Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2005, 21:04
Wammus
Wammus is offline
Ik ben van plan een tv kaart te gaan kopen zodat ik televisie kan kijken op m'n pc.

Ik zou graag van jullie willen weten waar ik dan allemaal naar moet kijken. Ik heb wel al een beetje zitten googelen maar ik heb er echt totaal geen verstand van.

Graag zou ik van jullie het volgende willen weten:

Waar moet ik allemaal op letten bij de aanschaf?
Wat voor kaart raden jullie me aan?
Wat is een redelijke prijs?
Maakt het nog wat uit wat voor systeem ik heb?
Wat voor software raden jullie me aan om hierbij te gebruiken?

Mijn eisen zijn:

Ik wil alle tv zenders die je nu via de kabel kan ontvangen op m'n pc kunnen kijken. Uiteraard moet de kwaliteit van het beeld goed zijn en ik wil uiteraard zo min mogelijk storing. Ook een afstandsbediening is vereist. Opnamemogelijkheid is niet echt vereist maar zou tegen een eventuele kleine meerprijs wel op prijs gesteld worden.

M'n system specs zijn:

Gigabyte GA-K8NF-9
AMD Athlon 64 3500+ Venice
Saphire ATI Radeon X800XL PCI expres 256 mb
1024 mb ram
Advertentie
Oud 12-12-2005, 11:48
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Ik heb de Pinnacle PCTV Stereo.
Hier zit ook een afstandsbediening bij.

Ik stel niet echt hoge eisen aan de beeldkwaliteit en ik ben tevreden met deze kaart. Heb hem al ongeveer 2 jaar in gebruik. Opnemen gaat ook redelijk met een AMD Athlon XP 1800+/ 512mb SDRAM. Dus over jou systeem hoef je je geen zorgen te maken wat opnemen betreft.

Het is zo dat een tv-kaart het signaal niet zo versterkt als dat je dat van een tv gewend bent, het beeld kan dus wat tegenvallen als je geen losse signaalversterker gebruikt.
Bij mij thuis ontvang ik zonder signaalversterker alleen maar NED1,2,3.

Dit heeft er ook mee te maken hoelang en van welke kwaliteit de coax kabel is die je gebruikt.

Prima producten en goede service van Pinnacle!
Oud 13-12-2005, 23:03
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 12-12-2005 @ 12:48 :

Prima producten en goede service van Pinnacle!
Ik heb wel eens anders gehoord dc10 k*t support, vage drivers etc etc naja ieder bedrijf heeft recht op 1 waardeloos product
Met citaat reageren
Oud 14-12-2005, 08:37
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
twain4me schreef op 14-12-2005 @ 00:03 :
Ik heb wel eens anders gehoord dc10 k*t support, vage drivers etc etc naja ieder bedrijf heeft recht op 1 waardeloos product
zo is dat
Oud 14-12-2005, 21:29
J-roenn
J-roenn is offline
voor 19,90 kan dit natuurlijk nooit een miskoop zijn klikkerdekliklkilk
Met citaat reageren
Oud 16-12-2005, 16:44
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 14-12-2005 @ 22:29 :
voor 19,90 kan dit natuurlijk nooit een miskoop zijn klikkerdekliklkilk
Is dat de versie met de (oude) Philipschip?
Oud 17-12-2005, 10:57
Darko
Darko is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 16-12-2005 @ 17:44 :
Is dat de versie met de (oude) Philipschip?
Hoogstwaarschijnlijk.
Ik heb deze ook gehad. Waardeloze drivers, heb dat ding weggedondert en heb nu een Terratec Cinergy 600 en die bevalt me prima. Vrij goede kwaliteit en hij is niet echt duur.
Oud 17-12-2005, 13:11
ekki
ekki is offline
Als ik jou was zou ik kijken of dat ding hardwarematig mpeg2 ervan maakt (van de stream). Dat is namelijk wat beter dan softwarematig. Je hebt op beurzen enzo wel van die kaartjes van 20 euro. Die werken op zich wel prima onder windows volgens mij, maar die hebben dus geen hardwarematige mpeg2 encoding. Die eerste Pinnacle die genoemd werd heeft dat als het goed is wel. Ik zou dus voor de wat duurdere gaan, zodat je dat hebt. Die tweede Pinnacle voor 20 euro heeft dat niet.

Als je een wat goedkopere wilt, heb ik er misschien nog wel eentje voor je liggen. Die deed het niet onder linux, maar onder windows is het waarschijnlijk geen probleem.
Oud 18-12-2005, 07:58
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
ekki schreef op 17-12-2005 @ 14:11 :
Als ik jou was zou ik kijken of dat ding hardwarematig mpeg2 ervan maakt (van de stream). Dat is namelijk wat beter dan softwarematig. Je hebt op beurzen enzo wel van die kaartjes van 20 euro. Die werken op zich wel prima onder windows volgens mij, maar die hebben dus geen hardwarematige mpeg2 encoding. Die eerste Pinnacle die genoemd werd heeft dat als het goed is wel. Ik zou dus voor de wat duurdere gaan, zodat je dat hebt. Die tweede Pinnacle voor 20 euro heeft dat niet.

Als je een wat goedkopere wilt, heb ik er misschien nog wel eentje voor je liggen. Die deed het niet onder linux, maar onder windows is het waarschijnlijk geen probleem.
Klopt wat je zegt, de pinnacle die ik heb maakt er mpeg2 van
Oud 18-12-2005, 10:45
Unexplained
Unexplained is offline
Met een blitse Hauppauge kaart kun je het niet verkeerd doen.
Ben zelf gelukkige bezitter van de Hauppauge 500 (dual tuner), die zit in m'n mediacenter. Door de dual tuner kun je tegelijk programma's opnemen en bekijken - dat is zeker wel de bom.
Reageren

Regels voor berichten