Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2007, 16:13
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Ik ga in maart in Rotterdam wonen. Nu ben ik opzoek naar een leuk ADSL abonnement opzoek.
Nu ben ik gaan rondkijken en ehm als ik dus ADSL moet ik ook een telefoonlijn erbij nemen. Terwijl ik dit niet hoef.
Als ik ADSL via de kabel neem ben ik afhankelijk van UPC. Upc regelt internet via Chello. Deze abbonement zijn echt gewoon te crap voor woorden.
Dus ik hoopte dat iemand toevallig hier ervaring mee heeft en mij beetje op weg kan helpen...
Nu krijg ik 5 maart de sleutel, en wil ik zo snel mogelijk me internet hebben aangezien ik daar met school en als freelancer van afhankelijk ben. Is er een manier om dit zo snel mogelijk in huis te hebben en niet binnen 6 weken?
Oud 21-01-2007, 16:53
Verwijderd
ADSL via de kabel bestaat niet. ADSL is juist een techniek om het oude kopernetwerk van de (vroegere) PTT te gebruiken voor hogesnelheidsinternet. De televisie (coax) kabels staan daar helemaal buiten, dat heet kabelinternet en dat is inderdaad het domein van (voornamelijk) UPC.

Overigens biedt UPC volgens mij ook wel xDSL-varianten aan, maar dat is in elk geval niet hun core business en je leest er ook nauwelijks iets over.

Ik woon zelf ook in Rotterdam (West) en heb hier Tiscali T6. Bevalt prima, het kost de eerste zes maanden 14,95 en daarna 24,95. Snelheid bevalt me echt prima. In eerste instantie was het 6144/768 en nu, na een (klein) gratis boostje, 6840/860. Dat zou in theorie zo'n ~680 kilobyte/sec moeten zijn en dat haal je ook heel netjes, het maximum schommelt zo rond de 690 kilobyte/sec bij een snelle server. Upload is maximaal zo'n ~90 kilobyte/sec. 85 kilobyte/sec is in bittorrent prima vol te houden zonder dat je surfsnelheid er erg door beïnvloed wordt.

Vroeger hoorde je nog wel eens klachten over de Zyxel Prestige-modems die ze erbij leveren maar ik heb het nu ongeveer driekwart jaar en nog nooit één onverklaarbare disconnect of andere rariteit gehad, dus ben erg tevreden.

Wat de snelheid betreft blijf je toch afhankelijk van je internetaanbieder, en die is (vaak) weer afhankelijk van de KPN. Binnen zes weken gaat je waarschijnlijk niet lukken.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 19:45
Verwijderd
n vriend van mij heeft orange en t is echt extreem instabiel en traag bij hem dus bij deze
Met citaat reageren
Oud 21-01-2007, 19:53
M@rco
M@rco is offline
Ik heb ook Orange en het werkt prima. Maar e.e.a. is natuurlijk altijd afhankelijk van de kwaliteit van de bekabeling in je huis, de afstand tot de centrale en hoeveel mensen in je buurt ook zo'n verbinding hebben.
Oud 22-01-2007, 09:18
Sortjuh
Sortjuh is offline
Ik heb Speedlinq, daar hoef je geen KPN abonnement voor te hebben, maar dan betaal je wel 10 euro extra per maand.

Ik betaal nu 20 euro en ik ben enorm tevreden.
Oud 22-01-2007, 09:41
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
als ik zo'n beetje rondkijk hoor ik niet echt goede berichten over speedlinq, jij hebt er geen problemen mee?
Oud 22-01-2007, 10:28
phoxetis
phoxetis is offline
als jullie nou slim zijn dan zet je er ook bij in welke wijk je woont en in welke stad. Het is reeds bekend dat de aanbieders allemaal hun goede en slechte plaatsen hebben.
Oud 22-01-2007, 10:32
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Rotterdam Noord, 3039AC
Oud 22-01-2007, 10:48
M@rco
M@rco is offline
Volgens deze site zit je dan behoorlijk dicht bij de centrale (< 400m), wat de snelheid en stabiliteit van je ADSL-verbinding ten goede zal komen. Een 20 Mbit abbo moet je daar makkelijk kunnen hebben.
Oud 22-01-2007, 11:33
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Speedlinq raad ik ten zeerste af. Ik heb het hier (Delft) en mijn ouders (Nijmegen) hebben het ook. Ik zou de aansluitkosten en modemkosten terugkrijgen, maar die heb ik nooit gezien. Bij navraag bleek dat ze mijn "actievoucher" niet ontvangen hebben (belachelijke regeling trouwens, waarom zou je in hemelsnaam niet je geld teruggestort willen zien ??!), terwijl ik die verstuurd heb op de dag dat ik het modempakket ontving. De enige mogelijkheid volgens Speedlinq was akkoord gaan met hun "royale aanbieding" om een jaar extra aan het abonnement te plakken. Ik heb meteen veel stennis getrapt, zonder effect, dus maar akkoord gegaan.

Inmiddels (een jaar later) heb ik het geld nog steeds niet ontvangen, we hebben binnen een jaar al een nieuw modem moeten kopen omdat het signaal van het oude modem steeds wegviel, maar het nieuwe modem valt nu ook constant weg of is langzaam (er zit ergens een derde hop die alleen maar problemen geeft) en de klantenservice is moeilijk tot niet bereikbaar à 0,70 euro per minuut. Mijn ouders hebben soortgelijke verbindingsproblemen en Speedlinq geeft aan dat dat "normaal" is !?

Ik raad je aan vooral verder te kijken.
Oud 22-01-2007, 14:17
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
dat soort verhalen krijg ik inderdaad te zien als ik beetje google op speedlinq ff verder zoeken dus...

Zijn er meer providers die gewoon adsl aanbieden en dat je dan bv 10euro extra betaald omdat je geen telefoonlijn hebt?

Laatst gewijzigd op 22-01-2007 om 14:31.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 14:54
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ja, je zult bijna altijd een telefoonverbinding moeten hebben. Je kunt dan het beste nog gewoon een BelBudget abonnement aanvragen bij de KPN.
Oud 22-01-2007, 22:05
Verwijderd
Wanneer je echt geen KPN lijn wilt hebben zit je voor zover ik weet vast aan óf de kabel (Chello in jouw geval) óf Tiscali / Orange.
Persoonlijk zou ik dan toch voor Chello gaan. Ondanks al die slechte verhalen hebben ze de laatste tijd hun zooi echt wel flink op orde gekregen.
In het begin (alweer zo'n 6/7 jaar geleden ofzo?) was het echt bagger, toen een tijdlang redelijk, toen weer kut en sinds ze over zijn gegaan op EuroDOCSIS valt er echt weinig te klagen.
Het enige waar je goed op moet letten bij Chello is dat je een _goede_ router koopt en dat je de installatiehandleiding daarvan tot op de letter volgt, dan komt het wel goed.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Chilli Dude schreef op 22-01-2007 @ 10:41 :
als ik zo'n beetje rondkijk hoor ik niet echt goede berichten over speedlinq, jij hebt er geen problemen mee?
Als je Speedlinq neemt, wees je ervan bewust dat het daar een administratieve puinzooi is.

Kortingsgeld krijg je niet op tijd terug (of zelfs niet) de helpdesk kost 70 cent per minuut, ze zijn te laat met het leveren van modems, ook daar gaat vaak iets mis.

Het lijkt goedkoop, maar je hebt dan ook gewoon gegarandeerd gekloot.

Zelf zweer ik bij XS4ALL, maar dat is voor de rijke elite ;-)
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 22:15
Verwijderd
Ik kwam net op de XS4ALL site en zij leveren blijkbaar ook abo's zonder dat je een KPN lijn nodig hebt.
Kijk hier eens
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 01:16
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Iemand ervaring met Tiscalli T4?
Die is € 24,90 met telefoonlijn...
Oud 29-01-2007, 13:17
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Ik ga zelf ook medio begin Maart verhuizen, en wil toch wel een internetverbinding.

Het zit wat gecompliceerd in elkaar. Ik huur een onderverdieping van een vrouw, en ik heb zelf geen telefoonlijn.

Nu denk ik dat het wel mogelijk is om die telefoonlijn naar beneden te verleggen, zodat ik daar een aansluiting heb. Ik wil daar verder ook niet bellen, alleen internetten. Wat is voor mij dan de beste optie, zonder dat voor haar ook de kosten oplopen?

Ik woon in Hardinxveld, 3371 BP.
Oud 29-01-2007, 13:48
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
ik ben eruit wat ik ga doen..
Ik neem een KPN Budget bellen voor E9,67 en een Tiscalli T4 E14,95

Met KNP budget bellen betaal je wel veel voor het bellen maar dat doen we er toch niet mee, aangezien we allebei gewoon gsm met abbonenment hebben...
Reageren

Regels voor berichten