Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
100 verboden opstellen heeft geen zin, ze blijven het toch wel doen. Men kan beter 's nadenken over een goed opvangprogramma (of bestaande uitbreiden). Ik ben geen expert, dus weet ook niet hoe, maar daar is denk ik wel een oplossing te vinden. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik denk eerder dat als je de coffeeshops en zo gaat verbieden het erger word. De jeugd kan dan geen drugs meer halen op een veilige plek maar moet het halen bij een achteraf dealertje die niet alleen softdrugs heeft, maar ook andere shit. |
![]() |
||
Citaat:
als je het 'probleem' bij de basis aan wil pakken, zou je de oorzaken van de verslaving weg moeten nemen. De verslaving - drugsgebruik in dit geval dus - is vaak niet de ziekte, alleen een symptoom. Door simpelweg iedereen die drugs gebruikt in de cel te gooien los je een lastig probleem voor de samenleving op, maar straf je mensen die vaak best te helpen zijn. Is een beetje een geval van de patient met het badwater weggooien. ontopic : eigenlijk nooit vervelende ervaringen mee gehad. Tuurlijk vragen zwervers weleens om geld - wat ze niet krijgen - maar om dat nou overlast te noemen... nee.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() Baby en badwater, iemand? ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
- Er valt geen droog brood meer mee te verdienen voor crimenelen, smokkelen hoeft niet meer. - Kwaliteit en veiligheid gaan vooruit. - Verslavingszorg wordt effectiever. - kleine criminaliteit neemt drastisch af - Politie krijgt meer mankracht om hun oplossingspercentage boven de 14% te krijgen - Junks verdwijnen uit het straatbeeld, want houden geld over voor fatsoenlijke bewoning en eten. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
![]() De lol van het wiet roken ervaar je meestal ook niet de eerste keer. Citaat:
![]() Ik denk wel vaak over het lot van de onderste laag van de bevolking. Het is een wereld onder de onze, een die je eigenlijk nooit ziet. De wereld van junkies, zwervers, pauperkrakers, kleine criminelen en prostitutie zeg maar. Zelf heb ik wel een kijkje mogen nemen in die wereld , en dat was heel erg leerzaam. Dat was overigens wel zonder er zelf betrokken bij te raken, wat wel heel veel moeite gekost heeft. De ervaringen die ik met junkies heb zijn eigenlijk alleen maar positief. Als je eens probeert een gesprek met ze aan te knopen kom je er achter dat de meeste ook gewone mensen zijn, met gewone-mensenproblemen en gewone-mensengevoel. Er is ook veel van die mensen te leren, je kunt ze vaak alleen beter niet vertrouwen. Ik ben zelf een paar jaar heel goed bevriend geweest met een schizofrene dakloze alcoholist, het stereotype zwerver zeg maar, maar die hebben we bijna een jaar geleden moeten begraven. Als mij om geld gevraagt word en ik heb het, geef ik. Meestal ongeveer anderhalve euro per bedelaar, maar nooit meer dan vijf euro per dag. Soms geef ik uit mezelf al geld, voordat ze me erom gevraagt hebben (maar dan alleen van bekende bedelaars dus). Ik geef omdat die mensen er zelf voor gekozen hebben om op die manier aan geld te komen, en wie ben ik dan om daar tegen in te gaan?
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat: