Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2005, 16:17
maxwell
maxwell is offline
Voor school moesten wij een illustratie maken bij het verhaal
"de val van icarus"

deze "illustratie" het is op doek en de illustratie is van als icarus valt..

en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2005, 17:15
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik vind hem best mooi, maar de bomen zijn net wat te simpeltjes en de neus loopt raar.
Oud 20-10-2005, 17:18
Verwijderd
Even vanuit het mythologische aspect
Icarus is een jongen, hier vind ik het meer op een meisje lijken
Icarus en zijn vader waren al redelijk ver op zee
Hij vloog te hoog/te dicht bij de zon, want aanduidt dat de zon dus al hoog stond.
En ik meen me te herinneren dat ze opstegen vanaf een strandje en Icarus (correct me if I'm wrong) ook aanspoelde op een strandje.

Daarnaast vind ik het jammer dat je in Icarus zelf wel diepteverschil en schaduwen ed. hebt gedaan en die in de rest van het landschap niet terugkomen en hij is op z'n neus gevallen
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 17:22
maxwell
maxwell is offline
ik heb expres icarus een eigen schaduw etc.. gegeven..

.. grieken hebben meestal een wat rechte neus..
Het is een tiener en tieners hebben nie meteen mannelijke vormen

hij was vanaf een berg afgesprongen om te kunnen vliegen..

dit is een shot van als hij VALT

tja.. moet het wel duidelijk maken
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 17:25
yavanna
yavanna is offline
hij lijkt op een meisje, erg op een meisje.
ik zou het leuker vinden als er nog wat restanten van z'n vleugels waren, anders lijkt het meer iemand die gewoon uit een toren o.i.d valt. Het lijkt minder echt Icarus.
Het landschap is nogal plat en de zon staat idd erg laag, wat kydnav al zegt.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 17:35
Verwijderd
Citaat:
marsboy schreef op 20-10-2005 @ 18:22 :
ik heb expres icarus een eigen schaduw etc.. gegeven..

.. grieken hebben meestal een wat rechte neus..
Het is een tiener en tieners hebben nie meteen mannelijke vormen

hij was vanaf een berg afgesprongen om te kunnen vliegen..

dit is een shot van als hij VALT

tja.. moet het wel duidelijk maken
maar geen platte

en volgens mij heb je óf het verhaal verkeerd gelezen of is het bij jullie geheel anders uitgelegd dan wat ik heb gehad bij latijn/ckv en heb gelezen
want ze stagen op ze sprongen niet.
En zoals ik dus net zei, het is te zien dat hij valt ja, maar hij was niet zo dicht bij land. Ze waren Samosm Delos en Lebynthos als gepasseerd Ze waren dus aardig ver op zee.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 17:47
Bruise Leigh
Bruise Leigh is offline
dit lijkt imo meer op een zwemmer die op een pijnlijke manier het water in duikt dan op icarus.
Oud 20-10-2005, 18:05
maxwell
maxwell is offline
okeeyy.... ik weet nu wel het past niet bij het verhaal...

vertel nu maar HOE DE AFWERKING IS..
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 18:19
Verwijderd
lijkt idd op een uitgeknipt plaatje van een meisje in 60's swimsuit
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 18:20
maxwell
maxwell is offline
Citaat:
marsboy schreef op 20-10-2005 @ 19:05 :
okeeyy.... ik weet nu wel het past niet bij het verhaal...

vertel nu maar HOE DE AFWERKING IS..
moeilijk heh LEZEN
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 18:39
Verwijderd
Citaat:
marsboy schreef op 20-10-2005 @ 19:20 :
moeilijk heh LEZEN
In élke post staat ook iets over de afwerking
Dus die post kan je eerder jegens jezelf richten.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 18:57
hmhm
hmhm is offline
Ik vind het rood met zwart-wit een érg leuk idee, wel jammer dat dat water, gras en de bomen een beetje vernoikt zijn.
Oud 20-10-2005, 19:01
Rooster
Rooster is offline
OK, eerst de positieve dingen:
Mooi gedaan die tempel
leuke opdracht

en dan....
matig geschilderd vallend meisje (echt te verwijfd om een jongen te lijken), dus gezien ze HET belangrijkste element van het schilderij is
Er is te veel uitleg nodig aangezien er ook maar enige logica ontbreekt: Geen restanten van vleugels, te lage zon.
Het verhaal is er zonder toelichting niet uit te halen
te simpele achtergrond (schilder dan tenminste nog bomen die een beetje lijken op bomen die in Griekenland voorkomen)
Wel een zon gemaakt, maar niet op de schaduwkanten gelet
als je dan toch een simpele, geometrische achtergrond moet hebben, schilder dan tenminste rechte lijnen...

Citaat:
marsboy schreef op 20-10-2005 @ 17:17 :
en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden
Ik vind het dus echt, helemaal, totaal niks

@ Kydnav: Icarus en Daedalus stegen op van een klif over de zee, maar verder klopt het helemaal,ook de eilanden.
*pluim in kont Kydnav steekt*
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 19:23
maxwell
maxwell is offline
ooit van een andere kant bekijken gehoord... moeilijk heh
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 19:24
maxwell
maxwell is offline
zou hier dan maar een slotje op mogen.. ze waarderen een kunstenaar niet
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Rooster schreef op 20-10-2005 @ 20:01 :

@ Kydnav: Icarus en Daedalus stegen op van een klif over de zee, maar verder klopt het helemaal,ook de eilanden.
*pluim in kont Kydnav steekt*
auw
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 19:57
Noínden
Noínden is offline
Jochie, als je niet tegen kritiek kunt, post hier dan niet. Tuurlijk wordt kunst hier wel gewaardeerd, maar alleen als 't de waardering waard is.

En persoonlijk vind ik 't schilderij best leuk om naar te kijken, maar zoals al wel meer is gezegd; Icarus lijkt op 'n meisje, z'n neus loopt te recht, de achtergrond is een beetje simpel en die punten die kydnav opsomde zitten me ook een beetje dwars.

En die kritiek is niet bedoeld om jou de grond mee in te boren, maar om je duidelijk te maken wat beter kan. Doe er je voordeel mee!
Oud 20-10-2005, 19:58
maxwell
maxwell is offline
ja da weet ik wel maar als je er trots op ben..

dis mn eerste met een persoon er in..

word ik gewoon de grond ingeboord naar mijn gevoel dan
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 20:03
Noínden
Noínden is offline
Niet zo bedoeld. Hoor 's, de schaduwen op Icarus vind ik juist erg mooi Persoon is, naar mijn mening, heel goed gelukt, afgezien dan van het meisjesachtige en de wat platte neus. Maar dat zijn kleinigheden.
Oud 20-10-2005, 20:05
maxwell
maxwell is offline
eindelijk hoor ik es iets positiefs
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 20:06
Noínden
Noínden is offline
Ik formuleer m'n woorden alleen anders.
Oud 20-10-2005, 20:10
maxwell
maxwell is offline
klinkt het tog al positiever..

TIP VOOR ANDERE FORUMERS
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 20:27
Verwijderd
Citaat:
marsboy schreef op 20-10-2005 @ 21:10 :
klinkt het tog al positiever..

TIP VOOR ANDERE FORUMERS
Als je het hier post moet je ook openstaan dat mensen commentaar geven op de mindere punten en je niet constant de hemel in prijzen
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 20:29
maxwell
maxwell is offline
neej okeej maar het voeldde alsof jullie de pik op me haddn

*kijk zielig*
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 20:43
Verwijderd
Ehm, je post hier om kritiek te krijgen, ik zie dat je op M&M dat je om een slotje vraagt, maar ik vind het echt te flauw. Ik zie fatsoenlijke, onderbouwde meningen en een 15jarige die zichzelf al een ondergewaardeerd kunstenaar noemt omdat hij niet de dingen hoort die hij wil horen. Ik zef hetzelfde als op Dop: als je overladen wil worden met complimentjes, kun je het aan je familie laten zien of het op een Fancyforum posten. Als je beter wil worden, post je het ergens waar je kritiek kunt verwachten en eruit leren.
En je denkt toch niet dat leraren op de kunstacademie zo vol lof over alles zijn... pfoe, ik wou dat het zo was.

Maar als je nog steeds een slotje wil, mag dat gerust van mij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2005, 20:44
Verwijderd
Voor iemand van jouw leeftijd vind ik het best wel mooi geschilderd
Ook al bereik je dan niet helemaal het beeld wat je wilde bereiken, knap gedaan
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 20:50
maxwell
maxwell is offline
ik hoef niet alleen maar complimentjes te zien .. ik vind kritiek ook wel prettig maar niet te veel.. als je 20 keer hoort het lijkt op een meisje word ik dr ook gestoord van....

onderbouwende kritiek noem je dat.. niet alleen maar negatieve.. en dan niet flauw doen zoals rooster.. maar gewoon serieus
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 21:23
Lunatik
Lunatik is offline
Als je niet te veel kritiek wilt horen moet je iets beters maken of het niet hier posten... Val van icarus zie ik er idd niet in. Verder de standaard dingen. wel grappig om naar te kijken en originele opdrachten gebruiken ze bij jou op school
Oud 20-10-2005, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Lunatik schreef op 20-10-2005 @ 22:23 :
Als je niet te veel kritiek wilt horen moet je iets beters maken of het niet hier posten... Val van icarus zie ik er idd niet in. Verder de standaard dingen. wel grappig om naar te kijken en originele opdrachten gebruiken ze bij jou op school
Wij moesten een stripboek maken over Icarus en zijn vader en zo'n beetje driekwart van mijn vriendenkring heeft ook Icarus related opdrachten moeten doen
Met citaat reageren
Oud 20-10-2005, 22:09
Verwijderd
Als je de heuvels, de bomen en de tempel.. Mm, feitelijk dus de hele achtergrond afgezien van de zon had weggelaten, was het stukken mooier overgekomen. Denk ik. Want dat contrast tussen het zwart/witte en redelijk realistisch uitgewerkte lichaam en de strakke lijnen van de zon er achter vind ik eigenlijk wel leuk. De tempel en de bomen zijn echter niet simplistisch meer, maar gewoon rommelig en onnauwkeurig gedaan. Dat watertje onderin is daar het toppunt van. Zelfs als alleen dat was weggelaten was had het er al een stuk beter uitgezien.

Daarbij denk ik dat die hele achtergrond sowieso onnodig is. Het gaat om de val van Icarus. Waarom valt Icarus? Doordat hij te dicht bij de zon kwam. Welke aspecten moet je dus belichten? 1) Icarus 2) Zon.

Nog even concreet over 't mensfiguur, ja, je weet al dat het te veel op een meisje lijkt, maar ik vertel even waarom dat precies zo is. Ten eerste lijkt Icarus een jurkje of een badpak aan te hebben. Zijn lippen zijn te vol en zijn gezicht iets te rond. Zijn huid is te glad - mannen hebben vaak een ruwere huid dan vrouwen. Ook mist al het haar er aan - beenhaar, borsthaar, borstelige wenkbrauwen, een baard of een snor, of op z'n minst een typisch Grieks krullenbol-kapseltje. Nouja, en voor de rest lijkt het alsof hij borsten heeft. En ja, 't is een erg lastige houding, ik weet het, maar ik constanteer een feit.

Wat die platte neus betreft, volgens mij is het niet zo zeer dat de neus te plat is, maar dat hij te smooth overgaat in het voorhoofd. Kijk maar eens naar wat profielfoto's, zul je zien dat er meestal een soort 'deuk' zit ter hoogte van het oog.

Eh, ja, die vleugels.. Dit zou niet hoeven als je Icarus wat mannelijker en Griekser er uit had laten zien, het zijn immers slechts kenmerken die als herkenbaar zouden worden gezien. Maar het is wel erg makkelijk om ze er bij te doen, aangezien het praktisch een weggevertje is. Ik weet niet hoe 't met jou zit, maar ik vind het tekenen van een paar kapotte vleugels stukken makkelijker dan het maken van een wapperend in de wind Grieks gewaad.

Een laatste opmerking, ga niet roepen dat men je niet waardeert als er kritiek komt. Je bent vijftien, dus je hebt nog genoeg tijd om 't te leren. En je bent ook stukken beter dan de meeste mensen van jouw leeftijd. Daarbij is schilderen vrij lastig, omdat je 't in één keer moet doen, dus 't is sowieso wel knap dat je er iets van bakt.

Maar dit zijn allemaal voor de hand liggende dingen. Ze spreken redelijk voor zich, en van het opmerken ervan wordt niemand beter. Ja, ook jij niet. Wees blij dat men hier overwegend tot op zekere hoogte kundig, eerlijk en onpartijdig is, want die eerlijkheid en onpartijdigheid zul je van je omgeving zelden krijgen. En maak daar gebruik van om beter te worden. Want als je dat niet doet en koppig blijft vasthouden aan het feit dat je ondergewaardeerd wordt, zul je 't nooit ver schoppen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 10:27
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
marsboy schreef op 20-10-2005 @ 21:50 :
onderbouwende kritiek noem je dat.. niet alleen maar negatieve.. en dan niet flauw doen zoals rooster.. maar gewoon serieus
Pardon?
Ik ben serieus.
En gewoon eerlijk.
Ik maakte een tweeledige beschouwing over wat jij presenteerde.

Lees dan wat er staat:
IK vind het niks
Dat is toch mijn mening?
Wat was er dan flauw aan?

Ik heb gezegd wat ik ervan vind én alle negatieve punten onderbouwd met argumenten.
Met die argumenten moet jij iets kunnen, toch?
De positieve punten heb ik toch ook genoemd?

Ik ben in het begin ooit een keer aangesproken op mijn manier van oordelen en nu doe ik het zoals de FB's zeiden dat ze het graag zouden willen zien:
en , met argumenten
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 10:57
Verwijderd
Citaat:
marsboy schreef op 20-10-2005 @ 20:58 :
ja da weet ik wel maar als je er trots op ben..

dis mn eerste met een persoon er in..

word ik gewoon de grond ingeboord naar mijn gevoel dan
dat komt meer door je houding dan je werk, en sowieso, als je geen kritiek kan opnemen heb je hier op s.com echt pech.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 11:14
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
marsboy schreef op 20-10-2005 @ 20:24 :
stel je niet aan

Icarus is mooi geschilderd. Erg goede schaduwen. Maar inderdaad lijkt hij veel meer op een vrouw dan op een man.
De japanse zon is ook okee maar idd lopen de lijnen niet recht. Klein detail, en makkelijk om daar volgende keer op te letten.

Heb je trouwens een foto/afbeelding waarvan je die Icarus na hebt geschilderd?
Oud 21-10-2005, 12:09
CSN
CSN is offline
Ik vind het lijf (dus niet het - inderdaad vrouwelijke - hoofd) van Icarus heel mooi - de rest (achter-/voorgrond etc) niet.
Oud 21-10-2005, 12:39
Verwijderd
Ik vind de Icarus heel goed gelukt . Icarus was geloof ik 13 of 14 in het verhaal, dus het is niet vreemd dat hij er dan nog niet echt mannelijk uit ziet.

De achtergrond vind ik jammer. Een simpele achtergrond kan best, maar doe dan gewoon alleen de lucht en de zon . Simpele bomen kunnen trouwens óók best, maar dan omdat je ze bijvoorbeeld van veraf ziet. Dit zijn enorme bomen (bijna éénderde de hoogte van de berg!), die zouden met meer detail moeten (of nog beter: kleiner ). Ik begrijp je idee van een gedetailleerde zwart-witte Icarus en een simpele gekleurde achtergrond, maar de bomen zouden dan ongeveer even veel detail moeten hebben als de tempel heeft
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 13:21
Heikneuter
Heikneuter is offline
Ik zou de achtergrond wat meer detail geven . Verder wel leuk
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 14:00
maxwell
maxwell is offline
ik vind het leuk dat er nu opeens zoveel reacties zijn..
ik bied mijn excuses ook aan als ik iemand heb beledigd met wat ik heb gezegd..

dit komt vast door mijn "verleden" wat daar allemaal gebeurd is

maar laten we ontopic blijven

ik begrijp jullie kritiek en dat dit eigenlijk allemaal onderbouwend is..
ik denk ook dat ik gisteren niet egt mijn dag had..

daarom wil ik egt iedereen die ik heb beledigd of die zich beledigd voelen mijn oprechte excuses geven..

want jullie geven ook maar jullie mening en daar hoor ik niks over te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 19:05
Jolene
Jolene is offline
Ik vind dat hij een beetje te ontspannen kijkt voor iemand die naar beneden stort.De zon en icarus vind ik mooi(die benen ) maar de rest van de achtergrond verpest dat sfeertje een beetje.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 19:27
devilcat
devilcat is offline
wel geinig,
lijkt meer op een geschilderde collage
Met citaat reageren
Oud 21-10-2005, 21:46
Lunatik
Lunatik is offline
Citaat:
kydnav schreef op 20-10-2005 @ 22:59 :
Wij moesten een stripboek maken over Icarus en zijn vader en zo'n beetje driekwart van mijn vriendenkring heeft ook Icarus related opdrachten moeten doen
Vroeger in de tijd dat ik nog op school zat.. ughe ugh 3 jaar geleden. Goed toen hadden ze nog niet zulke opdrachten behalve maak een stadf, teken dit na, maak een fantasieschoen naja maak er wat van. dus ik vind ze origineel
Oud 22-10-2005, 12:02
Ranja v. Tanja
Ranja v. Tanja is offline
Citaat:
Rooster schreef op 21-10-2005 @ 11:27 :
Pardon?
Ik ben serieus.
En gewoon eerlijk.
Ik maakte een tweeledige beschouwing over wat jij presenteerde.

Lees dan wat er staat:
IK vind het niks
Dat is toch mijn mening?
Wat was er dan flauw aan?

Ik heb gezegd wat ik ervan vind én alle negatieve punten onderbouwd met argumenten.
Met die argumenten moet jij iets kunnen, toch?
De positieve punten heb ik toch ook genoemd?

Ik ben in het begin ooit een keer aangesproken op mijn manier van oordelen en nu doe ik het zoals de FB's zeiden dat ze het graag zouden willen zien:
en , met argumenten
Met citaat reageren
Oud 23-10-2005, 14:31
Back Door Man
Back Door Man is offline
Citaat:
Als je een schilderij maakt ben je nog geen kunstenaar he ?

ik vind het wel grappig, mede door je leeftijd, en voor school zeker een leuke opdracht.. die je niet slecht hebt uitgevoerd
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 10:07
Psychopath
Psychopath is offline
Even gekeken vanuit mij standpunt als aankoment docent:

Het schilderij opzich ziet er leuk uit en als het een vrije oprdacht was geweest was het zeker een ruime 7 geweest, MAAR aangezien er een specifieke opdracht, namelijk "de val van icarus" aanvast zat en veel belangrijke elementen uit dat verhaal missen zou de behoordeling als je puur daar op kijkt misschien net op een 5 uitkomen omdat je je onvoldoende aan de opdracht hebt gehouden. Al met al zou je dus als ik dit moest beoordelen een krappe 6 krijgen omdat het er niet onaardig uit ziet maar je je onvoldoende aan de opdracht hebt gehouden.
Oud 24-10-2005, 11:09
Preaper
Preaper is offline
De oude griekse mannen waren nogal feministisch, dus ik vind deze weergave helmaal niet zo verkeerd.
Oud 24-10-2005, 11:18
Captain N
Captain N is offline
Icarus neemt een duik ter verkoeling zou toepasselijker zijn.
De val van Icarus heeft toch wat dramatisch over zich, het lijkt wel of die zich amuseert, daarbij vind ik het japans achtige rode zon gebeuren totaal niet bij de rest passen.
Ik vind opzich de uitdrukking van het karakter wel sterk, maar niet bij dit onderwerp passen.
Die bomen zijn trouwens wel schandalig slecht.
Oud 24-10-2005, 11:28
drezzz
drezzz is offline
ik zat er net naar te kijken ja, wat een southpark bomen zeg.

verder 1 tip die je door kan voeren over heel je achtergrond:

schaduwen.

Ow en ik vind die japanse zon niet bij je onderwerp passen.
Oud 24-10-2005, 12:16
maxwell
maxwell is offline
wij moesten zelf het verhaal opzoeken.. ik heb het gevonden op s.com
daar stond niet bij hoe de zon stond hoe dichtbij hij was etc.

verder heb ik expres een versimpelde achtergrond gekozen..

de bomen is ook iets waar ik minder tevreden over was.. maar op de foto zijn ze nog "lelijker"
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 12:29
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
marsboy schreef op 24-10-2005 @ 13:16 :
wij moesten zelf het verhaal opzoeken.. ik heb het gevonden op s.com
daar stond niet bij hoe de zon stond hoe dichtbij hij was etc.

verder heb ik expres een versimpelde achtergrond gekozen..

de bomen is ook iets waar ik minder tevreden over was.. maar op de foto zijn ze nog "lelijker"
Je moet zulke dingen ook niet op s.com opzoeken

Nee, maar de was van de vleugels smolt omdat hij te dicht bij de zon vloog, die dus niet net opkwam.
Die vader, hoe heet hij ook alweer, waarschuwt 'm ook voor ze vertrekken dat hij niet te laag moet vliegen omdat de vleugels dan nat worden, en niet te hoog omdat ze dan smelten.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 12:33
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Sketch schreef op 24-10-2005 @ 13:29 :
Je moet zulke dingen ook niet op s.com opzoeken

Nee, maar de was van de vleugels smolt omdat hij te dicht bij de zon vloog, die dus niet net opkwam.
Die vader, hoe heet hij ook alweer, waarschuwt 'm ook voor ze vertrekken dat hij niet te laag moet vliegen omdat de vleugels dan nat worden, en niet te hoog omdat ze dan smelten.
De vader van Icarus: Daedalus
das die vent die ook het doolhof voor de minotaur ontwierp.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 13:10
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
welke kunstenaar?
dat is jezelf overschatten
Reageren

Regels voor berichten