Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind holle, nederige land helemaal niet cliché, heb ik het goed begrepen als je hierin verwijst naar holland, nederland? ( alleen dan een extra ietsje hebt toegevoegd?) Zoja, vind ik het erg goed gedaan ![]() Over het totaal, ik ben helemaal niet echt iemand van dit soort gedichten, maar het spreekt me hier erg aan. Door de woordkeuze ( alluminiumvleugels, origineel!) die woorden, net als fiësta etc ertussendoor vind ik juist verfrissend, speels een beetje zelfs. Al met al, echt een goed gedicht, ik zou de helft moeten gaan kopiëren als ik wilde gaan zeggen wat ik allemaal goed gevonden vind. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Hoe kan ik anders dan dit een mooi gedicht vinden? Ik geloof net als Fri dat het wat nutteloos is om de mooie dingen te noemen, want dan blijf ik bezig. En dat ik mindere dingen minder vind, zoals de eennalaatste strofe, weet ik niet zo te onderbouwen. De eerste strofe is mijn favoriet. Ik heb het eerst steeds verkeerd gelezen: hoe graag je ze waait en hoe mooi je ze vindt. Dat vond ik eigenlijk net zo mooi, maar het geeft een ander beeld, speelser en kindelijker. 'zomaar weggaan om ijs te halen of om je gemist te hebben' vind ik ook prachtig. Pst, dank je wel ![]() Laatst gewijzigd op 15-02-2006 om 12:22. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En tja, ik vind fiesta en siesta geen mooie woorden, en niet poëtisch. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ja, maar stiekem interesseert het mij niet zoveel wat de gemiddelde lengte door de eeuwen heen was. Het gaat om dit gedicht, niet om andere gedichten. En dit gedicht kon mij gisteren gewoon niet tot het einde boeien, daarom vond ik het te lang. |
![]() |
||
Citaat:
dus laat me toch bij je ik kan geen paso doble maar ik zal verhalen verzinnen zomaar weggaan om ijs te halen of om je gemist te hebben ik zal sprookjes vertellen luister ik ben geen matador maar ik kan doen alsof heel goed doen alsof Deze strofe bijvoorbeeld, bijna schokkend als je je vroegere gedichten bekijkt. Het is zo niet-speciaal.
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |