Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2006, 11:45
coopergirl
coopergirl is offline
Zojuist de pc van mijn zusje geformatteerd. Aan het eind van de installatie procedure vraagt ie om windows te registreren en activeren. Ik type de code (onderhand wel 20 keer getypt, tussendoor gereboot etc) in en krijg telkens de foutmelding dat de code niet klopt Het is geen illegale cd-rom en ik heb iemand meelaten kijken of ik een typefout heb gemaakt.. Niets van dat alles.. Wat is er aan de hand
Oud 01-04-2006, 12:04
Martin
Martin is offline
Code van WinXP Home die je probeert op WinXP Pro te zetten misschien? Heb hetzelfde probleem gehad
Met citaat reageren
Oud 01-04-2006, 17:06
M@rco
M@rco is offline
Activatiecode != product key. Wat ik hieruit opmaak is dat de activatie niet is gelukt (bijv. doordat je Windows al heel vaak opnieuw hebt geïnstalleerd, of iets aan de hardware hebt gewijzigd, of soms gebeurt het ook gewoon zomaar), en je daar nu een activatiecode voor nodig hebt. Die kun je krijgen door naar één of ander 0800-nummer van MS te bellen en daar je product key in te toetsen
Oud 01-04-2006, 23:46
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
M@rco schreef op 01-04-2006 @ 18:06 :
Activatiecode != product key. Wat ik hieruit opmaak is dat de activatie niet is gelukt (bijv. doordat je Windows al heel vaak opnieuw hebt geïnstalleerd, of iets aan de hardware hebt gewijzigd, of soms gebeurt het ook gewoon zomaar), en je daar nu een activatiecode voor nodig hebt. Die kun je krijgen door naar één of ander 0800-nummer van MS te bellen en daar je product key in te toetsen
Ik hoopte dat er een andere oplossing was dan naar zo'n 0800 nummer te bellen, ik heb daar nooit zoveel vertrouwen in Kut winxp

Deze versie is slechts 2 keer op een pc geprobeerd te zetten.. De eerste keer lukte het ook niet en toen heb ik na die magische 30 dagen de pc maar weer opnieuw geformatteerd omdat ie die code niet wil pakken. Ja, nogal omslachtig
Oud 02-04-2006, 00:37
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 02-04-2006 @ 00:46 :
Ik hoopte dat er een andere oplossing was dan naar zo'n 0800 nummer te bellen, ik heb daar nooit zoveel vertrouwen in Kut winxp

Deze versie is slechts 2 keer op een pc geprobeerd te zetten.. De eerste keer lukte het ook niet en toen heb ik na die magische 30 dagen de pc maar weer opnieuw geformatteerd omdat ie die code niet wil pakken. Ja, nogal omslachtig
ER is een manier om dit te omzeilen, ik zou als ik jou was ff contact opnemen met de plaatselijke computer 'geek'. (ook al is ie legaal, dit is idd een vervelende bijkomstigheid van XP)
Oud 02-04-2006, 10:40
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 02-04-2006 @ 00:46 :
Dat snap ik niet zo goed. Dat nummer is gewoon van MS (dus niet onbetrouwbaar oid), je belt, je toets je productcode in en klaar. Wat is het probleem, waarom moeilijk doen?

Het is niet alsof je dat elke dag moet doen... je kunt wel met cracks gaan lopen kutten maar dan kun je bijv. niet meer fatsoenlijk op Windows Update, je kunt Windows Defender (MS AntiSpyware) niet installeren en zo zijn er steeds meer dingen die je niet kunt doen zonder activatie. En gezien het feit dat het helemaal niks voorstelt, waarom zou je het in hemelsnaam níet doen?

Laatst gewijzigd op 02-04-2006 om 10:49.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 15:52
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
M@rco schreef op 02-04-2006 @ 11:40 :
Dat snap ik niet zo goed. Dat nummer is gewoon van MS (dus niet onbetrouwbaar oid), je belt, je toets je productcode in en klaar. Wat is het probleem, waarom moeilijk doen?

Het is niet alsof je dat elke dag moet doen... je kunt wel met cracks gaan lopen kutten maar dan kun je bijv. niet meer fatsoenlijk op Windows Update, je kunt Windows Defender (MS AntiSpyware) niet installeren en zo zijn er steeds meer dingen die je niet kunt doen zonder activatie. En gezien het feit dat het helemaal niks voorstelt, waarom zou je het in hemelsnaam níet doen?
Okay Ik heb gewoon een hekel aan bellen
Maareh, morgen bel ik
Oud 02-04-2006, 16:28
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
coopergirl schreef op 02-04-2006 @ 16:52 :
Okay Ik heb gewoon een hekel aan bellen
Maareh, morgen bel ik
Moest het ooit eens bellen.
Jij krijgt zo'n computer stem:
"Uw activatiecode is éééén, driieieieie, aaaaa, deeee, beee, peee, enz." En dat duurde wel een paar minuten.
Nu maar hopen voor je, dat dat veranderd is en ze nu werken met het telefoonalfabet

Laatst gewijzigd op 02-04-2006 om 16:33.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 16:32
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
je krijgt een computer aan de lijn, dat is misschien minder 'eng' voor je.
Reageren

Regels voor berichten