![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik zette mn radio gewoon aso hard, alleen vond mn familie t minder grappig |
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Paranoide, je bent mijn held! Ik ben wakker ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Maar wel een goede tip als ik rond 6 uur/half 7 op moet! Citaat:
Dat is ook wel een goed idee! Misschien kan ik het wel zo in elkaar knutselen dat m'n boxen in m'n slaapkamer staan 's nachts(m'n computer staat in de woonkamer). |
![]() |
||
Citaat:
Je kan het ook standaard in Windows regelen maar dat is erg omslachtig en ingewikkeld. Daarmee kan je je pc overigens s'nachts wel in slaapstand zetten (bespaart stroom) en dan springt ie s'ochtends automatisch aan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb 8 uur slaap nodig; om half zeven de trein is bij mij om half zes op, dus om half tien lig ik dan in bed. Een lamp op een tijdschakelaar aansluiten werkt echt goed ![]() Eerst twee wekkers, dan de lamp, dan nog twee keer een wekker. En mja, je moet jezelf ook een beetje pushen 's ochtends. |
![]() |
||
Citaat:
Hoe het kan dat mensen moeilijk wakker te krijgen zijn weet ik niet. Ik denk dat het afhankelijk is van of je wel genoeg nachtrust hebt gehad. Iemand die bijvoorbeeld 8 uur slaap per nacht nodig heeft maar structureel maar 6 tot 7 uur slaapt zal s'ochtends niet uitgeslapen zijn en dus problemen met opstaan hebben. Ook denk ik dat het te maken heeft met wat je de avond ervoor hebt gedaan. Heb jij iets zwaar inspannends (zowel lichamelijk als geestelijk) gedaan dan heb je mijns inziens iets meer nachtrust nodig dan normaal. Krijg je die niet dan zal je niet goed uitgeslapen zijn en dus ook moelijk op staan. Zo zullen er vast nog wel meer factoren zijn maar nogmaals zeker weten doe ik dit niet dus pin me er niet op vast. Mischien is er iemand die dit kan bevestigen?
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb inderdaad ook al van alles geprobeerd om m'n ritme recht te krijgen. Een tijdje rondom dezelfde tijd opstaan/gaan slapen, homeopathische troep, zelfs een tijdlang zware slaapmiddelen. Het resultaat, in chronologische volgorde, was het urenlang wakkerliggen terwijl je in bed ligt en niet op mag staan van jezelf, geen effect, hallucinaties. ![]() Kun je misschien wat meer vertellen over hoe het is/was met je schoonzusje, of er een naam is voor dit verschijnsel en wat voor behandeling(en) er voor zijn? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Oh, en ik deed ook weleens de telefoon in m'n handtasje met een energiedrankje er bovenop, in de tijd dat ik écht caffeine nodig had 's ochtends maar teh energiedrank niet opdronk omdat hij uit de buurt lag en ik er met mijn slaapdronken hoofd niet aan dacht. Ik moet trouwens zeggen dat 5 uur wel een heel zieke tijd is om op te moeten staan. Arm mens. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() In elk geval bedankt voor het vragen alvast, ik had wel het idee dat er iets 'mis' zat met mijn bioritme maar ik had niet gedacht dat 't officieel bestond enzo. Naďef eigenlijk, en dat voor iemand die altijd het hardste roept dat niemand zo uniek is als hij/zij denkt ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens lijkt een ritme van 01.00 ŕ 02.00 tot 10 of 11 me wel extreem veel slaap. ![]() |
![]() |
|
Dat syndroom heet trouwens Delayed Sleep Phase Syndrome
link Je hebt het ook juist andersom: dat je al heel vroeg moe wordt. Je zou dan het liefste om 7 uur 's avonds naar bed gaan, en slapen tot 3-4 uur 's nachts. Dit heet Advanced Sleep Phase Syndrome. link Ik zeg niet dat topicstarter dit heeft hoor, maar het kwam in het topic ter sprake.
||
Citaat:
voor (post)pubers is dit geen uitzondering hoor. ik heb dit 'probleem' sinds een halfjaar ook, als ik om een uur naar bed ga slaap ik door tot 11 uur, maar als ik om 11 uur naar bed ga ook. ik ben gewoon fucking moe als ik eerder opsta. overigens kan ik wel gewoon om half zes wakker worden als het moet, maar als ik kan uitslapen en ik neem me voor tot max. 9 uur te slapen wordt het toch 11 uur omdat mijn lichaam veel slaap nodig heeft. het is typisch iets puberaals, wat dus met die stoffen te aken heeft, om met gemaak minimaal 12 uur te slapen zonder het gevoel hebben teveel geslapen te hebben, en zonder schuldgevoel ![]()
||
Citaat:
als je helemala goed uitgeslapen bent heb je er volgends mij geen last van
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
verslapen Undit | 4 | 31-03-2010 18:37 | |
Psychologie |
Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #59 rare kwast | 487 | 23-05-2006 20:04 | |
De Kantine |
Nablijven herby | 15 | 23-01-2004 15:18 | |
De Kantine |
verslapen Martin Dude | 9 | 24-04-2002 09:33 | |
ARTistiek |
Weer een nieuw verhaal van mij (lees, lees, lees!) Anne | 12 | 06-03-2002 21:44 | |
ARTistiek |
Nieuw verhaal van mij, iemand commentaar? Anne | 7 | 31-10-2001 15:24 |