Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Toevallig werd mijn moeder vanavond door mijn broer opgebeld omdat hij wel hele rare vlekken op zijn foto's had, en omdat hij ze na aanleiding van het programma op RTL4 herkende als 'orbs'. Zijn vrouw is gisteren bevallen van een dochtertje... Bij foto's die gemaakt zijn gedurende de kraamvisite zijn ze overduidelijk te zien. ![]() Foto van mij met daar rondom enkele orbs. Deze foto's zijn 2 weken geleden gemaakt, hierin ondekte ik ook een orb: ![]() Rechter bovenhoek ![]() En op deze foto die nog geen 7 minuten later is gemaakt is helemaal niets meer te zien op precies dezelfde muur. Ik vind het erg vreemd, en ondanks dat ik zeker weet dat deze foto's (op het waarborgen van de anonimiteit na) niet bewerkt zijn, blijf ik heel erg sceptisch. Maargoed...
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ik tel er 5 Die uitvergroting onderin zijn pixelmonsters ![]() Het lijkt me stug ik "zomaar" 5 geesten op 1 foto zet.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Maar die vrouw in het midden vooraan lijkt wel wat op een geest. |
![]() |
||
Citaat:
![]() maar tussen de vier pijltjes: ![]()
Laatst gewijzigd op 19-12-2005 om 18:28. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://www.skepsis.nl/robbertvandenbroeke.html " "Er is nog iets heel belangrijks wat ik moet zeggen. Arno en jij kennen mekaar ook uit een ander leven. Jullie zijn heel diep met mekaar verbonden. Misschien heb je dat zelf ook al wel eens gevoeld, maar dat is wel zo. En ik moet daar iets van zeggen. Het is belangrijk ook ter verwerking van dit, om ook dit los te laten. Er komt iets van een jaartal door. 1793 en 1823. In die tussentijd heb jij geleefd. In dat leven ben je ook niet zo heel oud geworden. Een jaar of 30 of zo. Er komt een heel verhaal bij mij binnen. Het was hier in Nederland. Coevorden krijg ik door. Jouw naam was Hillegien. Je heette Hillegien. Hellegien. Hillegien hoor ik. Hillegien. Ik krijg een achternaam bij jou door. Mogelijk iets van Rozenboom of Rozeboom. Jij heette Rozeboom toen. En jij leefde toen al samen, er komt heel duidelijk een naam, iets van Luwert, Luwert, die naam hoor ik. En er is iets met 7 maart. En er is iets met 7 augustus in dat leven. Ik heb zo'n gevoel dat je dus met deze partner eigenlijk in dat leven hebt geleefd. Vlak na het huwelijk in dat leven ben jij overleden. In datzelfde jaar. Je bent toen getrouwd en eigenlijk datzelfde jaar, ik heb zo'n gevoel in augustus, ben jij overleden. Jouw man was toen bezig, of iets met... Ik krijg een beroep door. Trapper of trap... Ik weet niet wat dat betekent. Trapper of genverbrander of genverbranden. Ik weet niet precies wat dat betekent." Er blijkt inderdaad een Hillegien Rozeboom te hebben bestaan, die vrijwel exact aan het signalement voldoet. Ze werd op 17 maart 1793 in Coevorden geboren. Op 24 april 1823 trouwde ze met Lubbert Wessels, maar al in hetzelfde jaar, op 7 augustus, overleed ze op 30-jarige leeftijd. Al deze informatie is te vinden op een genealogische webpagina. Robbert had overigens evengoed een andere stamboom kunnen kiezen, want er is geen reden om aan te nemen dat Hillegien en Lubbert iets met Corrie en Arno te maken hebben. Op de webpagina staat ook het beroep van Lubbert. Hij was genverbrander en tapper. Dat stemt bijna precies overeen met de informatie die Robbert op paranormale wijze verkreeg. Er is alleen ongemerkt een typefoutje ingeslopen. Lubbert was geen genverbrander maar geneverbrander! (meestal gespeld als jeneverbrander) Robbert herkende dit woord blijkbaar niet omdat er een E ontbrak. Uit het feit dat hij het over een "gen-verbrander" had, blijkt dat hij zijn informatie van het web haalde, waarschijnlijk via een browser. Hij hoorde het vast niet van een geest die jenever als "genver" uitsprak. " ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Beuh dat is nou echt weer die stomme Skepsis. Ze zoeken net zo lang naar kleine details tot ze iets gevonden hebben waardoor ze het niet hoeven te geloven. Als het je bang maakt, verdiep je er dan niet in. Het lijkt met volstrekt ongeloofwaardig dat Robbert Jan van den Broeke via internet mensen na trekt en dan in een zogenaamde reading al die info spuit. Ten eerste zou hij dan die mensen uitgebreid moeten googlen, ten tweede moet hij dan die informatie helemaal uit zijn kop gaan leren. En wat levert het hem op? Hij is nu een soort B-bekende Nederlander. En ik geloof nooit dat hij zoveel verdient met zijn programma. Ik ken echte charlatans, zoals Maria Duval, en een hele hoop uit de negentiende eeuw, zoals Florence Cook. Zonder uitzondering zijn dat mensen die met spectaculaire "paranormale" dingen komen aanzetten. Zwevende tafels, geesten van familieleden die altijd verschijnen op foto's (die trouwens verdacht veel lijken op foto's die er al van ze waren) Of lopende en pratende geesten die verdacht veel lijken op het medium dat kort daarvoor even weg moest. (zoals Florence Cook, dat mensen daar in trapten zeg) Zonder uitzondering knepen ze hun goedgelovige cliënten behoorlijk uit en werden er ook behoorlijk rijk van. Sommigen drongen zelfs door tot aan het koninklijk hof, zoals de "oer charlatan" Charlatan Cagliostro of iets korter geleden en dichter bij huis Greet Hofman. Jomanda (waarvan ik niet helemaal zeker weet of ze een echte Charlatan is) heeft gewoon een hele loods afgehuurd en mediumt voor hele ladingen mensen tegelijk. (het is dan wel weer heel goedkoop om binnen te komen, dat dan weer wel) Maar goed, charlatans zijn erg interessant en hebben vaak ook gezamenlijke kenmerken. - spectaculaire paranormale gebeurtenissen - ze verdienen er een hoop geld mee - ze claimen vaak mensen te kunnen genezen - spectaculaire "bewijzen" (vaak gepaard gaande met veel rook en vuur) - megalomaan karakter - ze winnen er ook veel roem en status mee - volgelingen die achter ze aan lopen alsof ze in een sekte zitten - ze vallen vroeg of laat door de mand Maar als we nu naar Robbert Jan van den Broeke gaan kijken, dan zien we dat hij eigenlijk een heel bescheiden, zelfs naieve jongeman is. Hij claimt niet mensen te genezen en vraagt daar dan ook geen geld voor. Hij zal van rtl 4 best wel wat verdienen en hij komt inderdaad op teevee, maar veel verder reikt zijn rijkdom en roem niet. Volgelingen heeft hij niet. (zoals bijvoorbeeld Jomanda) Hij lijkt dus totaal niet op op charlatans die ik ken. (en geloof me, ik ken er een hele hoop) Verder is het wel een hele hoop gedoe om iedereens achtergronden steeds maar uit te pluizen en uit het hoofd te leren. Of hij moet ongelooflijk intelligent en tegelijkertijd totaal maf zijn, maar dat geloof ik niet.
||
![]() |
Citaat:
![]() En je moet me toch intelligent zijn om paar naampjes en daarbij horende beroepen te onthouden ![]() En bedriegers doen ook echt alles zelf, zit haast nooit een team achter ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() maar even serieus, het is zeker niet gepast als ik iedereen die hier in geloofd gewoon finaal uit ga zitten lachen? na het doorlezen van dit topic kom ik keer op keer weer tot de conclusie dat mensen wel erg makkelijk met zich laten sollen. En ook dat men elkaars verhalen gebruikt om t eigen verhaal en dat van anderen daarmee te versterken.. Hersenen kunnen rare spelletjes met mensen spelen, zonder dat hun 'bewustzijn' het doorheeft lijkt wel weer. gewoon ieder besef van realiteit wordt op dat moment ontnomen en dat blijkt weer uit vele van de posts die ik hier lees waarin men serieus denkt dat orb's vormen van paranormale activiteit betreffen o.i.d..
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
jammer dat niet alles lensflare is, je hebt ook nog stof wat de flitser weerkaatst enz enz enz. ![]() Citaat:
En als laatste, orbs zijn FAKE. Kan niemand een foto leveren die overtuigend is? Bijvoorbeeld van mij oma?
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Kortom jou gevoelens destijds zijn heel erg verklaarbaar en tuurlijk ervaar je die sfeer van 60 jaar geleden, dat is het doel van zo een museum. Laatst gewijzigd op 28-12-2005 om 19:28. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Het maakt me alles behalve bang. Het werkt eerder op m'n lachspieren. Dit heeft niks met zoeken naar kleine details te maken, dit is gewoon het zóveelste punt waarop Robbert weer in een aardig discutabele positie terecht komt. Maar het is blijkbaar nogal 'in' om Skepsis af te doen als 'stom' en als een volstrekt onbetrouwbare bron. Tuurlijk, ze zijn wat bevooroordeeld als het over 'paranormale' zaken gaat, maar heb je ze ooit iets níet onderbouwd zien weerleggen? Citaat:
Waarom lijkt je dat volstrekt ongeloofwaardig? Uitgebreid googlen is er niet bij, eens rustig in een (online) genealogie bladeren levert blijkbaar al voldoende informatie op voor z'n reading. Hij vertelt níks dat níet (gemakkelijk) te vinden valt en sterker nog, hij kopieert de foutieve informatie in z'n reading. 'helemaal uit z'n kop gaan leren' ? Het gaat om 10/15 feitjes ofzo. Dat gaat je de kop niet kosten. Het is verder niet zo dat hij bij elke client veel achtergrond info op hoeft te zoeken. Vaak is de informatie waar hij mee aan komt zetten niet meer dan wat een beetje geoefend coldreader kan. Wat het hem oplevert? Heel veel (positieve) aandacht en opzich wel de nodige centen. Citaat:
Blijft frapant dat hij echt alleen dingen vertelt waar iedereen achter kan komen. En sowieso, moet er persé een kwade opzet achter z'n bedrog zitten? Het is en blijft natuurlijk veel interessanter om overal een spirituele/paranormale verklaring voor te zoeken. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En heb je er ook een goed argument tegen in te brengen? |
![]() |
||
Citaat:
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Wat te doen op een avond? Lalalaa | 45 | 08-07-2005 01:31 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 | |
ARTistiek |
lucht.. italianboy | 16 | 22-03-2002 22:29 |