![]() |
|
![]() |
Hoe kun je een plaatje helemaal linksbovenaan een pagina krijgen, zonder dat er kleine stukjes wit (achtergrondkleur) tussen zitten?
> ter verduidelijking heb ik ff een screenshit gemaakt. Alvast bedankt, |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Gewoon in je body pleuren:
bijvoorbeeld van links, wil je 0 pixels marge hebben zodat het plaatje tegen de kantlijn aanzit --> leftmargin = "0" Voor rechts is dat rightmargin en voor bovenaan is topmargin. Simpel. Waarom gooi je er een hele html pagina neer? Gewoon direct zn vraag beantwoorden, dit kweekt een beetje verwarring. ![]() Ps je kan de margin commando's achterelkaar zetten. Krijg je dit bijv : http://www.hillmancurtis.com Laatst gewijzigd op 11-07-2002 om 15:01. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
http://www.w3.org/TR/xhtml1 [edit] Hmm... HTML 4.01 zijn ook nog aanbevelingen :/ [/edit] Laatst gewijzigd op 11-07-2002 om 15:02. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Code:
<body bgcolor="#999999" leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0"> leftmargin, topmargin, etc zijn geen attributen van HTML. Je moet het STYLE-attribuut gebruiken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dit soort instellingen zorgt ervoor dat de 'strictere' browsers niet aanslaan bij het grote publiek. En ja, ik doel nu op Opera ![]() |
![]() |
|
Wat loop je nou allemaal moeilijk te blaten joh.
Margins zijn wel compatible met HTML, word door de meeste browsers ondersteunt. Als er toevallig dan iemand is met een browser als Opera (die dat niet pakt?) dan so be it. Moet je maar niet zo moeilijk doen. En wat bedoel je met "DOEL JE HIEROP?"? De site heeft een voorbeeld van de margin bedoeling, om als praktisch voorbeeld te fungeren voor dat meissie. Der vraag is beantwoord, niet moelijk doen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2) De HTML-tag heeft geen attribuut STYLE. Het is wel mogelijk om dmv style-sheets de HTML-tag te stylen. 3) Opera pakt het wel (wat imho fout is). Het gaat mij er om dat er correct HTML wordt gebruikt 4) Ik doe niet moeilijk 5) Ik snap de vraag niet, en omdat ik verder nergens in de source van die pagina een referentie zag staan naar een style-sheet, vroeg ik met af wat de bedoeling is van dat voorbeeld. 6) Nogmaals, ik doe niet moeilijk. |
![]() |
||
Citaat:
Dat is alles, precies waar ik op DOELDE. Maargoed probleem opgelost. Vrede. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() (sorry dat ik niet over html praat. xhtml is meer mijn richting ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Over je 2e vraag: http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=88958 |
![]() |
||
Citaat:
![]() dat doe je niet zo 1 2 3 hoor ![]() let wel dat xhtml een herscreven html 4.01 is vermengd met xml! oftewel alle style codes hoor je (volgens de standaarden van w3) in een .css blad te zetten. maar je heb daar wel een hulp programmatje voor En dan ook nog de lege elementen zoals breaks het moeten allemaal <br /> worden inplaats van <br> *gelukkig hebben we words 2000 met het zoek er vervang functie ![]() Ik heb
Laatst gewijzigd op 11-07-2002 om 20:54. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Copyright XHTML Voor Dummies hmm heeft die validator het even fout ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik kan echter niet vinden dat het style-atribuut is afgeschaft in XHTML. http://www.w3.org/TR/xhtml1/#diffs |
![]() |
||
Citaat:
ik kan iig ook nog over vinden maar het mag wel duidelijk zijn syle attributen(in het vet) zoals Code:
<HTML> <HEAD> <TITLE>Test<title> </Head> <body> <font color="purple" family="arial"><b>Hallo mensen klik hier als je naar mijn site wil</b></font> </BODY> </html> Code:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" lang="en" xml:lang="en"> <head> <title>Test</title> </head> <style type="text/css"> link { color: purple; font-family: arial; font-weight: bold; } </style> <body> <link>Hallo mensen klik hier als je naar mijn site wil</link> </body> </html>
|
Verwijderd
|
Is het wel HTML 4.01 wat jij daar doet in je Stylesheet (voor browsers die geen xhtml ondersteunen)?
Wat ook kan (en ik eigenlijk bedoel): Code:
<span style="color: purple; font-family: arial; font-weight: bold;"> Hallo mensen klik hier als je naar mijn site wil </span> Het attribuut is dus style. Het element is span. Op elk element kun je in principe het style-attribuut toevoegen (behalve op HMTL). Wil je het HTML element toch stylen, zou je het style element moeten gebruiken. Btw: Mijn site is al overgezet naar xhtml ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
"Voor ik zover weer ondersteunt elke browser xhtml. Maar of het HTML4.01 is weet ik niet. Ik denk het niet want je verwijst in het <style type="text/ css"> al naar css dus is het css en geen HTML maar dat weet ik dus niet"
Ik bedoelde eigenlijk dit: <style type="text/css"> link { color: purple; font-family: arial; font-weight: bold; } </style> ... <link> Hallo mensen klik hier als je naar mijn site wil </link> dat je dus zelf een element bedenkt. Volgens mij kan dat niet in HTML 4.01 "Waarmee heb jij het omgezet? HTML tidy?" EditPlus natuurlijk. Mijn site is dynamisch, dus dat scheelt weer. Ik snap niet echt hoe <form> werkt. Hmm... misschien even een nieuw topic maken over xhtml?? |
![]() |
||
Citaat:
een eigen element bedenken kan niet in HTML 4.01 wel in CSS en XHTML <form>? jij bedoel zoiets van invul lijsten enzo? ik heb een boek over xhtml ![]()
|
![]() |
|
|