Ik heb het ook weleens, en soms komt het ook omdat ik door anderen hard met mijn neus op de feiten wordt gedrukt.
Zo had ik gisteren nog een hele discussie met mijn vader; over het feit dat ik geen 'ambitie' heb .. "jij bent zo iemand die rijbewijs na rijbewijs haalt en dan een hekel aan autorijden heeft" ; dat sloeg op het feit dat ik opleidingen volg, diploma's haal en het niet eens leuk vind. Niks boeit me echt, ik kan het gewoon..
En dan ging het weer verder over dat ik alles laat slepen; bijv. als ik naar de tandarts zou moeten gaan, het steeds uitstel .. dat ik zeik over hoe mijn leventje is (geen vrienden etc), maar er geen fuck aan doe, enzovoorts, enzovoorts..
En tja, hij heeft gelijk.
Nu weer ontopic: ja, ik kan overvloed worden door gedachten. Dat gebeurde mij vannacht ook, alles werd helder en hoe erg hij me ook de grond in boorde; hij heeft gelijk. Daar werd ik helemaal gek van deze nacht; slapen ging niet meer :/
Tsja, ik moet alleen mezelf in gang zetten, eindelijk iets doen. Misschien geldt voor jou hetzelfde, misschien ook niet. Maar als je echt denkt depressief te zijn, kan een bezoek aan de arts nooit kwaad. Hij bepaalt dan wel voor jou of je eraan lijdt of niet; je kunt het zelf namelijk niet vaststellen.
Sterkte iig..
|