Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen 2005
Bekijk resultaten poll: Ga je op kerstavond naar de kerk?
Ja, maar dan ook alleen met kerstavond 22 19.64%
Ja, want dat doe ik de rest van het jaar ook 23 20.54%
Nee, ik ga nooit naar de kerk 67 59.82%
Aantal stemmers: 112. Je mag niet stemmen in deze poll

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2005, 13:14
Saycheese
Saycheese is offline
Wie van jullie gaat er naar de kerk op kerstavond? En is dat ook zo ongeveer de enige keer in het jaar dat je daar bent, of zit je door het jaar heen ook regelmatig in de kerk?

Wij gaan altijd naar de kerk met kerstavond, maar de rest van het jaar bijna nooit. Eigenlijk is dat wel hypocriet, maar ik vind het altijd heel gezellig in de kerk op kerstavond. Heerlijk sfeertje, mooie liederen, dan kan ik er echt van genieten. Terwijl ik er de rest van het jaar geen klap aan vind.
Oud 18-12-2005, 13:18
Frostbite
Frostbite is offline
Ik ben niet gelovig dus ik ga nooit naar de kerk.
Oud 18-12-2005, 13:32
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Nee, ik ga niet op kerstavond.
Anders ook vrijwel nooit.
Oud 18-12-2005, 13:55
Subject
Subject is offline
Ik ga nooit naar de kerk. Mijn moeder wel overigens.
Oud 18-12-2005, 14:04
SaisPas
SaisPas is offline
Ik ben vorig jaar wel op kerstavond naar de kerk geweest, maar alleen omdat mijn ouders dat wilden. Normaal gaan die ook nooit. Ik vind er niets aan, ga normaal nooit naar de kerk en ben ook niet gelovig opgevoed.
Oud 18-12-2005, 14:05
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 18-12-2005 @ 14:18 :
Oud 18-12-2005, 14:32
mjk
mjk is offline
Ik ga wel met kerstavond, een moment van bezinning is nooit slecht. Vroeger ging ik elk jaar met kerst, maar nu al zeker 4,5 jaar niet geweest.
Oud 18-12-2005, 14:59
Severus
Severus is offline
Ik ga nooit naar de kerk, behalve met begrafenissen.
Oud 18-12-2005, 16:26
Belgarath
Belgarath is offline
Ik ga met kerst wel naar de kerk, maar er wordt geen avonddienst gehouden. Er zijn twee diensten overdag.
Oud 18-12-2005, 16:47
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik ga naar de kerstnachtdienst. Verder gaan we alleen met Pasen naar de kerk.
Oud 18-12-2005, 17:14
MTpower
MTpower is offline
Ik ga nooit naar de kerk
Oud 18-12-2005, 18:05
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ga altijd naar de mis 's ochtends op eerste kerstdag. Al moet ik dit jaar even kijken naar welke kerk ik ga, want de kerk in onze parochie is in september gesloten. Verder wil ik rond pasen nog wel ooit naar de kerk gaan, maar dat ligt eraan hoe het uitkomt.
Oud 18-12-2005, 18:17
Verwijderd
Ik ga nooit naar de kerk (behalve met uitvaarten, bruiloften, zangoptredens, om de architectuur ervan te bewonderen, etc).
Oud 18-12-2005, 18:23
Pierreke
Pierreke is offline
YUpz. Vroeger ging ik wel vaker naar de kerk als tegenwoordig. Ga eigenlijk niet vaak meer. Vind de sfeer die er hangt op Kerstavond ook wel gezellig eigenlijk... Ook op 1e Kerstdag ben ik 's morgens om 9:30 al in de kerk te vinden omdat ik dan muzikaal de mis mee opluister.
Oud 18-12-2005, 18:57
wizkid
wizkid is offline
Ik ga nooit naar de kerk
Oud 18-12-2005, 19:04
*meizz*
*meizz* is offline
Wij gaan wel op kerstavond naar de kerk. Vind dat er altijd een leuk sfeertje hangt Meestal gaan we met Pasen ed ook naar de kerk, maar anders nooit.
Oud 18-12-2005, 19:52
dark princess
dark princess is offline
Nee, ik ga nooit naar de kerk.

Ik vind dat geloven ook wel thuis kan, daarvoor hoef je niet naar de kerk en daarbij geloof ik niet in de bijbel en daar gaat het in de kerk toch om. Ohja ik maak wel een uitzondering bij een uitvaart of bruiloft ofzo...maar dan is het ook geen kerkdienst.

Vroeger ging ik wel met kerst en pasen enzo naar de kerk (christelijke basisschool), maar dat is toch elk jaar hetzelfde, het verhaal blijft hetzelfde.
Oud 18-12-2005, 19:54
Go
Go is offline
Citaat:
Oud 18-12-2005, 19:54
Bloem
Bloem is offline
Nee.
Oud 18-12-2005, 19:59
snoopy
snoopy is offline
Ik ga altijd naar de kerk met kerstavond. In de rest van het jaar ga ik ongeveer 1 keer per maan of per 2 maanden.
Oud 18-12-2005, 20:20
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik ga bijna elk jaar met Kerstavond naar de kerk ja. Alleen de laatste 2 jaar ben ik niet gegaan, dan moet dit jaar maar eens de draad worden opgepakt. Niet dat het zo leuk is maja... tis zoiets de enige keer in een jaar dat ik in de kerk zit, dus...
Naja dit jaar zit ik met Oudjaarsdag ook in de kerk, jaardienst van mijn overleden opa.
Oud 18-12-2005, 22:13
Verwijderd
Niet op kerstavond (alhoewel ik dat misschien wel kan doen dit jaar) maar op kerstdag zelf wel altijd. Ik zit de rest van het jaar ook gemiddeld 2 keer per maand in de kerk, dus dan ook.
Oud 18-12-2005, 22:19
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik ben ooit wel eens gegaan op kerstavond, maar ik ben daar al jaren geleden mee gestopt, omdat ik het hypocriet vind om dan wel te gaan en verder nooit. Bovendien is het zo'n moderne kerk (qua architectuur) en moet je er kaartjes voor hebben omdat het anders te druk wordt Ik kan ook wel naar een andere, echte kerk, gaan, maar ik ga nooit naar de kerk, geloof niet en dus ook niet met kerst. M'n moeder en broertje gaan meestal wel en m'n vriend is wel gelovig en wilde wel gaan, maar ik heb hem al gezegd dat ik niet mee ga.
Oud 18-12-2005, 22:35
forumfreakie
forumfreakie is offline
Ja, ik ga op kerst ook naar de kerk.
Ik ga heel het jaar door, dus voor mij is het niet vreemd.
Oud 18-12-2005, 23:38
Vice
Vice is offline
Ik ga nooit naar de kerk.
Oud 18-12-2005, 23:56
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Vice schreef op 19-12-2005 @ 00:38 :
Ik ga nooit naar de kerk.
Oud 19-12-2005, 00:29
jet
jet is offline
vorig jaar ben ik op kerstochtend geweest omdat mn opa dat graag wilde.. en dit jaar ga ik omdat mijn hostgezin het graag wil
Oud 19-12-2005, 12:29
Verwijderd
Ik ga waarschijnlijk 's ochtends, omdat mijn schoonouders daar waarde aan hechten.
Oud 19-12-2005, 13:31
Femic
Femic is offline
Nee, vroeger deden we dat wel altijd, maar tegenwoordig zitten we met kerst altijd in Zwitserland.
Oud 19-12-2005, 16:20
Konijn
Konijn is offline
Ik ga niet, ben niet gelovig en kom nooit in de kerk.
Mijn vriend weet nog niet of ie gaat (hij is wel gelovig maar komt ook nooit in de kerk), misschien met zijn ouders. Maar in ieder geval niet kerstavond, dan zitten we namelijk bij mijn familie (heb hem duidelijk gevraagd of ie dan niet naar de kerk wilde, maar het maakte hem niet uit).
Oud 19-12-2005, 16:23
drilboor sjakie
drilboor sjakie is offline
Ja ik ga wel, ik ga elke zondag trouwens.... (2 keer).
Oud 19-12-2005, 17:07
BleuEyes
BleuEyes is offline
Op kerstavond worden mijn opa en tante herdacht, dus eigenlijk zou ik wel aanwezig moeten zijn. Maar dat is dus niet het plan. Ik had al eerder met mijn vriend afgesproken om speciaal op kerstavond naar de bioscoop te gaan, en daarna cadotjes te gaan doen..

Ik ga verder nooit naar de kerk..
Oud 19-12-2005, 21:44
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Nee, ik ga nooit naar de kerk, dus zie het ook niet echt zitten om daar mijn kerst door te brengen.
Oud 19-12-2005, 21:59
Verwijderd
Ik ga nooit naar de kerk, alleen bij begrafenissen, bruiloften e.d.

Wat ik wél doe met kerst (om het niet alleen bij eten en drinken te laten) is meelopen in de Fakkeloptocht voor de Vrede. Ook heel gezellig altijd
Oud 20-12-2005, 12:07
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
forumfreakie schreef op 18-12-2005 @ 23:35 :
Oud 20-12-2005, 12:41
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
forumfreakie schreef op 18-12-2005 @ 23:35 :
Oud 20-12-2005, 13:14
groovy
groovy is offline
dit jaar ga ik met mijn ouders, en mijn vriend met zijn ouders en toevallig gaan we naar dezelfde kerk/zelfde dag/zelfde tijd

Heb er echt zin in, ben alleen bang dat ik dan een lachstuip krijg, kreeg ik de laatste keer ook toen ik wel echt samen met mijn vriend naar de kerk ging..maar toen was de priester ook ontzettend grappig zonder dat ie het zelf door had

En dan heeft mijn vriend nog van die mister Bean acties die niemand ziet alleen ik, waardoor ik me echt moet gaan inhouden!
Oud 20-12-2005, 14:51
mar87
mar87 is offline
yup

kga normaal ook altijd naar de kerk dus met kerst uiteraard ook.
Oud 20-12-2005, 15:14
Adgertic Z4
Adgertic Z4 is offline
Ik moet zeggen... ik ga niet altijd naar de kerk. deze kerst mag ik weer eens gaan want ik wordt geacht een solo te zingen...
(ach ja moet ook gebeuren ) Maar goed mijn keuze staat er niet bij want ik ga redelijk vaak maar niet altijd dus.... In elk geval ga ik dit jaar alleen kerstavond nog maar...
Oud 21-12-2005, 14:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb gestemd op: Ja, maar dan ook alleen op kerstavond. Dat is niet helemaal waar. Met pasen enzo ga ik ook wel en soms ook wel een keer op een gewone zondag maar het meerendeel van de zondagen ga ik niet dus dit kwam het dichtste in de buurt.

Het is misschien wel hypocriet maar ik vind het bij kerst horen, als ik niet naar de kerk ga heb ik niet echt een kerst-gevoel. Ik ben wel eens een jaar niet gegaan en dat vond ik toch niets dus vandaar dat ik toch weer ga, gewoon omdat het er voor mij bijhoort
Oud 21-12-2005, 14:48
Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Ik kom , in tegenstelling tot vroeger, bijna nooit meer in de kerk. Laatste keer was vorig jaar 17 december vanwege de begravenis van mijn oma, en kerstavond. Omdat een vriendin van mij nog nooit naar de kerk was geweest en graag een keertje heen wilde

Maar dat ga ik dit jaar dus niet doen.
Oud 21-12-2005, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 19-12-2005 @ 13:29 :
Ik ga waarschijnlijk 's ochtends, omdat mijn schoonouders daar waarde aan hechten.
Ik ga toch niet, want mijn schoonouders gaan de avond ervoor al, waarschijnlijk.
Oud 21-12-2005, 15:59
TooskeDooske
TooskeDooske is offline
Nee, ik ga nooit naar de kerk, heb er helemaal niks mee
Oud 21-12-2005, 17:01
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Oud 21-12-2005, 17:17
Roosje
Roosje is offline
Nah.
Oud 21-12-2005, 18:25
Christiana
Christiana is offline
Ik ga tóch maar wel, misschien steek ik er nog wat van op

Dan weet ik wéér iets meer tijdens levensbeschouwing
Oud 21-12-2005, 20:15
Guissie
Guissie is offline
Citaat:
wizkid schreef op 18-12-2005 @ 19:57 :
Ik ga nooit naar de kerk
Oud 21-12-2005, 22:15
Mara
Mara is offline
Nee.
Oud 21-12-2005, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Saycheese schreef op 18-12-2005 @ 14:14 :

Wij gaan altijd naar de kerk met kerstavond, maar de rest van het jaar bijna nooit. Eigenlijk is dat wel hypocriet, maar ik vind het altijd heel gezellig in de kerk op kerstavond. Heerlijk sfeertje, mooie liederen, dan kan ik er echt van genieten. Terwijl ik er de rest van het jaar geen klap aan vind.
Oud 22-12-2005, 19:12
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Ja ik ga op kerstavond naar de kerk?

Waarom?
omdat ik van huisuit wel gelovig ben, maar niet dat ik iedere week in de kerk zit. ik kom er wel met enige regelmaat, dwz ongeveer om de 3 weken.
En ik moet spelen met de brassband tijdens die dienst. dat is echt hartstikke mooi, mooie liedjes, gezellig en mooie sfeer.

Regels voor berichten