 :

Ik zal het schema eens proberen
Oud 14-08-2005, 16:22
Mara
Mara is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 14-08-2005 @ 17:14 :
Voor 't meisje dat af wilt vallen: ga water drinken. Ik zie een glas ijsthee/cola/colalight nu als een tussendoortje, zo geniet je er ook meer van..
En je kan lijnbeleg kopen, ik weet niet precies hoe het heet, maar ze hebben het bij de AH.

Ik eet nu geen beleg op mijn brood.. Gebakken door mijn oma, veel lekkerder zonder beleg met een lekkere dikke korst! *watertanden*
Dat doe ik ook wel eens met warm waldkornbrood enzo, veel lekkerder zonder beleg!
Oud 14-08-2005, 16:35
Mara
Mara is offline
Offtopic: Weet iemand ook waar friet/patat staat op valtaf.nl?
Oud 14-08-2005, 16:51
Verwijderd
ik kan daar helemaal niks vinden meelfriek

alleen de warme maaltijden( lasganja) maar bv niet bruin boterham met kaas enzo

nog 3,5 kilo te gaan
Topic gesloten

Regels voor berichten