Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2006, 14:38
Carn
Carn is offline
"Pan's Labyrinth" is the story of a young girl that travels with her mother and adoptive father to a rural area up North in Spain, 1944. After Franco´s victory. The girl lives in an imaginary world of her own creation and faces the real world with much chagrin. Post-war Fascist repression is at its height in rural Spain and the girl must come to terms with that through a fable of her own.

teaser:
http://www.chud.com/demo/pantease.html

"If you only know Guillermo del Toro from Blade II and Hellboy, this December you’ll be kicked in the solar plexus and have your heart broken by a movie that’s deep, beautiful, brutal, touching and magical. Pan’s Labyrinth is the kind of movie I sit through hundreds of other movies hoping for – a film that’s deeply personal, completely transcendent and effortlessly engaging. It’s a feat of the imagination in the way that all the best fairy tales are.

The film is the natural evolution of del Toro’s Spanish language films, and it takes everything I liked about The Devil’s Backbone – previously my favorite del Toro movie, and one of my favorite “dark” movies in general – and one ups it. Pan places del Toro in a league with the timeless masters of fantastic cinema: Cronenberg, Gilliam, Miyazaki. Is it his masterpiece? I don’t know, but I’m hoping he’s able to top it, just because I’m a glutton for great films."

Oud 01-09-2006, 20:05
Verwijderd
Klinkt goed.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 20:08
Ymir
Ymir is offline
Nice
Die wil ik zien.
Oud 01-09-2006, 20:10
DanielC
DanielC is offline
Klinkt niet zo als mijn 'ding' (eew, dat klinkt vies). Maargoed, Hellboy was niet onaardig, dus ik geef onze Mexicaanse vriend wel een kans.

Wanneer komt het beestje eigenlijk naar Nederland? Komt het uberhaupt naar Nederland (in de bioscoop dus)?

Laatst gewijzigd op 01-09-2006 om 20:13.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 20:14
Carn
Carn is offline
Citaat:
DanielC schreef op 01-09-2006 @ 21:10 :
Klinkt niet zo als mijn 'ding' (eew, dat klinkt vies). Maargoed, Hellboy was niet onaardig, dus ik geef onze Mexicaanse vriend wel een kans.

Wanneer komt het beestje eigenlijk naar Nederland? Komt het uberhaupt naar Nederland?
Geen idee. Anders heb je altijd teh Internets en importhandel Heb je Devil's Backbone en Chronos toevallig ook gezien? Del Toro's spaanstalige films zijn trouwens niet echt te vergelijken met zijn Hollywoodwerk als je het mij vraagt
Oud 01-09-2006, 20:16
DanielC
DanielC is offline
Nee, niet gezien. Wel het proberen waard, of niet?
Oud 01-09-2006, 20:19
Carn
Carn is offline
Jepz0r!

het is Cronos trouwens.
Oud 01-09-2006, 20:21
DanielC
DanielC is offline
Hmm, maar eens proberen dan. Morgen Cronos bestellen.
Oud 01-09-2006, 20:44
sgaapje
sgaapje is offline
Klinkt zeker goed! The Devil's Backbone was ook goed
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 22:30
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Okee, ik heb weer iets wat ik moet gaan ontdekken merk ik .
Oud 01-09-2006, 23:48
Carn
Carn is offline
Citaat:
NyteWolf schreef op 01-09-2006 @ 23:30 :
Okee, ik heb weer iets wat ik moet gaan ontdekken merk ik .
het eeuwige lot van de emo ;D
Oud 02-09-2006, 11:00
Menahem
Menahem is offline
Citaat:
Ymir schreef op 01-09-2006 @ 21:08 :
Nice
Die wil ik zien.
Oud 02-09-2006, 13:01
Otis
Otis is offline
del toro is goed maar omg hellboy was een verschrikkelijk slechte film ik ga m vast wel kijken.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 13:59
Carn
Carn is offline
Citaat:
Otis schreef op 02-09-2006 @ 14:01 :
del toro is goed maar omg hellboy was een verschrikkelijk slechte film ik ga m vast wel kijken.
hellboy was gaaf!
Oud 11-02-2007, 16:52
JanDeVries
JanDeVries is offline
Upzorz want gaat ie verdammt noch mal hier nog gereleased worden of hoe zitdat
Oud 11-02-2007, 16:54
DanielC
DanielC is offline
Ik heb er nu toch wel ongelofelijk veel zin in.

April heeft 'ie premiere hier, toch? Op amsterdam fantastic filmfestival
Oud 11-02-2007, 18:10
Uice
Uice is offline
Henen.
Oud 11-02-2007, 19:00
Dinalfos
Dinalfos is offline
De NTSC versie is te downen. Ik zal eens kijken.

Edit: ik vind Del Toro doorgaans alleen op visueel vlak interessant, hoewel The Devil's Backbone en Cronos wel toffe films zijn.

Laatst gewijzigd op 11-02-2007 om 19:04.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 23:27
Darko
Darko is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 11-02-2007 @ 20:00 :
De NTSC versie is te downen. Ik zal eens kijken.

Edit: ik vind Del Toro doorgaans alleen op visueel vlak interessant, hoewel The Devil's Backbone en Cronos wel toffe films zijn.
En voor de mensen die niet met een 20mbit lijn gezegend zijn is er ook nog een dvdrip uit.
Oud 15-02-2007, 21:59
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Kwam er niet ook een hellboy2? God weet waarom, was volgens mij niet echt een hit
Maar dit lijkt me wel echt de shit.
Kben alleen zo'n hyperschijterd, na het zien van een dergelijk "enge" film slaap ik altijd een paar dagen slecht. Of laat iig. Maar ik ga het gvd gewoon proberen!

(Ik las trouwens dat die man in het Abe Sapien pak, die ook de Silver Surfer gaat spelen, nu Pan speelt. Tzz, rubberfetish..)
Oud 15-02-2007, 22:18
Verwijderd
Ik vind wat ik heb gezien aan beeldmateriaal tot nu toe echt gaaf, dus ik ga 'm wel kijken.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 22:41
Verwijderd
Ik vond hem wel aardig. Visueel prachtig en heerlijk surrealistisch. Leek qua sfeer wel wat op MirrorMask (al is dat ook niet echt een film waarvan je zegt: "oja, die!")

Maar het is geen topfilm, al kan ik niet echt zeggen waarom niet. Misschien was het omdat ik me niet kon identificeren met de jonge hoofdpersoon. Ze was me te volwassen voor haar leeftijd en de personages stonden te ver van me af. Ook was het allemaal iets te metaforisch, symbolisch, you name it.

Het wist me op emotioneel vlak dus niet te raken. Het kan ook liggen aan het feit dat ik de film heb gezien tijdens een filmnacht en dus al vrij duf was, maar toch, mijn beoordelingsvermogen is ten allen tijde goed
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 23:19
Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:
Darth Lotteke schreef op 15-02-2007 @ 22:59 :
Kwam er niet ook een hellboy2? God weet waarom, was volgens mij niet echt een hit
Maar dit lijkt me wel echt de shit.
Kben alleen zo'n hyperschijterd, na het zien van een dergelijk "enge" film slaap ik altijd een paar dagen slecht. Of laat iig. Maar ik ga het gvd gewoon proberen!

(Ik las trouwens dat die man in het Abe Sapien pak, die ook de Silver Surfer gaat spelen, nu Pan speelt. Tzz, rubberfetish..)
jah komt ook een hellboy 2, 1 augustus 2008 kotm die uit.
En binnenkort krijgt ook een oudere film van Del Toro, en grote release Genaamd the orphanage, want ik heb gelezen klinkt het erg goed.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 14:41
Verwijderd
WAT EEN VETTE FILM!!!

Supervette karakters, en dat meiske is geniaal. Het verhaal heeft een dikke impact achtergelaten iig.

Gaat dat zien!!

Wat zitten mensen te zwammen betreft Hellboy? Lang niet de slechtste comic-verfilming hôr.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2007, 19:16
Carn
Carn is offline
vanavond eens kijken
Oud 21-02-2007, 22:59
Darko
Darko is offline
Afgelopen weekend gezien, ik heb mij opperbest vermaakt. Erg sfeervol door de beelden en de muziek en geluidseffecten.
Oud 22-02-2007, 15:52
Verwijderd
Citaat:
DanielC schreef op 11-02-2007 @ 17:54 :
Ik heb er nu toch wel ongelofelijk veel zin in.

