Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2005, 21:04
Wammus
Wammus is offline
Ik ben van plan een tv kaart te gaan kopen zodat ik televisie kan kijken op m'n pc.

Ik zou graag van jullie willen weten waar ik dan allemaal naar moet kijken. Ik heb wel al een beetje zitten googelen maar ik heb er echt totaal geen verstand van.

Graag zou ik van jullie het volgende willen weten:

Waar moet ik allemaal op letten bij de aanschaf?
Wat voor kaart raden jullie me aan?
Wat is een redelijke prijs?
Maakt het nog wat uit wat voor systeem ik heb?
Wat voor software raden jullie me aan om hierbij te gebruiken?

Mijn eisen zijn:

Ik wil alle tv zenders die je nu via de kabel kan ontvangen op m'n pc kunnen kijken. Uiteraard moet de kwaliteit van het beeld goed zijn en ik wil uiteraard zo min mogelijk storing. Ook een afstandsbediening is vereist. Opnamemogelijkheid is niet echt vereist maar zou tegen een eventuele kleine meerprijs wel op prijs gesteld worden.

M'n system specs zijn:

Gigabyte GA-K8NF-9
AMD Athlon 64 3500+ Venice
Saphire ATI Radeon X800XL PCI expres 256 mb
1024 mb ram
Advertentie
Oud 12-12-2005, 11:48
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Ik heb de Pinnacle PCTV Stereo.
Hier zit ook een afstandsbediening bij.

Ik stel niet echt hoge eisen aan de beeldkwaliteit en ik ben tevreden met deze kaart. Heb hem al ongeveer 2 jaar in gebruik. Opnemen gaat ook redelijk met een AMD Athlon XP 1800+/ 512mb SDRAM. Dus over jou systeem hoef je je geen zorgen te maken wat opnemen betreft.

Het is zo dat een tv-kaart het signaal niet zo versterkt als dat je dat van een tv gewend bent, het beeld kan dus wat tegenvallen als je geen losse signaalversterker gebruikt.
Bij mij thuis ontvang ik zonder signaalversterker alleen maar NED1,2,3.

Dit heeft er ook mee te maken hoelang en van welke kwaliteit de coax kabel is die je gebruikt.

Prima producten en goede service van Pinnacle!