Advertentie | |
|
![]() |
|
www.bovennatuurlijk.com
daar kun je vragen wat je dromen betekenen en dan geven ze antwoord grtz lissa ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Als je het op die manier bekijkt zou je ook kunnen zeggen dat ze misschien verraden wordt door de jongen op wie ze verliefd is. Of daar is ze bang voor. Soms kan je ook niets met dromen, omdat ze uit je onderbewuste komen en je ze ook niet kan sturen. En je kan altijd nog gaan leven naar de uitleg en op die manier de uitleg forceren waar te zijn. |
![]() |
|
Of die topic nou bij mystiek of psychologie hoort wil ik even in het midden laten.
Arachnea: Voor ik je droom kan uitleggen moet ik eerst even een paar dingetjes van je weten. Wat is je leeftijd (je bent toch niet echt 58? of wel?) Welke dingen houden je nu bezig? Misschien weet je zelf ook nog wel iets wat belangrijk zou kunnen zijn. Bier speelt best wel een belangrijke rol in je droom. Wat is jou mening over bier? Vind je het vies? Of drink je het graag? Ben je een sterk tegenstander van drank of zuip je je elk weekend klem? Als ik dat weet kan ik je er iets meer over vertellen..
||
Citaat:
|
Natuurlijk maak je dat er zelf van, wie anders zou dat ervan moeten maken? Denk je dat dromen algemeen en objectief te interpreteren zijn?
We hebben het hier over bewustzijn en onbewustzijn en de link ertussen, de enige manier hoe dit onderzocht kan worden is subjectief (dwz dat je het er idd zelf van maakt, en dat dat waardevol is).
|
Ja oke, maar aangezien iedereen een andere waarheid heeft, blijft het iets heel individueels, en tot jij mij er van kan overtuigen dat dromen wel een betekenis hebben, geloof ik niet dat dromen een betekenis kunnen heben.
Ik hoop dat je iets van deze zin kunt maken, het lijkt namelijk helemaal nergens op. ![]()
|
![]() |
Hmm dromen waarin de persoon waarop je verliefd bent (al dan niet wederzijds) je verraadt... Dat heb ik ook wel eens gehad. Is dat miss iets typisch, hebben nog meer mensen dat? Al lang niet meer gehad eig. Ik had de indruk dat het bij mij niet zozeer voortkwam uit angst dat zoiets ook echt ging gebeuren, meer algemene zin voor drama. Het was iig lang niet het enige dat in zo'n droom verkeerd liep. Imo kun je uit dromen wel wat leren over jezelf. En dan zijn we weer eerder bij psychologie dan bij mystiek...
|
Even een voorbeeld waarmee ik wil laten zien dat een droom altijd af te leiden is, en dat het niet één specifieke 'betekenis' heeft.
Ik droomde gister dat ik met een meisje uit mijn klas ging praten, heel intiem (ben niet verliefd op haar, maar vind haar wel aardig), toen werd ze boos omdat ze haar moeder was verloren in een auto-ongeluk (gister zag ik een topic op onzin waarbij iemands moeder overleed d.m.v een auto-ongeluk), en even later liep ik met haar in een geweldig huis met een zwembad erom heen (een paar dagen geleden had ik een soort van 'cribs' mtv-programma gekeken waar geweldige huizen werden vertoond.) Ik zeg niet dat dromen complete bullshit zijn, maar het zijn verschillende beelden die door elkaar heen worden gemixt, en daar kunnen rare/leuke/vervelende whatever dromen uit voortkomen. Dus hou op met een betekenis zoeken, want die is er niet, die maak je er zelf van.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Die droom zegt jou niks, dat doe je zelf, je geeft er zelf een betekenis aan. Het is logisch dat je droomt over vieze beesten in je kamer als je het niet schoonmaakt etc. Dat dromen je kunnen herinneren aan iets, oke.. maar dan heb je het ook wel gehad.
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat jijzelf een betekenis aan een droom geeft, betekent dat er betekenis ís. Misschien is het handig om eens af te stappen van een objectief bewezen werkelijkheid en de werkelijkheid door je eigen ogen te zien.
Laatst gewijzigd op 13-11-2005 om 14:03. |
![]() |
|
Nee, ik kies ervoor om realistisch te zijn, en niet te geloven in dromen met diepgaandere betekenissen etc. Nu ik jou uitleg zo lees kan ik me makkelijk voorstellen waarom jij er wel in geloofd (met een d of t? nouja..) het is maar net hoe je het wil zien, dus je moet niet zeggen dat ik de werkelijkheid door mijn eigen ogen moet gaan zien, of heb je soms bewijs dat jou theorie de juiste is?
|
![]() |
|
Dromen (C.G. Jung)
de aard van dromen, droomanalyse, getallensymboliek, de praktische bruikbaarheid van droomanalyse Dromen (Immanuel Kant) kritiek van de paranormale ervaring Dromen (Rudolf Steiner) hallucinaties - visioenen (openbaringen van het onbewuste) Herinneringen dromen gedachten (C.G. Jung) De werkelijkheid van slapen en dromen (Rinpoche) Boeddhistische visie Misschien heb je hier wat aan. Zolang je nog niets weet van dromen geef ik niet veel waarde aan een zodanig realisme.
|
Verwijderd
|
In het Engels een stukje over hoe je dromen kunt verklaren/gebruiken. Ik werk met die methode en dat gaat aardig goed.l
|
![]() |
|
![]() |
Dromen zijn inderdaad interessant om te analyseren. Zo had ik vlak na het overlijden van Bram Vermeulen een droom waarin hij voorkwam. Ik zal het even opzoeken, want in een radioprogramma werd die droom toen geanalyseerd door een (amateur) droomdeskundige...
Ik heb toen ik op de middelbare school zat (nu zo'n twintig jaar geleden) mijn dromen bijgehouden. Er zaten hele gekke bij, soms een erotische, meestal dwaalde ik door een stad. Of door een bos, en dan kwam ik soms klasgenoten tegen... Meer nieuws laterzzzzzzzzzzz Groetjes van Sebastiaan.
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
weerwolfspel #20 Spelleider | 500 | 27-07-2006 20:01 | |
Verhalen & Gedichten |
Winnaars(!) van de verhalenwedstrijd! Simoen & LUH-3417 Verwijderd | 35 | 03-01-2005 18:30 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Het Nevelingenlied Verwijderd | 0 | 14-11-2004 17:06 | |
ARTistiek |
[verhaal] Tijd TyZZel | 11 | 15-07-2002 18:44 | |
ARTistiek |
Achter de werkelijkheid Inemine | 7 | 11-10-2001 20:36 |