Hmmm... Voor mezelf helpt het feit dat het voor zowel mij als voor hem niet persé hoeft wel wat betreft het kunnen ontspannen. Ik heb dus in ieder geval niet het idee dat ik
moet klaarkomen. Als het komt, dan komt het. Anders ook niet.
Ik probeer zoveel mogelijk te ontspannen en niet te denken aan het klaarkomen, maar gewoon te genieten. Dat lukt me al aardig denk ik, behalve na een tijdje dat ik dan een beetje genoeg heb van dat 'randjefietsen'. Dan ben ik er denk ik zeker meer op gefocused.
Ik had ook ergens gelezen dat wanneer je je bekkenbodemspieren (ofzo) zou aanspannen je dan sneller een orgasme zou krijgen. Dus dat probeer ik ook wel, maar ik denk dat dat nog vooral een kwestie van oefenen is.
Wat betreft de verschillende standjes: we zijn al een beetje begonnen met verschillende standjes uitproberen (niet vanwege het klaarkomen van mij, maar omdat we dat leuk vinden) en wisselen sowieso altijd wel van standje tijdens de seks. Gek genoeg voelt alles echt verschrikkelijk lekker en geniet ik echt heel erg, maar er van klaarkomen doe ik niet.
Mezelf een handje helpen is wat lastig, vooral omdat ik mezelf ook niet kan laten klaarkomen. Ik heb het een hele tijd terug dan ook maar zowat opgegeven. Het gekke is dan ook weer dat wanneer hij mij verwent met zijn handen het wel heerlijk is
Ik ga zeker de tip van Mushu uitproberen wat betreft het denken aan dingen die me opwinden etc.
Ik weet van mezelf dat ik niet makkelijk klaarkom, maar ik wil toch eerst van alles geprobeerd hebben voordat ik me er bij neerleg

(vandaar ook oa dit topic)
En Mousse: wat versta je precies onder iets trillends? Denk je dan aan bijvoorbeeld een vibrator of juist iets heel anders?