Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2002, 10:13
Anne
Anne is offline
Ik ga een moedervlek weg laten halen, iemand daar ervaring mee en of het vergoed wordt enzo??
Oud 25-06-2002, 14:34
NY152
NY152 is offline
Hmm ik heb het wel eens in mijn gezicht gedaan, maar het hangt er vanaf met welke reden je hem gaat laten weg halen.

Bij mij was het voor de sier dus moest het zelf betalen. Daarnaast hangt het er ook vanaf hoe ze het doen als hij groot en diep is moeten ze hem snijden en daar krijg je lelijke plekken van.

Ik had allemaal oppervlakkige die konden ze zo met een laser weg halen en daar hou je helemaal niks aan over. Wondjes zijn ook binnen een week weg.
Oud 25-06-2002, 20:02
Verwijderd
maar hoe halen ze het weg??
doet het pijn en krijg je een litteken?
kun je er ook meerdere tegelijk weghalen??
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 20:53
vosje16
vosje16 is offline
waarom wil je dat nu weghalen? Ik heb er drie kleintjes op mijn gezicht en het stoort mij niet. Over 1 ben ik zelf heel blij want hij zit net op een litteken en daardoor zie je mijn litteken dan niet hé. Je kunt ook je moedervlekken proberen te camoufleren ofzo? en anders gewoon laten staan zoals bij P!nk.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 21:01
Verwijderd
Ik heb ook eens moedervlekken weg laten halen, maar die waren niet gewoon plat, maar bobbelig. Wel schoonheidsreden dus, maar goed...
Ze knippen het er gewoon af Plaatselijke verdoving. Geen probleem verder...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 22:20
heavinly
heavinly is offline
Ja,ik heb er eens een weg laten halen en, sorry, daar heb ik niet zo'n goede ervaring mee gehad. Een plastisch chirurg heeft het weggehaald, maar het litteken zie je echt nog goed. Het is zo'n 10 jaar geleden gedaan, maar het blijft wel zo denk ik.. (weet het wel zeker). Ik heb geen idee hoe het met de kosten zit, ik was toen 7 en ik kan het nu even aan niemand vragen.
Ik geloof echter wel dat het goed KAN zijn, mooi gedaan dus, maar ja.. ik zou het iig niet bij de huisarts laten doen, heeft mijn zus gedaan en dat is ook niet mooi.
Succes ermee!

[edit]Bij mij is het uit medische overwegingen weggehaald, het was zo'n eng groot bobbeltje en de dokters waren bang dat het kwaadaardig was (was het gelukkig niet).[\edit]

Laatst gewijzigd op 25-06-2002 om 22:24.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2002, 22:24
Markiex
Markiex is offline
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe groot de moedervlek is en waar die zit. Dit is van invloed op het cosmetische resultaat na het verwijderen.
Oud 26-06-2002, 09:16
Anne
Anne is offline
Citaat:
vosje16 schreef:
waarom wil je dat nu weghalen? Ik heb er drie kleintjes op mijn gezicht en het stoort mij niet.
Nee, misschien omdat ze klein zijn. Ik heb meerdere moedervlekken in mijn gezicht, over het algemeen klein en die hoeven echt niet weg hoor. Het gaat nu om 1 moedervlek, die echt groot is en waar zelfs haren uit groeien. (en nee, het is geen wrat, en nee, ik ben ook geen heks) Ik vind het zelfs moeilijk om dat hier neer te zetten, ik doe het toch omdat ik mezelf wil overwinnen. Het is om psychische redenen, ik voel me er heel onzeker door, zit (bijna) altijd met mijn hand tegen die wang, wil niet aan die kant gefotografeerd worden, krijg er opmerkingen van anderen over... Het litteken kan me niet zoveel schelen, dat kan ik wel camoufleren en dat kan met deze stomme moedervlek niet, dat heb ik al zo vaak geprobeerd.
Ik denk dat ik maar gewoon naar de huisarts ga ofzo. En als het niet vergoed wordt, betaalt mijn moeder het (heeft ze beloofd). Dus waar maak ik me druk om? (om de verdoving, whahaha , ik kan niet tegen injecties, maar ja, ik moet ook de meningokokkenvaccinatie halen, dus als ik nou toch bezig ben...)
Oud 26-06-2002, 10:07
Verwijderd
Als je het echt wilt zou ik idd ff langs de dokter gaan. Als het niet vergoed wordt, onbetaalbaal zal het niet zijn. Als je er echt zo onzeker van wordt, wat let je dan? Ja, de verdoving, maar das maar even en je hebt er daarna waarschijnlijk alleen maar 'lol' van.

