Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2005, 15:25
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Aan en af raders, grote namen, post het hier.

TS begint: Laatste die ik gezien heb is darwins nightmare, komt langzaam opgang, maar als ie eenmaal bezig is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2005, 16:23
DanielC
DanielC is offline
Ik wil weten wanneer Darwin's Nightmare uitkomt op DVD, als 'ie komt. Ik wilde 'm erg graag zien maar heb het spektakel helaas gemist.

Voorderest kijk ik niet zo heel veel docu's eigenlijk. Koyaansqatsi en Powaqatsi vond ik erg mooi. Supersize Me vond ik erg leuk. En dan voorderest zijn het vooral muziekdocus die ik zo nu en dan eens bekijk.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 16:28
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
How2Pk schreef op 29-11-2005 @ 17:23 :
Koyaansqatsi vond ik erg mooi.
Daar heb ik laatst wat fragmenten uit gezien, maar ik vraag me af of dat een hele film blijft boeien?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 16:33
Reynaert
Reynaert is offline
Ônibus 174 [2002]

Een van de beste docu's die ik ooit gezien heb.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2005, 16:37
Lilium
Lilium is offline
Etre et avoir - over het leven van een schoolmeester op het Franse platteland.
Die meester heeft nog echt contact met de kinderen van zijn school. Zo zou het in Nederland ook moeten zijn.
Oud 29-11-2005, 16:48
Dexter_M
Dexter_M is offline
Outfoxed: Rupert Murdoch's War on Journalism.

Over hoe het er aan toegaat bij fox nieuws.
Ze zeggen dat ze eerlijk en objectief zijn, maar beelden laten anders zien, erg leuke docu.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2005, 09:10
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
TommytheCat schreef op 29-11-2005 @ 17:28 :
Daar heb ik laatst wat fragmenten uit gezien, maar ik vraag me af of dat een hele film blijft boeien?
Ik heb er wel 5 keer over gedaan voordat ik 'm gezien had ja. De eerste 4 keer was op zondagmiddag na het uitgaan met als gevolg dat ik elke keer bij de 20ste minuut in slaap viel. De laatste keer was ik gewoon fit, en heb ik het prima uit kunnen kijken.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 18:29
perfectme
perfectme is offline
Hoe noemt die docu waarin ze tonen wat er allemaal zou kunnen gebeuren waardoor de mensheid zou uitsterven (meteorieten, opwarming van de aarde ...) ?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 21:10
Wammus
Wammus is offline
Ik vond Bowling for Columbine een hele goede en daar heb ik dan ook de dubbel dvd van.
Oud 07-12-2005, 22:15
Jules
Jules is offline
Citaat:
perfectme schreef op 07-12-2005 @ 19:29 :
Hoe noemt die docu waarin ze tonen wat er allemaal zou kunnen gebeuren waardoor de mensheid zou uitsterven (meteorieten, opwarming van de aarde ...) ?
Oh, die was laatst op een Belgische zender, ik vond 'm doodeng.. maar het gaat eigenlijk over een professor die een experiment gaat doen in Amerika waarbij er een kans is van [heel klein] dat de wereld vergaat. Maar ze gaan toch lekker door maargoed. Hier heb je niets aan
Oud 08-12-2005, 00:11
Verwijderd
Koyaanisqatsi vond ik visueel en muzikaal erg interessant. Sommige mensen zullen het misschien wel slaapverwekkend vinden (en vooruit, soms zakt het wel wat in), maar het is goed uit te houden.

Etre et avoir Erg leuke docu. Lilium noemde hem ook al, zie ik. De kinderen zijn soms aandoenlijk in hun doen en laten, en de leraar sympathiek doch niet altijd correct handelend (naar mijn mening). Achteraf las ik trouwens op IMDB dat de leraar naderhand geld had geëist van de makers toen de docu aan bleek te slaan, dus toen verdween m'n sympathie voor hem.

March of the Penguins (La Marche de l'Empereur) Zonet de Amerikaanse versie gezien. Schattige pinguins, mooie beelden en muziek.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 19:27
Verwijderd
"LLiNK start op 7 december met de documentaire serie “The Corporation”. In drie delen wordt de geschiedenis van het bedrijfsleven en de huidige positie van grote ondernemingen in de maatschappij belicht.

Deze documentaire tracht een beeld te geven van de onderneming, via de recente geschiedenis tot de huidige tijd. Via onder meer interviews met bijvoorbeeld top-ondernemers, academici, historici en cultuurdeskundigen wordt ingegaan op de onderneming als sociaal acterend systeem, institutioneel kapitalisme, en het fenomeen van 'winst' boven 'persoon'. Onder andere met Chris Barrett, Noam Chomsky en Michael Moore.

Door middel van vier voorbeelden uit de praktijk is in deel 1 van de serie, 'De pathologie van de Handel', te zien dat corporaties blind zijn voor de gevolgen van hun handelen."

Bron.

Gisterenavond ben ik tegen deel 1 van deze driedelige, naar mijn idee briljant in elkaar gezette documentaire gebotst.

De invloed van Michael Moore is erg goed te zien, maar het geheel heeft nét iets meer tact, waardoor de makers de kans krijgen om te praten met de allerlei invloedrijke lui die niks van iemand als Moore moeten hebben. Je ziet dus interviews met o.a. uberlui in de directie van Shell, maar ook reclames voor stoffen die achteraf giftig bleken te zijn en mja, ik weet niet, het sprak me echt enorm aan.

Die omroep btw, LLiNK, daar had ik nog nooit van gehoord. Maar blijkbaar hebben ze af en toe zendtijd op Nederland 3.

Hoe dan ook, de drie delen komen op de volgende tijdstippen:

De Afrekening
wo 21 december 2005 van 23:55 uur tot 00:52 uur op NED3

Planet Inc.
wo 14 december 2005 van 23:55 uur tot 00:52 uur op NED3

De pathologie van de handel
wo 7 december 2005 van 23:55 uur tot 00:52 uur op NED3

En die laatste is dus al geweest.

Ik ga zeker kijken. En bij deze raad ik dat jullie ook aan. Oordelend naar wat ik tot dusver heb gezien, is het een erg sterke documentaire.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten