Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2006, 20:30
Verwijderd
Het begint onderhand echt een probleem te worden. Ik verslaap me regelmatig. Het is nooit heel ernstig, maar wel heel vervelend. Ik zet ondertussen al 5 wekkers(4 op een mobiele telefoon en 1 tringelwekker) maar ik word er gewoon niet wakker van als ik voor een bepaalde tijd(7 uur) op moet staan. Er zijn dagen dat ik gewoon om half 7 in de trein moet zitten om op tijd op m'n werk te komen. Op deze dagen wordt ik vaak om 5 voor half 7 wakker ofzo. Dan red ik m'n trein dus nooit meer en moet ik heel veel moeite doen(taxi's enzo) om toch nog op tijd te komen(ik heb namelijk een hekel aan te laat komen).
Heeft iemand hier tips tegen verslapen? Ik ga op tijd naar bed, heb een goed bed dus dat kan het allemaal niet zijn.
Wel slaap ik erg vast, dus daar zal het vast mee te maken hebben.
Als je een goede tip voor me heeft ben ik je eeuwig dankbaar!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 20:56
Verwijderd
Hardere wekker kopen.

Als dat niet helpt, die wekker aan de andere kant van de kamer zetten, zodat je de kamer over moet om 'm uit te zetten.

Als ook dat niet helpt, omdat je wakker wordt, de wekker uitzet en weer gaat slapen - barrikaderen. De wekker ondersteboven onder een bureau (zodat je niet snapt waar de knopjes zitten 's ochtends), handdoek of een kartonnen doos er overheen, stoel voor 't bureau, je tas op/voor de stoel, alle overige troep in je kamer op de weg van je bed naar het bureau zodat je er onderweg over struikelt. Zo'n tocht maakt je wakker.

Een flesje/beker/schaaltje water naast je bed, zodat je direct bij/na 't wakker worden water in je gezicht kan gooien - word je wakkerder en ga je minder snel gewoon verder slapen (waarna je wellicht vergeet dat je uberhaupt wakker bent geweest, had ik in elk geval heel vaak).

Meerdere wekkers zetten die achter elkaar afgaan, eerst één veel te vroeg, dan wat later een aantal om de twee minuten ofzo, en de laatste nét op het laatste moment. Is handig als die laatste een ander geluid heeft dan de rest (dus de telefoonwekker en de rest telefoonherinneringen/memo's/dingen bijvoorbeeld). Dan wordt dat éne geluid verbonden met 'omgzzz snel opstaan'.

Energiedrankje naast de wekker, alleen doen als je een caffeďneverslaving wil of hebt. Op de wekker is nog beter, want als je dan slaapdronken de wekker pakt om 't lawaai te stoppen dondert er opeens iets op je handen/op de vloer/iets.

Enzo.

Ik doe dat allemaal en ik verslaap me soms nog steeds. Vroeg opstaan is een hel.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 20:58
Missy
Missy is offline
Ik zou het eigenlijk niet weten, maar woon je nog thuis? Misschien kan je je dan laten wekken door een broer/zus/vader/moeder als diegene ook vroeg op moet staan. Anders misschien een huisgenootje of een eventuele vriend(in).
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 21:07
Luminon
Luminon is offline
Sta je normaal veel later op? Probeer anders je dag- nachtrime langzaam te verleggen naar altijd om 7 uur opstaan.
Oud 24-07-2006, 21:11
Orpheus
Orpheus is offline
Citaat:
Luminon schreef op 24-07-2006 @ 22:07 :
Sta je normaal veel later op? Probeer anders je dag- nachtrime langzaam te verleggen naar altijd om 7 uur opstaan.
gast - de ts moet de trein van half zeven hebben
Oud 24-07-2006, 21:23
Meadow
Meadow is offline
Ik slaap met de gordijnen open . Dan word ik door de zon mijn nest uit gefikt.
Oud 24-07-2006, 21:40
Steleto
Steleto is offline
een 60 Watt lamp in een tijdschakelaar.....bij mij hielp het (een tijdje)
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 22:26
vosje16
vosje16 is offline
Toch vroeger gaan slapen?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2006, 23:52
Verwijderd
Citaat:
Steleto schreef op 24-07-2006 @ 22:40 :
een 60 Watt lamp in een tijdschakelaar.....bij mij hielp het (een tijdje)
ouch

ik zette mn radio gewoon aso hard, alleen vond mn familie t minder grappig
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 00:39
Wammus
Wammus is offline
Lang leve de pc aan de versterker. Een heel simpel progje (ff googelen op wekker en klaar is kees) een te hard nummer (iets van Metallica oid) en de volumeknop op standje 6 ofzo (dat hangt een beetje af van de sterkte van je boxen. ) en moet jij eens opletten hoe goed je wakker wordt om 6 uur s'ochtends.

Ik heb het ook een hele tijd gehad dat ik me versliep. Ik ben er nu overheen en word weer gewoon wakker van m'n wekker. Tenzij ik echt te belachelijk vroeg op moet dan zet ik m'n pc wekker (vindt m'n pa niet echt fijn maar das zijn probleem. ).
Oud 25-07-2006, 04:11
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 24-07-2006 @ 21:56 :
lange post

Paranoide, je bent mijn held! Ik ben wakker

Citaat:
Missy schreef op 24-07-2006 @ 21:58 :
Ik zou het eigenlijk niet weten, maar woon je nog thuis? Misschien kan je je dan laten wekken door een broer/zus/vader/moeder als diegene ook vroeg op moet staan. Anders misschien een huisgenootje of een eventuele vriend(in).
Ik woon alleen. Soms, als vrienden van me erg vroeg op moeten willen ze me wel wakker bellen,maar ze gaan er niet vroeger voor op staan(begrijpelijk )

Citaat:
Luminon schreef op 24-07-2006 @ 22:07 :
Nee, rond 7 uur sta ik sowieso op(zelfs als ik om 12 uur moet beginnen)
Citaat:
Meadow schreef op 24-07-2006 @ 22:23 :
Ik slaap met de gordijnen open . Dan word ik door de zon mijn nest uit gefikt.
die schijnt nu nog niet
Maar wel een goede tip als ik rond 6 uur/half 7 op moet!
Citaat:
wammus schreef op 25-07-2006 @ 01:39 :
Lang leve de pc aan de versterker. Een heel simpel progje (ff googelen op wekker en klaar is kees) een te hard nummer (iets van Metallica oid) en de volumeknop op standje 6 ofzo (dat hangt een beetje af van de sterkte van je boxen. ) en moet jij eens opletten hoe goed je wakker wordt om 6 uur s'ochtends.

Ik heb het ook een hele tijd gehad dat ik me versliep. Ik ben er nu overheen en word weer gewoon wakker van m'n wekker. Tenzij ik echt te belachelijk vroeg op moet dan zet ik m'n pc wekker (vindt m'n pa niet echt fijn maar das zijn probleem. ).

Dat is ook wel een goed idee! Misschien kan ik het wel zo in elkaar knutselen dat m'n boxen in m'n slaapkamer staan 's nachts(m'n computer staat in de woonkamer).
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 11:37
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
leekah schreef op 25-07-2006 @ 05:11 :
Dat is ook wel een goed idee! Misschien kan ik het wel zo in elkaar knutselen dat m'n boxen in m'n slaapkamer staan 's nachts(m'n computer staat in de woonkamer).
Vergeet alleen niet je versterker of je computer aan te laten staan.

Je kan het ook standaard in Windows regelen maar dat is erg omslachtig en ingewikkeld. Daarmee kan je je pc overigens s'nachts wel in slaapstand zetten (bespaart stroom) en dan springt ie s'ochtends automatisch aan.
Oud 25-07-2006, 13:43
Verwijderd
Ah dat heb ik ook gehad, door de medicijnen die ik slikte. Eerst maakte mijn ouders mij altijd wakker, nu heb ik mijn oude wekker (zo'n metalen rammelding) ingesteld. Als deze niet meer werkt kies ik weer een andere wekker. Bij mij helpt het namelijk om af en toe van geluidje te wisselen. Wat iemand anders ook al zei: gordijnen open laten.

Meerdere wekkers zetten hielp voor mij niet zo goed, bij de eerste wekker denk je "o kan nog wel ff slapen" en zo leer je jezelf aan om door de wekker heen te slapen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Orpheus schreef op 24-07-2006 @ 22:11 :
gast - de ts moet de trein van half zeven hebben
So?

Ik heb 8 uur slaap nodig; om half zeven de trein is bij mij om half zes op, dus om half tien lig ik dan in bed.

Een lamp op een tijdschakelaar aansluiten werkt echt goed
Eerst twee wekkers, dan de lamp, dan nog twee keer een wekker. En mja, je moet jezelf ook een beetje pushen 's ochtends.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 14:32
Verwijderd
Hoe komt dat eigenlijk, dat mensen zó moeilijk wakker te krijgen zijn?

Ik heb me echt nog nooit verslapen. Nou heb ik ook nog nooit voor kwart voor 7 opgemoeten, misschien heeft dat er ook wel wat mee te maken.

Maar de tips van Paranoide klinken wel goed.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 16:49
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-07-2006 @ 15:09 :
En mja, je moet jezelf ook een beetje pushen 's ochtends.
Dit is zeker waar. Het heeft ook te maken met een zekere discipline (of hoe je dat dan ook spelt). Je moet het natuurlijk wel willen.

Hoe het kan dat mensen moeilijk wakker te krijgen zijn weet ik niet.

Ik denk dat het afhankelijk is van of je wel genoeg nachtrust hebt gehad. Iemand die bijvoorbeeld 8 uur slaap per nacht nodig heeft maar structureel maar 6 tot 7 uur slaapt zal s'ochtends niet uitgeslapen zijn en dus problemen met opstaan hebben.

Ook denk ik dat het te maken heeft met wat je de avond ervoor hebt gedaan. Heb jij iets zwaar inspannends (zowel lichamelijk als geestelijk) gedaan dan heb je mijns inziens iets meer nachtrust nodig dan normaal. Krijg je die niet dan zal je niet goed uitgeslapen zijn en dus ook moelijk op staan.

Zo zullen er vast nog wel meer factoren zijn maar nogmaals zeker weten doe ik dit niet dus pin me er niet op vast. Mischien is er iemand die dit kan bevestigen?
Oud 25-07-2006, 17:01
Verwijderd
Ik werd altijd moeilijk wakker toen ik in de vijfde van de middelbare school zat; als ik om 8.10 uur moest beginnen, stond ik om 8 uur eindelijk eens op, op het laatst zelfs pas om 8.05 uur. Omdat 't iedere ochtend zo'n gehaast was, vond ik het opstaan niet leuk, en bleef ik dus liever liggen.

Met behulp van drie wekker, mijn ouders en gepush van mezelf, heb ik me aangeleerd minstens een half uur voordat ik weg moest, op te staan en dan rustig aan mezelf klaar te maken, ipv alles in 5 minuten doen. Na een tijdje vond ik het niet meer zo erg om op te staan, omdat ik niet meteen hoefde te springen en rennen. Dat scheelde echt veel.

Maar goed, ik had niet echt een probleem met wákker worden, meer met niet op wíllen staan, en dat is gewoon pure luiheid natuurlijk Pubers

Nu heb ik echt nergens meer last van; als om 5.30 uur de wekker gaat, sta ik op, ik heb ook echt zin om op te staan dan. Ik doe 't nu ook allemaal voor mezelf, dat motiveert me beter. Ik slaap nooit door mijn wekker heen, maar die van mijn man hoor ik nooit (zijn wekker maakt een ander geluid, kennelijk ben ik enkel gefocust op het geluid van mijn wekker). Maar ik ben nu wel vrij strikt, ik kán gewoon geen trein missen, want dat mis ik meteen een heel college. Door die 'druk' word ik soms een paar minuten voor de wekker gaat al wakker.

Laatst gewijzigd op 25-07-2006 om 17:45.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 17:06
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-07-2006 @ 18:01 :
Door die 'druk' wordt ik soms een paar minuten voor de wekker gaat al wakker.
Dat is echt zo vervelend. Dat heb ik ook een tijdje gehad. Dan wordt je wakker, kijk je naar je wekken en zie je dat je nog 5 minuten hebt. Ik draai me dan altijd nog een keer om en ga liggen wachten op de wekker. Damn wat duren 5 minuten dan lang zeg.
Oud 25-07-2006, 17:55
Meadow
Meadow is offline
Sommige mensen, vooral pubers hebben een ander natuurlijk ritme. Dat heeft te maken met het aanmaken van een aantal stofjes, waaronder dopamine. Als je die sotfjes niet op tijd aanmaakt, kun je nog wel gaan slapen, maar later worden die wel aangemaakt naar je eigen ritme en dan ben je 's morgens nog in slaapstand. Bij veel mensen zit het ongeveer zo, maar bijv. mijn schoonzusje heeft het zo erg, dat ze niet kan slapen 's nachts, en overdag doodmoe is. Als je daar eenmaal in zit kun je proberen je ritme te veranderen wat je wilt, maar het helpt geen zier.

Even ter vergelijking: Het gemiddelde ritme van een puber is tussen 1 en 2 uur 's nachts naar bed en tussen 10 en 11 opstaan, biologisch gezien (bron: psychologie magazine, van een paar maanden geleden).
Oud 25-07-2006, 18:10
Verwijderd
Oh wauw, dat wist ik helemaal niet. Grappig

Als je er echt last van hebt, is er dan iets aan te doen?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 18:34
vosje16
vosje16 is offline
Het lijkt mij toch maar raar dat je je ritme niet zou kunnen veranderen...(dus dat pubers rond 1u in bed kruipen om rond 10u weer op te staan) Dus als je 3 tijdzones zou opschuiven, dan zou het 22u-7u moeten zijn? Maar dat is het niet...

Komt gewoon omdat pubers te laat in bed kruipen en aangezien ze 8 uur slaap nodig hebben is het logisch dat ze tot 10 uur s morgens in hun bed liggen...
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 19:04
mepsteen
mepsteen is offline
ik had hetzelfde probleem, maar de oplossing is simpel: een wekker met ZO'N IRITANT GELUID dat je er wakker van MOET worden
Oud 25-07-2006, 19:25
fractuur
fractuur is offline
Een hindernisbaan naar mijn wekker heeft mij heel erg geholpen.
Oud 25-07-2006, 20:30
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 25-07-2006 @ 19:10 :
Oh wauw, dat wist ik helemaal niet. Grappig

Als je er echt last van hebt, is er dan iets aan te doen?
Jawel, er zijn behandelingen voor ontwikkeld. Daar gaat mijn schoonzusje nu aan.

Citaat:
vosje16 schreef op 25-07-2006 @ 19:34 :
Het lijkt mij toch maar raar dat je je ritme niet zou kunnen veranderen...(dus dat pubers rond 1u in bed kruipen om rond 10u weer op te staan) Dus als je 3 tijdzones zou opschuiven, dan zou het 22u-7u moeten zijn? Maar dat is het niet...

Komt gewoon omdat pubers te laat in bed kruipen en aangezien ze 8 uur slaap nodig hebben is het logisch dat ze tot 10 uur s morgens in hun bed liggen...
Mja, als je zo'n stoornis hebt, is dat echt zo... Als je alleen maar puber bent is het alleen verdomd lastig en ongezond.
Oud 25-07-2006, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Meadow schreef op 25-07-2006 @ 18:55 :
Sommige mensen, vooral pubers hebben een ander natuurlijk ritme. Dat heeft te maken met het aanmaken van een aantal stofjes, waaronder dopamine. Als je die sotfjes niet op tijd aanmaakt, kun je nog wel gaan slapen, maar later worden die wel aangemaakt naar je eigen ritme en dan ben je 's morgens nog in slaapstand. Bij veel mensen zit het ongeveer zo, maar bijv. mijn schoonzusje heeft het zo erg, dat ze niet kan slapen 's nachts, en overdag doodmoe is. Als je daar eenmaal in zit kun je proberen je ritme te veranderen wat je wilt, maar het helpt geen zier.
Wow, wtf, heeft dat een naam? Ik heb dat namelijk ook in zekere mate, overdag ben ik ontzettend brak, 's nachts actief. Het maakt ook niet uit hoeveel ik geslapen heb - zelfs als ik een nacht doorhaal ben ik de nacht er op klaarwakker (ook al val ik dan wel vrij snel in slaap als ik eenmaal naar bed ga). En overdag extra brak, natuurlijk.

