Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik snap het geloof ik wel
![]() Als jij gedichten schrijft en je verwacht bepaalde reacties en die komen niet, dan is dat vervelend. Vaak komen er reacties die je zelf ook al allemaal hebt bedacht, maar waar je verder niets mee kán. Want laten we wel wezen, DoP is gewoon een onderdeel van een scholierenforum ![]() ![]() Ik vind je gedicht wel hip, met al die verwijzingen ![]() Veel geluk verder en zo..
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee, het zou een hoop blabla zijn. Over dat ik het snap, jammer vind, een beetje elitair, dramadrama enz. Dan vind ik dat Mja en Tja het beter beschrijven. Het geeft een reactie bij mij maar andere kant heb ik zoiets van Wat jij wil. |
![]() |
|
Niet om de sfeer weer te verpesten, maar Dionysos (en anderen) wie ben jij dat jij Reynaert een "omhooggevallen Nederlandse Taal & Cultuur studentje" durft te noemen? De reactie van jou vind ik een stuk 'arroganter' klinken dan die van Reynaert.
Als hij (Reynaert) niet echt meer iets heeft aan onze reacties en daarom naar een andere kringen gaat; prima, als hij daar meer aan heeft, daar beter kan groeien, dan is dat veel beter dan als hij hier zou blijven.
||
![]() |
Citaat:
Laat iemand dat ván je zeggen, zeg het alsjeblieft niet zelf. Verder niets aan de hand. Ken Jordy verder niet en weet ook niets over hem te vertellen. Hij staat me gewoon niet aan en dat zal heus wel wederzijds zijn. En het arrogante toontje sla ik expres aan. Cynisch bedoeld. Mijn toon aanpassen aan de schrijver. Snappez-vous?
Laatst gewijzigd op 09-11-2005 om 17:17. |
![]() |
||
Citaat:
Wat is er mis met 'DoP ontgroeien'? Ik heb zelf ook het gevoel dat ik DoP ontgroeid ben/was/watdanook, maar dan wel in een heel ander vlak dan Reynaert (dus niet op poetisch niveau, oid). Er is niet een wet of een normaal lijn wanneer je ontgroeid ben, noch kan iemand anders met zekerheid zeggen dat je dat bent. Je bepaalt zelf of je dat bent of niet.
||
![]() |
Citaat:
Ik vraag alleen of hij alsjeblieft niet zo arrogant wil doen. Aangezien jullie allemaal zo lovend over hem zijn, zal ik wel de enige zijn die zijn gedichten/stukjes proza helemaal niet zo boeiend vind. Het is een kwestie van smaak en kennelijk heb ik die niet. Ook goed. Ik kan alleen de arrogantie niet uitstaan. Ik maak hier veel te veel woorden vuil aan. Het ga je goed Jordy. Ik hoop dat je contact houdt met de rest, kennelijk hebben ze dat nodig.
|
Kalm aan DoD. Adem in en uit. Je maakt je zo druk dat je zelfs spelfouten maakt.
Ik wil me niet mengen in de discussie over het ontgroeien van DoP. Daarbij komt dat ik al helemaal niet denk in termen van arrogant of niet. Ik snap Reynaerts keuze alhoewel ik het persoonlijk nogal belachelijk vind om actief te stoppen. DoP is niet als een vriendinnetje waartegen je zegt: Ik maakt het uit en ik denk dat het beter is als wij elkaar niet meer zien. Het is een beetje geoverdramatiseerd, of zoals ik al zei: "omdat emo hip is". Desalniettemin, (wat ook een woord is wat weer hip wordt) het ga je goed Jordy en veel succes. Je hebt en verkrijgt al de kennis en kunde, moge jij ook blijven zwoegen voor inspiratie en kunst.
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
@ IEDEREEN DIE ZEIKT:
Waar maken jullie in godsnaam zoveel comotie(ofzo iets, jullie snappen wel wat ik bedoel) om. No offense aan iedereen die het eens is met Reynaert enzo, maar aan diegene die dat niet zijn. Het is nog altijd zijn beslissing. En wees blij, dat hij wil groeien, en wees al hélemaal blij dat hij het tenminste zegt en afscheid neemt met een gedicht. Hij had ook gewoon weg kunnen gaan zonder een woord, hij koos er echter voor, om met alle respect, afscheid te nemen. Dit zouden jullie moeten waarderen, i.p.v. hem afkraken en uitschelden omdat hij wil groeien. Ik zou bijna willen zeggen "Schaam jullie" maar helaas kan ik dat gewoonweg niet zeggen. Hier moeten jullie het mee doen, en ik hoop dat de mensen die achter Reynaert staan het hierover met mij eens zijn.
||
![]() |
Citaat:
Kusje
||
![]() |
Citaat:
Is er een Reynaert fanclub? (oh, help, nu geef ik toe dat ik zeik... ![]()
|
Verwijderd
|
Mutant, je hebt net mijn topic gesloten met de vraag waarom de sfeer toch altijd zo slecht is bij de topics die ik open. Ten eerste zijn er genoeg van mijn topics met een goede sfeer, maar je ziet hier in het topic van Reynaert dat de 'schuld' bij anderen ligt.
Wanneer iemand (een genie, zo je wilt) een gedicht schrijft dat niet lijkt op het eerste de beste huis-tuin-en-keuken gedicht - en dat doen de meesten hier wel - kunnen een aantal mensen daar niet goed mee omgaan, en verpesten de sfeer. Ze voelen hun waarheid bedreigd worden. Vandaag in het college sociale en politieke filosofie zat ik naast een knurft die vorig jaar 3 vakken heeft gehaald, maar zichzelf wel erg slim vindt. Tijdens het college dat uitwijdde over de grotvergelijking, over Socrates en over ontologie keek hij vol onbegrip. Hij dacht dat Camus (hij zei: Kámuss) Panta Rhei had gezegd en vertelde vervolgens geïrriteerd dat deze docent een lulverhaal aan het ophangen was. Ontopic: Reynaert, je wist niet dat je het in je had he? Zo rebels overkomen ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
offtopic: James slijmbal, waarom kom je in godesnaam klagen over jouw gesloten topic, op die van een andere?
![]() ontopic: Het gezeik gaat hier niet direct over Jordy's gedicht, maar eerder over de manier hoe hij afscheid neemt. Ik denk dat je daar niets aan kan veranderen, hoelang je dit topic ook volblaat met omhooggevallen/arrogant enzovoorts. Het is zijn keuze, en die dienen wij te respecteren. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar laten wij elkander ajb niet gaan afmaken over dat soort dingen. Schrijf liever gedichten. |
![]() |
|
Stelletje bitchin' kippen, wat een drama.
Jordy! Wat jammer dat je weggaat, je wist vast wel dat ik je één van de interessantere posters vond, voornamelijk op taalkundig gebied. Dit gedicht is heerlijk, het swingt. Blijf die stijl houden, want het staat je. Dit heeft zelfs wat hiphop-achtigs. Geweldig, dat spreekt aan. Doe me wel een plezier, en sluis mij af en toe per pm even de titel van het nieuwste tijdschrift waarin een gedicht van je pronkt toe ^^. Maak er wat van, ennem... dan wel eight days a week hè.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Reynaert,
Jammer dat je weggaat, je was een van m'n favoriete dichters op DoP. Hopelijk kom ik je werk ergens tegen want ik blijf een fan..De reden waarom je weggaat kan ik heel goed verstaan, mede door m'n eigen reacties op jouw gedichten die enkel "super" en weetikveelwatnogallemaal waren. Je hebt nu eenmaal kritiek nodig van een hoger niveau en dat kunnen wij je niet geven..(Niet dat ik zelf nog veel reageer maar bon, dat ik omdat ik vervallen ben in een kladdichteres) Het ga je goed, Liefs
|
Volgens mij is mijn beginpost verkeerd geïnterpreteerd. Wat ik bedoelde was puur een persoonlijke kwestie die uitsluitend betrekking had op het algemene niveau van de reacties hier. Dus niet het niveau van de gedichten. Verder heb ik ook in de beginpost al aangegeven dat ik nog niet weet of ik wel of niet 'echt' weg ga, ik stop alleen voorlopig met het posten van gedichten omdat dit mij persoonlijk beter uit komt. Halogeen zei al dat hij het overgedramatiseerd vond, volgens mij komt dat dus doordat er dramatisch werd gereageerd op die eerste paar zinnen.
Dionysos, nu ben ik nog veel liever toch? James, ik sta versteld van mijzelf, maar nog meer van de heftige reacties die één statement kan oproepen. Zepp, heel diplomatisch gesproken. xineof, bedankt voor de complimenten. Ik ga zeker proberen om deze stijl nog eens te gebruiken, maar ik hou ervan om veel van stijl te wisselen. En die pm's die krijg je, beloofd. En Sketch en Nerwen ook. *nerwen elensar, een ander niveau wil niet zeggen dat het beter of slechter is. Zolang je maar je best doet, en dan dus echt je best, om een goed gedicht of een goede reactie te schrijven kun je een heel eind komen. Verder nog een reden waarom ik voorlopig niet meer plaats die ik nog niet eerder had genoemd; ik merkte bij mijzelf dat ik vaak dingen ging afraffelen of op zijn minst 'makkelijk' ging oplossen zodat ik het hier op DoP kon plaatsen voor de reacties. Het is dus ook een stukje geforceerde zelfdicipline om er het beste van te maken. En bedankt voor je lieve woorden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder, wat schattig om te zien dat je je mening helemaal klaar hebt, terwijl je zelf maar met tussenpozen op DoP hebt vertoefd. Misschien hechten wij er idd wel meer belang aan om het te weten, ik ben blij dat Jordy tenminste iets laat horen en niet zomaar stilletjes verdwijnt. Misschien dat we over 2 jaar ook zo'n topic van jou verwachten. Maar gooi niet met woorden die keihard naar jezelf terugkaatsen, want daar heb je alleen jezelf mee. James, zie Zepp. Wat kom je hier nu weer mauwen. Pm, M&M en BZ bestaan ook nog. dramadrama. *zucht* |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hai, na 1,5 jaar zo'n beetje kom ik hier terug en ben blij iets te lezen in deze trend!! en kan me jouw commentaar zeer goed voorstellen. ongeveer zes jaar geleden waren hier heel veel posts op een dag en waren er ook een stuk meer mensen (!!) die gedichten plaatsten met dit niveau. Ik denk dat het een golf beweging is, mensen worden ouder en vertrekken. Nieuwe mensen komen en worden steeds beter en vertrekken ook weer. Het is (wil niemand beledigen) jammer om te zien dat er nog maar zo weinig goed geschreven wordt. is men niet meer kritisch naar zichzelf toe? of denkt nu iedereen ik kan het wel, dus ik post maar gewoon? iig heel veel succes met het schrijven! vind je goed, zeker de kracht die het geeft in: wat bedoelt de schrijver, wat betekend het voormij?
||
Citaat:
![]() Over kwaliteit en kritiek gesproken.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens, Dop is er pas sinds 2001, dus 6 jaar? Volgens mij bestonden we dit jaar pas 5 jaar, ook jouw posts gaan niet verder terug dan 2001. |
![]() |
|
Opzich is het een interessant vraagstuk of een digitale ontmoetingsplek als deze op den duur in kwaliteit vooruit gaat. Maar ik heb me niet genoeg met de andere dichters op DoP bemoeid om er echt iets over te kunnen zeggen, bovendien kwam ik pas medio-2004 voor het eerst hier (en schreef ik mijn eerste gedicht). Is het een golfbeweging of een stijgende lijn? Het hangt er natuurlijk van af waar je je oordeel over de kwaliteit van een gedicht op baseert. Maar afgezien daarvan denk ik dat veel mensen zich gewoon niet genoeg verdiepen in de dichtkunst om echt een goed gedicht te schrijven, de meeste mensen schrijven een gedicht voor hun plezier. En wat dat betreft sluit ik me toch enigszins aan bij de 18e eeuwse gedachte die lyriek als een ambacht beschouwt, een ambacht die bestaat uit een component kennis en een component talent.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|