Nou, zet je nieuwjaarsrecepties voorlopig maar aan de kant, want het is weer tijd voor een doldwaze Letterenverhalenwedstrijdbonanza!
Kort door de bocht de regels:
Iedereen mag meedoen. Vaste gast op Letteren of toevallige voorbijganger, bloeddorstige schaduw die slechts leest of forumbaas met invloed in de juiste kringen. Iedereen.
Dat wil zeggen, iedereen die voor
30 januari zijn verhaal opstuurt naar
letteren@scholieren.com, het liefst voorzien van (forum)naam en de titel van het verhaal. Als je bonuspunten wilt scoren, zet het verhaal dan óf in een word-document, óf in een .txt wanneer je geen gebruik maakt van opmaakfratsen. Als tekst in een e-mail bestaat er een groter risico dat hij zinnen gaat afbreken op rare punten, met als gevolg dat ik weer een halve nacht enters zit weg te halen.
Een andere eis is dat het verhaal aan het
thema moet voldoen. Via een volledig democratisch systeem zijn we tot het thema-duo van de
hoofdpersoon waar men een hekel aan krijgt en de
vaste beginzin gekomen. Daar de zin nog niet gekozen is, zal ik op dit moment, live, naar mijn boekenkast lopen, at random een boek pakken en daar een zin uit plukken.
(...)
Ok dat gaat niet werken, dus doen we de volgende zin:
"Naast warmte vonden zij tevens de gelegenheid om zichzelf aan elkaar voor te stellen."
Kudo's voor diegene die weet waar het vandaan komt.
Let erop dat beide zaken in het verhaal verwerkt moeten zijn, anders heb ik hier voor niets anderhalf uur door mijn boeken zitten etteren.
De lengte staat vrij, maar besef wel dat weinig mensen zitten te wachten op een tekst van 20.000 woorden, dus probeer jezelf te matigen.
Na 30 januari zal ik alle verhalen online zetten, gevolgd door een poll waarin jullie de winnaar aan kunnen wijzen. De gelukkige krijgt zijn verhaal, ditmaal onder eigen naam, voor onbepaalde tijd bovenaan het forum geplaatst. Is dat niet fijn?
Succes en alle wijsheid!
LUH-3417