Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2005, 22:45
MH
Avatar van MH
MH is offline
We kennen het allemaal, wel iets lekkers op tafel willen zetten, maar weinig geld. Welk menu bevelen jullie aan wanneer jullie krap bij kas zitten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2005, 00:01
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Blikvoer
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 00:20
Hagel
Hagel is offline
macaroni met gehakt, gepelde tomaten, ui en wat andere groenten
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 00:26
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Sowieso met peper en zout
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 07:20
Verwijderd
Ik denk niet dat er mensen in Nederland zijn die zonder doktersvoorschrift alle zout in het eten weg gaan laten, zout kost ook niks.

Vlees kun je goedkoop per 10 stuks bij de aldi of lidl kopen (dat is wel stout vlees, maargoed), dan gooi je wat je over hebt in de diepvries (als je die hebt). Vis uit de diepvries (is ook stoute vis) is veel goedkoper dan verse. Als je vegetariër bent, eet dan vaak naturel tofu (waar je dan zelf veel kruiden op doet), ei of peulvruchten; dat is een stuk goedkoper dan vegaburgers.
Voor groenten kijk je bij de aanbiedingen en je let op het seizoen; over een maandje kost een prei of winterpeen nog maar 15 cent (bij super de boer dan... als je naar c1000 ofzo gaat is het vast nog goedkoper); 's zomers kosten bijvoorbeeld tomaten bijna niets.
Surinaamse rijst kost 75 cent voor een zak van twee kilo, dus maar 4 cent per portie; de goedkoopste macaroni kost 25 cent per zakje van 500 gram en dus maar 5 cent per portie (en hij bevat precies dezelfde ingrediënten als veel van de duurdere macaroni's).
Saus voor over de rijst maak je zelf met ketjap, water, een beetje bloem of maizena, en daar gooi je dan groenten en vlees in. Saus voor over de pasta maak je zelf met tomatenpuree, water, zout, oregano en suiker, waar je dan ook dingen in doet.
Kook steeds voor twee dagen, dan hoef je niet kleine porties te kopen die verhoudingsgewijs duurder zijn.

Eten uit blik is wel makkelijk maar het is duurder dan vers, omdat het allerlei bewerkingen heeft ondergaan

Laatst gewijzigd op 01-11-2005 om 10:46.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 10:22
Mara
Mara is offline
Ik zie door Sarah allemaal beesten voor me met van die duivelshoorntjes op hun hoofden.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 10:24
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 01-11-2005 @ 11:22 :
Ik zie door Sarah allemaal beesten voor me met van die duivelshoorntjes op hun hoofden.


ik bedoel gewoon dat het niet ecologisch verantwoord is
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 10:40
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sarah schreef op 01-11-2005 @ 11:24 :


ik bedoel gewoon dat het niet ecologisch verantwoord is
Ik snapte je wel, maar toch zag ik 't voor me
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 13:46
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
brood met soep
iets van pasta
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 14:19
Nomen Est Omen
Avatar van Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Stamppot is ook goedkoop. Heb gisteren andijvie gegeten met een kipburger, kostte nog geen 2 euro.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 14:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
- hutspot
- macaroni met tomatenpuree, ham en kaas
- kant en klare lasagna kostte bij mij ook nog geen euro
- pannenkoeken
- spaghetti kan ook heel goedkoop
- soep met brood
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 16:13
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Bij de lidl kan je van die pasta in een zakje kopen, gewoon 5 minuten koken en klaar, kost nog geen euro voor zo'n zakje en ik heb er echt ruim genoeg aan voor mezelf
Ik vind ze nog niet eens slecht te eten ook
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 16:41
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Citaat:
Sarah schreef op 01-11-2005 @ 11:24 :


ik bedoel gewoon dat het niet ecologisch verantwoord is
En dta is stout vlees?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 18:31
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Stampotten en pasta's. Of anders wokken.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 18:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MTpower schreef op 01-11-2005 @ 17:13 :
Bij de lidl kan je van die pasta in een zakje kopen, gewoon 5 minuten koken en klaar, kost nog geen euro voor zo'n zakje en ik heb er echt ruim genoeg aan voor mezelf
Ik vind ze nog niet eens slecht te eten ook
Ik eet zo'n zakje als lunch al in mijn eentje op en dan zijn ze bedoeld voor twee personen als avondeten

Ze zijn wel lekker maar je moet het niet te vaak eten.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 19:03
juno
Avatar van juno
juno is offline
De enorme pan bruine bonensoep die nu staat te pruttelen op het vuur heeft me twee euro gekost ofzo. Een goedkope rookworst, goedkope spekjes, zakje goedkope soepgroente, twee goedkope bouillonblokjes, twee blikken goedkope bruine bonen en een handje goedkope rijst.

Lang leve de aldi!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 19:07
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MTpower schreef op 01-11-2005 @ 17:13 :
Bij de lidl kan je van die pasta in een zakje kopen, gewoon 5 minuten koken en klaar, kost nog geen euro voor zo'n zakje en ik heb er echt ruim genoeg aan voor mezelf
Ik vind ze nog niet eens slecht te eten ook
Oh jakkes, dat vind ik zooo vies
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 23:46
RoB!N
RoB!N is offline
macaroni met ham en b-tje ui is nog wel het goedkoopst denk ik.
Of goedkope cup a soep met 5 boterhammen vult ook wel
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-11-2005, 06:28
Verwijderd
Één of andere groentetaart met restjes...eet ik zelf niet, maar het kan wel. Of standaard voor meer dan één dag kopen, scheelt ook geld en dan kan je de rest invriezen voor momenten dat je minder geld hebt (of voor als je geen zin hebt om te koken).
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 06:38
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Macaroni van 18 cent. Gezeefde tomaten van 20 cent. Pak groenten 1 euro. Kruiden heb ik altijd op voorraad.

Kan ik 4 dagen van eten.
Afhankelijk van hoeveel geld ik heb, vul ik het aan met
- kaas
- gehakt
- lekkere tomatensaus uit zo'n pot
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 11:06
Duplo - Dos
Avatar van Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 01-11-2005 @ 15:33 :
- hutspot
- macaroni met tomatenpuree, ham en kaas
- kant en klare lasagna kostte bij mij ook nog geen euro
- pannenkoeken
- spaghetti kan ook heel goedkoop
- soep met brood
Jah, allemaal leuk en aardig die kant en klare lasagne, maar een half uur later heb je al weer honger, dat zakt er doorheen, volgens mij is t gebakken lucht.
__________________
Zeeuwse meziek: sitterdags luuster ik meziek, sondags draai ik meziek en smeandags meld ik meziek. || Aôles op z'n tied, zei Prediker
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 13:43
paco
Avatar van paco
paco is offline
ga alsjeblieft niet bij de aldi of lidl groenten vlees of uberhaupt etenswaren kopen.
Klote winkels.

Kleine supermarktjes, islamitische slagerij, de bakker op de hoek, de groente-man, of de markt vlak voor sluitingstijd. Das net zo goedkoop voor veel verser, beter en diverser eten.
__________________
"and the bass go Dark"
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 15:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Mr-S schreef op 08-11-2005 @ 12:06 :
Jah, allemaal leuk en aardig die kant en klare lasagne, maar een half uur later heb je al weer honger, dat zakt er doorheen, volgens mij is t gebakken lucht.
Ow? Bij mij niet hoor. Ik word er altijd kotsmisselijk van omdat het zo vult.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 16:08
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-11-2005 @ 16:23 :
Ow? Bij mij niet hoor. Ik word er altijd kotsmisselijk van omdat het zo vult.
Inderdaad, het vult goed, vind het alleen niet lekker
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 13:11
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Rode kool.

Als je die zelf klaar maakt, kom je er ook heel lang mee toe. En is superlekker met puree en worst.

De beste manier om in de keuken op kosten te besparen, is je een diepvries aanschaffen (of cadeau laten doen).
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2005, 13:13
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Diepvriesvlees van de Aldi (schiet me ineens te binnen nu)
Het is geen kwaliteitsvlees, maar het is goed te eten
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 13:16
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
paco schreef op 08-11-2005 @ 14:43 :
ga alsjeblieft niet bij de aldi of lidl groenten vlees of uberhaupt etenswaren kopen.
Klote winkels.

Kleine supermarktjes, islamitische slagerij, de bakker op de hoek, de groente-man, of de markt vlak voor sluitingstijd. Das net zo goedkoop voor veel verser, beter en diverser eten.
Lol, ik weet niet waar jij woont, maar 'de kleine supermarktjes' en 'de bakker op de hoek' zijn hier echt véél duurder dan de Lidl hoor. En een Islamitische slager zit hier niet.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 13:18
Verwijderd
Juíst warme bakkers en kleine franchise supermarktjes zoals casper, coop en spar zijn duur! Neemt niet weg dat Aldi en Lidl inderdaad vervelende winkels zijn om je boodschappen in te doen, maargoed, dat moet je er dan maar voor over hebben als je 't goedkoop wil. De markt is inderdaad ook wel goedkoop en je hebt er veel meer keus dan bij Aldi en Lidl.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 13:38
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Sarah schreef op 09-11-2005 @ 14:18 :
De markt is inderdaad ook wel goedkoop en je hebt er veel meer keus dan bij Aldi en Lidl.
Op de markt (hier dan) moet je vaak grotere hoeveelheden kopen om voordeliger uit te zijn. Daar komt dan wel bij dat het vers is en je het dus ook langer kunt bewaren.
Maar dan nog is het onzin om 3 bloemkolen of 3 kilo appels te kopen als je alleen bent
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 14:22
Verwijderd
maar bij de aldi en lidl (de paar keren dat ik er was ) zag ik juist alleen maar enorme verpakkingen van bijvoorbeeld drie kilo appels of twee kilo vlees, terwijl op de markt de prijzen meestal gewoon per kilo gaan en dan kun je ook een halve kilo kopen voor de helft van de prijs van 1 kilo, of een ons voor de 1/10 van de prijs van een kilo.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 14:29
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Oh, bij de Lidl hier is dat niet zo, hebben ze ook gewoon normale verpakkingen (2 Stuks zalm, of een kilo appels, of normale zakken aardappels, enz ) en het is idd niet de meest sfeervolle omgeving, maar het groente en fruit is er best goed, en zeker 100x beter dan bij de C1000 hier, daar heb je nl. heel vaak groente en fruit dat al half verrot is
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 14:30
paco
Avatar van paco
paco is offline
de islamitsche mini supermarkt "nouri" is veel goedkoper qua vlees en groente, en 10 x groter en verser assortiment.

Bovendien krijg ik in alle grote klote supermarkten altijd een soort epileptische neiging door de kleuren, geluiden en geuren. I HATE IT!
__________________
"and the bass go Dark"
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 14:32
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
En gelukkig zitten er door heel Nederland in elk dorp wel dat soort supermarktjes
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 14:33
Verwijderd
Citaat:
paco schreef op 09-11-2005 @ 15:30 :
de islamitsche mini supermarkt "nouri" is veel goedkoper qua vlees en groente, en 10 x groter en verser assortiment.

Bovendien krijg ik in alle grote klote supermarkten altijd een soort epileptische neiging door de kleuren, geluiden en geuren. I HATE IT!
Nou laat ik dan maar in het vervolg voor elk boodschapje eerst naar Amsterdam reizen

En oh jee, als jij een plaats niet leuk vindt, dan moeten we er inderdaad maar met z'n allen niet meer naar toe gaan, mensen kunnen immers niet een andere mening dan jij hebben
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 15:00
hans2
hans2 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 09-11-2005 @ 15:22 :
maar bij de aldi en lidl (de paar keren dat ik er was ) zag ik juist alleen maar enorme verpakkingen van bijvoorbeeld drie kilo appels of twee kilo vlees, terwijl op de markt de prijzen meestal gewoon per kilo gaan en dan kun je ook een halve kilo kopen voor de helft van de prijs van 1 kilo, of een ons voor de 1/10 van de prijs van een kilo.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 15:01
Verwijderd
Citaat:
hans2 schreef op 09-11-2005 @ 16:00 :
Leg eens uit, wat begrijp je niet?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-11-2005, 15:07
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Sarah schreef op 09-11-2005 @ 15:22 :
maar bij de aldi en lidl (de paar keren dat ik er was ) zag ik juist alleen maar enorme verpakkingen van bijvoorbeeld drie kilo appels of twee kilo vlees, terwijl op de markt de prijzen meestal gewoon per kilo gaan en dan kun je ook een halve kilo kopen voor de helft van de prijs van 1 kilo, of een ons voor de 1/10 van de prijs van een kilo.
Hier op de markt zijn alleen de aanbiedingen goedkoper dan in de winkels. Bijvoorbeeld 3 bloemkolen voor 1,50. Alleen is het zo als je er maar 1 koop je dan ineens 80 cent moet betalen ofzo.
Wat je bij de aldi koopt kwa vlees kan je gewoon thuis in je vriezer gooien voor later
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 15:27
hans2
hans2 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 09-11-2005 @ 16:01 :
Leg eens uit, wat begrijp je niet?
Bedoel je misschien supermarkt.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 17:04
Verwijderd
Citaat:
hans2 schreef op 09-11-2005 @ 16:27 :
Bedoel je misschien supermarkt.
nee, in de supermarkt moet je de meeste dingen per verpakking kopen en niet per kilo he
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 10:11
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Rösti kun je heel goedkoop zelf maken.

Nasi/bami ook. Beetje mie, een ui, een prei en een paprika erdoorheen met wat kruiden en het is goed te eten. Als je geld over hebt koop je een goedkoop stukje kipfilet.

Stamppotten zijn ook goedkoop.

Een gebakken ei kan ook wel voor een keer voldoen als avondeten.

Een afbakstokbrood met kruidenboter en een beetje soep vult ook.

Blikgroente als doperwtjes en witte bonen in tomatensaus is ook goedkoop.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 13:46
Mestkever
Avatar van Mestkever
Mestkever is offline
Knakworst.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 19:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MTpower schreef op 08-11-2005 @ 17:08 :
Inderdaad, het vult goed, vind het alleen niet lekker
Ik ook niet zo maar voor een keertje gaat het nog wel, altijd beter dan alleen brood eten ofzo en het is snel klaar
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 17:59
Ydorfine
Avatar van Ydorfine
Ydorfine is offline
echt goedkoop:

4 flinke aardappels,
1 of 2 verse winterpenen,
stuk of twee grote uien,
scheutje melk,
zout en peper
(geld over? B-merk rookworst!)

Schil en snijd de aardappelen, peen en uien, flikker in een pan en laat een klein halfuurtje rustig pruttelen.

Afgieten, scheutje melk en stampen.

(Rookworst volgens recept op het pakje.)

Op tafel zetten en zout en peper serveren. Is echt gewoon lekker en kost maar een paar centen, zeker als je al aardappels in huis hebt. Een flinke winterpeen kost maar iets van 30 cent, en uien nog minder.
__________________
gevangen in indolentie, onvermurwbare teruggetrokkenheid.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #166.
Sorry.x
476 29-11-2011 16:50
Eten & Drinken Vegetarisch studentenvoedsel??
MademoiselleX
105 14-02-2007 10:24
Eten & Drinken Vegetarisch koken
woezel
12 12-02-2006 09:23
Verhalen & Gedichten striptease
nlblue-eyes
20 05-01-2005 18:24
Games vragenlijst gamers
SuperSanne
14 01-10-2003 21:29
Drugs & Alcohol spacecake
Ignis
35 07-03-2003 22:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.