Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2006, 20:52
Rita Pavlovic
Avatar van Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
Lieve Doppertjes van me,

Ik loop nu al een paar dagen rond met een idee. Nee nu lieg ik glashard: ik loop al een paar uur rond met een idee. Laten we de dingen vooral niet interessanter en beter doordacht maken dan ze zijn.
Het kunstzinnige niveau op dit forum vind ik altijd erg hoog liggen, maar wat mij opvalt is dat er weinig interactie is tussen de verschillende fora. Ja, veel forummers die op meerdere gedeeltes van Kunst & Cultuur hun neus laten zien en zo en dingen posten en reacties plaatsen uiteraard, maar ik heb nog nooit gehoord van een gezamenlijk ‘iets’.

Daarom vroeg ik mij af of er niet de mogelijkheid bestond tot een nauwere samenwerking tussen bijvoorbeeld DoP/Letteren aan de ene kant, en ARTistiek aan de andere.
Ik heb niet echt een heel helder idee over hoe of wat (daarom plaats ik dit bericht ook nog maar even niet op Letteren en ARTistiek, want krijgen mensen ook zoiets van ‘nou, die heeft ook geen flauw idee waar ze het over heeft, veel geschreeuw, weinig wol die meid…’. Daarnaast ben ikzelf ook betrekkelijk nieuw op forum.scholieren.com en voel ik mij toch nog steeds het meest op mijn gemakje op DoP ) maar een soort van coöperatief project zou volgens mij best leuk zijn.

Ik zit persoonlijk momenteel te denken aan het Bruna-boekjes-idee (ja Nijntje ja). Iets in die trant leek mij eigenlijk wel bijzonder. Woorden vergezeld met beeld. Beeld vergezeld met woorden.
Denk bijvoorbeeld aan de nauwe samenwerking die bestond tussen Roald Dahl en Quentin Blake. Wie kan zich niet de tekeningen van de Reuzenkrokodil herinneren, en dan de lekker valse gedichtjes die erbij stonden? Of (om nog maar een voorbeeld te noemen) Annie MG Smidt en de vrolijke tekeningetjes van Jip en Janneke. Het prentenboek-idee dus min of meer.

Uiteraard zijn, als mensen dit toch net iéts te kinderachtig vinden andere ideeën ook meer dan van harte welkom. Ik kan zelf gewoon momenteel niets beters verzinnen. Jullie vast wel hoop ik Zelf dacht ik daarnaast aan zoiets als teams die gevormd worden (alleen krijg je dan niet last van vriendjespolitiek etc?) die dan een bepaald project af moeten leveren. En dan dat de winnaars weer d.m.v. een poll bekend worden gemaakt.

Ik weet niet of zoiets als dit al eerder is geopperd/gedaan/in de vuilnisbak gemieterd? Zo wel, dan spijt het mij dat ik oude koeien uit de sloot heb gevist. Zo niet, dan hoop ik dat er meer animo bestaat voor dit plan?

Kus,

Rita
__________________
Tem me dan als je kan, je kan me toch niet krijgen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2006, 21:17
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Ik vind het een heel leuk idee om iets samen te doen met Letteren en/of ART. Vooral het Jip en Janneke gedeelte spreekt me aan.

Ik zou het niet meteen in de vorm van een wedstrijd gieten, aangezien het nog helemaal nieuw is, maar misschien eerst gewoon wat losse 'projectjes' doen, om er een beetje aan gewend te raken, en te kijken hoe het gaat.

Maar, leuk initiatief.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2006, 22:04
Rita Pavlovic
Avatar van Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
Ja he
__________________
Tem me dan als je kan, je kan me toch niet krijgen
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 08:36
Anoniem
ik zit gelijk enthousiast rondjes te draaien op mijn bureaustoel. Wát een leuk idee, vooral dat wat je aandraagt van de reuzenkrokodil
Het lijkt me erg leuk, maar hoe denk je dan bijvoorbeeld dat er teams worden gemaakt? Een Arter en een Dopper samen ofzo?
En ik zou er ook niet gelijk een wedstrijdje van maken, eerst kijken hoe het gaat.

Een kunstwerk maken bij een gedicht, of een gedicht maken bij een kunstwerk, zoiets? Je kan ook denken aan die Plintposters, die ken je wel he? Dat vind ik ook een erg leuk idee
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 11:28
Verwijderd
oeh dit lijkt mij best stoer.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 12:12
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
T lijkt mij een leuk idee Ik probeer bij mijn eigen gedichten ook altijd een foto o.i.d. te maken/zoeken, maar om zo samen te werken met anderen lijkt me sup[er leuk!
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 12:29
Kaars
Avatar van Kaars
Kaars is offline
heel leuk idee! beeld en woord samen is altijd goed.
je zou ook iets kunnen doen dat een dopper een gedicht maakt bij een foto of kunstwerk van een arter of andersom?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 12:36
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Het is een leuk idee, al lijkt het me vrij moeilijk om 'teams' te maken. Ik denk dat dat eerst helemaal uitgedacht moet worden
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 12:57
Rita Pavlovic
Avatar van Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 24-04-2006 @ 13:36 :
Het is een leuk idee, al lijkt het me vrij moeilijk om 'teams' te maken. Ik denk dat dat eerst helemaal uitgedacht moet worden
Daar heb ik jullie dan ook voor nodig.

Misschien dat je kunt beginnen met een soort van contactadvertentie-achtig iets. Dat een DoP'er zijn/haar gedicht post op ARTistiek en daar dan een illustrator bij zoekt? En andersom precies hetzelfde verhaal?

Ohh en kan deze topic ook naar ATistiek en Letteren getransporteerd worden op de een of andere manier?
__________________
Tem me dan als je kan, je kan me toch niet krijgen
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 13:02
Rita Pavlovic
Avatar van Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
@ Zepp: Uiteraard ken ik het begrip plintposter. En dat zo ook inderdaad enorm leuk zijn.

(ik ben trouwens nu meteen een kindergedicht aan het maken om zo te gaan zoeken naar mn eigen Quentin Blake voor d'r bij )

Oh en de illustratrice van Annie MG Smidt... hoe heette die ook al weer... Fiep Westendorp of zo...?
__________________
Tem me dan als je kan, je kan me toch niet krijgen
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 13:21
Verwijderd
Lijkt me wel wat ja!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 13:28
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Rita Pavlovic schreef op 24-04-2006 @ 14:02 :
@ Zepp: Uiteraard ken ik het begrip plintposter. En dat zo ook inderdaad enorm leuk zijn.

(ik ben trouwens nu meteen een kindergedicht aan het maken om zo te gaan zoeken naar mn eigen Quentin Blake voor d'r bij )

Oh en de illustratrice van Annie MG Smidt... hoe heette die ook al weer... Fiep Westendorp of zo...?
Ja, ze heet Fiep Westendorp dacht ik.

Sommige boeken van Carry Slee zijn geillustreerd door Dagmar Stam, als je dan toch voorbeelden zoekt .
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 14:37
Anoniem
We kunnen de doppers/arters ook vragen om zich éérst op te geven voor dit project, en dan pas paartjes te maken. Want anders ga je misschien krijgen: ieuw hij maakt lelijke dingen ik kies wel een andere partner ofzo.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 14:57
Verwijderd
Oooh, ik heb er nu al zin in. Wat een goed idee!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 15:12
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Zepp schreef op 24-04-2006 @ 15:37 :
We kunnen de doppers/arters ook vragen om zich éérst op te geven voor dit project, en dan pas paartjes te maken. Want anders ga je misschien krijgen: ieuw hij maakt lelijke dingen ik kies wel een andere partner ofzo.
Ja, en misschien zou de leeftijd ook ietwat afgestemd kunnen worden op elkaar? Of andere dingen?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 15:42
Verwijderd
cool
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 15:57
Rita Pavlovic
Avatar van Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
LiefstvanHier, ik weet niet of dat op leeftijd afstemmen zo'n goed idee is eigenlijk. Of nou ja... nee ik weet het niet.

En van tevoren aanmelden lijkt me een goed idee. In ieder geval als je het in wedstrijdvorm wil doen. Zo niet, dan mogen mensen het zelf gewoon uitzoeken.

Ik ben trouwens blij dat iedereen er zo enthousiast over is
__________________
Tem me dan als je kan, je kan me toch niet krijgen
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 16:14
Bird-one
Avatar van Bird-one
Bird-one is offline
lijkt me leuk !

ik zou willen kunnen tekenen, want schrijven lukt me de laatste tijd niet echt meer. maar misschien komt er door zoiets nieuws weer inspiratie.
__________________
who rubs our noses in the night?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-04-2006, 17:08
Anoniem
ik wil misschien ook tekenen. En ik denk niet dat we moeten afstemmen op leeftijden... waarom zouden we? Ik kan prima samenwerken met iemand van 80 of 10 bij wijze van.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 17:25
vidaaa
Avatar van vidaaa
vidaaa is offline
Dit lijkt me wel tof Vooral het deel van de contactadvertentie.
__________________
ich seh dein herz, dein echolot, schlägt wellen in die see
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 19:41
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
vidaaa schreef op 24-04-2006 @ 18:25 :
Dit lijkt me wel tof Vooral het deel van de contactadvertentie.

Ja die contactadvertenties zijn tof .

Nou, ik vind het eigenlijk best wel eng om een gedicht te maken bij een prachtige tekening van iemand die een stuk ouder is . Maar het lijkt me wel erg leuk om mee te doen, volgens mij krijg je hele leuke interpretaties van het werk van iemand anders .

(Zoiets doet men wel eens op het internet, iemand tekent iets bij het verhaal wat een ander persoon heeft geschreven).
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 19:45
Rita Pavlovic
Avatar van Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
Ik ga het eens proberen uit te leggen op ARTistiek
__________________
Tem me dan als je kan, je kan me toch niet krijgen
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 19:49
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Rita Pavlovic schreef op 24-04-2006 @ 20:45 :
Ik ga het eens proberen uit te leggen op ARTistiek
Dat klinkt alsof ARTistiek-ers heel dom zijn .

Niet dat ze dat zijn .
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 19:58
Rita Pavlovic
Avatar van Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 24-04-2006 @ 20:49 :
Dat klinkt alsof ARTistiek-ers heel dom zijn .

Niet dat ze dat zijn .
Nee het was meer op mijzelf gericht. Ik heb soms zo de neiging te brabbelen en dat mensen echt zitten van 'huh...?'
__________________
Tem me dan als je kan, je kan me toch niet krijgen
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 20:02
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Rita Pavlovic schreef op 24-04-2006 @ 20:58 :
Nee het was meer op mijzelf gericht. Ik heb soms zo de neiging te brabbelen en dat mensen echt zitten van 'huh...?'
Dat ken ik .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2006, 20:11
Verwijderd
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 24-04-2006 @ 20:49 :
Dat klinkt alsof ARTistiek-ers heel dom zijn .

Niet dat ze dat zijn .
Uhuh!

Ik ben hier dus heenverwezen via ARTistiek, en het lijk me een geweldig idee! Kan ik dan gewoon een plaatje posten op Dop ofzo?
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 20:19
Rita Pavlovic
Avatar van Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
Citaat:
Mirre schreef op 24-04-2006 @ 21:11 :
Uhuh!

Ik ben hier dus heenverwezen via ARTistiek, en het lijk me een geweldig idee! Kan ik dan gewoon een plaatje posten op Dop ofzo?
Weet je wat mij het beste plan lijkt:

ARTistiek-ers die een gedicht zoeken/hun kunsten aanbieden plaatsen hier een 'contactadvertentie' (met het plaatje).

DoP'ers die op zoek zijn naar een illustratie/hun kunsten aanbieden plaatsen op het topic in ARTistiek hun 'contactadvertentie' (met het gedicht).

Goed?

(ohh en er moet een leuk, hip woord komen voor dat 'contactadvertentie' )

(ohh en ik doe dit allemaal zonder toestemming van de forumbazen... ehh...? Forumbazen... mag dit...?)
__________________
Tem me dan als je kan, je kan me toch niet krijgen
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 20:43
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Rita Pavlovic schreef op 24-04-2006 @ 21:19 :
Weet je wat mij het beste plan lijkt:

ARTistiek-ers die een gedicht zoeken/hun kunsten aanbieden plaatsen hier een 'contactadvertentie' (met het plaatje).

DoP'ers die op zoek zijn naar een illustratie/hun kunsten aanbieden plaatsen op het topic in ARTistiek hun 'contactadvertentie' (met het gedicht).

Goed?

(ohh en er moet een leuk, hip woord komen voor dat 'contactadvertentie' )

(ohh en ik doe dit allemaal zonder toestemming van de forumbazen... ehh...? Forumbazen... mag dit...?)
Dan moet daar wel 1 topic over komen lijkt me...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 20:50
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Ja, dat je niet opeens een volle pagina met advertenties krijgt.

Een centraal advertentietopic waar op elkaar kan worden gereageerd, en als er dan iets af is wordt dat in een nieuw topic gepost, voor commentaar ed lijkt me het handigst.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 21:12
Leeuwtje
Avatar van Leeuwtje
Leeuwtje is offline
Ik ben hier ook via ART, en het lijkt me echt heel erg tof!

Moet het trouwens per sé een tekening zijn of kan het ook ehm, 3D, illustrator, een foto oid zijn?
__________________
Nothing beats a Leeuwtje. <3 Obi Wan
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 21:16
Rita Pavlovic
Avatar van Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
LiefsvanHier & Sketch: één topic? Per forum bedoelen? Of één forum in z'n geheel? Want dan weet ik niet waar ie moet staan?

Leeuwtje: alle kunst (persoonlijk lijkt de combinatie foto>gedicht erbij maken & gedicht>illustratie het meest voor de hand liggend, weet zelf ook niet waarom, maar hoe gekker, hoe mooier vind ik zelf)
__________________
Tem me dan als je kan, je kan me toch niet krijgen
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 21:19
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Tof idee idd. Visuele prozaïsche poëzie? Ik zal er ook eens over nadenken en het als agendapunt op de volgende DoPfbvergadering zetten. O nee, die hebben we niet.

Spoiler
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 21:22
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Rita Pavlovic schreef op 24-04-2006 @ 22:16 :
LiefsvanHier & Sketch: één topic? Per forum bedoelen? Of één forum in z'n geheel? Want dan weet ik niet waar ie moet staan?

Leeuwtje: alle kunst (persoonlijk lijkt de combinatie foto>gedicht erbij maken & gedicht>illustratie het meest voor de hand liggend, weet zelf ook niet waarom, maar hoe gekker, hoe mooier vind ik zelf)
Per forum. Een topic op art waar doppers adverteren, en een op dop waar arters adverteren.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 21:31
Rita Pavlovic
Avatar van Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
Ik heb het nu ook op Letteren gezet, ik vind dat die niet achtergesteld moet worden enzo.

Morgen of zo (nadat mensen een beetje de tijd hebben gehad om er op te reageren enzo) anders die topics starten? Eerst nog deze discussie-achtige topics, zodat mensen hun mening kunnen geven en ideeen en verbeteringen door kunnen voeren.
__________________
Tem me dan als je kan, je kan me toch niet krijgen
Met citaat reageren
Oud 24-04-2006, 22:07
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik kom van Letteren en ik vind het ook een leuk idee om samen te werken. Misschien is het idd een leuk idee om teams te vormen als er genoeg animo is van alle kunstfora. Dan kunnen we wel een leuk idee verzinnen om te doen oid.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 07:41
Rita Pavlovic
Avatar van Rita Pavlovic
Rita Pavlovic is offline
Citaat:
CSN schreef op 24-04-2006 @ 22:19 :

Spoiler
Spoiler
__________________
Tem me dan als je kan, je kan me toch niet krijgen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-04-2006, 10:41
Verwijderd
Als ik zoiets wil, dan maak/doe ik dat zelf. Maar leef je uit.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 13:15
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
De letteraars mogen wel meedoen, anders gaan ze hier spammen .
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 15:09
Ruby Blue
Avatar van Ruby Blue
Ruby Blue is offline
Present! Superleuk initiatief, ik kan niet wachten! Het lijkt me best leuk zodra iemand wat heeft gemaakt de ander daarmee aan de slag gaat. Sommigen zullen dit bestempelen als tijd te veel, ik zie dit meer als persoonlijke groei!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2006, 15:36
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
*leest alles snel door*

Volgens mij is het wel leuk.

Ik wil nog even Annet Schaap en Jacques Vriens noemen als mijn persoonlijke favoriet
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek samenwerkingsproject met andere subfora
Rita Pavlovic
11 30-04-2006 15:42
Verhalen & Gedichten samenwerkingsproject met andere subfora
Rita Pavlovic
5 25-04-2006 16:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.