Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2006, 14:28
remy476
remy476 is offline
Nou kreeg ik vanmiddag een broef van de IBG.

Om kort te gaan:

Mijn tegemoetkoming stopt vanaf juni omdat ik examen doe dit jaar.

Mijn vraag is: Is dat bij idereen zo die examens doet en deze financiering krijgt, want ik dacht nl. dat de tegemoetkoming doorliep tot je begint aan je vervolgopleiding (per 1 september). Krijg ik dan vanaf juni studiefinanciering of gewoon helemaal niks?
Oud 20-05-2006, 15:30
Konijn
Konijn is offline
Als jij een vervolgopleiding gaat doen hierna waarbij je recht hebt op stufi, moet je zelf een overbrugging aanvragen. Als je dit doet, krijg je nog tegemoetkoming in de zomer en loopt het dus door tot je volgende opleiding.
Oud 20-05-2006, 15:30
Konijn
Konijn is offline
Ook allemaal duidelijk te vinden op de site van de IBG trouwens.

Laatst gewijzigd op 20-05-2006 om 15:33.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 16:00
Verwijderd
Ik heb die brief ook ontvangen en vond dit nogal raar, maar volgens mij betekent het dat je dan in juli en augustus die overbrugging krijgt die je als het goed is, al hebt aangevraagd.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 16:32
Go
Go is offline
Citaat:
Anneka schreef op 20-05-2006 @ 17:00 :
Ik heb die brief ook ontvangen en vond dit nogal raar, maar volgens mij betekent het dat je dan in juli en augustus die overbrugging krijgt die je als het goed is, al hebt aangevraagd.
Wat is er raar aan? Je zit in je examenjaar en krijgt en tegemoetkoming scholieren zolang jij student bent. Als je examen hebt gedaan en geslaagd bent stop je dus met deze school en ontvang je geen tegemoetkoming scholieren meer. Als iemand bij na de havo het vwo wil gaan doen, moet die persoon dat zelf aangeven en wordt de tegemoetkoming met het begin van het schooljaar weer uitbetaald.

Deze brief staat los van de overbrugging. Ook als je helemaal stopt met school en dus geen overbrugging krijgt, ontvang je deze brief.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 16:40
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
gerwin schreef op 20-05-2006 @ 17:32 :
Als iemand bij na de havo het vwo wil gaan doen, moet die persoon dat zelf aangeven en wordt de tegemoetkoming met het begin van het schooljaar weer uitbetaald.
Als je na de havo het vwo gaat doen krijg je volgens mij ook een overbrugging. Als je gezakt bent voor je vwo en dat nog een jaar gaat doen krijg je het namelijk ook.
Oud 20-05-2006, 17:13
Go
Go is offline
Citaat:
Konijn schreef op 20-05-2006 @ 17:40 :
Als je na de havo het vwo gaat doen krijg je volgens mij ook een overbrugging. Als je gezakt bent voor je vwo en dat nog een jaar gaat doen krijg je het namelijk ook.
Dat kan best, maar dat wordt niet automatisch uitbetaald. Daar moet je wel echt achteraan, volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 17:42
Verwijderd
Citaat:
gerwin schreef op 20-05-2006 @ 17:32 :

Deze brief staat los van de overbrugging. Ook als je helemaal stopt met school en dus geen overbrugging krijgt, ontvang je deze brief.
dat bedoelde ik dus, ik dacht dat die overbrugging ook onder de noemer tegemoetkoming scholieren viel.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 20:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Anneka schreef op 20-05-2006 @ 18:42 :
dat bedoelde ik dus, ik dacht dat die overbrugging ook onder de noemer tegemoetkoming scholieren viel.
Volgens mij ook ja.
Oud 20-05-2006, 20:14
Milos
Milos is offline
Volgens mij krijg je op je 18e studiefinanciering, maar je moet wel even bellen met de IBG om erachteraan te gaan. Anders stopt het inderdaad gewoon.
Oud 20-05-2006, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 20-05-2006 @ 21:08 :
Volgens mij ook ja.
maar goed ik had dus al overbrugging aangevraag dus dat moet wel goedkomen
Met citaat reageren
Oud 20-05-2006, 23:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Milos schreef op 20-05-2006 @ 21:14 :
Volgens mij krijg je op je 18e studiefinanciering, maar je moet wel even bellen met de IBG om erachteraan te gaan. Anders stopt het inderdaad gewoon.
Dat komt niet automatisch.

Er achteraan gaan dus, want ze betalen ook niet met terugwerkende kracht, te laat zijn is geld laten liggen.
Oud 21-05-2006, 16:22
remy476
remy476 is offline
Ik heb toen ik me aanmelde voor de uni ingevuld dat ik zo'n overbrugging wilde. Maar daar stond niks over in de brief.. hoe weet ik nou of ik die centen wel krijg.
Oud 21-05-2006, 20:12
Milos
Milos is offline
Als het goed is krijg je het als je het aanvraagt, maar anders bel je voor de zekerheid even met de IBG.

@ TID dat zei ik ook dat je er zelf achteraan moet.
Oud 21-05-2006, 20:19
T_ID
T_ID is offline
Ik doelde op op je 18e studiefinanciering krijgen. Dat komt dus niet automatisch, of het nu voor de universiteit of nog voor de middelbare is omdat je bent blijven zitten.
Oud 22-05-2006, 11:24
remy476
remy476 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 21-05-2006 @ 21:19 :
Ik doelde op op je 18e studiefinanciering krijgen. Dat komt dus niet automatisch, of het nu voor de universiteit of nog voor de middelbare is omdat je bent blijven zitten.
hoezo omdat je bent blijven zitten dat hoeft heus niet altijd zo te zijn hoor
Oud 22-05-2006, 12:58
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
remy476 schreef op 22-05-2006 @ 12:24 :
hoezo omdat je bent blijven zitten dat hoeft heus niet altijd zo te zijn hoor
Nee, maar als je niet bent blijven zitten en ook geen late leerling bent sluit je VWO af voordat de kinderbijslag vervalt en hoef je dus nooit over te schakelen naar studiefinanciering; dan spring je direct over van kinderbijslag naar studiefinanciering. Hence.
Oud 22-05-2006, 13:45
tigertje
tigertje is offline
je krijgt gewoon tegemoetkoming.
ik kreeg die brief zaterdag, gelijk een mail gestuurd
of ik dat ook kreeg in juli en augustus
en dat is gewoon zo
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 14:31
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
tigertje schreef op 22-05-2006 @ 14:45 :
je krijgt gewoon tegemoetkoming.
ik kreeg die brief zaterdag, gelijk een mail gestuurd
of ik dat ook kreeg in juli en augustus
en dat is gewoon zo
nee, dat krijg je niet. je moet een overbrugging aanvragen tussen je tegemoetkoming en je stufi, anders krijg je geen rooie cent.

IB-groep telefonisten hebben de ballen verstand van hun eigen werk.
Oud 22-05-2006, 17:03
remy476
remy476 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 22-05-2006 @ 15:31 :
nee, dat krijg je niet. je moet een overbrugging aanvragen tussen je tegemoetkoming en je stufi, anders krijg je geen rooie cent.

IB-groep telefonisten hebben de ballen verstand van hun eigen werk.
idd ik ga vrijdag wel ff naar sittard, spreek ik ff zo'n mannetje daar
Oud 22-05-2006, 17:05
remy476
remy476 is offline
het wordt dus woensdag want vrijdag zijn ze dicht
Oud 23-05-2006, 06:55
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
maar je moet gewoon dit even lezen en doen wat er staat : http://www.ib-groep.nl/particulier/I...erbrugging.asp
Oud 24-05-2006, 16:59
remy476
remy476 is offline
Nou vandaag ben ik dus bij de IBG geweest en volgens mevrouwtje daar was alles in orde. Ik krijg dus gewoon die studiefinanciering in de zomer (overbrugging).

Ze waren zo slim geweest om iedereen (die ook al de overbrugging hadden aangevraagd) ff een brief te sturen
Oud 24-05-2006, 17:45
strawberryangel
strawberryangel is offline
Citaat:
remy476 schreef op 24-05-2006 @ 17:59 :

Ze waren zo slim geweest om iedereen (die ook al de overbrugging hadden aangevraagd) ff een brief te sturen
Ja maar op zich is dat ook logisch... je tegemoetkoming stopt immers. Al hadden ze natuurlijk er wel in mogen vermelden dat je daarvoor in de plaats een overbrugging krijgt ... maar dan zouden ze twee verschillende versies van die brief moeten maken en dat is natuurlijk te moeilijk voor de IBG, je moet niet te veel van ze vragen, kunnen ze niet aan
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 09:55
it is anoli
it is anoli is offline
Krijg je dan elke maand tegemoetkoming?? ik dacht 1x in de 3 maanden. dus als je in juni nog je tegemoetkoming krijgt heb je het voor juni, juli en augustus en in september krijg je dan je studiefinanciering (als je dan op een andere school zit).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2006, 10:01
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
it is anoli schreef op 29-05-2006 @ 10:55 :
Krijg je dan elke maand tegemoetkoming?? ik dacht 1x in de 3 maanden. dus als je in juni nog je tegemoetkoming krijgt heb je het voor juni, juli en augustus en in september krijg je dan je studiefinanciering (als je dan op een andere school zit).
Jah dat krijg je elke maand.
voor juni, jukli ,augustus moet je overigens dus overbrugging aanvragen he
Oud 29-05-2006, 10:05
it is anoli
it is anoli is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 29-05-2006 @ 11:01 :
Jah dat krijg je elke maand.
voor juni, jukli ,augustus moet je overigens dus overbrugging aanvragen he

ik heb in april en mei niks gehad..in maart wel..ik dacht dat het per kwartaal was...dan moet ik ib-groep maar even bellen zeker??
waar moet je dan die overbrugging aanvragen, ik kan het niet vinden op die site van de ib-groep
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 10:07
Go
Go is offline
Citaat:
it is anoli schreef op 29-05-2006 @ 11:05 :

ik heb in april en mei niks gehad..in maart wel..ik dacht dat het per kwartaal was...dan moet ik ib-groep maar even bellen zeker??
waar moet je dan die overbrugging aanvragen, ik kan het niet vinden op die site van de ib-groep
Staat op het formulier waarmee je de studiefinanciering aanvraagt.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 10:09
it is anoli
it is anoli is offline
ik zie net dat ik in april wel heb gehad. mei moet zeker nog komen dan. ik ga meteen even kijken hoe ik die overbrugging moet aanvragen!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 10:10
ikbenschipper1
Citaat:
it is anoli schreef op 29-05-2006 @ 11:09 :
ik zie net dat ik in april wel heb gehad. mei moet zeker nog komen dan. ik ga meteen even kijken hoe ik die overbrugging moet aanvragen!
zoals gerwin het al zegt jah, hmmm mei zou wel binnen moeten zijn zo langzamerhand lijkt me.
Oud 29-05-2006, 10:18
it is anoli
it is anoli is offline
Ik heb de bevestiging van het forumulier aamelding en studifinanciering opgezocht. Daar staat dat ik van september tm december zoveel euro krijg. dat klopt wel. en de bevestiging van het formulier aanvraag tegemoetkoming staat dat ik van april tm augustus zoveel euro krijg. maar ik heb ook zo'n brief gekregen dat ik in juni de laatste keer tegemoetkoming krijg. heb ik nou die overbrugging dan aangevraagd of niet? er staat namelijk dus wel dat de einddatum 30 juni is maar dat ik het van april tm augustus krijg..
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 10:40
ikbenschipper1
Citaat:
it is anoli schreef op 29-05-2006 @ 11:18 :
Ik heb de bevestiging van het forumulier aamelding en studifinanciering opgezocht. Daar staat dat ik van september tm december zoveel euro krijg. dat klopt wel. en de bevestiging van het formulier aanvraag tegemoetkoming staat dat ik van april tm augustus zoveel euro krijg. maar ik heb ook zo'n brief gekregen dat ik in juni de laatste keer tegemoetkoming krijg. heb ik nou die overbrugging dan aangevraagd of niet? er staat namelijk dus wel dat de einddatum 30 juni is maar dat ik het van april tm augustus krijg..
waarschijnlijk ontvang je dan gewoon overbrugging wil je het zeker weten bel de ib-groep even.
Reageren

Regels voor berichten