Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2006, 18:47
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Ik maak dit topic even voor een vriendin van me.

Zij doet nu MBO en wil HBO gaan doen d.m.v. een 21-plus test.
Nu zijn we benieuwd of er hier mensen zijn die zo'n test gedaan hebben en wat hun ervaringen hiermee zijn. Moet je er veel voor leren, wat is een goede aanpak en is het een zware aansluiting? (Dit hangt natuurlijk ook van de studie af, maar alle tips zijn welkom).

Ze is geinteresseerd in de studie Leisure/Vrijetijdskunde/Retail Management. Mensen die hiermee ervaring hebben zijn helemaal welkom
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2006, 19:39
Verwijderd
Ik heb zo'n test gedaan, tenminste, een toelatingsassessment, omdat ik niet de goede vooropleiding had. Tegenwoordig moet dat, minstens HAVO of MBO4, vroeger was het ook voldoende als je 21 was, dat is nu niet meer...

Dus als dit is wat je bedoelt, wil ik er wel meer over vertellen.. (is het trouwens voor de NHTV in Breda, want daar heb ik m gedaan voor Functiegericht Toerisme en Recreatie)

PM maar voor meer info

Laatst gewijzigd op 07-08-2006 om 19:41.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 09:44
Verwijderd
Ik heb een toets wiskunde en economie gedaan, gewoon omdat ik wou weten of ik over genoeg kennis beschikte (er ging ook nog een cursusje aan vooraf trouwens). Ik heb vmbo gedaan en een mbo opleiding van 2 jaar...Maar die beide testen heb ik gehaald.

Wiskunde waren gewoon basisdingetjes, als je weet wat je krijgt en je neemt alles even door neemt dan moet dat lukken (ik kreeg er een boekje van omdat ik die cursus deed).

Van economie had ik ook een boekje, dat was gewoon simpelweg leren. Heel goed te doen hoor.

Voor veel mensen wat het wel verplicht. Zij moesten dan ook nog een toets Nederlands en/of Engels doen, daar weet ik verder weinig van.

Dit geldt op de Hanze in Groningen...
Met citaat reageren
Oud 10-08-2006, 13:32
Bohr. N
Bohr. N is offline
of een toelatingsexamen goed te doen is, is afhankelijk van de soort opleiding, voorkennis van de betreffende persooon, motivatie en doorzettingsvermogen

sowieso kom je heel ver met doorzettingsvermogen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten