Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2005, 13:54
Verwijderd
Niet alleen vonden we het weer tijd voor een wedstrijd, ik heb me ook bezig gehouden met het doorspitten van het verleden op DoP. Ik heb een overzicht van alle wedstrijden gemaakt die er al op DoP zijn gehouden. Hier terug te vinden. En daaruit blijkt dat deze wedstrijd de 10e alweer is. (nr. 1 bestaat, maar de link heb ik nog niet kunnen vinden, iemand die veel tijd heeft?)

Nu hebben Halogeen en ik wat zitten brainstormen, xineof vond het allemaal wel best en gaf uiteindelijk mij de vrije hand. Wat Halogeen betreft, weet ik het niet, maar als ie het er niet mee eens is, dan hoor ik dat achteraf wel .

Deze keer gaan we het nog eens met een afbeelding proberen. Maar 1 afbeelding, dus je kunt niet kiezen. Het is overigens ook niet zomaar een plaatje van het internet geplukt. We zaten wat te kniezen over de soort afbeelding en wilden echt wel met een schilderij werken. Na wat lacherige opmerkingen hadden we het over mijn werken en Halogeen riep: Ja maar, dan wel je vogels! Daarna heb ik hem niet meer echt gesproken, dus hij komt misschien uit de lucht vallen .

Bij deze is de afbeelding waarnaar jullie je inspiratie mogen richten:

Alfreds Mare

Er is een uitleg verbonden aan dit schilderij, maar die ga ik niet zomaar geven. Die is wel ergens terug te vinden, maar het is niet de bedoeling dat jullie gaan dichten over wat ik erin heb gestoken. Het is de bedoeling dat jullie zelf jullie ideeën en sfeer zoeken en dichten over jullie eigen interpretatie.

Voor de rest zijn jullie vrij. Het mag een visueel project worden of een nieuw schilderij met gedicht, een sonnet, een vrije vorm, laat jullie inspireren door het schilderij en leef je uit.

Voor wie misschien nog wat ideeën voor de vormgeving op wil doen, in deze topic staat een hoop informatie over verschillende rijmsoorten en dichtvormen.

Insturen kan vanaf vandaag t/m vrijdag 30 september. Insturen kan naar dansenoppapier@hotmail.com (zet ook even je nick erbij). Na 30 september wordt er een poll geopend waarin iedereen zijn stem kan uitbrengen, en na een week lang stemmen zal er een topic met de uitslag geopend worden.

Let op: omdat we een keer te maken hebben gehad met fraude bij het stemmen, willen we jullie uitdrukkelijk verzoeken om niet aan vriendjespolitiek te doen; trommel dus geen niet-leden op om zich aan te melden en te stemmen op jouw gedicht!

Succes en maak er wat moois van,

Halogeen, Mutant en xineof.

Let op: De uiterste inzenddatum is een week opgeschoven: Inzenden kan tot en met 30 september.

Laatst gewijzigd op 23-09-2005 om 08:50.
Advertentie
Oud 09-09-2005, 10:40
Not for Sale
Not for Sale is offline
Een nieuwe wedstrijd!
Een gaaf schilderij!
Oh, wat zijn wij heden blij!
Oud 09-09-2005, 16:00
Sjoerd
Sjoerd is offline
wat lastig
Oud 09-09-2005, 21:16
Verwijderd
Oeh, lastig, maar wel leuk

En ook het overzicht van al die wedstrijden enzo, dat vind ik haast nóg veel leuker.
Oud 09-09-2005, 21:25
Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik heb even gezocht

Uitslag wedstrijd 1:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=415077

Een wedstrijdtopic of poll heb ik niet kunnen vinden

Laatst gewijzigd op 09-09-2005 om 21:29.
Oud 10-09-2005, 09:23
xineof
xineof is offline
Mijn zegen heb ik al gegeven ^-^.

Ik wil zeker meedoen, maar ik vind het een heel moeilijk thema hoor! Wachten op inspiratie dus!
Oud 10-09-2005, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Not for Sale schreef op 09-09-2005 @ 22:25 :
Ik heb even gezocht

Uitslag wedstrijd 1:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=415077

Een wedstrijdtopic of poll heb ik niet kunnen vinden
Dank je. Dan heb ik er toch overheen gekeken, want ik heb alle pagina's gescand van voor de 2e wedstrijd...
Oud 11-09-2005, 13:15
Porcelain
Porcelain is offline
Mutant, wat leuk dat je heel DoP hebt doorkruisd om die wedstrijden te zoeken! Interessant om te zien.

Mooi schilderij, trouwens. Is het nou jouw werk of niet?
Oud 11-09-2005, 14:07
EggeD
EggeD is offline
De vogels !
Oud 11-09-2005, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Porcelain schreef op 11-09-2005 @ 14:15 :
Mutant, wat leuk dat je heel DoP hebt doorkruisd om die wedstrijden te zoeken! Interessant om te zien.

Mooi schilderij, trouwens. Is het nou jouw werk of niet?
Duh ^^
Oud 11-09-2005, 19:05
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik had zomaar over dit topic heen gekeken

Hip hoor
Oud 13-09-2005, 07:10
Verwijderd
Volgens mij kijken meer mensen over dit topic heen?

En 24 september Dat is nu ik erover nadenk zeg maar al best wel snel.
Oud 13-09-2005, 07:45
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
Ik ga zomaar eens een keer aan een gedichtenwedstrijd meedoen, denk ik. Help me herinneren!
Oud 13-09-2005, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Thoughtful schreef op 13-09-2005 @ 08:10 :
Volgens mij kijken meer mensen over dit topic heen?

En 24 september Dat is nu ik erover nadenk zeg maar al best wel snel.
Maak eens wat reclame dan.
Oud 13-09-2005, 17:00
gezweetwel
gezweetwel is offline
Hoort er niet zo'n [Wedstrijd]-dinges bij de titel te staan?

In elk geval, cool thema
Oud 13-09-2005, 18:55
Sketch
Sketch is offline
Oh, ja, gedachtes posten zichzelf niet.

Heel gaaf thema. leuk ook dat het schilderij zelf ook een beetje DoP's is. Benieuwd wat 'men' hier van gaat maken.

Is de lucht nu oranje of meer rood?

Laatst gewijzigd op 13-09-2005 om 19:23.
Oud 14-09-2005, 08:15
Verwijderd
Rood met een witte zon.
Oud 14-09-2005, 08:30
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Gaaf, gaaf
Enorm gaaf schilderij, inspiratie moet hierbij niet zo moeilijk zijn. Witte zon, rode lucht, alles wat je nodig heb .

Wat is dat kleine stukje daar rechts onderaan, je 'handtekening' of iets anders?
Het lijkt wel alsof sommige van de vogels op de onderste kabel zitten, ik heb er eigenlijk nooit op gelet (ga ik vanaf nu doen ^^) maar daar kunnen ze toch niet zitten omdat ze altijd naar voren leunen voor evenwicht?
Oud 14-09-2005, 11:52
Verwijderd
Dat ding rechts is mijn signatuur. De vogels zitten allemaal op de bovenste kabel, al zijn er geen pootjes afgebeeld ^^
En ja, het is mijn bedoeling dat de linkervogels niet compleet zwart zijn .
Oud 14-09-2005, 13:23
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
gezweetwel schreef op 13-09-2005 @ 18:00 :
Hoort er niet zo'n [Wedstrijd]-dinges bij de titel te staan?

In elk geval, cool thema
Die is er nu wel Die dingen zijn soms toch wel handig namelijk

Ik vind het ook wel een leuk thema, geloof ik. Maar de inspiratie wil nog niet echt komen
Oud 14-09-2005, 13:30
Diary of Dreams
Citaat:
Mutant schreef op 14-09-2005 @ 12:52 :
Dat ding rechts is mijn signatuur. De vogels zitten allemaal op de bovenste kabel, al zijn er geen pootjes afgebeeld ^^
En ja, het is mijn bedoeling dat de linkervogels niet compleet zwart zijn .
Kip zonder kop, maar dan vogel zonder poot.
Maar je bedoeld de drie (of eerder 2,5) middelste vogels, neem ik aan? De twee linker zijn goed zwart.
De derde van links is trouwens het interesants, is dat ook de bedoeling?
Oud 14-09-2005, 13:36
gezweetwel
gezweetwel is offline
doet me beetje denken aan the crow - wat voor soort vogels zíjn het eigenlijk?
Oud 14-09-2005, 13:46
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik nam eigenlijk aan dat het kraaien of kauwen waren...

En ik vind ze allemaal nogal zwart, eigenlijk
Oud 14-09-2005, 14:50
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 14-09-2005 @ 14:30 :

De derde van links is trouwens het interesants,
Echt niet, de meest rechtste is het interessantst!
Oud 14-09-2005, 14:58
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 14-09-2005 @ 15:50 :
Echt niet, de meest rechtste is het interessantst!
Vind ik ook
Advertentie
Oud 14-09-2005, 15:11
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Woordenboek zegt:
mare, maar (bijz. t.) v(m.) [-n] tijding.
Aha
Oud 14-09-2005, 16:11
Verwijderd
Nachtmare is het oud-Nederlandse woord voor nachtmerrie. Het Engels heeft dit woord letterlijk overgenomen naar nightmare, wij Nederlanders hebben, met lak aan onze eigen prachtige taal, dat dan maar weer letterlijk overgenomen naar Nachtmerrie.

De 5 linkervogels zijn lichtelijk doorkijkbaar, dat bedoelde ik met zwart.

Het zijn kraaien.

De smaak qua interessantheid van welke vogel dan ook heeft er niets mee te maken . De doorkijkbaarheid dan weer wel, maar goed.

Laatst gewijzigd op 14-09-2005 om 16:16.
Oud 14-09-2005, 16:14
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Mutant schreef op 14-09-2005 @ 17:11 :
De interessantheid van welke vogel dan ook heeft er niets mee te maken . De doorkijkbaarheid dan weer wel, maar goed.
Oeh, ik krijg visioenen van een betekenis!

En wat zijn Nederlanders toch domme, domme wezens.
Oud 14-09-2005, 18:13
Reem
Reem is offline
Leuk! Ik krijg een bepaald gevoel bij het schilderij, daar kan ik vast wel iets mee. Prachtig Mutant.
Oud 15-09-2005, 11:17
gezweetwel
gezweetwel is offline
(het is eigenlijk niet moeilijk de ware betekenis achter het schilderij te vinden; maar daar hoeft ook niks mee gedaan te worden: de dichter geeft er zijn eigen interpretatie aan)
Oud 15-09-2005, 12:00
Diary of Dreams
Als het toch zo makkelijk is, vertel dan maar met welke gedachte Muut het schilderij maakte.
Oud 15-09-2005, 14:22
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 15-09-2005 @ 13:00 :
Als het toch zo makkelijk is, vertel dan maar met welke gedachte Muut het schilderij maakte.
Nee doe dat nou eens niet, het is toch veel leuker als we niet elkaars interpretaties weten, dan krijgen we hopelijk meer verschillende inzendingen
Oud 15-09-2005, 14:31
Verwijderd
Not for Sale heeft gelijk.

Achteraf mogen jullie je helemaal uitleven met het doorgronden van zowel schilderij als mijn bedoeling als mijn geest ^^
Oud 16-09-2005, 11:41
gezweetwel
gezweetwel is offline
Ik sluit me daar bij aan hoor. (en ik bedoelde niet dat ik 'mijn' interpretatie had, of dat ik iets op mezelf gevonden had dat ik als de Waarheid beschouwde, hoor)
Oud 16-09-2005, 17:53
vidaaa
vidaaa is offline
met hoeveel inzendingen mag je meedoen?
Oud 17-09-2005, 12:21
Sketch
Sketch is offline
Ik geloof dat één gedicht per persoon de richtlijn is.

En ik vind dat iedere zichzelfrespecterende DoP'er, en ook zichzelf niet respecterende DoP'er, en alle nietDoP'ers die op DoP komen/lezen, aan zichzelf verplicht zijn mee te doen. Het is tenslotte de jubileumwedstrijd!
Oud 18-09-2005, 19:10
CSN
CSN is offline
Oei, 24 september is toch al wel heel snel - de dag voor de meeting.
Oud 18-09-2005, 19:25
Sketch
Sketch is offline
Oh, idee. Ik weiger op de meeting te spreken met iemand die niet heeft meegedaan aan de wedstrijd.

*hoopt dat het niet averechts werkt*
Oud 19-09-2005, 08:57
Verwijderd
Op zich mag je meerdere gedichten insturen, maar een maximum van 3 lijkt me toch wel genoeg.

En we waren ons aan het afvragen of we de wedstrijd uitzonderlijk moesten verlengen omdat de helft er een week lang overheen heeft gekeken?
Oud 19-09-2005, 14:35
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Mutant schreef op 19-09-2005 @ 09:57 :
Op zich mag je meerdere gedichten insturen, maar een maximum van 3 lijkt me toch wel genoeg.

En we waren ons aan het afvragen of we de wedstrijd uitzonderlijk moesten verlengen omdat de helft er een week lang overheen heeft gekeken?
Ik vind het echt raar als je meerdere gedichten mag insturen, eigenlijk... Dan heb je veel meer kans om te winnen, want als je dan de procenten optelt van de gedichten waar je aan mee doet, heb je er (hopelijk dan) best veel. Hm... Nou ja, dat was niet precies wat ik bedoelde, maar het voelt gewoon als oneerlijk

Ik vind van niet, maar als andere mensen vinden van wel...
Oud 19-09-2005, 15:01
CSN
CSN is offline
Ik denk dat elk gedicht dan afzonderlijk meedoet.
Oud 19-09-2005, 15:34
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Dat snap ik wel, maar daarom juist?
Oud 19-09-2005, 15:43
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 19-09-2005 @ 16:34 :
Dat snap ik wel, maar daarom juist?
Maar je telt dus niet de procenten bij elkaar op. Het is het gedicht dat wint, niet de dichter. De kans dat je wint als je twee of drie gedichten instuurt is wel iets groter, maar niet heel veel, omdat het stemmen niet via vaste kansen gaat, maar puur subjectief is.

Ik ben voor een maximum van 2 inzendingen per persoon.

Uitstel vind ik wel ok, maar niet te lang hoor.
Oud 19-09-2005, 15:46
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Sketch schreef op 19-09-2005 @ 16:43 :
Maar je telt dus niet de procenten bij elkaar op. Het is het gedicht dat wint, niet de dichter. De kans dat je wint als je twee of drie gedichten instuurt is wel iets groter, maar niet heel veel, omdat het stemmen niet via vaste kansen gaat, maar puur subjectief is.

Ik ben voor een maximum van 2 inzendingen per persoon.

Uitstel vind ik wel ok, maar niet te lang hoor.
Nee, maar zo bedoelde ik het ook niet... Ik bedoel meer dat je als persoon gewoon meer kans hebt om te winnen als je meerdere gedichten hebt, omdat je dan in principe meer kans hebt dat iemand op een van jouw gedichten heeft. Zeg maar Maar ja, dan moeten het natuurlijk wel allemaal gedichten van dezelfde kwaliteit zijn, anders klopt mijn redenering niet, geloof ik. Ach, laat ook maar

En ik vind eigenlijk dat er alleen uitstel moet zijn als er minder dan vijf gedichten zaterdag binnen zijn Maar iedereen moet gewoon zijn best doen en op tijd iets insturen
Oud 19-09-2005, 15:49
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 19-09-2005 @ 16:46 :
Nee, maar zo bedoelde ik het ook niet... Ik bedoel meer dat je als persoon gewoon meer kans hebt om te winnen als je meerdere gedichten hebt, omdat je dan in principe meer kans hebt dat iemand op een van jouw gedichten heeft. Zeg maar Maar ja, dan moeten het natuurlijk wel allemaal gedichten van dezelfde kwaliteit zijn, anders klopt mijn redenering niet, geloof ik. Ach, laat ook maar

En ik vind eigenlijk dat er alleen uitstel moet zijn als er minder dan vijf gedichten zaterdag binnen zijn Maar iedereen moet gewoon zijn best doen en op tijd iets insturen
Tegelijkertijd concurreer je met jezelf, dus kans is in dit geval vrij onberekenbaar!
Oud 19-09-2005, 15:50
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 19-09-2005 @ 16:46 :
Ok, op die manier. Je hebt meer kans dat iemand op één van jouw gedichten stemt, maar elk gedicht apart heeft niet meer kans op een stem, dus de kans dat een gedicht wint is niet groter. Daarentegen, als je gedichten enigszins op elkaar lijken, dezelfde stijl zijn of zo, heb je juist minder kans om te winnen, want iemand die jouw stijl erg goed vindt, moet nu kiezen tussen die drie gedichten, dus dan krijgen ze maar een derde van de stemmen.
Oud 19-09-2005, 15:52
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Sketch schreef op 19-09-2005 @ 16:50 :
Ok, op die manier. Je hebt meer kans dat iemand op één van jouw gedichten stemt, maar elk gedicht apart heeft niet meer kans op een stem, dus de kans dat een gedicht wint is niet groter. Daarentegen, als je gedichten enigszins op elkaar lijken, dezelfde stijl zijn of zo, heb je juist minder kans om te winnen, want iemand die jouw stijl erg goed vindt, moet nu kiezen tussen die drie gedichten, dus dan krijgen ze maar een derde van de stemmen.
Ow. Juist ja.

Zie, het wordt veel te ingewikkeld op die manier
Oud 19-09-2005, 17:14
gezweetwel
gezweetwel is offline
Eén gedicht per persoon lijkt me ook veel logischer. Ben helemaal akkoord met Vogelvrij's redenering.
Oud 19-09-2005, 20:08
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
wat kun je nou in 14 dagen?
Oud 19-09-2005, 22:36
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 19-09-2005 @ 21:08 :
wat kun je nou in 14 dagen?
14 dagen? Maak daar maar 6 van.

Of bedoel je:
-je voorbereiden op de Ramadan
-Je alvast inschrijven voor de aller-allereerste schoolmediatheekdag
-dat stomme eclips-zonnebrilletje weer opgraven voor de komende zonsverduistering
-Verhuizen naar duitsland vóór de Dag van de Duitse Eenheid

nee, dat zal je vast niet bedoelen...

Regels voor berichten