Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
"LLiNK start op 7 december met de documentaire serie “The Corporation”. In drie delen wordt de geschiedenis van het bedrijfsleven en de huidige positie van grote ondernemingen in de maatschappij belicht.
Deze documentaire tracht een beeld te geven van de onderneming, via de recente geschiedenis tot de huidige tijd. Via onder meer interviews met bijvoorbeeld top-ondernemers, academici, historici en cultuurdeskundigen wordt ingegaan op de onderneming als sociaal acterend systeem, institutioneel kapitalisme, en het fenomeen van 'winst' boven 'persoon'. Onder andere met Chris Barrett, Noam Chomsky en Michael Moore. Door middel van vier voorbeelden uit de praktijk is in deel 1 van de serie, 'De pathologie van de Handel', te zien dat corporaties blind zijn voor de gevolgen van hun handelen." Bron. Gisterenavond ben ik tegen deel 1 van deze driedelige, naar mijn idee briljant in elkaar gezette documentaire gebotst. De invloed van Michael Moore is erg goed te zien, maar het geheel heeft nét iets meer tact, waardoor de makers de kans krijgen om te praten met de allerlei invloedrijke lui die niks van iemand als Moore moeten hebben. Je ziet dus interviews met o.a. uberlui in de directie van Shell, maar ook reclames voor stoffen die achteraf giftig bleken te zijn en mja, ik weet niet, het sprak me echt enorm aan. Die omroep btw, LLiNK, daar had ik nog nooit van gehoord. Maar blijkbaar hebben ze af en toe zendtijd op Nederland 3. Hoe dan ook, de drie delen komen op de volgende tijdstippen: De Afrekening wo 21 december 2005 van 23:55 uur tot 00:52 uur op NED3 Planet Inc. wo 14 december 2005 van 23:55 uur tot 00:52 uur op NED3 De pathologie van de handel wo 7 december 2005 van 23:55 uur tot 00:52 uur op NED3 En die laatste is dus al geweest. Ik ga zeker kijken. En bij deze raad ik dat jullie ook aan. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoe sta jij in je geloof als christen? Miekje* | 285 | 25-11-2008 19:22 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
De Kantine |
Leuk/interessant onderwerp voor een website... Verwijderd | 44 | 28-06-2003 18:12 | |
kerstofobie: IK HAAT KERST! frankzinnig | 71 | 30-03-2003 07:46 | |
Flora & Fauna |
50 eenden, kippen ganzen en ander gevogelte gedood Kupu | 87 | 13-10-2002 08:48 | |
Hoelang heeft de mensheid nog? Severus | 26 | 16-09-2002 02:02 |