Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2005, 23:43
Verwijderd
Stel dat God bestaat, kun je jouw leven dan verantwoorden tegenover hem?
Heb je fouten gemaakt die volgens de bijbel/God niet zouden mogen, of leef je zonder zonden ookal geloof je niet?

Ik geloof overigens niet in God, dat neemt niet weg dat mijn normen en waarden besef redelijk overeen komen met wat de bijbel voorschrijft.

Bepaalde dingen zou ik misschien niet kunnen verantwoorden, echter ben ik wel van mening dat ik in het algemeen genomen "goed" leef.
(Wat niet overeen zou komen: seks voor het huwlijk, niet liegen, naar mijn mening is het soms beter een leugentje om bestwil te vertellen dan altijd de waarheid te spreken, verder ben ik in bepaalde situaties voor abortus, en heb ik geen problemen met homoseksualiteit etc.)

Bij het maken van dit topic ga ik er van uit dat niet gelovigen ook in de hemel zouden kunnen komen, hoewel veel christenen mij dit waarschijnlijk tegen zullen spreken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2005, 00:37
Alexander VI
Avatar van Alexander VI
Alexander VI is offline
Aangezien mijn grote inspiratie Paus Alexander VI is kan ik niet anders zeggen dat ik mijn leven probeer te leiden zoals deze beste man! Ik ga er dan ook van uit dat ik, net als mijn voorbeeld, dan ook een goed plaatsje krijg toebedeeld in de Hemel!
__________________
There'll be penance to pay when it's judgement day
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 00:44
Verwijderd
Oh, als God bestaat, dan ga ik linea recta naar de hel, dat kan niet anders. Ik heb alleen vanavond na 20:00 al minstens tien keer godverdomme gezegd en volgens mij wel een of twee keer gewenst dat de wereld van religie verlost zou zijn. Ik verdedig het recht op abortus en euthanasie met verve, ben voor het homohuwelijk en ben tegen religieuze invloed op de samenleving.

Ik ga dan dus toch wel naar de hel, dus als hij dat vonnis over mij velt op de dag des oordeels, dan zal ik die lieve heer toevoegen dat hij zijn hemel in zijn reet mag steken, omdat ik toch geen behoefte heb tussen alle irritante religieuze mafketels de eeuwigheid te slijten. Nog liever een eeuwigheid branden dan geloven.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 01:04
Alexander VI
Avatar van Alexander VI
Alexander VI is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-09-2005 @ 01:44 :
Ik ga dan dus toch wel naar de hel, dus als hij dat vonnis over mij velt op de dag des oordeels, dan zal ik die lieve heer toevoegen dat hij zijn hemel in zijn reet mag steken, omdat ik toch geen behoefte heb tussen alle irritante religieuze mafketels de eeuwigheid te slijten. Nog liever een eeuwigheid branden dan geloven.
Ik denk:
a) dat als Hij inderdaad blijkt te bestaan
b) en jij voor Zijn Neus staat
c) jij heel wat anders zegt

__________________
There'll be penance to pay when it's judgement day
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 02:09
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Nare is zeker in een kuthumeur?
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 02:30
Verwijderd
Citaat:
Alexander VI schreef op 18-09-2005 @ 02:04 :
Ik denk:
a) dat als Hij inderdaad blijkt te bestaan
b) en jij voor Zijn Neus staat
c) jij heel wat anders zegt

Ik denk:

a) dat jij een vervelend ventje bent
b) dat helemaal niet grappig is
c) terwijl hij dat zelf wel denkt
d) hetgeen ontzettend zielig is



@ BFR: nee, ik zit gewoon lekker te zuipen en anime te kijken met mijn broer
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 03:24
D
Avatar van D
D is offline
Ik ben wel gelovig en ik zou het wel kunnen verantwoorden, niet alles uiteraard. Inderdaad ook wel eens een leugen verteld, en pas seks na het huwelijk word het ook niet echt meer zeg maar bij mij; maar verder kan ik alles wel goed verantwoorden.
__________________
I AM ERROR
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 08:52
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-09-2005 @ 01:44 :
Oh, als God bestaat, dan ga ik linea recta naar de hel, dat kan niet anders. Ik heb alleen vanavond na 20:00 al minstens tien keer godverdomme gezegd en volgens mij wel een of twee keer gewenst dat de wereld van religie verlost zou zijn. Ik verdedig het recht op abortus en euthanasie met verve, ben voor het homohuwelijk en ben tegen religieuze invloed op de samenleving.

Ik ga dan dus toch wel naar de hel, dus als hij dat vonnis over mij velt op de dag des oordeels, dan zal ik die lieve heer toevoegen dat hij zijn hemel in zijn reet mag steken, omdat ik toch geen behoefte heb tussen alle irritante religieuze mafketels de eeuwigheid te slijten. Nog liever een eeuwigheid branden dan geloven.
Serieus, ik denk dat Hij je vergeeft voor je eerlijkheid. God houdt van eerlijke mensen

OT: ja, ik denk het wel, want zo erg ben ik nou ook weer niet, ook al sta ik achter de standpunten hierboven beschreven door de Naere Man.

Laatst gewijzigd op 18-09-2005 om 08:55.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 11:42
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Verantwoorden? Tuurlijk, ik denk alleen dat als iemand veel te verantwoorden heeft het god himself zal zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 11:52
Kreator
Avatar van Kreator
Kreator is offline
Ja, ik kan mijn daden verantwoorden, omdat ik alle keuzes bewust maak.

Geen gekut van "dat wist ik niet" of whatever. En als god het daarmee niet eens is dan schopt hij mijn aars maar fijn naar de hel, ik ga me niet aanpassen aan wat voor regels dan ook waarvan ik het nut niet inzie.
__________________
Sterf, kuthoer.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 12:22
Alexander VI
Avatar van Alexander VI
Alexander VI is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-09-2005 @ 03:30 :
Ik denk:

a) dat jij een vervelend ventje bent
b) dat helemaal niet grappig is
c) terwijl hij dat zelf wel denkt
d) hetgeen ontzettend zielig is



@ BFR: nee, ik zit gewoon lekker te zuipen en anime te kijken met mijn broer
Daar heb je helemaal gelijk in. Amen!
__________________
There'll be penance to pay when it's judgement day
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 19:45
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Alexander VI schreef op 18-09-2005 @ 02:04 :
Ik denk:
a) dat als Hij inderdaad blijkt te bestaan
b) en jij voor Zijn Neus staat
c) jij heel wat anders zegt
Laat hem lekker dromen joh.
Was het niet een Christelijk spreekwoord dat zei : "zalig zijn de dommen"?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 19:59
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-09-2005 @ 01:44 :
[B] en volgens mij wel een of twee keer gewenst dat de wereld van religie verlost zou zijn. B]
Nare man, misschien moet je eens naar de dokter
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 20:03
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-09-2005 @ 01:44 :
Oh, als God bestaat, dan ga ik linea recta naar de hel, dat kan niet anders. Ik heb alleen vanavond na 20:00 al minstens tien keer godverdomme gezegd en volgens mij wel een of twee keer gewenst dat de wereld van religie verlost zou zijn. Ik verdedig het recht op abortus en euthanasie met verve, ben voor het homohuwelijk en ben tegen religieuze invloed op de samenleving.

Ik ga dan dus toch wel naar de hel, dus als hij dat vonnis over mij velt op de dag des oordeels, dan zal ik die lieve heer toevoegen dat hij zijn hemel in zijn reet mag steken, omdat ik toch geen behoefte heb tussen alle irritante religieuze mafketels de eeuwigheid te slijten. Nog liever een eeuwigheid branden dan geloven.
+ dat hij eigenlijk nog erger was/is dan de meeste dictators
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 20:25
Ragnar
Avatar van Ragnar
Ragnar is offline
Tja, met al die black metal cd's zal ik een hoop te verantwoorden hebben.
__________________
Hou je bek of ik stop mijn lul erin.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 20:46
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 18-09-2005 @ 20:59 :
Nare man, misschien moet je eens naar de dokter
Nee hoor, dat is best een valide wens.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 21:03
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 18-09-2005 @ 21:46 :
Nee hoor, dat is best een valide wens.
En je daar op een zaterdag avond constant mee bezig te houden, is redelijk ziekelijk
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 21:49
Verwijderd
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten, of niet Kshatriya
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-09-2005, 21:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 18-09-2005 @ 20:45 :
Laat hem lekker dromen joh.
Was het niet een Christelijk spreekwoord dat zei : "zalig zijn de dommen"?
Bedoelde je niet dat dat toegepast moet worden op de fors arrogante post die jij quotte?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 18-09-2005 @ 20:45 :
Laat hem lekker dromen joh.
Was het niet een Christelijk spreekwoord dat zei : "zalig zijn de dommen"?
Dat spreekwoord bestaat inderdaad. We staan dan ook op een mooie patstelling: gelovigen vinden mij dom omdat ik in onwetendheid verkeer, ik vind gelovigen dom omdat ze in onwetendheid verkeren. Helaas zullen we pas zien wie er gelijk heeft na onze dood, dus tenzij jij zo vriendelijk wilt zijn jezelf van kant te maken en daarna even te bellen of hij nu echt bestaat of niet kunnen we slechts gissen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 21:58
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 18-09-2005 @ 22:03 :
En je daar op een zaterdag avond constant mee bezig te houden, is redelijk ziekelijk
Nee, dat is niet zielig.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 22:02
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 18-09-2005 @ 22:58 :
Nee, dat is niet zielig.
Oh nee medelijden heb ik niet. Ik zeg dat het ziekelijk is Ik bedoel ik hoop ook dat iedereen moslim wordt, maar eens per 3 weken denk ik eraan ofzo.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 22:05
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 18-09-2005 @ 23:02 :
Oh nee medelijden heb ik niet. Ik zeg dat het ziekelijk is Ik bedoel ik hoop ook dat iedereen moslim wordt, maar eens per 3 weken denk ik eraan ofzo.
Hoezo is het ziekelijk? Een vurige wens is ziekelijk?
Of komt het omdat hij met die opmerking je in je geloof aantast? Werkelijk? Meen je dat nou? Oh ja joh?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 22:08
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 18-09-2005 @ 23:05 :
Een vurige wens is ziekelijk?
ja
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 22:10
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 18-09-2005 @ 23:08 :
ja
lol.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-09-2005, 22:15
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 18-09-2005 @ 23:10 :
lol.
Ik wist vroeger niet dat lol, een afkorting was. Ik dacht, wat hebben ze toch met dat woordje lol? Hadden ze op zn minst lollig kunnen zeggen
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 22:15
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-09-2005 @ 22:55 :
Dat spreekwoord bestaat inderdaad. We staan dan ook op een mooie patstelling: gelovigen vinden mij dom omdat ik in onwetendheid verkeer, ik vind gelovigen dom omdat ze in onwetendheid verkeren. Helaas zullen we pas zien wie er gelijk heeft na onze dood, dus tenzij jij zo vriendelijk wilt zijn jezelf van kant te maken en daarna even te bellen of hij nu echt bestaat of niet kunnen we slechts gissen.
Nee het ging mij niet om de vraag of god wel of niet bestaat ( en volgens mij Alexander VI ook niet ) maar om jouw reactie op god als blijkt dat hij wel bestaat. Ik vind je humoristische opmerking geenszins realistisch.




T_ID:
Citaat:
Bedoelde je niet dat dat toegepast moet worden op de fors arrogante post die jij quotte?
Nee, ik ben het volledig met hem eens. Stel jij je eens voor 10 sec. voor dat je komt te overlijden, en een figuur jou confronteerd met je daden, terwijl je het vuur van de hel kan ruiken/voelen/proeven/horen/zien. Denk je dan echt dat je op dat moment tegen de kracht voor je vertelt dat hij de hemel in zijn reet kan steken ?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 22:16
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 18-09-2005 @ 23:15 :
Ik wist vroeger nooit dat lol, een afkorting was. Ik dacht, wat hebben ze toch met dat woordje lol? Hadden ze op zn minst lollig kunnen zeggen
Men zegt weleens: "Je bent nooit te oud om te leren." Die stelling wordt wederom bevestigd
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 22:18
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 18-09-2005 @ 23:15 :
Denk je dan echt dat je op dat moment tegen de kracht voor je vertelt dat hij de hemel in zijn reet kan steken ?
Het is dan wel niet aan mij gericht, maar sta me toe te antwoorden (voor mezelf uiteraard):
Nee, natuurlijk niet. Ik zou alle kleuren van de regenboog schijten en mijn hachie redden. Zoals elk ander normaal mens. Mensen zijn niet principieel.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 22:18
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 18-09-2005 @ 23:16 :
Men zegt weleens: "Je bent nooit te oud om te leren." Die stelling wordt wederom bevestigd
Wat betreft de afkorting lol?

Of het ziekelijk vinden, dat iemand op een zaterdagavond al twee keer gezegd heeft, dat ie hoopt dat er geen religieuzen meer zijn?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 22:19
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 18-09-2005 @ 23:18 :
Wat betreft de afkorting lol?

Of het ziekelijk vinden, dat iemand op een zaterdagavond al twee keer gezegd heeft, dat ie hoopt dat er geen religieuzen meer zijn?
Wat betreft de afkorting lol.

Ik ben koppig en ik ben ervan overtuigd dat je het aan het foute eind hebt.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 22:21
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 18-09-2005 @ 23:19 :
Wat betreft de afkorting lol.

Ik ben koppig en ik ben ervan overtuigd dat je het aan het foute eind hebt.
oh, uiteindelijk kwam ik erachter dat het laughing out loud was, maar ik vond het niet echt iets, dat je dacht van.. weetjewel.

Oke
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 22:22
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 18-09-2005 @ 23:21 :
oh, uiteindelijk kwam ik erachter dat het laughing out loud was, maar ik vond het niet echt iets, dat je dacht van.. weetjewel.
Het bestaat al zolang het programma IRC bestaat. En dat is heel lang kan ik je vertellen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 22:23
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 18-09-2005 @ 23:22 :
Het bestaat al zolang het programma IRC bestaat. En dat is heel lang kan ik je vertellen.
Oh grutjes
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 22:24
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 18-09-2005 @ 23:23 :
Oh grutjes
Dat is niks om je over op te winden, hoor Niks engs aan.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 22:25
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 18-09-2005 @ 23:24 :
Dat is niks om je over op te winden, hoor Niks engs aan.
Ik wist het niet
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-09-2005, 22:28
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Please, stop.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 23:48
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 18-09-2005 @ 23:18 :


Of het ziekelijk vinden, dat iemand op een zaterdagavond al twee keer gezegd heeft, dat ie hoopt dat er geen religieuzen meer zijn?
Ik dacht dat hij gezegt had dat hij hoopte dat de wereld van religie verlost zou zijn, niet dat er geen religieuzen meer zijn.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 19:57
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
sann schreef op 18-09-2005 @ 00:43 :
Stel dat God bestaat, kun je jouw leven dan verantwoorden tegenover hem?
Heb je fouten gemaakt die volgens de bijbel/God niet zouden mogen, of leef je zonder zonden ookal geloof je niet?

Ik geloof overigens niet in God, dat neemt niet weg dat mijn normen en waarden besef redelijk overeen komen met wat de bijbel voorschrijft.

Bepaalde dingen zou ik misschien niet kunnen verantwoorden, echter ben ik wel van mening dat ik in het algemeen genomen "goed" leef.
(Wat niet overeen zou komen: seks voor het huwlijk, niet liegen, naar mijn mening is het soms beter een leugentje om bestwil te vertellen dan altijd de waarheid te spreken, verder ben ik in bepaalde situaties voor abortus, en heb ik geen problemen met homoseksualiteit etc.)

Bij het maken van dit topic ga ik er van uit dat niet gelovigen ook in de hemel zouden kunnen komen, hoewel veel christenen mij dit waarschijnlijk tegen zullen spreken
De hele wet is gebaseerd op dit: heb God lief boven alles en je naaste als jezelf, en dit doe ik vaker niet dan wel, ik kan me dus niet tegenover God verantwoorden.
(ware het niet dat ik door Jezus bloed geheiligd ben)
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 20:38
Verwijderd
Citaat:
sann schreef op 18-09-2005 @ 00:43 :
Ik geloof overigens niet in God, dat neemt niet weg dat mijn normen en waarden besef redelijk overeen komen met wat de bijbel voorschrijft.
Haha, dan ben je óf een heel ziekelijk persoon óf heb je de bijbel niet goed gelezen. Zelfs de meest vrome christenen leven de bijbel (gelukkig) bij lange na niet na.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 22:21
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 18-09-2005 @ 23:15 :
Nee, ik ben het volledig met hem eens. Stel jij je eens voor 10 sec. voor dat je komt te overlijden, en een figuur jou confronteerd met je daden, terwijl je het vuur van de hel kan ruiken/voelen/proeven/horen/zien. Denk je dan echt dat je op dat moment tegen de kracht voor je vertelt dat hij de hemel in zijn reet kan steken ?
Wat voor keus krijg ik? elke god die we kennen via de bestaande religies is een extreem wraakzuchtig en onrechtvaardig wezen dat iedereen met goede bedoelingen maar geen boodschap aan nutteloze regels afstraft, als we iets uit de geschiedenis en allerlei 'heilige schriften' op kunnen maken dan is dat het wel.


Ik ga mijn leven leiden op de manier die ik juist vind totdat ik reden krijg anders te doen, goden die zich niet laten zien op alle momenten dat ze nodig zijn vallen daar niet onder. En of die me later nu lastig komen vallen of niet maakt niet uit, als ze het niet de moeite waard vonden zichzelf te laten zijn tijdens mijn leven en misstanden in de wereld recht te zetten dan zal geen god het iets kunnen schelen of hij onrechtvaardig is of niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 19-09-2005 om 22:23.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 09:44
one.
one. is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-09-2005 @ 01:44 :
Oh, als God bestaat, dan ga ik linea recta naar de hel, dat kan niet anders. Ik heb alleen vanavond na 20:00 al minstens tien keer godverdomme gezegd en volgens mij wel een of twee keer gewenst dat de wereld van religie verlost zou zijn. Ik verdedig het recht op abortus en euthanasie met verve, ben voor het homohuwelijk en ben tegen religieuze invloed op de samenleving.

Ik ga dan dus toch wel naar de hel, dus als hij dat vonnis over mij velt op de dag des oordeels, dan zal ik die lieve heer toevoegen dat hij zijn hemel in zijn reet mag steken, omdat ik toch geen behoefte heb tussen alle irritante religieuze mafketels de eeuwigheid te slijten. Nog liever een eeuwigheid branden dan geloven.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Kshatriya schreef op 18-09-2005 @ 23:02 :
...ik hoop ook dat iedereen moslim wordt...
Dat vind ik een beledigende en ziekelijke gedachte. En nee, het gaat me niet om moslims, maar om iedereen.

Ik hoop ook niet dat iedereen niet-gelovig wordt, want daar is de wereld hélemaal niet klaar voor en dat kan de mens niet aan....

Trouwens, wat is er zo fout aan het verwensen van een in iemands mening foute religie/gedachtengang/stelling?
Ik ben het volkomen met Nare Man eens.

En ik heb na 20:00 geen 10 keer gvd gezegd omdat ik eigenlijk niet veel vloek. Gooi ook niet met geslachtsdelen e.d. Wel met uitwerpselen, maar nooit om iets te bekrachtigen.

Maar goed, er is geen god en ik hoef me niet te verantwoorden. Maar misschien hebben hindoes gelijk en is er reïncarnatie en wordt ik in mijn volgende leven wel een kwijlend mongooltje....
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 14:46
Rohit
Avatar van Rohit
Rohit is offline
Citaat:
deadlock schreef op 25-09-2005 @ 22:48 :
Dat vind ik een beledigende en ziekelijke gedachte. En nee, het gaat me niet om moslims, maar om iedereen.
Vanuit mijn perspectief is het juist een hele nobele gedachte
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 22:09
FatihVercetti
Avatar van FatihVercetti
FatihVercetti is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-09-2005 @ 01:44 :


Ik ga dan dus toch wel naar de hel, dus als hij dat vonnis over mij velt op de dag des oordeels, dan zal ik die lieve heer toevoegen dat hij zijn hemel in zijn reet mag steken, omdat ik toch geen behoefte heb tussen alle irritante religieuze mafketels de eeuwigheid te slijten. Nog liever een eeuwigheid branden dan geloven.


daar ga je vast heel anders over denken, als je er eenmaal inzit

dit zeg je nu, omdat je toch niet gelooft in Allah (swt)
wat ga je toch spijt krijgen op de dag des oordeels zeg
__________________
http://img.photobucket.com/albums/v143/wardove/colorbars/cbggbr2.jpg
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 22:12
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
FatihVercetti schreef op 30-09-2005 @ 23:09 :
dit zeg je nu, omdat je toch niet gelooft in Allah (swt)
wat ga je toch spijt krijgen op de dag des oordeels zeg
Aarde aan FatihVercetti: 'Er is geen dag des oordeels, die is slechts verzonnen om je bang te maken, en ongeveer even gevaarlijk als de monsters die vroeger onder je bed zaten'
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 22:17
FatihVercetti
Avatar van FatihVercetti
FatihVercetti is offline
aarde aan jou ouwe (door je avatar)


maar serieus dit gaat niet goed
maar ja iedereen kan moslim worden
zelfs de ergste vijanden van onze profeet (s.a.v.) zijn moslim geworden

ik vind het trouwens heel leuk om Nederlandse moslims te zien
__________________
http://img.photobucket.com/albums/v143/wardove/colorbars/cbggbr2.jpg
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 22:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
FatihVercetti schreef op 30-09-2005 @ 23:17 :
maar ja iedereen kan moslim worden
zelfs de ergste vijanden van onze profeet (s.a.v.) zijn moslim geworden
Het aantal openlijke atheisten is in de afgelopen paar eeuwen meer dan verduizendvoudigt vergeleken met de middeleeuwse tijden.

Dus als het welbekende 'argument' from numbers geldig zou zijn geweest ben je niet degene die erdoor gelijk krijgt dunkt me.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 22:46
FatihVercetti
Avatar van FatihVercetti
FatihVercetti is offline
ik heb het gewoon over dat de ergste vijanden van onze profeet (s.a.v.) zelfs moslim zijn geworden

en


dat een van de ooms van onze profeet (s.a.v.) nooit moslim is geworden

maakt niet uit in welke tijd je leeft
__________________
http://img.photobucket.com/albums/v143/wardove/colorbars/cbggbr2.jpg
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 00:16
FatihVercetti
Avatar van FatihVercetti
FatihVercetti is offline
Wat gaat er volgens de ongelovigen gebeuren na de dood??
dat zou ik wel willen weten
__________________
http://img.photobucket.com/albums/v143/wardove/colorbars/cbggbr2.jpg
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie verantwoord
Scholiertje_
1 16-12-2008 21:42
Psychologie Moet een psycholoog verantwoording afleggen....
evanescence
10 26-09-2004 12:45
Eten & Drinken McDonalds, verantwoord?
nps
68 23-06-2004 12:46
Software & Hardware [PHP] Urenverantwoording
Verwijderd
3 07-06-2004 17:42
Lifestyle Cultureel verantwoord
rodina
39 01-04-2003 21:12
Levensbeschouwing & Filosofie Beleving van tijd is relatief. Is het verantwoord dit uit te buiten?
Verwijderd
10 04-09-2002 15:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.