Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2006, 15:11
GirlOnTheMove
GirlOnTheMove is offline
Hoi, ik heb sinds een week of 2 hartkloppingen. Gewoon in rust. Het voelt dan alsof mijn hart heel hard heen en weer schudt gedurende 2 seconden. Mijn polsslag slaat dan 1x over. Het voelt heel naar, ik voel het zowel in mn borstkas en het siddert door naar mn keel. Ik ben naar de dokter geweest maar omdat ik er op dat moment geen last van had, kon hij niets vinden. Nu vraag ik me af of het kan komen omdat ik vrij weinig eet. Ik eet eigenlijk maar 1x per dag (warm eten) en dan nog niet eens zo veel.

Hebben meer mensen hier last van?
Oud 15-06-2006, 15:20
GirlOnTheMove
GirlOnTheMove is offline
niemand???
Oud 15-06-2006, 15:21
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
GirlOnTheMove schreef op 15-06-2006 @ 16:11 :
Hoi, ik heb sinds een week of 2 hartkloppingen. Gewoon in rust. Het voelt dan alsof mijn hart heel hard heen en weer schudt gedurende 2 seconden. Mijn polsslag slaat dan 1x over. Het voelt heel naar, ik voel het zowel in mn borstkas en het siddert door naar mn keel. Ik ben naar de dokter geweest maar omdat ik er op dat moment geen last van had, kon hij niets vinden. Nu vraag ik me af of het kan komen omdat ik vrij weinig eet. Ik eet eigenlijk maar 1x per dag (warm eten) en dan nog niet eens zo veel.

Hebben meer mensen hier last van?
Je geeft zelf de oplossing al!! MEER GAAN ETEN!
Het is mogelijk dat je een hartaanval krijgt als je té weinig eet...(zelf heel vaak aangehoord van dietiste..)
Ik had ook zulke hartkloppingen, maar bij mij lag het gelukkig nietaan het eten maar het kán wel...zou gewoon geen risico's nemen en meer gaan eten.
Waarom eet je eigenlijk maar 1x per dag? Ga gewoon gezond eten, volgens het voedingscentrum, dan kom je echt niet aan, als je daar bang voor bent...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 15:26
GirlOnTheMove
GirlOnTheMove is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 15-06-2006 @ 16:21 :
Je geeft zelf de oplossing al!! MEER GAAN ETEN!
Het is mogelijk dat je een hartaanval krijgt als je té weinig eet...(zelf heel vaak aangehoord van dietiste..)
Ik had ook zulke hartkloppingen, maar bij mij lag het gelukkig nietaan het eten maar het kán wel...zou gewoon geen risico's nemen en meer gaan eten.
Waarom eet je eigenlijk maar 1x per dag? Ga gewoon gezond eten, volgens het voedingscentrum, dan kom je echt niet aan, als je daar bang voor bent...
en hartaanval van te weinig eten?

mijn oom, hartpatiënt, moest op een 500 calorieendieet om een nieuwe hartaanval te voorkomen. en ik krijg meer binnen dan hem, misschien zo'n 750 kcal per dag.

waar lagen jouw hartkloppingen wel aan?
Oud 15-06-2006, 15:35
Saycheese
Saycheese is offline
750 kcal per dag!
Is er een bepaalde reden dat je zo weinig eet, of ben je gewoon aan het lijnen? In het laatste geval moet je echt meer gaan eten, want dit is niet gezond!
Ben je misschien onlangs ook begonnen met intensief sporten, nadat je dat een tijd niet had gedaan? Daar kun je ook hartkloppingen van krijgen in rust namelijk.
Oud 15-06-2006, 17:04
Maresha
Maresha is offline
ja maar joun oom heeft waarschijnlijk wel iets heel anders dan jou! een mens krijgt natuurlijk niet somaar een 500 calorien dieet

En eigenlijk vind ik het een beetje een on nodige vraag, zoals ikkuh15 zegt je weet het antwoord zelf wel
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 17:43
reine claude
reine claude is offline
Ga weer genoeg eten, je lichaam heeft bouwstoffen nodig. Ik kan me ook niet voorstellen dat je als je zo weinig eet je nog kan concentreren op dingen en niet totaal lusteloos bent. Echt, je voelt je veel beter als je meer eet.
Weinig eten kan ook een rusteloos gevoel geven en misschien krijg je daardoor die hartkloppingen wel.
Begin weer eens gewoon met brood eten.

En je oom is 30 jaar ouder dan jij, is hartpatient en waarschijnlijk een te hoge bloeddruk/te hoog cholestorol gehalte. Ga je ajb niet vergelijken met je oom van 50.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 18:04
Verwijderd
750 kcal voor iemand van jouw leeftijd, is écht véél te weinig. Je moet het zéker verdubbelen. Ontbijten, lunchen en avondeten is echt het minimum!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 18:16
da leentjuh
da leentjuh is offline
Waarom eet je zo weinig?

