Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2007, 21:39
Verwijderd
Even de link zoeken

Klik

Na al die jaren heb ik m dan eindelijk mogen openen
Advertentie
Oud 04-04-2007, 21:41
Verwijderd
ik ben alweer bijna jarig
Oud 04-04-2007, 21:44
Skilly
Skilly is offline
Ik voelde me wel op me gemak vandaag in de klas. Ik heb eindelijk me plaatje gevonden. Elke dag wat lachen.
Ik vind het alleen jammer voor me neefje dat hij de verkeerde kant opgaat terwijl we samen zijn opgegroeit net als broer en zus. Hoe moet perse gangster achtig zijn en kreeg weer een boete.
Ik hoop dat het goed met hem komt, al ben ik bang van niet Gata heel slecht met school enzo.. ik hoop echt dat ik ongelijk hebt. Ik wil niet dat mensen gaan zeggen:,,Heb je weer met die Antilianen weg ermee.’’
Oud 04-04-2007, 22:40
kroot
kroot is offline
Lesgeven ging wel goed, ik had maar een leerling en ze hebben vrijdag solistenconcours, dus hebben we de hele tijd aan dat stuk gewerkt. En ik heb mijn DVD terug gevonden. En ik wil naar de Matthaus Passion, maar hij is al uitverkocht, dus ga ik hem maar op DVD kijken van het weekend. En net belde mijn vader weer. Gosh, denk eraan muts: aan zet blijven, niet afwachten!
Oh en bij therapie ging het helemaal mis bij PMT, we gingen een ontspanningsoefening doen, ik ging helemaal hyperventileren (doe ik normaal echt nooit), en ik ben dus weggelopen. Ik vond het zo zwak van mezelf.
Oud 04-04-2007, 22:47
Tink*
Tink* is offline
Echt, het lijkt wel of ik aan niets anders meer kan denken. En als ik erover nadenk is het allemaal wel logisch en zie ik verbanden. Alleen ik wil niet dat het weer gaat zoals altijd, ik wil dit keer dat het lukt! Ik wil niet weer een gebroken hart ofzo. Het kan zo mooi zijn, maar het moet een kans krijgen. Dus nu ja, ik weet het niet meer. Afwachten ofzo.

Oh en de zus van degene waar je heel verliefd op was tegenkomen is ook echt killing voor je humeur. En daarna een kwartier met iemand fietsen die je niet mag nog meer. Verder was het wel een leuke avond, veel toneelgespeeld en ik voel echt dat ik het kan en ik durf! Alleen gewoon met mensen weet ik niet wat ik moet zeggen en dat is wel vervelend. Ik ben daardoor ook heel bang dat ze me stom vinden.

Oh ik wil bij hem zijn.
Oud 04-04-2007, 23:29
Verwijderd
vanavond ben ik gevoelloos. (o, het is al nacht..)
vanmorgen kon ik met veel jeuk opstaan
vanmiddag kreeg ik blije positieve energie na het werk nouja, meteen maar schoongemaakt, en nu binnen 1 minuut uitgeput, ik ben geen 30 centimeter verschoven op mn stoel oid, maar helemaal zwaar ademen en weinig concentratie. zomaar.
en ik wil me zo graag emotioneel uiten, kon dat maar bij iemand, ik wil niet .. hoe zeg je dat .. mezelf de hele dag om me heen hebben
ik spoor niet. en ik krijg de sjagerijnige-kriebels van mezelf.
't laatste wat ik wil is egoistish zijn, maar geef me dan iemand irl waar ik om kan en mag geven, van kan houden, mee kan praten, het klinkt zo makkelijk
Oud 04-04-2007, 23:51
Nona
Nona is offline
Oh jee, kutje en godverdomme, dit gaat niet helemaal goed.

*zucht*
Oud 05-04-2007, 00:01
Verwijderd
Vanmiddag een 2 uur in een soort van slaap/bewusteloosheidsstaat op de grond gelegen.

Ik herinner me dat ik TV aan het kijken was en 2 1/2 uur later op de grond lag en me misselijk voelde en hoofdpijn had.

Morgen maar eens een dokter opzoeken.
Oud 05-04-2007, 00:20
Verwijderd
-Regiorapport naar groepsgenoot, dus dat is af. Ok ik vind het lastig om het helemaal uit handen te geven maar ik heb er zoveel aan gedaan het is goed.

-weekendtas ingepakt, alleen als ik morgenmiddag thuis ben nog even de laatste dingetjes meenemen.

-leren voor statistiek morgen gewoon nog een hele dag eraan zitten. Moet helemaal goedkomen.

Ik begin er weer vertrouwen in te krijgen!
Oud 05-04-2007, 07:04
Verwijderd
Soms vind ik hem gewoon irritant en ik weet niet eens waarom. Dat zal wel meer aan mij liggen dan aan hem, dan. Maar gr.

Alhoewel, als ik het nog eens lees is het ook wel lief.
Oud 05-04-2007, 07:36
Verwijderd
-Man dat meisje was echt wel leuk.
Jammer dat ze zo snel weggaat.
Ik val altijd wel op hetzelfde soort .
Oud 05-04-2007, 07:38
Verwijderd
Aan de ene kant voel ik me wel goed en aan de andere kant voel ik ergens een stukje verdriet. WTF??? Mijn emoties willen echt alle kanten tegelijk met me op. Nou ja, maar ff een kop koffie dan.
Oud 05-04-2007, 08:18
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Oké. Tentamen

Kan ik ook nog aan iets anders denken?

Jawel Aan haar, maar dan word ik afgeleid. Foucault, Althusser en Baudrillard dus eerst!
Oud 05-04-2007, 08:57
Missy
Missy is offline
Yeeeeeeeh! Eindelijk, half 1 mag ie eruit<3.
Oud 05-04-2007, 09:10
Verwijderd
Citaat:
Heksjuh schreef op 04-04-2007 @ 20:46 :
Maar het uiteindelijke eindcijfer wordt wel afgerond toch?
Ja. (Vandaar dus beter die 7,7 bij een 7,3. )

Ik weet helaas vrij weinig/niets over lotingen/lotingen met vakken uit de Tweede Fase (ik ben al zo oud dat ik niet uit de Tweede Fase kom ).
Oud 05-04-2007, 09:14
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Mushu schreef op 04-04-2007 @ 22:41 :
dat, maar dan eerder
Oud 05-04-2007, 09:22
Verwijderd
vanochtend geflipt in de veel te volle trein. nu weer thuis...
Oud 05-04-2007, 09:27
Stefanie
Stefanie is offline
Wat een chaos!!!

Een basisschool die geen zachte ballen en tapijttegeltjes heeft Moest ik dit allemaal weer zelf gaan regelen. Daarnaast werd de les ook verplaatst naar vanmiddag, waardoor ik nog een paar uur langer in de stress zit.

Hopelijk wordt hij voldoende afgetekend, anders ben ik echt teleurgesteld. Ik doe zo mn best!
Oud 05-04-2007, 09:39
Miracle
Miracle is offline
Nog een uurtje en dan vertrekken richting tentamen. Gelukkig dat ik vanochtend vroeg ben opgestaan en me nu helemaal goed heb kunnen voorbereiden.

Alleen weet ik nu niet zo goed wat ik moet doen. Nog meer oefententamens maken of m'n energie bewaren voor straks?
Naja, ik heb nu niet zoveel trek meer om nog te studeren, dus ik laat het hier maar bij.
Hopelijk gaat het lichamelijk zometeen goed, dat scheelt misschien wel één of twee punten op m'n tentamen namelijk.

Duimen jullie voor me?
Oud 05-04-2007, 10:18
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 05-04-2007 @ 10:27 :
Wat een chaos!!!

Een basisschool die geen zachte ballen en tapijttegeltjes heeft Moest ik dit allemaal weer zelf gaan regelen. Daarnaast werd de les ook verplaatst naar vanmiddag, waardoor ik nog een paar uur langer in de stress zit.

Hopelijk wordt hij voldoende afgetekend, anders ben ik echt teleurgesteld. Ik doe zo mn best!
En nu is mijn leerkracht ook nog langs gekomen terwijl de les niet doorging, leukleuk
Oud 05-04-2007, 10:45
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
ik wil helemaal niet naar een andere school met andere docenten en mensne die ik niet ken. En allemensen die ik aardig vind enzo nooit meer zien of iniedergeval een heel stuk minder vaak
Oud 05-04-2007, 10:49
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 05-04-2007 @ 10:14 :
dat, maar dan eerder
maar 4 dagen hoor
Oud 05-04-2007, 11:39
Redhair
Redhair is offline
Nijn*, die eenzaamheid zit vooral van binnen, want ik heb vaker mensen om me heen dan dat ik alleen ben. Maar D. en ik hadden al afgesproken dat ze misschien een weekje ofzo hier komt slapen en ik kan inderdaad altijd nog naar mijn moeder toe. Als ik me te rot voel kan ik daar slapen, dus het komt wel goed.

Ik verveel me dood. Ben anderhalf uur wakker, J. is net naar zijn werk, ik vraag me af wat ik ga doen vandaag. Normaal als ik me verveel ga ik een beetje schoonmaken en opruimen, maar dat heb ik gister al gedaan. Tralala.
Oud 05-04-2007, 11:42
Verwijderd
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 05-04-2007 @ 10:22 :
vanochtend geflipt in de veel te volle trein. nu weer thuis...
vanwege de drukte? of was dat de trigger?

ont:

vanavond zie ik hem na een paar weken weer.
Ik ben benieuwd hoe ik zal reageren. Ik ben niet meer boos, alleen heel soms nog. Meer verdrietig en teleurgesteld in hem.
Ik ben mijn hoop dat hij ooit zal veranderen verloren. als hij alleen maar over koetjes en kalfjes wil praten, prima..maar ik verwacht niks meer van hem en andersom hoeft hij dat ook niet van mij te doen.

maar wel jammer dat het zo is gegaan
Oud 05-04-2007, 12:16
saskiamusic
saskiamusic is offline
Citaat:
Mushu schreef op 04-04-2007 @ 22:41 :

Ik volgende week Zaterdag
Oud 05-04-2007, 12:20
Sagana
Sagana is offline
Passie en lijden.
Ja, dat heeft ze goed omschreven. Zo zou je mijn situatie ook wel kunnen omschrijven, geloof ik.
Oud 05-04-2007, 12:43
Pruts0r
Pruts0r is offline
Omg, dacht ik net nog even alléén te kunnen genieten van mijn weekend, nu is mijn broertje van 14 ineens weer een half uur eerder thuis

Mja, net op school nog effe lekker lopen dollen met iemand en de proefwerken gingen op zich wel, dus ik kan tevreden mijn 4 daagse weekend ingaan
Oud 05-04-2007, 13:49
rare kwast
rare kwast is offline
geef me redenen om onder afspraken uit te komen

ow en ik heb morgen een afspraak bij de arts zal die eerst wel weer vragen hoe het nu met me gaat...
Oud 05-04-2007, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Naojan schreef op 05-04-2007 @ 12:42 :
vanwege de drukte? of was dat de trigger?
ik weet het niet... ik weet niet wat er gebeurde, wat er misging... het lijkt wel aslof hoe meer ik mn best doe gezond en normaal te zijn, hoe meer ik ziek word en ga flippen...

t was heel druk en heel warm en ik werd draaierig en drinken hielp niet, maar ik bleef dorst houden en toen werd ik misselijk, maar eten hielp niet (ik kreeg niet eens een halve banaan naar binnen) en ik ging trillen en werd eng en toen ben ik gaan huilen en bij den haag maar uitgestapt... (ik moest naar leiden)
voel me nu nog steeds wankel

wel lief, allemaal mensen boden aan dat ik mocht zitten, maar dat wilde ik echt niet. ik was ook bang dat ik dan pas écht de controle zou verliezen en ik weet niet wat er dan was gebeurd. dan was ik helemaal out gegaan denk ik. alles was ook wazig, zwarte vlekken en ik voelde me zooooo zwak, zoooo stom, zo ontzettend alleen
peuk gerookt, nog wat water gedronken en toen maar in de trein naar huis gestapt. die vervolgens pas na eeen kwartier of langer vertrok omdat er een aanrijding was geweest maar opstaan durfde ik ook niet, dus ik ben maar braaf en geduldig blijven wachten. naar huis lopen vanaf het station was ook echt hell... ik voelde me bijna dronken, zwalkte over de weg heen. thuis maar in bed gaan liggen, maar slapen lukte natuurlijk niet, dus met laptop. beetje aan mn stageverslag werken en gaar internetten.
zucht... ik wil niet zo zijn!!
Oud 05-04-2007, 14:01
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Mushu schreef op 05-04-2007 @ 11:49 :
maar 4 dagen hoor
weet ik
Oud 05-04-2007, 14:06
Pruts0r
Pruts0r is offline
Lolz, ik ben net in gesprek met de enige persoon die mijn verhaal heeft ontvangen en ze betekent heel veel voor me dus... en dat zei ik net ook en ook dat ik iets terug wilde doen wat ECHT bijzonder was.....