April heeft 'ie premiere hier, toch? Op amsterdam fantastic filmfestival
Komen jullie naar Amsterdam?

En N00dles, je bent een sukkel en je weet waarom
Met citaat reageren
Oud 22-02-2007, 20:32
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 22-02-2007 @ 16:52 :

Als jij nu even kaarten regelt, dan komen wij wel! Ben benieuwd hoeveel 'ie er mee naar huis gaat nemen zondag!
Oud 22-02-2007, 22:48
Verwijderd
Citaat:
DanielC schreef op 22-02-2007 @ 21:32 :
Als jij nu even kaarten regelt, dan komen wij wel! Ben benieuwd hoeveel 'ie er mee naar huis gaat nemen zondag!
Will do en we weten het zondag gelijk
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 08:45
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb perongeluk een stukje gezien, toen ik eigenlijk de bijna gelijknamige film The Labyrinth wilde zien. Heftig, maar wel gaaf. Ik weet alleen niet of ik het wel durf te zien.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 09:44
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 22-02-2007 @ 10:52 :
Gaan we een AFFF meeting organiseren?

Het personage van Captain Vidal was overigens wel een hele erge bad motherfucker in deze film.

Spoiler
Oud 23-02-2007, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Anonymous John schreef op 23-02-2007 @ 10:44 :
Gaan we een AFFF meeting organiseren?
Zo ver zou ik niet willen gaan, maar als je zin hebt om mee te gaan lijkt me dat geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 21:57
Uice
Uice is offline
Ah, ik ben verheugd. Aanwezig op AFFF. Wordt wel een van één van de films van het jaar.
Oud 23-02-2007, 22:33
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 23-02-2007 @ 22:57 :
Ah, ik ben verheugd. Aanwezig op AFFF. Wordt wel een van één van de films van het jaar.
Ga je ook mee?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 22:35
Verwijderd
Ik ging net kijken op de AFFF site, want ik hoor eigenlijk voor het eerst dat er een filmfestival is in Amsterdam.

Staat er echt helemaal níks aan informatie over hoe je aan kaartjes kunt komen, waar het is, etc? En met moeite valt ergens onderin de homepagina te vinden wanneer het is. Ligt dat aan mijn zoekskills, of is het een superduperelite gebeuren waar je alleen in komt met drieduizend connecties?

(http://www.afff.nl/ - )
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 23-02-2007 @ 23:35 :
Ik ging net kijken op de AFFF site, want ik hoor eigenlijk voor het eerst dat er een filmfestival is in Amsterdam.

Staat er echt helemaal níks aan informatie over hoe je aan kaartjes kunt komen, waar het is, etc? En met moeite valt ergens onderin de homepagina te vinden wanneer het is. Ligt dat aan mijn zoekskills, of is het een superduperelite gebeuren waar je alleen in komt met drieduizend connecties?

(http://www.afff.nl/ - )
Dat komt allemaal nog wel, het is pas in april en meestal zijn ze er niet echt vroeg mee. Vorig jaar was het o.a. in Cinerama (vroeger gebruikt voor de m&c viewing op dinsdagmiddag, nu een musicaltheater) en Rialto, en vast nog wel een paar andere bioscopen in Amsterdam.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 22:42
Verwijderd
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 23-02-2007 @ 23:36 :
Dat komt allemaal nog wel, het is pas in april en meestal zijn ze er niet echt vroeg mee. Vorig jaar was het o.a. in Cinerama (vroeger gebruikt voor de m&c viewing op dinsdagmiddag, nu een musicaltheater) en Rialto, en vast nog wel een paar andere bioscopen in Amsterdam.
Ah, goed. In dat geval gooi ik 'm wel in m'n favorites en dan kijk ik over een maandje nogmaals, oid.

Hoe duur zijn kaartjes dan gewoonlijk?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2007, 22:43
Uice
Uice is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 23-02-2007 @ 23:33 :
Ga je ook mee?
Juh.
Oud 23-02-2007, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 23-02-2007 @ 23:42 :
Ah, goed. In dat geval gooi ik 'm wel in m'n favorites en dan kijk ik over een maandje nogmaals, oid.