(Ik reageerde niet op msn omdat ik weg was...ben pas net weer thuis.)
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 10:15
Miracle
Miracle is offline
Ikke heb een reuze moedervlek op m'n been. Die wil ik ook weg laten halen *beetje laat, zondag ga ik op vakantie* Want zomers stoor ik me er erg aan. Hij ziet er gewoon raar uit. Veel mensen vragen: "goh wat heb jij daar nou" eruuug vervelend. Maar goed Als daar een litteken zit vin ik dat denk ik niet zo erg, want dat zie je niet van veraf en m'n moedervlek wel

Kuzzzz

ps. k ben nog nie super wakker, beetje vaag berichtje dus
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 15:41
niem
niem is offline
ik zou als ik jou was naar de plastische chirurg gaan... want de dermatoloog en de huisarts doen het lelijker... (die doen het nml om medische reden)

je kan het tegenwoordig ook weg laten flitsen (IPL) dat geeft helemaal geen littekens, daarna zijn wegknippen en wegbranden het mooiste resultaat en wegsnijden geeft het lelijkste resultaat... ik heb een litteken van 5 cm ofsow
Met citaat reageren
Oud 26-06-2002, 16:51
Freshmaker
Freshmaker is offline
Ik had er eentje op m'n wang. Heb ik 4 jaar geleden weg laten halen. Eerst loop je met een pleister rond, dan zie je een litteken op je vel en langzaam wordt ie dunner, kleiner en minder zichtbaar. Je krijgt bij de operatie een pijnlijke spuit, verder voel je er niks van.
Oud 26-06-2002, 18:49
georgie
georgie is offline
Ik heb zelf een moedervlek weg laten halen, maar die leuke huisarts van mij begon al te snijden voordat de verdoving werkte en de moedervlek kwam ook nog es terug.

Het schijnt dat je een moedervlek beter weg kunt laten halen in het ziekenhuis (dan branden ze em weg) dan bij de huisarts, omdat je wanneer je het in het ziekenhuis laat doen minder last hebt van lidtekens
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 09:54
Anne
Anne is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

Oké.

Ik denk dat ik de stap maar ga zetten. Mijn moeder begon er vorig jaar al over en ondanks die 'pijnlijke' spuit () moet ik het toch maar doen, wil ik me weer wat zekerder gaan voelen...
Oud 27-06-2002, 19:12
Amidala
Amidala is offline
Bij mij is een moedervlek om m'n rug weggehaald.
Die is gewoon weggebrand. Met een soort van soldeerbout werd (onder plaatselijke verdoving) gewoon de moedervlek weggebrand.

Het is nu een beetje een vlekkerig plekje, maar ik hoop dat dat nog steeds littekenachtig is wat dan uiteindelijk ook wel minder erg zal worden.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 20:32
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Als je het echt wilt zou ik idd ff langs de dokter gaan. Als het niet vergoed wordt, onbetaalbaal zal het niet zijn. Als je er echt zo onzeker van wordt, wat let je dan? Ja, de verdoving, maar das maar even en je hebt er daarna waarschijnlijk alleen maar 'lol' van.

Verdoving is niet erg hoor, je gaat niet all out
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 17:49
zonnebloempie
zonnebloempie is offline
Als ik jouw was zou ik eerst maar eens informeren hoe ze het bij je gaan weghalen. Bij mij zijn namelijk twee moedervlekken op me rug weggesneden in het ziekenhuis, heb er weinig last van gehad maar loop dus nu wel met twee enorm lelijke littekens op me rug! dus als ik jouw was zou ik maar ff twee keer nadenken voordat je beslist!! ik wens niemand zulke afschuwelijke littekens toe (zit er erg mee en litteken correctie is niet mogelijk)
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 18:27
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Ik had een moedervlekje op m'n buik wat zeg maar bol was en wat precies bij de rand van m'n broek zat en heb bloede ook. Ik ben naar de dokter gegaan en die heeft 't gewoon als 'n wratje aangestipt. Je ziet er niks meer van. Maar ik denk niet dat je alle moedervlekken aan kan laten stippen. Met moedervlekken wegsnijden heb ik geen ervaring.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten