Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2006, 09:34
Nijpjes
Nijpjes is offline
Ik heb een nieuwe videokaart gekocht (GeForce 7600GS) en wou deze vervangen met mijn ouwe kaart (ATI Radeon X600).
Het simpelweg "oude kaart eruit, nieuwe kaart erin" werkte niet. Windows herkende de nieuwe kaart blijkbaar niet en liet geen beeld zien (nog wel het laadscherm, maar daarna niet meer).

Ik las op veel sites dat het belangrijk was zelf de ouwe drivers te deïnstalleren, vervolgens in Safe Mode met Driver Cleaner de rest weg te krijgen, dan de kaart te vervangen en vervolgens zou de rest vanzelf gaan: Windows zou de nieuwe kaart herkennen en dan was het aan te raden zelf de nieuwe drivers nog te installeren.
Deze werkwijze stond ook in de Read Me van Driver Cleaner Pro en die heb ik dan ook aangehouden.

Dit heb ik geprobeerd, maar na de ATI drivers te hebben gedeïnstalleerd (bij Programma's toevoegen/verwijderen in het control panel van XP) kwam ik na een reboot niet meer in Safe Mode. Ik hoorde wel het geluid dat ik in Windows zat, maar ik kreeg gewoon geen beeld. Zelfde gold voor de VGA mode.

Heb nog geprobeerd mn scherm via de analoge aansluiting van het moederbord (geloof ik) aan te sluiten, maar heeft ook geen zin.

Ik wil eerst kijken of er nog meer opties zijn dan formateren, dus heeft iemand een idee?
Oud 28-09-2006, 09:56
T_om
T_om is offline
Toen je hem aangesloten hebt op je VGA poort van je mobo, heb je toen ook in je bios ingesteld dat je die poort wilt gebruiken? Ik geloof dat je dat ook aan moet zetten (weet het echter niet zeker) maar het zou kunnen dat je dan wel beeld krijgt. Dan kun je in ieder geval even weer kijken hoe het zit met je drivers etc.
Oud 28-09-2006, 10:18
Verwijderd
goede volgorde:
X600 erin
drivers verwijderen
afsluiten
X600 eruit
7600GS erin
drivers installeren
rebooten
en kees zou klaar moeten zijn

Overigens heeft de ervaring me geleerd dat het beter is om te formatteren wanneer je van Ati -> Nvidia gaat of vice versa.

Laatst gewijzigd op 28-09-2006 om 10:21.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 10:45
Nijpjes
Nijpjes is offline
Citaat:
T_om schreef op 28-09-2006 @ 10:56 :
Toen je hem aangesloten hebt op je VGA poort van je mobo, heb je toen ook in je bios ingesteld dat je die poort wilt gebruiken? Ik geloof dat je dat ook aan moet zetten (weet het echter niet zeker) maar het zou kunnen dat je dan wel beeld krijgt. Dan kun je in ieder geval even weer kijken hoe het zit met je drivers etc.
Ik heb wel in mn bios gekeken naar instellingen van de videokaart, maar ik kon alleen maar kiezen uit [auto], [pcie ext] ofzo en [pci express] ofzo...dus niets van vga...heb alle opties geprobeerd, maar niets hielp...
Citaat:
vlep`un schreef op 28-09-2006 @ 11:18 :
goede volgorde:
X600 erin
drivers verwijderen
afsluiten
X600 eruit
7600GS erin
drivers installeren
rebooten
en kees zou klaar moeten zijn

Overigens heeft de ervaring me geleerd dat het beter is om te formatteren wanneer je van Ati -> Nvidia gaat of vice versa.
Ja, je volgorde werkte dus niet. Er is blijkbaar iets misgegaan met het verwijderen van de drivers van ATI.

En dat het verstandig is om te formateren als je van merk overstapt had ik idd ook al ergens anders gelezen...maar met die optie wil ik nog even wachten.
Oud 28-09-2006, 12:12
Verwijderd
Wat je zou kunnen proberen:

X600 er weer in doen (ervanuitgaande dat die wel beeld geeft)
Driver Cleaner Pro nog een keer draaien, rebooten, handmatig zoeken naar Ati bestanden en registerentries en die dan verwijderen.
(Register editor: start > uitvoeren > regedit)
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 12:27
Nijpjes
Nijpjes is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 28-09-2006 @ 13:12 :
Wat je zou kunnen proberen:

X600 er weer in doen (ervanuitgaande dat die wel beeld geeft)
Driver Cleaner Pro nog een keer draaien, rebooten, handmatig zoeken naar Ati bestanden en registerentries en die dan verwijderen.
(Register editor: start > uitvoeren > regedit)
Owja, dat had ik misschien nog niet gezegd, maar ik heb nu met geen enkele videokaart nog beeld

Mijn "computermannetje" belde net op en die zei dat als ik mn beeldscherm aansluit op de VGA aansluiting van het moederbord ik in de BIOS iets in kan stellen dat ie daarop een signaal geeft. Ofzo. Dus dat ga ik nog even proberen.
Oud 29-09-2006, 12:29
Verwijderd
Heb je de monitor al vervangen of getest op een andere pc / laptop?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 19:29
Verwijderd
Citaat:
vlep`un schreef op 29-09-2006 @ 13:29 :
Heb je de monitor al vervangen of getest op een andere pc / laptop?
Lijkt mij sterk dat de monitor "inneens" overlijdt na een paar keer proberen met 2 verschillende videokaarten.
Maar proberen kan nooit kwaad..
Probeer de videokaart eens bij een vriend/vriendin of ander aanverwant artikel en kijk of ie daar wel werkt.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 13:10
Nijpjes
Nijpjes is offline
Citaat:
lullow schreef op 01-10-2006 @ 20:29 :
Lijkt mij sterk dat de monitor "inneens" overlijdt na een paar keer proberen met 2 verschillende videokaarten.
Maar proberen kan nooit kwaad..
Probeer de videokaart eens bij een vriend/vriendin of ander aanverwant artikel en kijk of ie daar wel werkt.
Ik heb mn ouwe 14 inch crt kast van zolder gehaald en had precies hetzelfde.

Had ik al gezegd dat de VGA modus het ook niet doet? Het is echt alleen de ouwe ATI kaart en niets anders...

Computermannetje is op vakantie, gaat daarna nog s kijken.
Oud 04-10-2006, 12:45
Verwijderd
Probeer het ding eens in iemand anders' pc (van vriend, kennis, ouders). Kan best zijn dat je AGP/PCIe slot gefried is oid.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 22:42
Verwijderd
Citaat:
vlep`un schreef op 04-10-2006 @ 13:45 :
Probeer het ding eens in iemand anders' pc (van vriend, kennis, ouders). Kan best zijn dat je AGP/PCIe slot gefried is oid.
offtopic:
Whoops, vergeten dat ie niet hot-swapable was
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 09:47
Nijpjes
Nijpjes is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 04-10-2006 @ 13:45 :
Dan zou mn ouwe kaart het toch ook niet meer doen?
Zowel mn ouwe als mn nieuwe kaart moeten op hetzelfde PCIe slot.
Oud 05-10-2006, 22:50
Verwijderd
Je hebt toch met geen van beide kaarten beeld?
Proberen kan geen kwaad, sluit je iig iets uit. Als je in die andere pc ook geen beeld hebt zou ik de kaart terugbrengen en een nieuwe eisen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten