Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2005, 11:26
elledc
elledc is offline
Toen ik mijn appartement gehuurd heb vorig jaar, heb ik de gastoestellen overgekocht van de vorige huurders (dat wordt van huurder naar huurder overgekocht).
Nu, er zijn nieuwe huurders omdat ik de huur heb afgezegd met wie ik duidelijk ben overeengekomen de gastoestellen te verkopen aan een voorafgesproken prijs.
Ze hadden toegestemd dit bedrag te betalen binnen de twee weken na de inname van het appartement, dus ze moesten dit bedrag betalen binnen de eerste twee weken van september.
Nu, ik heb helemaal niets van ze ontvangen, en het gaat om een redelijk groot bedrag want 1 gastoestel is nieuw.
We hebben dit mondeling afgesproken, maar niets staat op papier. Wel het bewijs van mijn betaling toen vorig jaar en het bewijs van de controle van de toestellen. Ook heb ik in het begin van deze maand een mail gestuurd naar hen met het bedrag dat ze mij moesten betalen, dus ik heb wel nog het bewijs dat ze deze mail ontvangen hebben.
Wat kan ik nu het beste doen?
Ik ben 1x langs geweest bij hen om te zorgen dat het in orde kwam en 2x een bericht gestuurd. Eenmaal zeiden ze dat ze toch wel vonden dat het veel geld was maar dat het zeker in orde ging komen maar nu laten ze helemaal niets meer weten.

Hoe kan ik dit het best aanpakken?

Laatst gewijzigd op 27-09-2005 om 11:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2005, 11:35
Verwijderd
Ga nog eens langs, zeg dat je 't geld nu echt wil hebben, als ze niet binnen een week betalen, zeg dan dat je de gastoestellen aan iemand anders gaat verkopen. Zet wat druk op die mensen.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 11:36
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik zou erlangs gaan en je gastoestellen gaan ophalen
Oud 27-09-2005, 11:37
Verwijderd
Vriendelijke maar dwingende brief schrijven en ze erop wezen dat ze hebben toegestemd maar nog niet betaald. Evt. een termijn geven waarop ze dat kunnen doen.
Reageren ze niet, dan nog een keer een brief sturen, maar dan aangetekend zodat ze het wel moeten ontvangen.

Zoiets?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 12:01
elledc
elledc is offline
Ik kan natuurlijk niet zeggen dat ik die toestellen ga ophalen, die staan vast en ik kan er op zich niets mee doen. Wat zij betalen is ook wat de installatie gekost heeft.
Ik kan inderdaad een laaste verwittiging sturen en als ze dan niet betalen, beroep doen op een advocaat?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2005, 12:11
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Betalen zij het volledige initiële bedrag? Want dat soort apparatuur wordt natuurlijk minder waard door de jaren heen. Je zou dan met een ander voorstel kunnen komen (waardevermindering van dergelijke apparatuur kun je opzoeken)
Oud 27-09-2005, 13:11
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
zoek iemand die rechten studeert en laat die je even helpen met een leuke maar dwingende brief, en stuur die aangetekend naar ze toe.

uiteindelijk kun je die gastoestellen natuurlijk wel meenemen, ze zijn er ook een keer geplaatst en wat je ergens neer heb gezet kan er ook weer weg.

heb/had je een huisbaas, en was die op de hoogte van de regeling ? zo ja, dan zou je met hem kunnen overleggen of hij (of zij natuurlijk) eens een beetje druk uitoefent op de nieuwe huurders.
Oud 29-09-2005, 11:48
elledc
elledc is offline
De huisbaas komt daar in principe niet tussen, dat gebeurt enkel tussen de huurders onderling.
Ik heb ze een brief gestuurd maandag maar heb steeds niets terug ontvangen. En ze hebben niets gestort.
Zelfs met een aangetekende brief bereik ik niets.
Ik vind dat zo vervelend, hoe kan dat nu toch in godsnaam.
Kan ik beroep doen op een advocaat, iemand enig idee?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 12:30
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 29-09-2005 @ 12:48 :
De huisbaas komt daar in principe niet tussen, dat gebeurt enkel tussen de huurders onderling.
Ik heb ze een brief gestuurd maandag maar heb steeds niets terug ontvangen. En ze hebben niets gestort.
Zelfs met een aangetekende brief bereik ik niets.
Ik vind dat zo vervelend, hoe kan dat nu toch in godsnaam.
Kan ik beroep doen op een advocaat, iemand enig idee?
Dan kan je gewoon een deurwaarder in de arm nemen. De kosten zijn voor hen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten