![]() |
|
OK, na uuurenlang fboverleg, stemmentellen, nog meer overleg, nog meer getel, achterliggend onderzoek doen en gechat aan mij de eer de uitslag van de wedstrijd "Predikt de waanzin en de zwartgalligheid!" bekend te maken. Nadat een aantal dubieuze stemmen zijn vervallen, kan ik jullie mededelen dat de wedstrijd deze keer 2 winnaars kent, welteverstaan:
vidaaa met gedicht nummer 8: "Bloemetjes sterven ook onder de grond" en xineof met gedicht nummer 16: "Eerst daar waar de dwaas zich vrij waant." Van harte gefeliciteerd met jullie welverdiende winst! Maar, niet alleen de strijd om de eerste plaats was bloedstollend. Ook de derde plaats kende een enorm spannende eindrace, die er uiteindelijk voor heeft gezorgd dat ook de derde plaats een gedeelde is. Deze derde plaats gaat naar: Reynaert met gedicht 1, "Rwanda" en gezweetwel met gedicht 5, "zonder-ling" Ook jullie van harte gefeliciteerd! Voordat ik bekend maak wie wat geschreven heeft, wil ik graag eerst alle deelnemers complimenteren met het extreem hoge niveau van de ingezonden gedichten ![]() Afijn, de inzenders met bijbehorend gedicht waren als volgt: 1. Reynaert - Rwanda 2. Makali - 'Stroper was ik,' 3. botervleug - Rode waas 4. vogelvrij - Taal des Doods 5. gezweetwel - zonder-ling 6. Kashmir - Walging 7. Lostdreamer - Dood... 8. vidaaa - Bloemetjes sterven ook onder de grond 9. bird-one - Voor kinder liefde 10. SketChSN - 'Daar waar de man na scheiding' 11. Meadow - 'De lagen van de hel,' 12. scrooping~paper - Als Hel in je nek hijgt en je voeten stinken 13. Satan (verbannen lid) - 14. Porcelain - Een kruimel zwartgalligheid 15. *nerwen elensar - Verlaten Abdij 16. xineof - Eerst daar waar de dwaas zich vrij waant. 17. bird-one - Wachten op de lente Alle gedichten en het verloop van de stemming kun je hier nog eens nalezen: http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1336964 Tot slot een mededeling die de eerstvolgende wedstrijd zal betreffen: Bij de volgende wedstrijd zullen hoogstwaarschijnlijk enkel gemotiveerde stemmen invloed op de uitslag hebben.
Laatst gewijzigd op 22-01-2006 om 19:18. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Gefeliciteeeeeerd vidaaa en xin. In mijn ogen de twee beste gedichten. Ik heb nog getwijfeld tussen 16 en 8.
Oh, en ik had me uiteraard niet teruggetrokken uit de wedstrijd. Zoiets zou ik natuurlijk nooit doen, waar zien jullie me voor aan! ![]() En dat gedicht 13, tja, ook pas geschreven nadat de poll er was. ![]() (zie het maar als een ode aan gedicht 8) Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
van mij. ik had er twee ingestuurd, wist niet welke ik moest insturen. en toen zijn ze beiden geplaatst.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() Edit: Oh, dat wilde ik trouwens nog zeggen: het is grappig dat men de stijl van mijn gedicht vergeleek met Jotie van 't Hooft terwijl ik van de hele jongen amper een gedicht heb gelezen en er ook niet zo van hou ![]() Laatst gewijzigd op 22-01-2006 om 21:28. |
![]() |
||
Citaat:
![]() en je nieuwe avatar lijkt op een snoopy
|
![]() |
||
Citaat:
En OMG, je hebt gelijk! o_O |
![]() |
||
Citaat:
Niet 2e, bij gedeelde eerste plaatsen is er geen tweede |
![]() |
|
Francoise Hardy - Ma Jeunesse Fout le Camp
Celia Cruz & Marc Antony - Vivir Lo Nuestro Cranberries - Zombie Nobuo Uematsu - Wandering Flame Fear Factory - Archetype The Von Bondies - C'mon C'mon Samuel Barber - Adagio for Strings Delerium feat. Leigh Nash - Innocente Young American Primitive - Sunrise |
![]() |
||
Citaat:
En Reynaert, die van Young American Primitive had ik niet :/ |
![]() |
||
vidaaa: beeeeh
![]() Offtopic: Citaat:
'Erg slap en dom' ad hominem vind ik in dit verband niet echt terecht, aangezien je punt meer is 'ik vind het erg dat veel mensen hier schijnbaar lak aan hebben'. Waarom deze mening op één persoon n.a.v. één enkele opmerking uiten? De opmerking 'daar heb ik niet zoveel mee' hoeft niet meteen een radicale 'zal mij de wereld verotten!' te zijn, dus kun je beter je punt wat algemener brengen, daar bereik je waarschijnlijk meer mee. Ik ben het overigens met je eens dat men er teveel vanaf kijkt (vandaar ook mijn opmerking in het eerste topic, ik wilde daarmee aanduiden dat iedereen zich daarmee wel begaan voelt doorgaans) maar dat staat mijns inziens nogal los van deze ene enkele opmerking, dat zegt nogal weinig. Bovendien, de vergelijking die je maakt, is een beetje gemeen hè ^^ , want je maakt hem op meta-niveau (op taalniveau). Sorry hoor, ik ben een essay aan het schrijven voor filosofie dus ik zit enorm te mierenneuken op redeneringen, en aangezien die ook met taal te maken hebben is het misschien nog wel eens interessant om over zoiets een topic in relatie met dichten te openen? Hoe het woord invloed heeft op... Goed. Ik vond dat trouwens wel een sterk punt van je gedicht, dat het over waanzin in de wereld gaat ![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
vidaaa, gefeliciteerd, leuke aanpak van het thema. xineof ook gefeliciteerd, had dit gedicht niet achter jou gezocht. gezweetwel en reynaert, míjn gedeelde eerste plaatsen, ook gefeliciteerd! dat is weer voorbij, op naar de volgende
![]() bij reynaert, ik las die titels er liever niet achter nee, mss zal ik ze er straks een achter gaan luisteren. het blijft een serieus (mooi) gedicht. |
![]() |
|
Reynaert: ik snap je punt wel, maar ik bedoelde toch ook niet dat ik het niet erg vind wat er in Rwanda is gebeurd? Natuurlijk is dat erg, ik weet er alleen niet zoveel van en ik houd niet zo van gedichten, verhalen over oorlogen en alles. Dat is een kwestie van interesse, niet van hoe erg ik dingen vind. En over dat taalniveau.. Ik had niet door dat het liedjes waren, dus ik vond die zinnetjes tussen haakjes wat vaag. Ik houd van toegankelijke gedichten, die iedereen zonder veel moeite kan begrijpen. Jij niet, oké, dat kan. Ik vind niet dat ik slap en dom ben als ik niet ga googlen om een gedicht te begrijpen. Ik vind dat dat niet nodig zou moeten zijn.
Ja, ik voel me aangevallen ![]() Verder vind ik het jammer dat ik geen stemmen heb, maar toch ben ik wel blij want eigenlijk iedereen is wel positief over mijn gedicht geweest. Maar anderen waren net wat beter! Vidaaa, heel erg gefeliciteerd, heb erg tussen 3 (botervleug!) en jouw gedicht getwijfeld. Xineof natuurlijk ook erg gefeliciteerd. (mijn eerste gok was dus toch goed ![]() En gezweetwel ook ![]() En Reynaert ook ![]()
Laatst gewijzigd op 23-01-2006 om 09:37. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
vooruit dan maar:
Citaat:
ehm, ten eerste werd door vidaaa gelooof ik opgemerkt dat "tussen / beide" niet echt klopte, omdat er drie verwijzingen waren in de eerste regel, maar zo bedoelde ik het dus niet. ik bedoelde, tussen "een" en "zaam", tussen "zwijg" en "zaam" enzo. de ik-persoon van dit gedicht is een beetje (emotioneel) schizofreen, in een constante tweestrijd. vandaar ook het streepje in de titel: zonder-ling. zoals sketch al het verband legde: een-ling. de titel verwijst ook naar het "loos" zijn. niet alleen is dat een verwijzing naar "er is iets niet loos", maar het is ook de sleutel: de schrijver heeft een gezin verloren ("ik was eens gezind" en nu is hij (kinder)"loos"). vandaar ook de tweede strofe, die verwijst naar kinderen: voor de klas staan en een spreekbeurt moeten houden/afhakkelen, in onze kindertijd konden we niks zonder stotteren zeggen, of zo leek het toch. hij wou natuurlijk dat het nooit gebeurd was ("terug naar af") en voelt zich compleet verloren, alsof hij nooit meer bij iets of op iets zou passen. sketch merkte ook nog op dat de "t" van "tussen" vet was, maar dat komt door de printscreen - dus helemaal niet mijn schuld of toedoen ![]() ![]() porcelain merkte terecht op dat "mij" eigenlijk "ik" moet zijn. het is een typische fout ![]() ![]() ![]() dat is veel te veel uitleg voor zo'n onnozel gedichtje eigenlijk. ik begrijp dat velen er de waanzin niet echt van in zagen - zeker vergeleken met de anderen. mijn ergste vrees dus ![]() maar ja, in elk geval bedankt voor de stemmen en felicitaties enzo ![]() ![]() ![]() @Vogelvrij: trek je er niks van aan hoor ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Grapje - in elk geval, jij ook gefeliciteerd omdat je samen met mij dezelfde plaats mag delen. ![]()
||
Citaat:
Vogelvrij: dat mijn gedicht je niet interesseert maakt me niet uit, maar je zei dat je niets met Rwanda had (zie interpretatie B). Dat schoot me in het verkeerde keelgat omdat het héél erg beledigend is voor alle mensen die daar zijn omgekomen. Verder zal je bij je studie literatuurwetenschap ongetwijfeld regelmatig secundaire literatuur moeten raadplegen om bijvoorbeeld een roman beter in een tijdsperspectief te kunnen plaatsen, of om een gedicht beter te kunnen begrijpen. Dat lijkt me zelfs de strekking van je studie: een studie om literatuur beter te kunnen begrijpen. De volkerenmoord in Rwanda is in de media verschenen, er zijn films en boeken over verschenen: naar mijn weten mag het best als algemene kennis verondersteld worden van iemand met een Wetenschappelijk Onderwijsniveau. Als je dan toevallig er niets over gehoord hebt, is het een kleine moeite om even Google te gebruiken. En als je dat niet wil, zeg dan gewoon 'ik weet niets van Rwanda'. |
![]() |
|
Ik volg het A B gedoe niet
![]() Oké, het was misschien wat lomp geformuleerd. Natuurlijk moet ik voor mijn studie wel eens secundaire literatuur gebruiken, maar dat is voor mijn studie, niet echt vergelijkbaar, vind ik. En mijn algemene kennis is er wel, ik heb er bij Aardrijkskunde ooit wat over geleerd. Maar emotioneel voel ik niet echt iets bij wat er in Rwanda is gebeurd, ik heb geen herinneringen aan toen het gebeurde, ik ken geen mensen die het hebben meegemaakt, dus dat gaat ook wat lastig dan. Hm, alles wat ik zeg, kan nog steeds verkeerd overkomen ![]() Hoe dan ook, ik heb besloten maar niet meer mee te doen met DoPwedstrijden, aangezien ik er steeds in slaag om de sfeer te verpesten en dat spijt me.
|
reynaert: je kunt toch ook gewoon denken: 'ze kan het zo niet bedoelen'. of je reactie tot het 1e stuk beperken, dan had ze gewoon nog haar excuses aan kunnen bieden.
vogelvrij: stel je niet zo aan. ik zeg: moeilijke mensen soms hier. SketChSN, misschien een domme vraag, vergeef mij, maar hebben sketch&csn dit gedicht samen gemaakt? grappig trouwens dat er weer veel andere mensen meegedaan hebben als de vorige ke(e)r(en)> |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Gefeliciteeeerd Xineof en Vidaaa!
En Gezweetwel en Reynaert natuurlijk ook. ![]() ![]() Porcelain: dit is nou al de tweede keer dat ik op jou heb gestemd, terwijl ik heb absoluut niet vermoedde. ![]() ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Algemeen: Overzicht wedstrijden, Handige tips, en overzicht (oude) topics. Dingaantouwtje | 7 | 04-04-2010 23:26 | |
Verhalen & Gedichten |
Overzicht Wedstrijden Porcelain | 0 | 27-08-2007 15:35 |