kreeg ik te horen: Neh, dat hoeft niet De vriendschap is al mooi genoeg

Dus ze is echt tevreden *big smile*
Oud 05-04-2007, 14:09
Verwijderd
Nu moet ik weer een vak herkansen. Jezus zeg, m'n studieprestaties beginnen flink achter te lopen. Ik moet ook veel meer doen, in plaats van doelloos dagen achter elkaar te zitten internetten op m'n kamer. Maar ik kan me helemaal niet concentreren als er een computer in de buurt is. En bij dit vak moest ik wel een computer bij de hand hebben. En als ik de herkansing ook niet haal moet ik dit vak niet alleen overdoen, maar kan ik ook een paar vakken volgend jaar niet doen omdat dit vak daar een ingangseis voor is.

Bleh! ik haat studeren.
Oud 05-04-2007, 14:17
Verwijderd
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 05-04-2007 @ 14:50 :
ik weet het niet... ik weet niet wat er gebeurde, wat er misging... het lijkt wel aslof hoe meer ik mn best doe gezond en normaal te zijn, hoe meer ik ziek word en ga flippen...

t was heel druk en heel warm en ik werd draaierig en drinken hielp niet, maar ik bleef dorst houden en toen werd ik misselijk, maar eten hielp niet (ik kreeg niet eens een halve banaan naar binnen) en ik ging trillen en werd eng en toen ben ik gaan huilen en bij den haag maar uitgestapt... (ik moest naar leiden)
voel me nu nog steeds wankel

wel lief, allemaal mensen boden aan dat ik mocht zitten, maar dat wilde ik echt niet. ik was ook bang dat ik dan pas écht de controle zou verliezen en ik weet niet wat er dan was gebeurd. dan was ik helemaal out gegaan denk ik. alles was ook wazig, zwarte vlekken en ik voelde me zooooo zwak, zoooo stom, zo ontzettend alleen
peuk gerookt, nog wat water gedronken en toen maar in de trein naar huis gestapt. die vervolgens pas na eeen kwartier of langer vertrok omdat er een aanrijding was geweest maar opstaan durfde ik ook niet, dus ik ben maar braaf en geduldig blijven wachten. naar huis lopen vanaf het station was ook echt hell... ik voelde me bijna dronken, zwalkte over de weg heen. thuis maar in bed gaan liggen, maar slapen lukte natuurlijk niet, dus met laptop. beetje aan mn stageverslag werken en gaar internetten.
zucht... ik wil niet zo zijn!!
aaahw wat kut!!!!
Heb je dat vaker? Het lijkt wel een koortsaanval ofzo...Of suikerziekte? maar misschien is dat laatste wat overdreven als dit de eerste keer was...maar het zijn wel typische symthomen daarvoor...misschien naar de dokter als het nog eens gebeurd?
en den haag CS/HS is ook niet echt een plek waar je je beter gaat voelen
Kon je niemand bellen om je ff op te komen halen vanaf schiedam?
och ik vind het echt zielig voor je...
en hoe voel je je nu, nu je in bed ligt? al beter?

ik hoop dat het snel beter gaat met je

liefs!
Oud 05-04-2007, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 05-04-2007 @ 15:09 :
Nu moet ik weer een vak herkansen. Jezus zeg, m'n studieprestaties beginnen flink achter te lopen. Ik moet ook veel meer doen, in plaats van doelloos dagen achter elkaar te zitten internetten op m'n kamer. Maar ik kan me helemaal niet concentreren als er een computer in de buurt is. En bij dit vak moest ik wel een computer bij de hand hebben. En als ik de herkansing ook niet haal moet ik dit vak niet alleen overdoen, maar kan ik ook een paar vakken volgend jaar niet doen omdat dit vak daar een ingangseis voor is.

Bleh! ik haat studeren.
Bij ons zijn sommige vakken ook de ingangseis voor andere, maar als je ze niet gehaald hebt, is het niet zo'n ramp; als je het vak maar officieel gevolgd hebt. Misschien is dat bij jou ook zo?