"het is zo warm blabla" dat is natuurlijk geen excuus.
Oud 15-06-2006, 21:20
GirlOnTheMove
GirlOnTheMove is offline
Citaat:
reine claude schreef op 15-06-2006 @ 18:43 :
Ga weer genoeg eten, je lichaam heeft bouwstoffen nodig. Ik kan me ook niet voorstellen dat je als je zo weinig eet je nog kan concentreren op dingen en niet totaal lusteloos bent. Echt, je voelt je veel beter als je meer eet.
Weinig eten kan ook een rusteloos gevoel geven en misschien krijg je daardoor die hartkloppingen wel.
Begin weer eens gewoon met brood eten.

En je oom is 30 jaar ouder dan jij, is hartpatient en waarschijnlijk een te hoge bloeddruk/te hoog cholestorol gehalte. Ga je ajb niet vergelijken met je oom van 50.
Ik heb ook een te hoge bloeddruk, 160 om 80. cholesterol is 3 punt nogwat, dus tamelijk laag/normaal.

daarnaast ben ik net naar de huisarts geweest nog even snel voor 5 uur, die heeft tijd voor me gemaakt en geluisterd naar mn hart en bloeddruk gemeten. zij zei dat het een onschuldige hartritmestoornis is, een jonge meisjes kwaal. geen idee wat ze ermee bedoelt trouwens. ze vroeg of ik drugs gebruikte (nee, dat doe ik dus NIET natuurlijk) en of ik te weinig at (is dat mens helderziend ofzo ) en ik zei dat ik wel wat lijnde, maar niet extreem, ze zei dat het daarmee ook wel te maken kon hebben. maar het is iig onschuldig en daar ben ik blij om!
Oud 15-06-2006, 21:31
gurl19
gurl19 is offline
Ik vind dat jij wel extreem lijnt met zo weinig calorieen op een dag!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 21:41
Saycheese
Saycheese is offline
Citaat:
GirlOnTheMove schreef op 15-06-2006 @ 22:20 :

ze vroeg of ik te weinig at (is dat mens helderziend ofzo ) en ik zei dat ik wel wat lijnde, maar niet extreem, ze zei dat het daarmee ook wel te maken kon hebben. maar het is iig onschuldig en daar ben ik blij om!
Je laat hiermee zien dat je dondersgoed weet dat je te weinig eet, vervolgens lieg je hier tegen je huisarts over (750 kcal per dag is écht wel extreem lijnen!) zodat zij mogelijk een foute diagnose stelt. Misschien is de stoornis wel onschuldig, maar als de oorzaak in jouw lijngedrag zit, is dat echt niet zo onschuldig.

Mens, je bent 19, denk eens na voordat je je lichaam verwoest.
Oud 15-06-2006, 21:59
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 15-06-2006 @ 22:41 :
Je laat hiermee zien dat je dondersgoed weet dat je te weinig eet, vervolgens lieg je hier tegen je huisarts over (750 kcal per dag is écht wel extreem lijnen!) zodat zij mogelijk een foute diagnose stelt. Misschien is de stoornis wel onschuldig, maar als de oorzaak in jouw lijngedrag zit, is dat echt niet zo onschuldig.

Mens, je bent 19, denk eens na voordat je je lichaam verwoest.

Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 00:25
Roos
Roos is offline
Wees eerlijk tegen je huisarts. Als je gaat liegen, of dingen verbergt, kan je huisarts je niet helpen. Je bent volgens mij best een slimme meid. Zorg goed voor je lichaam. Als je dit niet zelf kunt (je eet veel te weinig), vraag dan hulp aan je huisarts.
Wees dapper en wees eerlijk! Echt hoor, je bespaart jezelf dan veel problemen, die nu op de loer liggen.
Mijn advies is: teruggaan naar de huisarts, en vertellen dat je ongeveer 750 kcal op een dag eet, en dat je denkt dat de ritmestoornissen misschien daardoor veroorzaakt worden.
Want ik denk dat jouw strenge dieet inderdaad voor je hartklachten zorgt.
Succes.
Oud 16-06-2006, 07:23
Ieke
Ieke is offline
750 kcal eten en dan net ontdekt hebben dat je diabetes type 1 hebt? Niet slim. Maar goed, aangezien je vast naar een dietiste moet vanwege je DM kan die je vast wel wat adviezen geven. Aangezien je het nog maar een paar dagen weet van je diabetes lijkt het mij dat je nog flink onder behandeling van verschillende mensen bent. Een instelling op insuline is nu niet bepaald iets wat zonder begleiding gaat.
Oud 16-06-2006, 13:07
kattebolleke
kattebolleke is offline
Je kan trouwens wel hartritmestoornissen en zelfs een hartaanval krijgen van zo weinig te eten, dus zo 'onschuldig' is het niet hoor. Je hart gaat niet naar behoren werken omdat je te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt en als dat lang aansleept kan je inderdaad een hartstilstand of iets dergelijks krijgen.

Eet op regelmatige tijdstippen, en om de ongeveer 3 à 4 uur, om je metabolisme en je spijsvertering in gang te houden.
Oud 16-06-2006, 14:54
Verwijderd
IQ < 70 = debiliteit

ik neem maar aan dat je dat niét hebt en zelf wel zult inzien dat je meer moet eten.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 16:00
Verwijderd
Citaat:
GirlOnTheMove schreef op 15-06-2006 @ 16:26 :

mijn oom, hartpatiënt, moest op een 500 calorieendieet om een nieuwe hartaanval te voorkomen.

Dat is toch logisch; je lichaam heeft te weinig energie om je hart te laten kloppen...

Verder geloof ik echt niet dat je oom 500 calorieen dieet heeft om een hartaanval te voorkomen. Dat is namelijk echt absurt weinig. Bedoel je niet 500 calorieen minder per dag (dan een "normale" man).

Daarnaast 750 calorieen eten is wel erg weinig per dag. Heb je dan ook geen last van ondergewicht? En hoe is het met je diabetes? Ik bedoel... ik vind het allemaal wel een beetje vreemd klinken...
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 16:49
FLuKee
FLuKee is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 16-06-2006 @ 17:00 :
Dat is toch logisch; je lichaam heeft te weinig energie om je hart te laten kloppen...
Ik vind dat maar een rare redenering. Ik zou eerder denken aan een kalium tekort ofzo. (extreem weinig eten + diabetes?? da's om problemen vragen hoor...)

Laatst gewijzigd op 16-06-2006 om 16:56.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2006, 21:30
reine claude
reine claude is offline
Kwestie van hoe snel mogelijk krijg ik een hypo.

Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 18:58
Vitamintje
Vitamintje is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 16-06-2006 @ 15:54 :
IQ < 70 = debiliteit

ik neem maar aan dat je dat niét hebt en zelf wel zult inzien dat je meer moet eten.
anorexia heeft niks te maken met je verstand
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 19:00
Vitamintje
Vitamintje is offline
overigens ken ik iemand met anorexia en diabetes die erdoor in coma is geraakt, dus je moet wel echt uitkijken.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 19:39
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
GirlOnTheMove schreef op 15-06-2006 @ 22:20 :
en ik zei dat ik wel wat lijnde, maar niet extreem
Waarom zou je liegen tegen je huisarts en waarom eet je zo ongezond weinig? Deze hartkloppingen kunnen wel of geen verband hebben met dat weinige eten maar als je op deze manier doorgaat ga je geheid andere lichamelijke klachten erbij krijgen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 17:46
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 15-06-2006 @ 10:16 :
"het is zo warm blabla" dat is natuurlijk geen excuus.
Juist in de zomer is het prettiger om koud en rauw en fris voedsel te eten. Koel (bijv: bascilicum, mint), bitter (bijv: limoen, veel kruiden). Zoet kan ook lekker zijn met name wanneer ook vochtig (bijv: fruit). Wat rauw en koud betreft kun je salades ed. maken. Verder veel vocht drinken, en de goede combinatie zouten ("zout" alleen zegt weinig, kan zelfs averechts werken).
Oud 19-06-2006, 17:49
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
GirlOnTheMove schreef op 15-06-2006 @ 16:26 :

mijn oom, hartpatiënt, moest op een 500 calorieendieet om een nieuwe hartaanval te voorkomen. en ik krijg meer binnen dan hem, misschien zo'n 750 kcal per dag.

Zowel te dik als te dun zijn is niet goed voor je. Je oom moest misschien op dieet omdat hij te veel woog.

In ieder geval kun je zeker wel een hartaanval krijgen van te weinig eten (en dat is wat jij nu doet, ik hoop dat je dat zelf ook inziet).
Oud 19-06-2006, 19:33
Verwijderd
Als je nou eens wat meer eer, verhoog het bijvoorbeeld naar 1.000 cal, hou dan eerst een weekje vol en ga er daarna bij sporten. Dan is het gewicht wat je er eventueel bij zou kunnen krijgen minimaal en bouw je ook een goed lichaam op.
Of vraag een advies aan je huisarts, als je hem/haar vertelt dat je af wilt vallen, maar dat op een verantwoordelijke manier wil doen, dan kan zij/hij je naar een dietiste verwijzen of zelf advies geven.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2006, 20:47
darkfairy
darkfairy is offline
herkenning

Regels voor berichten