Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
maar ik had ook toen ik eindexamen deed meerdere examens op 1 dag het is kut maar als je goed inplant dan own je die examens
||
Citaat:
||
Citaat:
ik heb drie dagen waarop twee examens zijn en één dag (vandaag) waarop ik er één heb. daartussen geen vrije dagen.
Laatst gewijzigd op 16-01-2007 om 10:57. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
ik heb tentamenperiodes die gemakkelijk zijn dat het centraal schriftelijk. en ik had het oude systeem ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
1 eindexamen is niet gelijk aan een tentamen wat ik krijg hoor
||
Citaat:
Als je heel je examen in januari doet en je slaagt heb je gewoon je diploma en hoef je idd niet meer naar school. Alle SE's moeten afgesloten zijn voordat je examen doet. Dit betekent dus dat je zelf vooruit moet werken en alles zelfstandig doet, de klas doet alles immers in het normale tempo. Hieruit kun je ook wel afleiden dat het spreiden van je examens niet alleen maar makkelijker is, het vergt immers ook heel wat zelfstudie. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb zowel op het HBO als op het WO nog nooit zoveel druk gehad als bij de eindexamens. Dan bedoel ik niet zozeer stress, maar meer belangrijke dingen achter elkaar. Op de middelbare school zijn die twee weken in mei heel belangrijk. Op de universiteit heb je meestal 4 punten in het jaar die belangrijk zijn, en bij elkaar samen misschien te vergelijken zijn met die twee weken eindexamen doen in mei. Hoewel het ook weer anders is, want als je een vak niet haalt, dan doe je het het jaar erop gewoon nog eens, terwijl je op de middelbare school álle vakken nog eens moet doen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je zei: 'ik heb tentamenperiodes die gemakkelijk zijn dat het centraal schriftelijk. en ik had het oude systeem ' Je hebt dus nu tentamenperiodes die gemakkelijker zijn dan het centraal schriftelijk? Of lees ik zeer fout door je typfouten heen? Bedoel je nu dat het centraal schriftelijk makkelijker was dan je huidige tentamenperiodes? |
![]() |
||
Citaat:
En voor sommige vakken is toch niet alle stof aan de orde gekomen? Voor engels bijvoorbeeld is dat niet echt van toepassing maar voor vakken als wiskunde lijkt het me wel handig. Ik snap dat dat op scholen als die van bird-one niet van toepassing is, maar wordt dit ook al op 'gewone' scholen gedaan?
||
Citaat:
![]() ik bedoelde het idd anders ![]() ik zie nu ook dat het vaag overkomt haha sorry ![]() edit: ik vind het wel dat het zo makkelijker wordt gemaakt dit doen ze niet bij mij op de hogeschool hoor
||
Citaat:
ik heb namelijk ongelofelijk veel lopen stressen voor mijn eindexamen ![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Het VWO is nog altijd gebaseerd op criteria die je moet halen, omdat je anders je examen niet haalt. Ik durf zelfs te zeggen dat het voor de mensen die nooit iets uitvoerden (oude stijl) de Tweede Fase zelfs moeilijker is omdat je er veel meer PO's en dergelijke moet maken. Daar kom je niet onderuit, die moet je doen. Citaat:
Voor snel-lerende mensen of mensen die gezakt zijn is dit een heel goede ontwikkeling. En die hebben alle stof al wel gehad, hoor. ![]() En als laatste: de aansluiting met het HBO/WO is door de Tweede Fase ten eerste beter geworden (dat was ook de doelstelling), en ik denk niet dat het door verspreid examens doen minder wordt. Het kweekt alleen nog maar meer zelfstandigheid, en dat heb je op je vervolgopleiding nodig. Laatst gewijzigd op 17-01-2007 om 19:45. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind het echt een uitkomst, zeker voor de mensen die weten dat ze moeten loten voor hun vervolgopleiding (ikke dus).
||
Citaat:
Volgens mij is wiskunde in de zesde niet alleen herhaling, bovendien vind ik het ook niet goed dat je dan na je examen een half jaar lang helemaal niet meer met wiskunde bezig bent. Met snel alles in een half jaar voor je examen afraffelen haal je het vast wel, maar de basis zal wellicht minder goed zijn. Verder is Tweede Fase en niks uitvoeren prima te combineren hoor, ik kan het weten. Maar goed, daar gaat het niet om. Natuurlijk heb je op je vervolgopleiding zelfstandigheid nodig, maar dat wordt als argument ontzettend overdreven. De jeugd is tegenwoordig sowieso al een stuk zelfstandiger dan vroeger, maar dat komt echt niet door de tweede fase. Er komen meer mensen in het HBO/WO in de problemen omdat ze op inhoudelijk gebied te kort komen dan doordat ze niet zelfstandig genoeg zouden zijn. Dat het handig kan zijn voor mensen die gezakt zijn is inderdaad wel waar.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Rijles- en Rijbewijstopic #15! Verwijderd | 500 | 25-11-2010 14:29 | |
Studeren |
VAVO 2 Vakken patricia15 | 6 | 22-06-2010 17:11 | |
Verkeer & Vervoer |
Nieuw rijexamen vanaf 1 januari 2008 ingevoerd coopergirl | 40 | 03-10-2007 12:49 | |
Verkeer & Vervoer |
Rijbewijs / Rijles topic deel 4 Gimme more beer | 500 | 10-11-2005 08:18 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[quantummechanica] Eigenstates Upior | 15 | 13-12-2004 11:51 | |
De Kantine |
theorie-examen bromfiets Zazoo | 14 | 07-02-2004 18:40 |