@sterrenmeisje: ik had dat toen ik bloedarmoede had. Ook een keer in de trein, toen probeerde ik het zo lang mogelijk vol te houden, maar eenmaal in Utrecht (daar moest ik overstappen) ging 't echt mis; ik werd vreselijk duizelig en misselijk en hoorde nauwelijks nog iets (alleen een soort gezoem ver weg), ik zag ook alleen nog maar vlekken. Paar keer over moeten geven (heel elegant waarschijnlijk, in prullenbakken ) NS-mensen gingen me water geven en ik geloof ook crackertjes, na een tijdje ging 't weer weg. Twee dagen lang heb ik nog wankel op m'n benen gestaan. En dat was allemaal door een ijzertekort; toen dat eenmaal weer op orde was ('t was echt heel laag; de dokter begreep niet hoe ik nog kon lopen, ook al was het wankel) had ik ook weer veeel meer energie, 't is daarna nooit meer terug gekomen.

OT: Ik moet echt weer even overschakelen naar gezond eten, want ik merk dat ik weer de verkeerde kant op ga. Ik word suf van m'n gesnoep en lig 't liefst de hele dag in bed. Dat moet echt anders. Vanaf nu braaf op tijd onbijten, en misschien moet ik ook maar 's ochtends een stuk gaan rennen. Dan werken aan studiedingen (ik wil alvast dingen doornemen voor de vakken die ik volgend jaar opnieuw moet doen, scheelt dan weer tijd, en misschien hoef ik sommige vakken niet eens te volgen, alleen 't tentamen te maken, ook handig; heb ik ruimte voor 3de jaars vakken).
M'n hoofd is télkens bij mijn nichtje of bij ons nieuwe huis.
Ik heb zo'n zin in verhuizen, en 't lijkt me zo cool om gewoon ineens een echt huis te hebben. Met een echte keuken en een tuin. En drie slaapkamers. En een badkamer met bad én douche. En een zolder met een studeerkamer en een waskamer. 't Is echt te cool voor woorden. Niet te bevatten ook. Het duurt ook nog zo lang... *zucht*

Laatst gewijzigd op 05-04-2007 om 15:08.
Oud 05-04-2007, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 05-04-2007 @ 15:58 :
Bij ons zijn sommige vakken ook de ingangseis voor andere, maar als je ze niet gehaald hebt, is het niet zo'n ramp; als je het vak maar officieel gevolgd hebt. Misschien is dat bij jou ook zo?
nou ja, bijvoorbeeld:

http://www2.let.uu.nl/cursuskrant/de...6&id=200500423

staat een duidelijke ingangseis voor het vak dat ik misschien cq. waarschijnlijk niet ga halen.

Ik vind dit echt zo kut. Argh.
Oud 05-04-2007, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 05-04-2007 @ 16:02 :
nou ja, bijvoorbeeld:

http://www2.let.uu.nl/cursuskrant/de...6&id=200500423

staat een duidelijke ingangseis voor het vak dat ik misschien cq. waarschijnlijk niet ga halen.

Ik vind dit echt zo kut. Argh.
Dat staat er bij ons ook zo bij, maar vervolgens doen ze helemaal niet moeilijk over toelating; als je het verplichte vak maar gevolgd hebt. (Hoewel sommige mensen wel in de knoei komen met het volgen van beide vakken, omdat sommige vakken nogal veel tijd kosten...)
Oud 05-04-2007, 15:08
Verwijderd
dank je wel Naojan, lief... (en nee, ik kon niet echt iemand bellen. vriendinnetje van mij dat bij me was moest een sollicitatiegesprek afnemen en ik wil niet dat ze voor mij haar baan in gevaar brengt en mijn vriend zit ergens in the middle of nowhere een speciale cursus te volgen... dat meisje wilde me wel brengen hoor, en als de treinen niet meer waren gaan rijden had ik dat ook wel geaccepteerd, maar ik wil graag de controle houden en alles zelf regelen. en jah... dat lukte sowieso al niet zo goed meer. was zo blij dat zij bij me was!)

ik heb waarschijnlijk hypoglycemie, soort van suikerziekte idd (ook iets met dat mn nieren niet honderd procent doen wat ze moeten doen) ik reageer ook altijd heel sterk op eten. maar ik heb geen zin om ziek te zijn, dus ik negeer het lekker, dit was pas de derde keer dit jaar en het hangt echt af van warmte en drukte. het ligt dus niet helemaal aan mij en om het op te lossen moet ik suikervrij gaan eten en dan heb ik echt geen leven meer, dus dan maar af en toe zo'n episode denk ik...
dit slaat natuurlijk nergens op, dat weet ik zelf ook wel, maar ik weet echt niet hoe ik suikervrij zou moeten leven. en ik vind het oneerlijk dat ik zo gezond leef, op mn roken na, en zo ongezond ben. dat is toch niet eerlijk!! okeej, ik ontbijt niet, ik drink tegenwoordig dan wel geen cola meer als ontbijt, maar een volwaardige maaltijd krijg ik 's ochtends echt niet naar binnen. nu drink ik water en neem n appel, dat vind ik al heel wat. verder heb ik altijd sultana dingen mee enzo en ik eet donkerbruin brood tussen de middag (nou ja, om 11 en om 3 uur meestal) en ik krijg voor het eerst in mijn leven genoeg zuivel binnen...
ik snap het gewoon niet! wat is er mis met mij dat ik niet gewoon naar leiden kan komen zonder te flippen? grrrrr
sorry voor mijn rampage, maar ik ben gewoon boos en verdrietig en teleurgesteld en moe en een beetje bang *knuf*
en nu doe ik weer normaal

Laatst gewijzigd op 05-04-2007 om 15:12.
Oud 05-04-2007, 15:09
Sagana
Sagana is offline
Vanavond nog eens lekker uitgaan, jeej. Niet dat het lang geleden was, maar goed.
Ik kan/ga wel niet drinken, want ik rij met m'n scooter. Maarja.
Oud 05-04-2007, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 05-04-2007 @ 16:07 :
Dat staat er bij ons ook zo bij, maar vervolgens doen ze helemaal niet moeilijk over toelating; als je het verplichte vak maar gevolgd hebt. (Hoewel sommige mensen wel in de knoei komen met het volgen van beide vakken, omdat sommige vakken nogal veel tijd kosten...)
Als ik sociolinguïstiek niet zou halen zou ik dat pas in blok 3 opnieuw kunnen volgen, het Utrechtse onderwijssysteem verschilt nogal van andere universiteiten.
Oud 05-04-2007, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 05-04-2007 @ 16:10 :
Als ik sociolinguïstiek niet zou halen zou ik dat pas in blok 3 opnieuw kunnen volgen, het Utrechtse onderwijssysteem verschilt nogal van andere universiteiten.
Dan komt dat in ieder geval niet in de knoei Bij ons schuiven vakken ook per jaar, en momenteel veranderen vakken ook vaak van naam en inhoud. Ze proberen taalwetenschap meer bij grotere studies in te duwen qua colleges, wel jammer, want 't wordt gewoon erg groot en 't is nooit op het niveau dat je hoort te verwachten bij taalwetenschap. Toen ik psycholinguistiek kreeg, was dat de taalwetenschap-variant; nu is het de nederlands-variant, en die schijnt veeel makkelijker te zijn. Ik heb hard gewerkt voor mijn 6,5, één ander iemand had het ook gehaald. En nu hebben mensen die het vak over hebben moeten doen (dus de nederlands-variant ipv de taalwetenschap-variant) ineens allemaal 8'en... Toch niet helemaal eerlijk
Oud 05-04-2007, 15:22
moon
moon is offline
4 uur achter elkaar geslapen vanmiddag. Ik was kapot. Ik voel me nog steeds moe...vroeg opstaan en constante stress sloopt. Morgen nog een hele stressvolle dag, daarna eindelijk even rust.
Oud 05-04-2007, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 05-04-2007 @ 16:13 :
Dan komt dat in ieder geval niet in de knoei Bij ons schuiven vakken ook per jaar, en momenteel veranderen vakken ook vaak van naam en inhoud. Ze proberen taalwetenschap meer bij grotere studies in te duwen qua colleges, wel jammer, want 't wordt gewoon erg groot en 't is nooit op het niveau dat je hoort te verwachten bij taalwetenschap. Toen ik psycholinguistiek kreeg, was dat de taalwetenschap-variant; nu is het de nederlands-variant, en die schijnt veeel makkelijker te zijn. Ik heb hard gewerkt voor mijn 6,5, één ander iemand had het ook gehaald. En nu hebben mensen die het vak over hebben moeten doen (dus de nederlands-variant ipv de taalwetenschap-variant) ineens allemaal 8'en... Toch niet helemaal eerlijk
Mja, bij taalwetenschap hiier is dat ook wel een beetje. Sociolinguïstiek en psycholinguïstiek (al hebben de vakken hier andere, 'hippere' namen en heten ze cursussen) zijn echt typische vakken die veel door studenten van andere studies gekozen worden en dat zit je alsnog met 200 man in een collegezaal. Maar het tentamen sociolinguïstiek was universitair gezien makkelijk maar ook zwaar kut, je moest allerlei namen aan theorieën koppelen en weten wie de artikelen geschreven had enzo ja weet ik veel, dat leer ik niet hoor. En nu moet ik het dus herkansen.

Ik weet sowieso niet wat ik aan moet met taalwetenschap, soms vind ik het echt interessant en dan lees ik met plezier artikelen en hoofdstukken, en soms staat het me zo ontzettend tegen dat ik het liefst meteen zou stoppen. Dat komt gewoon door de breedheid denk ik, als ik volgend jaar meer gericht vakken ga kiezen hoop ik dat dat minder wordt. Maar ik wilde juist sociolinguïstiekvakken gaan kiezen omdat me dat wel interessant lijkt omdat daar ook politiek enzo bij komt kijken, en dan haal ik het vak misschien niet en kan ik sommige vakken niet volgen voordat ik het vak gehaald heb dan kan ik net zo goed een jaartje langer doen over mijn bachelor en daar heb ik nadrukkelijk GEEN zin in, ik wil misschien ook nog een stage doen ofzo bleh, ik haat studeren echt - ik ben blij als ik afgestudeerd ben.
Oud 05-04-2007, 15:42
Verwijderd
pff, nu krijg ik weer t verwijt dat ik me te groot hou

en ik zie mn examens niet meer zitten in mei.

en ik vin hele benefietgedoe stom.
Oud 05-04-2007, 15:55
da leentjuh
da leentjuh is offline
Vanavond weer uit, na een hele tijd niet.. Heb een verjaardag en blijf daar slapen, dus moet wel.
Ik heb 2 mogelijkheden:
- wel drinken, met als gevolg dat ik per se een heleboel moet dansen en bang ben dat ik dik word, maar wel plezier hebben (hoop ik)
- niet drinken, vervolgens de hele avond alleen maar weer naar huis willen omdat ik te depressief ben om ergens nog écht plezier in te hebben en te verlegen om me echt te durven laten gaan

Hm. Ik denk dat ik voor optie 1 ga. Als ik durf. Heel misschien word het wel leuk.. Vond het vroeger altijd wel leuk, lekker drinken en dansen en problemen even vergeten. En me eventjes zeker voelen.
Oud 05-04-2007, 16:27
duivelaartje
duivelaartje is offline
Kutkutkutnatuurkunde. Ik snapte het gewoon, oefenopgaven. Behalve lenzen dan, mja dat is gewoon kut.

De eerste opgave gingen over lenzen, goed, overslaan dan maar. Daarna ging het 3 opdrachten lang wel redelijk, eentje snapte ik niet helemaal en sloeg ik maar over. Maar toen kwam ik heel erg in tijdgebrek. Kutleraar, we hadden maar 40 min. Want hij was te laat en we hadden nog geen lokaal en hij moest nog uitdelen... En we moeten dus niet de 10 minuten langer waar we recht op hadden.

Nou heb ik 'm echt niet goed gemaakt, mis zóveel! Shit.

Ben wel bij de afdelingsleidster gaan klagen. Het is ook wel erg opvallend dat alle 4 de inhalers niet klaar waren, terwijl 3 van de 4 een 7 of hoger gemiddeld staan.
Oud 05-04-2007, 16:57
Hawahaai
Hawahaai is offline
Wat een chaotische dag. Maar wel leuk, zo'n paasontbijt in de kleuterklas (hagelslagslagveld naderhand)
En ik maak me zorgen over papa; dat mailtje wat hij stuurde klonk echt niet goed. Ik hoop dat het niks ernstigs is. Ben benieuwd wanneer hij de uitslag krijgt.
Oud 05-04-2007, 17:00
Verwijderd
Oh ja, mn stagebegeleider was vergeten te zeggen dat de kinderen paasontbijt hadden. Kwam ik daar dus zonder dat ik het wist. Heb maar gevraagd of ik bij iemand kon helpen en dat kon wel, was ook wel erg leuk. Een meisje dat weigerde te gaan zitten en mee te doen heb ik op dr stoel gekregen en zelfs aan het eten. Ze heeft ook nog dr eigen eitje gepeld.
Maar ja, verder was het niet zo boeiend. Oh ja wel, ik werd gewaarschuwd voor groep 8, ze zouden zo druk zijn etc. Nou ze waren dus muisstil! Goed en fijn enzo.
Het eten was wel erg veel maar het is gelukt. Hopelijk kom ik nu aan anders doe ik het echt voor niks.
Oud 05-04-2007, 17:04
Verwijderd
Aargh ik word daar zo pissig van. Ik heb aangegeven dat ik bij mn oude werk volgende week de hele week niet wil werken (tenminste, dat dacht ik). nou krijg ik een mail binnen dat ik vrijdag wel moet werken, maar ik kan niet want ik werk dan bij mn nieuwe werk.
heb teruggestuurd dat ik dan dus niet kan en dat ik dat had aangegeven en dat ik ook maar direct ontslag neem
en ik ga dus níet werken ook al zeggen ze dat ik wel moet. Ik bedoel, wat kunnen ze doen, me ontslaan?

