Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
If possible, ja
![]() Je moet proberen zoveel mogelijk factoren uit te sluiten. Dus natuurlijk eerst een lagere snelheid (ik zie dat je op 16X wilt branden, dat is veel te hoog voor normaal gebruik, heb je helemaal niets aan), andere kabels, ander merk schijfjes, ander programma, andere PC eventueel. Probeer ook eens booktype setting uit te zetten (laat het booktype kiezen aan de brander zelf over). Sommige firmwares kunnen daar ook niet goed mee overweg. |
![]() |
||
Citaat:
Ik zal eens andere kabels proberen, in ieder geval bedankt ![]()
|
![]() |
Mijn oude pc heeft het begeven. Nu is dat niet zo erg, behalve dat er nog heel veel toffe mp3's op staan. Ik heb dan ook het schone plan opgevat om mijn harde schijf even in een andere computer te plaatsen om die mp3's op cd-rom te zetten, of via het netwerk op een andere pc te zetten.
Nu de volgende 3 vragen: -Is het uberhaupt mogelijk om een harde schijf in een andere pc te zetten zodat je er bestanden af kunt halen/kopieren? -Is zoiets ook mogelijk voor een leek, die verder wel aardig handig is? -Hoe moet dat, of waar kan ik vinden hoe zoiets moet? En ja, ik heb al op google gezocht. Ook in een winkel gevraagd wat zoiets kost: E.20 |
![]() |
||
Citaat:
Gewoon IDE connector van je HDD aansluiten op mobo + voeding, opstarten klaar. Eventueel Jumpers checken, en met SATA hetzelfde ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is de bedoeilng dat je gewoon de kabels loshaalt (voeding en data, je herkent ze wel, een grotere en een kleine). Je schroeft vervolgens de schijf uit de kast en legt hem ergens in de andere PC, of je schroeft hem vast, als hij maar niet naar beneden kan donderen o.i.d. Vervolgens prik je die kabel op het moederbord van de andere PC(bij een IDE-kabel, zo'n brede platte, het beste in de 'IDE2' of 'secondary IDE'-aansluiting op het moederbord, bij SATA in één van de SATA-poorten). Het handigst is om even tijdelijk je CD- of DVD-drive los te halen als je kabels te weinig hebt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() en vergeet btw je jumpers niet goed te zetten als je ide schijven hebt, anders werkt t nog niet. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik wil nu al twee dagen iets op DVD branden. Als ik met MyDVD (met de computer meegeleverd) of met Nero Burning Rom het bestand wil branden op een DVD-RW'tje, dan krijg ik steeds de volgende foutmelding:
There is no common media type between these pins. (UnknownErr, -2147220985) Nu heb ik geen idee wat deze melding betekent en ook een zoektocht het internet biedt geen soelaas. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? (Mijn brander is een lite-on dvdrw sohw-1633s) Laatst gewijzigd op 19-02-2006 om 19:23. |
![]() |
|
ik weet niet zeker waar ik deze vraag nu moet stellen:
ik heb een cd met beschadigingen die ik graag wil repareren (er zitten krassen op, door het vele gebruik door de jaren heen). Het zou nog fijner zijn als ik er een image van kon maken. ik draai: winxp home SP2 nero 6 en/of clonecd/dvd
|
Hoi!
Ik heb een vraag over externe harde schijven. ('t is wsl een stomme vraag, maar ken daar nie veel van) Als ik bv. films op een externe harde schijf heb staan, en ik sluit die aan op mijn laptop, kan ik dan de films rechtstreeks vanaf de externe schijf bekijken? Of moet ik eerst de film overzetten naar de harde schijf van mijn laptop? (met andere woorden: hoe werkt zo'n ding ![]()
|
Nee, als het goed is kun je die films dan meteen kijken. Waar je wel rekening mee moet houden is dat die externe hardeschijf misschien niet zo snel is en je de films er dus niet real time af kan halen. Dan moet je ze eerst kopieren. (maar dan heb je wel echt een hele oude externe schijf (nog met een lpt interface ofzo)
|
Bestaan er adapters/convert achtige hulpstukken om een SD kaartje in een CF-slot af te lezen? Ik heb heel wat af gezocht, maar ben niet echt wat tegen gekomen.
Ik wil dit gebruiken voor een Apacer externe cd-brander die stand-alone CF kaartjes op een cd kan branden, maar geen SD ingang heeft. |
![]() |
|
Tandenborstel: misschien is dit iets:
EagleTec CF to SD/MMC Adapter: Met deze adapter prikt u SD- of MMC-geheugenkaarten gewoon in pda's, kaartlezers of andere apparaten die alleen CompactFlash-geheugen (CF) blieven. Uw toestel herkent de adapter als CF en kan er zonder merkbare vertraging mee aan de slag. De adapter is van het type CFII en wordt geleverd zonder SD-kaart. Je kunt hem vinden/kopen via memoryshop.nl onder CF-uitbreidingen. Hij kost daar 35 euro
|
Jazeker. Ga naar Deze Computer, klik met rechts op je externe schijf, Eigenschappen, tabblaAutoPlay, en selecteer daar dat 'ie niets moet doen.
![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|