Hoe duur zijn kaartjes dan gewoonlijk?
Ik heb vorig jaar kaartjes gewonnen dus ik weet het niet, maar ik denk tussen de 6 en 8 euro.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2007, 00:14
Verwijderd
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 22-02-2007 @ 16:52 :

Uh, geen flauw idee

OT:
Ik ga het AFFF ook maar es ff in de gaten houden
Met citaat reageren
Oud 24-02-2007, 15:49
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 24-02-2007 @ 01:14 :
Uh, geen flauw idee

OT:
Ik ga het AFFF ook maar es ff in de gaten houden
Ik lag in bed te lezen vannacht, maar je bent een sukkel omdat je hem al hebt gekeken op je computer .
Met citaat reageren
Oud 24-02-2007, 15:52
Verwijderd
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 24-02-2007 @ 16:49 :
Ik lag in bed te lezen vannacht, maar je bent een sukkel omdat je hem al hebt gekeken op je computer .
Oh ok.

Nouja, het was tijdens een filmnacht met wat vrienden toen ik hem zag, maandje of anderhalf geleden. Iemand anders kwam ermee aanzetten en toen had ik nog helemaal niet van de film gehoord.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2007, 15:54
Uice
Uice is offline
Citaat:
N00dles schreef op 24-02-2007 @ 16:52 :
Oh ok.

Nouja, het was tijdens een filmnacht met wat vrienden toen ik hem zag, maandje of anderhalf geleden. Iemand anders kwam ermee aanzetten en toen had ik nog helemaal niet van de film gehoord.
Als je op AFFF maar niet 'O jee nu komt dit stuk LOL' gaat zitten roepen.

Verder: als je zo'n film al op zo'n crappy computerschermpje hebt gezien kun je er toch helemaal niet meer zo overdonderd door worden in de bioscoop?
Oud 24-02-2007, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 24-02-2007 @ 16:54 :

Verder: als je zo'n film al op zo'n crappy computerschermpje hebt gezien kun je er toch helemaal niet meer zo overdonderd door worden in de bioscoop?
Misschien mag hij wel helemaal niet mee tot hij zijn houding wat gewijzigd heeft
Met citaat reageren
Oud 24-02-2007, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 24-02-2007 @ 16:54 :

Haha

En nee, idd. Maar in de bios kijk ik dan ook alleen films die ik nog niet gezien heb.

Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 24-02-2007 @ 16:55 :
Misschien mag hij wel helemaal niet mee tot hij zijn houding wat gewijzigd heeft
Je bent veel te streng Ik wil wel mee naar alle andere films die er draaien!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2007, 15:59
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 24-02-2007 @ 16:58 :
Haha

En nee, idd. Maar in de bios kijk ik dan ook alleen films die ik nog niet gezien heb.

Je bent veel te streng Ik wil wel mee naar alle andere films die er draaien!
Man van Principes
Met citaat reageren
Oud 24-02-2007, 16:04
Verwijderd
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 24-02-2007 @ 16:59 :
Man van Principes
Jij dan met je: ik download niks en kijk alles in de bios of op gekochte dvd's!

Ik heb eigenlijk verrassend weinig principes.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 14:00
legatus
legatus is offline
Ik ben benieuwd, ga hem dinsdag op het grote doek zien, samen met The Number 23. Kan niet wachten tot het AFFF.

Trouwens, andere aangekondigde titels die op het AFFF te zien zullen zijn: Origine, Paprika, Southland Tales, The Fountain (jaja, Marloes!), Black Sheep (die zombieschapen-komedie) en The Place Promised in our Early Years .
Oud 03-03-2007, 14:16
Uice
Uice is offline
The Fountain, daar ga ik ook heen.
Oud 03-03-2007, 14:18
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Citaat:
legatus schreef op 03-03-2007 @ 15:00 :
Ik ben benieuwd, ga hem dinsdag op het grote doek zien, samen met The Number 23. Kan niet wachten tot het AFFF.

Trouwens, andere aangekondigde titels die op het AFFF te zien zullen zijn: Black Sheep (die zombieschapen-komedie)
Dus niet die klassieker met Chris Farley?
Reageren

Regels voor berichten