misschien niet zo netjes maar ik ga niet mn nieuwe werk afzeggen terwijl ik bijna zeker weet dat ik mn oude werk heb gezegd dat ik niet kan..
Oud 05-04-2007, 17:12
IcedEarth
IcedEarth is offline
goed hoor ik wilde aan school werken maar lekker in het park gechillt.nou morgen beter he. er waren mensen verkleed als paashaas eieren aan het verstoppen in het park foto's checken van een vriendin die op reis was geweest. nu wil ik ook weg. .
ik zou volgende week de hele week leeg hebben, heeerlijk, maar ja ik plan van die ongein met stage und so. nu ben ik bang dat ik nog druk word ook. en daar heb ik een hekel aan.
nou straks lekker wandelen met de hond.
oh ik wil nog toevoegen dat het heerlijk leven is als je je wat minder bewust met van de wereld, lekker stoned zijn de hele dagen. maar helaas is dat niet de manier, althans dat zegt mijn moeder. Ohh en ik vind het zo goed van het vriendje van redhair dat ie afgaat kicken .
Oud 05-04-2007, 17:30
Yana
Yana is offline

Het gaat weer eens niet goed. Het begon gisterenavond al met de vakantiebesprekingen. Ik was best wel enthousiast, maar toen ze begonnen over "SaS" (Scheit aan Sonja) dagen en "vooral veel vreten" begon de moed me al in de schoenen te zakken. 10 dagen lang controle en geen weegschaal, hoe moet ik dat trekken? Eén van ons wil persé op vakantie naar een warm, zonnig land en omdat ik toch al aardig wat stapjes maak in mijn acceptatieproces mbt eczeem, heb ik daar eigenlijk niet zoveel op gezegd. Mijn mening laten wegdrukken. Ik heb helder gekregen dat we NIET 24/7 alles samen hoeven te doen, dat iedereen mag doen wat ie leuk vindt en dat waren belangrijke punten voor mij. Helaas bleek die vrijheid later toch wat minder vanzelfsprekend te zijn en vertelde mijn vriend dat ik toch ook wel bepaalde dingen samen moest doen. En de opmerking van één van zn vrienden "We eten toch samen" maakt me ook al bang. IK WIL NIET.

Vandaag ging ik een lange wandeling maken (45 min heen, stad, 45 min terug) en bij een temperatuur van 15 graden werd ik al gek van de jeuk. KUT ECZEEM. De moed zonk me verder in de schoenen. Hoe moet dat nou straks, als we in Spanje of Portugal of Kroatie of WAAR DAN OOK in een veel te warm land zitten met temperaturen die tot ruim boven de 30 kunnen uitkomen? Ik belde mijn vriend op om te zeggen dat ik het misschien toch niet trek, maar hij reageerde alleen maar bot en kortaf. Dat ik áltijd op het laatste moment alsnog terug trek en afkap. Ik zit hier bekant te huilen van frustratie. Ik ben boos op mezelf, dat ik geen gezond normaal lichaam heb. Dat ik niet gewoon kan doen met eten. Dat ik die stomme smoothy heb gedronken vanmiddag die veel meer kcal bevatte dan ik eerst had uitgerekend. Dat ik altijd iedereen teleurstel en spelbreker ben. Dat ik niet voor mezelf kan opkomen en dat de rest van de avond alweer verpest is. Dat ik géén zin heb om *gezellig* de vakantie te gaan boeken vanavond, maar dat ik ook niet weet wat ik wel moet doen. Verdomme verdomme verdomme.

Ik wilde dat ik gewoon kon verdwijnen. Weg. Niet altijd meer dat gevoel iedereen alleen maar tot last te zijn.

Regels voor berichten