Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2006, 15:17
Sammy92
Sammy92 is offline
Lieve Anita,
Ik heb een probleem en ik weet niet wat ik moet doen.
Mijn ouders zijn sinds ongeveer 1.5 jaar gescheiden en mijn moeder heeft sinds kort een nieuwe vriend. Hij is wel aardig en mijn broertje (5) en ik konden goed met hem opschieten. Hij wordt alleen steeds sneller boos en we mogen veel minder. Mijn moeder merkt hier eigenlijk niets van want ze werkt veel en ze is pas s’avonds laat weer thuis. Nu slaat hij me en bedriegt me, dat als ik niet doe wat hij zegt, me nog harder gaat slaan en dingen van me af gaat nemen.
Het is tegenwoordig zo erg, dat ik niet mee met gym kan doen omdat je mijn blauwe plekken dan ziet. Ik zeg dan meestal maar gewoon dat ik ziek ben, maar dat moet ik tegenwoordig zo vaak, dat kinderen uit mijn klas zeggen dat ik me aanstel.
Mijn vader zie ik niet veel meer, hij werkt in het buitenland en hij neemt eigenlijk nooit meer contact met me op. Met hem kan ik er waarschijnlijk ook niet over praten.
Ik heb ook haast geen vrienden in de klas, en ik zit ook niet op een sport. Behalve mijn broertje is er eigenlijk niemand waarmee ik een band heb. Ik voel me heel alleen en durf haast niet meer naar huis te gaan.
Wat moet ik doen?
Ik weet het echt niet meer, dus ik hoop dat je een oplossing kunt bedenken.

xx Rosa,

Heeyy , dit is een bericht die wij in een probleem bericht moeten zetten, en wij moeten er antwoord op geven ..

hebben jullie tips , of ideen of een antwoord !!
Oud 30-03-2006, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Sammy92 schreef op 30-03-2006 @ 16:17 :
[verhaal]

Heeyy , dit is een bericht die wij in een probleem bericht moeten zetten, en wij moeten er antwoord op geven ..

hebben jullie tips , of ideen of een antwoord !!
Defineer 'probleem bericht'.

Verder: adviseer het meisje naar de politie te gaan en de vriend van d'r m00der aan te geven, het zal hoogstwaarschijnlijk alleen maar erger worden.
Of zeg dat ze naar d'r vertrouwenspersoon/mentrix op school moet gaan.

Tip: leer spellen en interpunctie correct gebruiken.
Oud 30-03-2006, 15:30
Sammy92
Sammy92 is offline
aCh jaa ben half engels he ;p

DAnkje ,,
maar het is een probleem rubriek
Oud 30-03-2006, 15:54
adon1s
adon1s is offline
Die moeder gaat jou niet geloven dat weet je nu al. Vraag bij je school om hulp, loop een paar keer weg van huis ga naar de politie en vertel het verhaal. Wil dit niet helpen en wordt het alleen maar erger dan zal je zelf het heft in eigen hand moeten nemen: in zijn slaap vermoorden.
Oud 30-03-2006, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Sammy92 schreef op 30-03-2006 @ 16:30 :

DAnkje ,,
maar het is een probleem rubriek
Ik ben ook half Engels maar ik typ niet BrEeZahH. Praat aub niet poep of diaree. Thank you.
Oud 30-03-2006, 16:04
Roos
Roos is offline
De school vertellen zodat die het meisje kunnen helpen (zo'n meisje gaat niet snel alleen stappen ondernemen).

De school kan dan de politie, of beter: het AMK inschakelen (advies- en meldpunt kindermishandeling). Dit meldpunt wordt ook gebruikt door artsen die te maken krijgen met kindermishandeling.
Het AMK kan het dan verder afhandelen.

En wens haar in je antwoord veel sterkte en succes.
Oud 30-03-2006, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Sammy92 schreef op 30-03-2006 @ 16:30 :

Ga dan even lekker een inburgeringscursus doen, daar leren ze je wellicht normaal te typen.
Citaat:
White Trash schreef op 30-03-2006 @ 16:55 :
Ik ben ook half Engels maar ik typ niet BrEeZahH. Praat aub niet poep of diaree. Thank you.
Oud 30-03-2006, 19:13
ekki
ekki is offline
Mjah, dit hoort hier niet. Daarom slotje.

Regels voor berichten