Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2005, 22:18
Verwijderd
Zozo



Ik heb vorige week een HP-overdosis gehad Maandag boek zes voor de derde keer gelezen, woensdag naar HP 4 gaan kijken, vrijdag HP 1 bekeken, zaterdag HP 2, zondagvoormiddag HP 3 en in de namiddag opnieuw HP 4


Ik ben gek


Nog zo'n gekken op de wereld?




( ik wist niet of ik wel een nieuw topic mocht openen, maar het duurde wat lang voor iemand anders het deed, dus waag ik het er maar op moet toch niet per sé door een forumbaas ofzo hé? )

Laatst gewijzigd op 02-12-2005 om 22:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2005, 22:45
Verwijderd
Iedereen gaat dood, het einde van de wereld!

...

Moet eerst maar eens zes lezen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 12:05
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
film gister gezien,
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 12:08
Onorthodox
Avatar van Onorthodox
Onorthodox is offline
Ik probeer de engelse versie te lezen. Moeilijker dan ik dacht
Ik kan de aandacht er deze keer niet goed bijhouden. De eerste keer dat ik de nederlandse versie las, las ik het in 1 keer uit. Maar dat zal wel komen omdat ik het boek en de films nog niet kende
__________________
People like YOU are the reason people like ME need medication
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 12:11
Verwijderd
Ga je gang hoor, met Harry Potter-topics maken. Zo zitten al die figuren tenminste op één hoop.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 12:18
Verwijderd
Oh, dat was ik dus. Sorry.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 13:02
Kerboga
Kerboga is offline
Ik heb het in het Engels gelezen, moest toch iets te doen hebben op vakantie. Verder heb ik het derde deel op film nog niet eens gezien, moet ik binnenkort toch maar een keer gaan doen bij een vriendin en dan nog naar de bios voor het vierde deel. Mijn weekje HP moet dus nog komen.
__________________
Just living my reality
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 13:54
Verwijderd
"Ik heb hem in het Engels gelezen."

We hebben het over deel 7 mensen?!

Maargoed, ik moet zelf ook nog deel 6 lezen...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 13:59
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Nee, het is topic deel 7, niet HP deel 7.
Toch?
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 03-12-2005, 14:13
Verwijderd
Whah, lijkt me wel, al moet ik zeggen dat het bij mij ook even duurde voordat ik dat doorhad

Deel 6 is
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 00:06
Droomz
Avatar van Droomz
Droomz is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 02-12-2005 @ 23:18 :


Nog zo'n gekken op de wereld?
Ik.
Ik heb al een HP-verbod gehad van mijn ma. Ze wordt gek van mijn HP-gepraat O, jeetje.

Ik ben maar weer eens de hele serie aan het doorlezen en ben nu bij 5. Wat ben ik veel vergeten, zeg
__________________
♪ Oefenen is de sleutel tot het ongrijpbare
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 00:10
Verwijderd
Citaat:
Droomz schreef op 04-12-2005 @ 01:06 :
Ik.
Ik heb al een HP-verbod gehad van mijn ma. Ze wordt gek van mijn HP-gepraat O, jeetje.

Ik ben maar weer eens de hele serie aan het doorlezen en ben nu bij 5. Wat ben ik veel vergeten, zeg
Ik ken ze praktisch van buiten Heb ze allemaal minstens een keer of tien gelezen
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Sophie schreef op 03-12-2005 @ 14:54 :
"Ik heb hem in het Engels gelezen."

We hebben het over deel 7 mensen?!

Maargoed, ik moet zelf ook nog deel 6 lezen...
mja, my mistake. Ik dacht dat het vorige topic dat hier liep het zesde topic was dat betrekking had op HP (net als op 't filmforum), maar blijkbaar ging het echt over 'boek zes' (terwijl er evenveel over de films en over de andere boeken werd gezegd... verwarring alom )

misschien kan iemand de titel aanpassen naar "algemeen HP-topic" ofzo?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 10:48
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 04-12-2005 @ 11:22 :
mja, my mistake. Ik dacht dat het vorige topic dat hier liep het zesde topic was dat betrekking had op HP (net als op 't filmforum), maar blijkbaar ging het echt over 'boek zes' (terwijl er evenveel over de films en over de andere boeken werd gezegd... verwarring alom )

misschien kan iemand de titel aanpassen naar "algemeen HP-topic" ofzo?
Oh, inderdaad. Het zou allebei kunnen, maar ik dacht dat dat niet het 6e topic was, maar over boek 6 ging. Okay. Vooralsnog moet ik deel 6 nog lezen.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2005, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Sophie schreef op 04-12-2005 @ 11:48 :
Oh, inderdaad. Het zou allebei kunnen, maar ik dacht dat dat niet het 6e topic was, maar over boek 6 ging. Okay. Vooralsnog moet ik deel 6 nog lezen.
Je hebt gelijk hoor, ben aan 't zoeken geweest naar de topics HP deel 5 en deel 4 enzo, en nergens te vinden, dus ik neem aan dat het toch over boek 6 ging Komt ervan als je nog niet lang op letteren komt
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 12:19
Verwijderd
Engels HP 6 had ik al tijd geleden gelezen, hoop vanavond de Nederlandse versie van Sinterklaas te krijgen.
Film4 gezien, vond hem redelijk.. miste alleen nog veel dingen uit het boek.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 16:48
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Waarom zou je de Nederlandse versie willen als je de Engelse al gelezen hebt?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 20:14
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
perfectme schreef op 05-12-2005 @ 17:48 :
Waarom zou je de Nederlandse versie willen als je de Engelse al gelezen hebt?
Ik wil hem omdat ik Engels niet 100% onder de knie heb en misschien nog wat dingetjes gemist heb ofzo. Details dan wel, maar toch.
Trouwens, ik vind het ook altijd wel leuk om de Nederlandse vertalingen te lezen (hoewel ze soms nogal belachelijk zijn ). En als ik de Nederlandse versie lees na de Engelse gelezen te hebben, heb ik altijd een beetje het gevoel van een 'nieuw' boek te lezen. Dat is natuurlijk ook zo aangezien ik het Nederlandse dan nog niet gelezen heb
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-12-2005, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Saarah schreef op 05-12-2005 @ 21:14 :
En als ik de Nederlandse versie lees na de Engelse gelezen te hebben, heb ik altijd een beetje het gevoel van een 'nieuw' boek te lezen.
Ja, dat heb ik ook


Ik realiseer me net dat ik niet meer weet welke ik eerst las, de Engelse of de Nederlandse... Van de eerste vier dan, want vijf en zes las ik eerst in het Engels, omdat die het eerste uitkwamen... Maar ik weet het écht niet meer
Met citaat reageren
Oud 05-12-2005, 22:03
Verwijderd
Ik ging dingen uit deel 5 en deel 4 door elkaar halen, dus die ga ik beiden misschien binnenkort nog maar eens lezen. Zodra ik mijn economieboek uitheb
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 10:01
ExVaal
Avatar van ExVaal
ExVaal is offline
Ik heb film 4 gezien en die vond ik tegenvallen. Het is een leuke HP film, maar het boek wordt niet goed vertegenwoordigd vind ik.

Ik ben net begonnen in boek 6 NL, ik heb de EN versie al gelezen

Ik vind dit weer een van de betere boeken, vooral omdat ze heel diep ingaan op die echte diepere materie van de toverkunst. Vooralsnog vind ik dat J. K. Rowling erg goed nagedacht heeft over de continuiteit van haar boek.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2005, 10:44
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Ik heb film 4 gezien en vond het een van de beste films. Ik ben bij deel 2 opgehouden de films als een verfilming van het boek te zien, en als je het boek vergeet zijn het gewoon mooie films.

Qua boeken heb ik deel 6 nog niet in het Nederlands gelezen, in het Engels vond ik hem wel mooi, maar niet zo goed als deel 3 en 5. Eens kijken of de vertaling daar verandering in brengt (hopelijk is Sinterklaasje mij aanstaande zaterdag goed gezind )
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 16:01
Sitroentje
Avatar van Sitroentje
Sitroentje is offline
Het einde is nabij voor Harry Potter

Het ziet ernaar uit dat Harry Potter zijn zevende boek niet zal overleven. Volgens de Britse krant Daily Mirror heeft J.K. Rowling het wel gehad met haar tovenaarsleerling en is ze van plan om hem in haar zevende Harry Potterboek te laten sterven.
Ook Daniel Radcliffe, die aan Potter gestalte geeft in de films, sluit een tragisch einde niet uit. ,,Het kan best zijn dat Harry Potter in het zevende boek moet sterven".

Rowling, die aan Harry al ongeveer 750 miljoen euro verdiende, heeft aangekondigd dat ze ernaar uitkijkt om een nieuw boek te schrijven. Dat boek zou bedoeld zijn kinderen die jonger zijn dan de meeste Potterfans. Het zevende boek, waarvan de titel voorlopig nog niet bekend is, wordt begin 2007 verwacht.

Bron: Het nieuwdblad - 07/12/05



Ik wil echt wel een spectaculair einde, maar dat zou nu toch net iets té erg zijn... Weet ook niet of ik dit wel moet geloven ('volgens de Britse krant...')
Wat denken/vinden jullie?
__________________
I owe you nothing, and you're nothing to me... Thanks for curing me of my ridiculous obsession with love!
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Sitroentje schreef op 07-12-2005 @ 17:01 :
Het einde is nabij voor Harry Potter

Het ziet ernaar uit dat Harry Potter zijn zevende boek niet zal overleven. Volgens de Britse krant Daily Mirror heeft J.K. Rowling het wel gehad met haar tovenaarsleerling en is ze van plan om hem in haar zevende Harry Potterboek te laten sterven.
Bullocks.

En àls ze al van plan is hem te laten sterven gaat ze dat heus niet in de krant laten zetten, anderhalf jaar voor het boek uitkomt.
Dat "is ze van plan" slaat werkelijk nérgens op, want de enige persoon op heel de wereld die weet wat ze van plan is, is JK zélf.



Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 16:31
Miroir
Avatar van Miroir
Miroir is offline
Idd, en daarbij gaat JK Rowling in haar zevende boek vertellen hoe het met alle vrienden gaat aflopen (zie haar website ergens.. ) en ik kan me niet voorstellen dat ze Harry zou laten doodgaan; waarom? waarom?
Het goede wint toch altijd
__________________
Every road has a turning, that's the way you keep learning..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2005, 16:34
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik heb een keer een intervieuw met haar gezien op de BBC. Aan de ene kant denk ik wel dat ze ertoe in staat is, maar aan de andere kant ook weer niet. Toen zei ze ook dat ze alle troep eromheen zat was en hem laten sterven zou daar een einde aan maken (of iets dergelijks)
Maar aan de andere kant heeft ze ook alles al jaren klaarliggen. De grote lijn van het verhaal, het laatste hoofdstuk. Ik denk dat ze gewoon doet wat ze altijd al van plan was. 7 boeken en op de manier die ze al klaar had. Tja, ik weet het niet. Kan allebei. Maar hem juist dood laten gaan is ook niet ideaal aangezien Voldemort dan volgens de voorspelling zou leven. Dat is juist een punt waar je wil weten hoe het verder gaat. Wat gebeurt er met de rest? Persoonlijk verwacht ik dat Voldemort eraan gaat, maar het best eens niet zo'n happy end zou kunnen worden als de meeste van ons zouden willen. Ik verwacht dat het zoizo een erg duister boek wordt.
Wat ze zelf ook zei, je zal pas alle andwoorden hebben als je deel 7 gelezen hebt. Ik denk dat het verhaal met die Horcruxes voldoende dingen heeft opgeroepen die nog best wel interresant kunnen worden.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 19:13
allbecauseofyou
allbecauseofyou is offline
Ik denk dat in ieder geval Voldemort dood gaat en eigenlijk denk ik ook Harry zelf. Dat zou het mooiste einde zijn en er blijven geen vragen meer over
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 19:34
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Harry mag niet dood! Nee, dat geloof ik niet. Als Harry sterft blijft Voldemort leven en dat is dan toch geen einde? Bovendien heeft J.K. Rowling wel eens gezegd dat ze misschien nog wel een vervolg op deel 7 schrijft, maar dan over Harry Potter als ie al wat ouder is. Dan kan hij onmogelijk doodgaan, toch?
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 19:47
Sitroentje
Avatar van Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
Reem schreef op 07-12-2005 @ 20:34 :
Harry mag niet dood! Nee, dat geloof ik niet. Als Harry sterft blijft Voldemort leven en dat is dan toch geen einde? Bovendien heeft J.K. Rowling wel eens gezegd dat ze misschien nog wel een vervolg op deel 7 schrijft, maar dan over Harry Potter als ie al wat ouder is. Dan kan hij onmogelijk doodgaan, toch?
Dat kan ze toch nooit zo gezegd hebben? Dan verraadt ze onmiddellijk dat Harry blijft leven en dat Voldemort dus dood is (volgens de profetie) Dan is er helemaal niets spannend meer aan
Daarom ook dat ik dat bericht in de krant ongeloofwaardig vond...
__________________
I owe you nothing, and you're nothing to me... Thanks for curing me of my ridiculous obsession with love!
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 19:58
mrs me
Avatar van mrs me
mrs me is offline
als er beweerd wordt dat het een boek voor een jonger publiek zou worden, dan laat ze harry echt niet doodgaan.

of gaat het om een nieuw NIET hp boek?
__________________
we can be hero's...just for one day...
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 20:03
Faerie
Avatar van Faerie
Faerie is offline
misschien gaan Voldemort en Harry allebei dood tijdens hun laatste 'strijd' waar alles om draait (in boek 7 natuurlijk).
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 20:39
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
mrs me schreef op 07-12-2005 @ 20:58 :
als er beweerd wordt dat het een boek voor een jonger publiek zou worden, dan laat ze harry echt niet doodgaan.

of gaat het om een nieuw NIET hp boek?
Ik denk dat het om een ander boek gaat. Dit kan je na deel 5 en 6 absoluut niet meer voor echt jongere mensen maken, dan klopt toch de hele serie niet meer?

Citaat:
Faerie schreef op 07-12-2005 @ 21:03 :
misschien gaan Voldemort en Harry allebei dood tijdens hun laatste 'strijd' waar alles om draait (in boek 7 natuurlijk).
Dan klopt de profeterie niet, volgens mij kan de een niet voortleven als de ander er nog is. Als ze allebei moeten sterven in die strijd lijkt het me dat de profeterie anders zou moeten zijn.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2005, 21:00
Sitroentje
Avatar van Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
Ieke schreef op 07-12-2005 @ 21:39 :

Dan klopt de profeterie niet, volgens mij kan de een niet voortleven als de ander er nog is. Als ze allebei moeten sterven in die strijd lijkt het me dat de profeterie anders zou moeten zijn.
OF... Harry doodt Voldemort maar is zo vermoeid door de strijd dat hij er ook het bijltje bij neerlegt? Niet dat ik dat wil, maar het zou wel vrij spectaculair zijn moest Harry ook sterven

En dat Harry sterft en Voldemort overleeft is zowiezo uitgesloten, het goede overwint altijd, en uiteindelijk is het nog steeds een boek voor kinderen...
__________________
I owe you nothing, and you're nothing to me... Thanks for curing me of my ridiculous obsession with love!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 14:42
pillbox tales
Avatar van pillbox tales
pillbox tales is offline
echt alleen lezen als je deel 6 al uit hebt

Spoiler
__________________
I'm Jesus Christ on Ecstasy
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 18:27
Sitroentje
Avatar van Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
pillbox tales schreef op 08-12-2005 @ 15:42 :
echt alleen lezen als je deel 6 al uit hebt

Spoiler
Spoiler
__________________
I owe you nothing, and you're nothing to me... Thanks for curing me of my ridiculous obsession with love!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2005, 22:22
Droomz
Avatar van Droomz
Droomz is offline
Spoiler
__________________
♪ Oefenen is de sleutel tot het ongrijpbare
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-12-2005, 07:45
Verwijderd
RAZ/RAB

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 07:51
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Citaat:
z0pje schreef op 09-12-2005 @ 08:45 :
RAZ/RAB

Spoiler
Spoiler
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 08:17
ExVaal
Avatar van ExVaal
ExVaal is offline
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 08:22
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Citaat:
Vaal schreef op 09-12-2005 @ 09:17 :
Spoiler
Spoiler
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 08:52
Sitroentje
Avatar van Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
Reem schreef op 09-12-2005 @ 09:22 :
Spoiler
Spoiler
__________________
I owe you nothing, and you're nothing to me... Thanks for curing me of my ridiculous obsession with love!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 09:58
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Citaat:
Sitroentje schreef op 09-12-2005 @ 09:52 :
Spoiler
Spoiler
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 11:34
Sitroentje
Avatar van Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
Reem schreef op 09-12-2005 @ 10:58 :
Spoiler
Spoiler
__________________
I owe you nothing, and you're nothing to me... Thanks for curing me of my ridiculous obsession with love!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 12:01
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Citaat:
Sitroentje schreef op 09-12-2005 @ 12:34 :
Spoiler
Spoiler
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 12:26
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb net het zesde boek uit... Vond hem een stuk beter dan het vierde en vijfde boek. En Harry mag niet dood gaan

Hoe maak je spoilers, ik had nog meer te zeggen
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 12:30
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 09-12-2005 @ 13:26 :
Ik heb net het zesde boek uit... Vond hem een stuk beter dan het vierde en vijfde boek. En Harry mag niet dood gaan

Hoe maak je spoilers, ik had nog meer te zeggen
Gewoon [ spoiler ] tekst [ /spoiler ]
zonder spaties dan.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 12:38
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Reem schreef op 09-12-2005 @ 13:30 :
Gewoon [ spoiler ] tekst [ /spoiler ]
zonder spaties dan.
Dank je

Spoiler
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 12:48
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 09-12-2005 @ 13:38 :
Dank je

Spoiler
Spoiler
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 12:49
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Reem schreef op 09-12-2005 @ 13:48 :
Spoiler
Spoiler
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 18:34
Verwijderd
Spoiler
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51.