Ik heb inderdaad ook al van alles geprobeerd om m'n ritme recht te krijgen. Een tijdje rondom dezelfde tijd opstaan/gaan slapen, homeopathische troep, zelfs een tijdlang zware slaapmiddelen. Het resultaat, in chronologische volgorde, was het urenlang wakkerliggen terwijl je in bed ligt en niet op mag staan van jezelf, geen effect, hallucinaties. Geen succes.

Kun je misschien wat meer vertellen over hoe het is/was met je schoonzusje, of er een naam is voor dit verschijnsel en wat voor behandeling(en) er voor zijn?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 23:23
Verwijderd
Citaat:
leekah schreef op 25-07-2006 @ 05:11 :
Paranoide, je bent mijn held! Ik ben wakker
Hehe, bedankt & graag gedaan. Ik was er trouwens één vergeten - de wekker verstoppen (ik deed dat met m'n telefoonwekker, instellen, licht uit en dan op goed geluk de kamer in gooien of in een tas/schoen/onder je kussen leggen). Dan snap je namelijk niet waar het geluid vandaan komt en ga je zoeken, waar je wakkerder van wordt.

Oh, en ik deed ook weleens de telefoon in m'n handtasje met een energiedrankje er bovenop, in de tijd dat ik écht caffeine nodig had 's ochtends maar teh energiedrank niet opdronk omdat hij uit de buurt lag en ik er met mijn slaapdronken hoofd niet aan dacht.

Ik moet trouwens zeggen dat 5 uur wel een heel zieke tijd is om op te moeten staan. Arm mens.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2006, 23:32
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 26-07-2006 @ 00:17 :
Wow, wtf, heeft dat een naam? Ik heb dat namelijk ook in zekere mate, overdag ben ik ontzettend brak, 's nachts actief. Het maakt ook niet uit hoeveel ik geslapen heb - zelfs als ik een nacht doorhaal ben ik de nacht er op klaarwakker (ook al val ik dan wel vrij snel in slaap als ik eenmaal naar bed ga). En overdag extra brak, natuurlijk.

Ik heb inderdaad ook al van alles geprobeerd om m'n ritme recht te krijgen. Een tijdje rondom dezelfde tijd opstaan/gaan slapen, homeopathische troep, zelfs een tijdlang zware slaapmiddelen. Het resultaat, in chronologische volgorde, was het urenlang wakkerliggen terwijl je in bed ligt en niet op mag staan van jezelf, geen effect, hallucinaties. Geen succes.

Kun je misschien wat meer vertellen over hoe het is/was met je schoonzusje, of er een naam is voor dit verschijnsel en wat voor behandeling(en) er voor zijn?
Mja dat heeft zij ook, in zeer extreme mate. Ik weet niet precies hoe het heet, en momenteel is ze in Noorwegen, dus dat is lastig vragen. Vrijdag komt ze terug, ik zal haar dan wel ff bellen ofzo. Doe me een plezier en pm me ff vrijdag of zaterdag ff, want ik ben ongelofelijk chaotisch en ongeordend de laatste tijd .
Oud 25-07-2006, 23:45
Verwijderd
Citaat:
Meadow schreef op 26-07-2006 @ 00:32 :
Mja dat heeft zij ook, in zeer extreme mate. Ik weet niet precies hoe het heet, en momenteel is ze in Noorwegen, dus dat is lastig vragen. Vrijdag komt ze terug, ik zal haar dan wel ff bellen ofzo. Doe me een plezier en pm me ff vrijdag of zaterdag ff, want ik ben ongelofelijk chaotisch en ongeordend de laatste tijd .
Hmm, ik ben dan niet echt in town maar ik zal het proberen. En anders PM ik ergens in de loop van de komende week, da's niet erg, lijkt me?

In elk geval bedankt voor het vragen alvast, ik had wel het idee dat er iets 'mis' zat met mijn bioritme maar ik had niet gedacht dat 't officieel bestond enzo. Naďef eigenlijk, en dat voor iemand die altijd het hardste roept dat niemand zo uniek is als hij/zij denkt
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 07:16
Verwijderd
Citaat:
Meadow schreef op 25-07-2006 @ 18:55 :

Even ter vergelijking: Het gemiddelde ritme van een puber is tussen 1 en 2 uur 's nachts naar bed en tussen 10 en 11 opstaan, biologisch gezien (bron: psychologie magazine, van een paar maanden geleden).
Als je lichaam te weinig stoffen aanmaakt kun je daar meestal wel medicatie voor nemen, mijn broer heeft voor zulke slaapproblemen gewoon bij de Kruidvat pillen kunnen kopen.

Overigens lijkt een ritme van 01.00 ŕ 02.00 tot 10 of 11 me wel extreem veel slaap.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 17:47
remy476
remy476 is offline
raam open zetten en dan word je vanzelf wakker door het licht (als dat niet al is gezegt)
Oud 26-07-2006, 19:05
~louise~
~louise~ is offline
Mijn oplossing? Nachtwerk zoeken, werkt geweldig
Jammer dat ik binnenkort ook weer vroeg op moet ivm school.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2006, 20:15
Severus
Severus is offline
Een trilwekker (gebruiken slechthorenden en doven, want die kunnen een reguliere wekker natuurlijk niet horen) kan ook nog uitkomst bieden.
Oud 26-07-2006, 22:49
Roos
Roos is offline
Dat syndroom heet trouwens Delayed Sleep Phase Syndrome

link

Je hebt het ook juist andersom: dat je al heel vroeg moe wordt. Je zou dan het liefste om 7 uur 's avonds naar bed gaan, en slapen tot 3-4 uur 's nachts. Dit heet Advanced Sleep Phase Syndrome.

link

Ik zeg niet dat topicstarter dit heeft hoor, maar het kwam in het topic ter sprake.
Oud 26-07-2006, 23:04
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-07-2006 @ 08:16 :

Overigens lijkt een ritme van 01.00 ŕ 02.00 tot 10 of 11 me wel extreem veel slaap.

voor (post)pubers is dit geen uitzondering hoor. ik heb dit 'probleem' sinds een halfjaar ook, als ik om een uur naar bed ga slaap ik door tot 11 uur, maar als ik om 11 uur naar bed ga ook. ik ben gewoon fucking moe als ik eerder opsta. overigens kan ik wel gewoon om half zes wakker worden als het moet, maar als ik kan uitslapen en ik neem me voor tot max. 9 uur te slapen wordt het toch 11 uur omdat mijn lichaam veel slaap nodig heeft. het is typisch iets puberaals, wat dus met die stoffen te aken heeft, om met gemaak minimaal 12 uur te slapen zonder het gevoel hebben teveel geslapen te hebben, en zonder schuldgevoel
Oud 28-07-2006, 00:53
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
ik heb mn hond geleerd dat hij mij moet wakker maken
20kg bovenop je en een natte lebber in je gezicht werken uitstekend
Met citaat reageren
Oud 28-07-2006, 05:38
Verwijderd
Bedankt voor al jullie reacties! Het gaat deze week tot nu toe goed. Ik gebruik iedere dag een andere wekkertoon en zet heel erg veel wekkers/herinneringen in mijn telefoon. Ook zet ik water naast mijn bed. Ik ben 's ochtends wel kapot steeds, omdat ik wel laat inslaap, maar dat is als ik eenmaal aan het werk ben wel weer over(leuk werk ).

Dat delayed sleep phase syndrome klinkt wel erg bekend, maar ik heb een hekel aan zelf diagnoses stellen, dus als het nog zo door blijft gaan ga ik wel een keer naar de dokter ofzo.

Ik vind wel nog steeds dat ze vroeg opstaan moeten verbieden
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 14:47
Verwijderd
Doven wekker / Trilwekker werkt ook goed. mijn vriendin heeft er 1, en ik heb dat ding voelen trillen, en het eerste Wil doen, is Onder je bed kruipen!

Water helpt ook goed. als je wakker wordt, GELIJK water drinken. een fles spa naast je is wel erg fijn.

tijdschakelaar werkt ook goed. voor 4 euro koop je er 1 bij de blokker, sluit gewoon een andere stekkerdoos eropaan, en alles springt aan als je wakker wordt. nachtkastlampje, ventilator ( werkt ook goed!) waterkoker ( ja ik heb er 1 op me kamer).

vragen of je ouders of je broertje willen wakker maken ( dus niet roepen)_ werkt ook goed. maar dan moet je nog wel bij je ouders wonen, broerjtes hebben of een partner die wel goed wakker kan worden

vroeger naar bed gaan helpt, maar dat moet je wel opbouwen. ineens om 9 uur naar bed gaan, is zonde van ej tijd. want dan lig je tot 01 uur naar je plafond te staren
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 15:33
Sirenie
Sirenie is offline
Tja, ik denk dat discipline, zoals eerder gezegd is, wel erg belangrijk is. Ik heb erg veel discipline en houd niet van uitslapen. Ik sta bijna altijd tussen 7 en 8 uur op, behalve als ik echt helemaal niks te doen heb. Ik zet eerst mijn stereowekker zodat ik even wakker kan worden en daarna na een minuut of 5 mijn mobiel. Dan heb ik mijn vaste routine van eten wassen aankleden, alles op het gemakje, wat Andijvie ook al zei. Ik neem daar ook echt minstens een uur voor. Dan ben ik bijna altijd wel wakker. Als het een slechte ochtend is heb ik die tijd echt nodig, anders hang in nog even een wasje op oid. Ik heb me nog nooit verslapen (één keer, een jaar of acht geleden. Dat heeft wel indruk gemaakt, want ik weet het dus nog steeds...).
Een vervelende zaak, slapen en alles er omheen. Gelukkig heb ik er nooit problemen mee.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2006, 18:03
diaanbnaan
diaanbnaan is offline
Als ik een week lang om 5 uur wakker moet worden omdat ik dan 6 uur moet beginnen, wordt ik vanzelf wakker rond half 6..
Maar de 2e week, verslaap ik me, of ben ik gewoon te moe...
Ik heb ook ouders die me wakker maken af en toe, als ik weet dat ik 't nodig heb, of m'n vader belt me wakker 's-ochtens...
Oud 02-08-2006, 15:00
- KTFE
- KTFE is offline
Ik snap eigenlijk niet echt hoe je je kunt verslapen.
Mijn wekker staat echt op het allerstilst, en toch word ik direct wakker, soms ben ik zelfs enkele minuten voor mijn wekker afgaat al wakker.
Ik heb me nog maar 1x verslapen maar toen had ik mijn wekker niet gezet, zodus.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 23:10
***ailá***
***ailá*** is offline
nou, ik heb er ook wel ns moeite mee hoor Alleen weet ik dat het altijd goed gaat als ik genoeg slaap heb, dus ga ik vroeg naar bed als ik vroeg op moet.

Maar toen ik een keer een belangrijk examen had... *biecht op* heb ik mn telefoon in mn BH gepropt. Het werkte goed, ik kreeg bijna een hartaanval van schrik toen ik wakker werd van dat getril
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 11:53
Verwijderd
Ik ken het en vind het naar.

In de zomer verslaap ik mezelf minder makkelijk dan in de winter (licht), dus in de winter zet ik een tijdsschakelaar op mijn bureaulamp (naar & fel) en richt die op mijn bed. Ook zet ik een aantal wekkers en verplicht ik mezelf uit bed te stappen en mijn hoofd met koud water nat te maken als ik wakker wordt. Doorgaans helpt dit.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 14:45
Verwijderd
ik ken het, ik heb de wekker aan de andere kant van mijn kamer staan zodat ik eruit moet om 'm uit te zetten, dan ben je ook gelijk wakker
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 18:45
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 25-07-2006 @ 15:32 :
Hoe komt dat eigenlijk, dat mensen zó moeilijk wakker te krijgen zijn?

Ik heb me echt nog nooit verslapen. Nou heb ik ook nog nooit voor kwart voor 7 opgemoeten, misschien heeft dat er ook wel wat mee te maken.

Maar de tips van Paranoide klinken wel goed.
ik denk dat dat toch te weinig slaap is

als je helemala goed uitgeslapen bent heb je er volgends mij geen last van

Regels voor berichten