![]() |
|
Ik heb een nieuwe videokaart gekocht (GeForce 7600GS) en wou deze vervangen met mijn ouwe kaart (ATI Radeon X600).
Het simpelweg "oude kaart eruit, nieuwe kaart erin" werkte niet. Windows herkende de nieuwe kaart blijkbaar niet en liet geen beeld zien (nog wel het laadscherm, maar daarna niet meer). Ik las op veel sites dat het belangrijk was zelf de ouwe drivers te deïnstalleren, vervolgens in Safe Mode met Driver Cleaner de rest weg te krijgen, dan de kaart te vervangen en vervolgens zou de rest vanzelf gaan: Windows zou de nieuwe kaart herkennen en dan was het aan te raden zelf de nieuwe drivers nog te installeren. Deze werkwijze stond ook in de Read Me van Driver Cleaner Pro en die heb ik dan ook aangehouden. Dit heb ik geprobeerd, maar na de ATI drivers te hebben gedeïnstalleerd (bij Programma's toevoegen/verwijderen in het control panel van XP) kwam ik na een reboot niet meer in Safe Mode. Ik hoorde wel het geluid dat ik in Windows zat, maar ik kreeg gewoon geen beeld. Zelfde gold voor de VGA mode. Heb nog geprobeerd mn scherm via de analoge aansluiting van het moederbord (geloof ik) aan te sluiten, maar heeft ook geen zin. Ik wil eerst kijken of er nog meer opties zijn dan formateren, dus heeft iemand een idee?
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
En dat het verstandig is om te formateren als je van merk overstapt had ik idd ook al ergens anders gelezen...maar met die optie wil ik nog even wachten.
||
Citaat:
![]() Mijn "computermannetje" belde net op en die zei dat als ik mn beeldscherm aansluit op de VGA aansluiting van het moederbord ik in de BIOS iets in kan stellen dat ie daarop een signaal geeft. Ofzo. Dus dat ga ik nog even proberen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar proberen kan nooit kwaad.. Probeer de videokaart eens bij een vriend/vriendin of ander aanverwant artikel ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Had ik al gezegd dat de VGA modus het ook niet doet? Het is echt alleen de ouwe ATI kaart en niets anders... Computermannetje is op vakantie, gaat daarna nog s kijken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Whoops, vergeten dat ie niet hot-swapable was |
![]() |
||
Citaat:
Zowel mn ouwe als mn nieuwe kaart moeten op hetzelfde PCIe slot.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Part 2] Probleem GeForce 6600GT Meadow | 17 | 15-05-2006 21:51 | |
Software & Hardware |
[VIDEOKAART] Drivers uninstallen zonder beeld Idiotique | 5 | 15-01-2006 13:41 | |
Games |
Hatelijk probleem met Age of Empires 2 blupp | 3 | 04-04-2005 20:10 | |
Software & Hardware |
[Videokaart] Probleem met updates Xabzof | 16 | 21-08-2004 20:53 | |
Software & Hardware |
[w95] Videokaart driver probleem (denk ik) scenic20 | 4 | 27-10-2003 17:29 | |
Software & Hardware |
[videokaart] knipperende startknop en witte vierkantjes ekki | 7 | 09-10-2003 18:03 |