Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2006, 10:50
Verwijderd
De titel zegt het natuurlijk al; Steken jullie dit jaar met Oud en Nieuw vuurwerk af. Zo ja: wat, waarom en voor hoeveel. Zo nee: waarom niet. Verder is natuurlijk iedereen ook benieuwd naar al die spannende vuurwerk ongelukjes van de afgelopen jaren.

Ben benieuwd
Advertentie
Oud 12-12-2006, 10:52
Iduna
Iduna is offline
Ik niet, ik ben daar te schijterig voor. Maar ik ben wel voor siervuurwerk, mooi om te zien.
Oud 12-12-2006, 10:57
Verwijderd
Ik steek ieder jaar wel een nodige portie vuurwerk af, maar aangezien voor onze achterbuurman vuurwerk hét hoogtepunt van het jaar is, valt mijn vuurwerk altijd in het niet. Zijn spullen komen uit Duitsland en België, en zijn dus absoluut niet te vergelijken met mijn knallers.

2 jaar terug heeft hij het zelfs zo gek gemaakt, dat hun vooruit aan diggelen sprong toen een van zijn vuurpijlen in de grond bleef steken en explodeerde.

Als ik dit jaar dan toch vuurwerk koop, dan zal dat maar een klein beetje zijn. Gewoon voor het idee en de gezelligheid.
Oud 12-12-2006, 11:28
Konijn
Konijn is offline
Nee, omdat ik het doodzonde vind van mn geld.
Oud 12-12-2006, 11:29
Mephisto
Mephisto is offline
Nee, ben dan in het buitenland. En anders zou ik wel gewoon wat loos knalvuurwerk halen, gewoon omdat het zo leuk is om dingen op te blazen.
Oud 12-12-2006, 11:37
Verwijderd
Mijn vader koopt altijd een paar pijltjes, fontein-dingetjes en tolletjes. Daar steek ik er graag een paar van aan. Meestal beginnen we er mee rond kwart voor twaalf in de achtertuin, zodat we om middernacht klaar zijn om iedereen gelukkig nieuw jaar te wensen. Maar dit jaar ga ik een paar tolletjes bewaren voor middernacht Geen idee hoeveel hij er aan uitgeeft...

Geen knaldingen overigens.

Bij vrienden van mijn ouders hebben ze in de straat een keer een granaat af laten gaan met oud en nieuw, dat was echt walgelijk. Nooit gedacht dat zo'n ding zo'n klap zou veroorzaken, ik voelde de lucht echt tegen me aan drukken en ik stond niet eens een beetje in de buurt. (Niemand gelukkig.) Achterlijken
Oud 12-12-2006, 11:41
Verwijderd
Ik ga vast wel sterretjes hebben, maar meer niet, geldverspilling.
Oud 12-12-2006, 11:47
Skilly
Skilly is offline
Elk jaar steek ik 1 grote vuurpijl af
En dat is alles gewoon voor afsluiting ben er niet zo'n fan van
Oud 12-12-2006, 12:00
Poepkind
Poepkind is offline
sterretjes, want de rest is gevaarlijk
Oud 12-12-2006, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 12-12-2006 @ 12:41 :
Ik ga vast wel sterretjes hebben, maar meer niet, geldverspilling.
Ik zou ook zelf nooit vuurwerk kopen, maar ja, vaders he
Oud 12-12-2006, 12:37
Verwijderd
Ik geef voor een verzorgingstehuis altijd een klein vuurwerkshowtje rond een uur of 9/10, thuis waarschijnlijk een sierpakketje en een paar pijlen (en een pakje rotjes ).
Oud 12-12-2006, 14:55
Mestkever
Mestkever is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 12-12-2006 @ 13:00 :
sterretjes, want de rest is gevaarlijk
Sterretjes kunnen toch net zo gevaarlijk zijn. Of ben jij er zo één die denkt dat sterretjes koudvuur hebben.

ontopic: Ik zelf steek behoorlijk veel vuurwerk af op 31 december. Ik vind dat het er gewoon bij hoort. Ik zal 1 deze dagen wel even een foto uploaden en hier plaatsen.

Laatst gewijzigd op 12-12-2006 om 14:57.
Oud 12-12-2006, 15:04
Verwijderd
Ik koop geen vuurwerk en steek het dus ook niet af. Ik vind het zonde van m'n geld, het afsteken vind ik niet vreselijk boeiend en er is genoeg vuurwerk in de buurt om naar de kijken (over het algemeen zoveel dat je na een half uur weinig meer ziet door de rook).
Oud 12-12-2006, 15:29
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik koop het niet, vind siervuurwerk wel leuk om naar te kijken.
Oud 12-12-2006, 15:38
Neiu
Neiu is offline
Ik koop geen vuurwerk. Knalvuurwerk vind ik verschrikkelijk en voor het siervuurwerk ga ik met oud en nieuw kijken bij de Chinees. Die heeft altijd mooi vuurwerk waarvan ik denk ik de herkomst beter niet kan weten.
In het dorp van mijn ouders houden ze altijd een oudejaarsloterij en van de opbrengst van de loten min de prijzen wordt er een professionele vuurwerkshow geregeld. Dat is altijd wel mooi maar ik ben er de afgelopen vier jaar niet meer geweest met oud en nieuw en zal daar deze keer ook niet zijn.
Oud 12-12-2006, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Mestkever schreef op 12-12-2006 @ 15:55 :
Sterretjes kunnen toch net zo gevaarlijk zijn. Of ben jij er zo één die denkt dat sterretjes koudvuur hebben.

Maar sterretjes ontploffen niet. Je kunt er een brandwond door krijgen, maar ze kunnen niet je hand eraf knallen. Toch wel een verschil
Oud 12-12-2006, 15:57
Politiker
Politiker is offline
Ik steek geen vuurwerk af. Ten eerste omdat het zonde van je geld is, je schiet het als het ware de lucht in.
En omdat me het niet boeit.

Ik vraag me af waarom die extremistische radicale millieuactivisten in december stil zitten.
Oud 12-12-2006, 16:49
Tofke_H
Tofke_H is offline
neen, ik ga enkel er naar kijken.
Oud 12-12-2006, 17:08
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
ik ben bang voor vuurwerk. Mijn broer steekt genoeg af voor heel de stad en ik verspil mijn geld wel aan wat anders.
Oud 12-12-2006, 17:33
Femic
Femic is offline
1 of 2 pijlen misschien. Méér vind ik zonde van m'n geld.
Oud 12-12-2006, 17:36
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ja. waarom ? ach, volwassen mannen mogen ook af en toe wel wat te spelen hebben, of niet soms ?

hoeveel : niet asociaal veel of zo. wel wat bijzondere dingen meestal.
Oud 12-12-2006, 18:07
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Normaal gesproken altijd wat illegaal vuurwerk. Dit jaar ga ik het óf goed aanpakken, óf ik doe niets.

Eigenlijk is het je reinste luchtvervuiling. Volgend jaar nog een aantal records vestigen met het weer. Kan ik weer roepen dat ik mee heb gedaan.

Ik ben alleen benieuwd waar het mooiste siervuurwerk uitkomt. Of dat nu uit potten of pijlen komt.

Ik heb er wel weer zin, ik mag mezelf dan 1,5 dag weer een kind voelen Rookbommen maken, knallen veroorzaken, met Romeinse kaarsen gevechten houden, etc.

Dit jaar eens kijken of dat carbiet schieten wat gaat worden. Ik hoop een aantal kilo voor een habbekrats te kopen, en reken maar dat dat knallen veroorzaakt 8)
Oud 12-12-2006, 23:04
le Y
le Y is offline
Citaat:
Konijn schreef op 12-12-2006 @ 12:28 :
Nee, omdat ik het doodzonde vind van mn geld.
Oud 13-12-2006, 01:14
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Mijn ouders zullen vast wel het één en ander af willen steken, maar ik doe er niet aan mee. Ik vind het een domme, geldverspillende, potentieël gevaarlijke, milieuvervuilende en vooral nutteloze bezigheid.

Citaat:
Politiker schreef op 12-12-2006 @ 16:57 :
Ik vraag me af waarom die extremistische radicale millieuactivisten in december stil zitten.
Ik ook. Schandalig dat ze niets doen. Actie!

Laatst gewijzigd op 13-12-2006 om 01:20.
Oud 13-12-2006, 14:52
*oma*
*oma* is offline
Ik denk dat ik wel een sterretjes zal branden of mss iets met kleurtjes, maar niks groots. Ik vind vuurwerk eng, vooral in handen van vervelende puberjochies. Heb laatst ook de politie gebeld, omdat er in de buurt al een geruime tijd vuurwerk afgestoken wordt en mijn kat graag naar buiten gaat. Maar gelukkig hebben ze daar een vuurwerksquad voor, vertelde de politievrouw
Oud 13-12-2006, 15:36
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Cherry Springs schreef op 12-12-2006 @ 18:08 :
ik ben bang voor vuurwerk. Mijn broer steekt genoeg af voor heel de stad en ik verspil mijn geld wel aan wat anders.
True dat. Ik ben niet zozeer bang voor vuurwerk, maar ik schrik meer van de knal altijd en dat vind ik ook stom. Geldverspilling, milieuvervuiling, en mijn broertjes steken al genoeg af voor de heel stad.
Oud 13-12-2006, 16:07
BALKANduiveltje
BALKANduiveltje is offline
o my god! mensen waar the **** zeuren jullie nou over: ZONDE VAN MIJN GELD, je viert de jaarwisseling maar 1 keer in een jaar, en misschien je laatste keer. .
Zelf koop ik vuurwerk, en wij pakken het Joegoslavisch uit, een heel groot feest,.. al zijn we zelf moslim, we vieren kerst voor de gezelligheid, maar het religieuze gedeelte natuurlijk niet . .
en voor de cadeau's natuurlijk .
Oud 13-12-2006, 18:12
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik ben zelf niet van plan om vuurwerk te kopen, maar misschien dat ik samen met wat vrienden alsnog het 1 en ander afvuur. Persoonlijk vind ik het vrij nutteloos...
Oud 13-12-2006, 19:57
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
BALKANduiveltje schreef op 13-12-2006 @ 17:07 :
*nutteloze reactie*
Studenten hebben nu eenmaal niet veel geld, en als het dan ook nog letterlijk de lucht in gaat.. Ik kan ook wel flink feestvieren met oud en nieuw zonder vuurwerk hoor. Bovendien vind ik het niet eens zo'n bijzondere dag dat je dat per se uitgebreid moet vieren.
Oud 13-12-2006, 20:08
Hanneke
Hanneke is offline
Ik vind het altijd wel leuk om wat rotjes / grondbloemen / ander klein vuurwerk af te steken. Maar ik ga er niet heel veel aan uit geven in ieder geval. En voor het grotere vuurwerk kijk ik wel naar dat van anderen.
Oud 13-12-2006, 20:40
Vice
Vice is offline
Nee, ik vind het nutteloos, geldverspilling en eng.
Oud 13-12-2006, 21:00
Trass
Trass is offline
Ik ga er niks aan uitgeven. Ik kijk er wel naar, is goedkoper en veiliger.
Oud 13-12-2006, 21:11
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik koop zelf geen vuurwerk maar ga naar vrienden die met een paar man samen een aantal jaar geleden voor 10.000 guldens de lucht in heeft geschoten.
Man man man wat zonde van je geld.
Ik steeds een paar grondbloemen af, die vind ik leuk, verder niets.
Oud 13-12-2006, 22:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
o my god! mensen waar the **** zeuren jullie nou over: ZONDE VAN MIJN GELD, je viert de jaarwisseling maar 1 keer in een jaar,
Ja, je moet mij de eerste idioot noemen die het zes keer per jaar viert.

Ook in één keer is het zonde van mijn geld. Je koopt zo'n pijl, steekt 'm af, je doet even "ooh" en weg is je geld. Ik zie daar het nut/de lol niet van in.
Oud 13-12-2006, 23:13
Verwijderd
Een beetje geld uitgeven mag af en toe. Alsof honderd liter bier of 50 Febo-kroketten per jaar zulke nuttige investeringen zijn.
Oud 14-12-2006, 00:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Snees schreef op 14-12-2006 @ 00:13 :
Een beetje geld uitgeven mag af en toe. Alsof honderd liter bier of 50 Febo-kroketten per jaar zulke nuttige investeringen zijn.
Het stilt je dorst en honger.
Oud 14-12-2006, 08:23
Blaf
Blaf is offline
ik wou dat ik weer mortieren had
nu word het gewoon denk ik vlindertjes en nitraten
Oud 14-12-2006, 15:35
Cherry Springs
Citaat:
o my god! mensen waar the **** zeuren jullie nou over: ZONDE VAN MIJN GELD, je viert de jaarwisseling maar 1 keer in een jaar, en misschien je laatste keer. .
Zelf koop ik vuurwerk, en wij pakken het Joegoslavisch uit, een heel groot feest,.. al zijn we zelf moslim, we vieren kerst voor de gezelligheid, maar het religieuze gedeelte natuurlijk niet . .
en voor de cadeau's natuurlijk .
Ik zie meteen dat jij hier nieuw bent.
1. Op het forum wordt wat afgezeken. Dat mag, als je elkaar maar niet afzeikt. Of religies, of homo's, negers wat dan ook.
2. Iedereen heeft zijn eigen mening, dus die mag best geuit worden. Jij mag je vuurwerk afsteken en het geweldig vinden, en wij mogen het doodeng/zonde/milieuvervuiling vinden.
En met die wijzing op de regels, van harte welkom.
(ohja, en rolleyes worden niet aardig gebruikt op dit forum. Rolleyes zijn een manier van zeggen ''Jezus... ")

Man, ik moet forumbaas worden ofzo.
Oud 14-12-2006, 16:16
leonardboth
leonardboth is offline
Ik ben het helemaal met Cherry Springs eens , want het is maar 1 keer per jaar en jullie moeten niet zeiken!!!
Wat maakt die 20 euro per jaar nou uit?
Oud 14-12-2006, 16:30
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
leonardboth schreef op 14-12-2006 @ 17:16 :
Ik ben het helemaal met Cherry Springs eens , want het is maar 1 keer per jaar en jullie moeten niet zeiken!!!
20 euro niet, maar er zijn mensen die er honderden euro's aan uitgeven. Dat is wel geldverspilling.
Oud 14-12-2006, 17:38
Cherry Springs
Citaat:
leonardboth schreef op 14-12-2006 @ 17:16 :
Met BALKANduiveltje neem ik dan aan dat je bedoelt?
Oud 14-12-2006, 18:10
Larry Flint
Larry Flint is offline
ik doe het niet met als reden geldverspilling en milieuvervuiling.
Oud 14-12-2006, 18:38
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 14-12-2006 @ 17:30 :
20 euro niet, maar er zijn mensen die er honderden euro's aan uitgeven. Dat is wel geldverspilling.
Dit klopt dan weer niet. Als je toch al van mening bent dat honderden euro's aan vuurwerk geldverspilling is, waarom is dat ineens bij 20 euro geen geldverspilling, terwijl je je geld aan dat zelfde product uitgeeft als dat je bij die honderden euro's zou doen.

Verder kan ik me wel voorstellen dat mensen het geldverspilling vinden, daar niet van. Maar het geeft mij iig een kick . En ben blij dat me pa hier niet al te moeilijk over doet
Oud 14-12-2006, 20:02
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 14-12-2006 @ 17:30 :
Oud 14-12-2006, 23:43
Verwijderd
6 jaar geleden is de leut van vuurwerk der spontaan afgegaan, toen ik een maat van me naar het ziekenhuis heb moeten begeleiden toen die een ongeluk heeft gehad met een vuurwerkexpiriment

verder verbaaste ik me over het legaal verkrijgen van de 100.000 klappers dit jaar
Oud 15-12-2006, 11:52
machtigespa
machtigespa is offline
Ach ik heb ook diverse ongelukken gezien in mijn nabije omgeving, gaf mij nooit de reden om ermee te stoppen. Maar ja sinds mn 16e koop ik eigenlijk niks meer. Wat wondertollen ofzo om te voetballen. En paar sloffen astronauten om in 1x in het vreugdevuur te gooien. Ja we maken altijd een vuur midden op straat, is gewoon gedoogd.

Maar vroegah je wilt niet weten, rugzak vol. 7 sloffen astronauten en dan de buurt onveilig maken van smorgens tot s avonds. Vroegah kon je zelfs gewoon pakjes met groen lont kopen en dan je eigen bommen maken. Geweldig was dat altijd. Ik kan me de winter van 1996 nog wel herrinneren, ooh wat had ik toen koude vingers zeg brrrrrrrr. Handschoenen schoten niet op kreeg je het vuurwerk niet mee aan en aansteeklonten was niet stoer genoeg natuurlijk.
Oud 15-12-2006, 12:32
Mestkever
Mestkever is offline
Citaat:
Woef schreef op 14-12-2006 @ 09:23 :
ik wou dat ik weer mortieren had
nu word het gewoon denk ik vlindertjes en nitraten
Wat heb je aan mortieren? Die kan je niet aansteken.

Mortier:

Shell:

Een shell steek je aan. Leer dat nu eens.
Oud 15-12-2006, 13:31
Verwijderd
Citaat:
machtigespa schreef op 15-12-2006 @ 12:52 :
Maar vroegah je wilt niet weten, rugzak vol. 7 sloffen astronauten en dan de buurt onveilig maken van smorgens tot s avonds. Vroegah kon je zelfs gewoon pakjes met groen lont kopen en dan je eigen bommen maken. Geweldig was dat altijd. Ik kan me de winter van 1996 nog wel herrinneren, ooh wat had ik toen koude vingers zeg brrrrrrrr. Handschoenen schoten niet op kreeg je het vuurwerk niet mee aan en aansteeklonten was niet stoer genoeg natuurlijk.
En die aanstekerlucht zit een week later nog op je handen
Oud 15-12-2006, 15:37
Verwijderd
Ik heb alleen vuurwerk uit belgie want hier in nederland is het gewoon veel te duur.

Je ziet in belgie soms gewoon dezelfde potten staan die je ook in NL hebt, alleen in NL zijn ze 5x duurder... (zoals die 'nieuwe' 500gr. potten).

Nitraat is altijd leuk, en lawinipijlen, mits de stok er al aan zit... voetzoekers daarvan maken zijn niet leuk

P.S. is hier iemand die nog supervlinders met visco lont heeft??
Oud 15-12-2006, 16:14
Elmoo
Elmoo is offline
Melkbussen schieten

Regels voor berichten