Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2002, 15:10
mood indigow
mood indigow is offline
in hoeverre mag jij bepalen van je ouders wat jij draagt of niet?

mag je het helemaal zelf weten of niet?
mag jij bijv je haar kortknippen/verfen etc..
mag je dragen wat je wilt of hebben je ouders altijd een final beslissing over?
dus kortom: ben je helemaal vrij in je kledingstijl?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2002, 15:12
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
ikke wel... ze zouden ook nei moeten proberen mij iets te verbieden... ok ze vinden het een wat leuker staan dan het ander maar hoe ik er bij wil lopen is mijn zaak..

en dat lijkt mij een gezonde verstandshouding
Oud 12-07-2002, 15:14
mood indigow
mood indigow is offline
jaw bij mij is het precies hetzelfde..
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 15:15
Friso
Friso is offline
M'n ouders zouden het niet tof vinden als ik mn haar kaal zou scheren of rood met paars zou verven, maar dan is het mn eigen keus.
Over het algemeen zijn ze wel blij met mn manier van kleden/kapsel enzo
Oud 12-07-2002, 15:16
feline
feline is offline
Mijn ouders hebben me altijd vrij gelaten in mijn lifestijl, omdat ze het er tot nu toe nog altijd mee eens zijn. Maar ik denk wel dat er bepaalde grenzen zijn. Als ik voortaan in een bunnypakje naar school wil, zullen ze me wel tegenhouden.
Oud 12-07-2002, 15:18
mood indigow
mood indigow is offline
Citaat:
feline zei: Als ik voortaan in een bunnypakje naar school wil, zullen ze me wel tegenhouden

Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 15:19
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Mn moeder kent me niet anders als dit,het hoort bij me en ze vind het leuk...ze zegt het wel als ze mn rokje te kort vind of de gaten in mn panty's niet koel maar ik mág het dragen.
M'n moeder is zelf ook nogal een hippie dus eigenlijk heeft ze er niet veel over te vertellen ook aangewzien ze zelf ook in de mafste combi's loopt.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 15:20
Verwijderd
Ik mag wat kleding betreft alles zelf weten, vooral mn moeder vindt het juist leuk dat ik beetje andere kleren draag dan wat iedereen doet..
Als ik dreads wil of een piercing of een tattoo dan doen ze daar wel een beetje moeilijker over.. dreads omdat ze het zonde vinden en piercings mag alleen navelpiercing.. mja, ik denk dat als ik het echt heel graag zou willen en een beetje doorzeur dat dat dan ook wel zou mogen..
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 15:21
Synonym
Synonym is offline
Ja, in zoverre dat ik er niet aso bij mag lopen...
Maar wat is aso (in hun ogen)?

Uhm...?

Te veel gevloek bij elkaar (qua kledingcombinaties), haar in knalkleuren verven, dreads (k*tk*tk*t) en dat soort dingen... En superkorte rokjes (niet dat ik er in loop > Anne ziet het al voor zich, *grin* < maar da's ook aso)

En ik loop er ook eigenlijk bij hoe ik het wil en tot nu toe hebben ze er nog niet echt problemen mee
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 15:24
mood indigow
mood indigow is offline
vind jij oowk dat dreads en je haar in knalkleuren verfen aso is??
ik zie namelijk niet wat er aso aan is..

Laatst gewijzigd op 12-07-2002 om 15:31.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 15:27
beuk
beuk is offline
Kan me niet voorstellen dat ze me bepaalde dingen zouden verbieden. Hoogstens me uitlachen.
Oud 12-07-2002, 15:34
Gwen.
Gwen. is offline
Ik mag doen wat ik wil, ik mag alleen mezelf behalve mijn neus en oren de rest van mijn lichaam niet piercen, en niks tattoeren. Dat mag pas als ik het huis uit ga.
Oud 12-07-2002, 15:40
vixen
vixen is offline
ik mag geen piercings en tattoo's voor ik het huis uit ben. Ik mag mn haar niet meer verven, geen aparte kleuren in ieder geval. Ik mag geen hanekam of andere dingen met mijn haar. Ik mag wel de kleren aan die ik aan wil, alhoewel mn moeder daar soms ook nog wel moeilijk over doet.
ja, ik ga zo snel mogelijk het huis uit...
Oud 12-07-2002, 15:47
Verwijderd
Euhmz, ik mag alles. Dreads, piercings, tattoos, 'vreemde' haarkleuren, aparte kleding.. Ik mag gewoon alles.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 16:02
Verwijderd
uhm......naja een tattoo ofzow zouden ze niet leuk vinden denk ik.
Maar ik draag gewoon wat ik zelf wil.
Soms vindt m'n moeder bepaalde kleding wel te bloot geloof ik.
En vaak weet ze het dan zo te brengen dat ik het niet meer aandurf
Maar ik heb sowieso niet echt extreme dingen, geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 16:03
EternalDeath
EternalDeath is offline
Ik heb een moeder van wie ik bijna alles mag, mag alleen mn haar niet helemaal verven, best raar, maar das echt bijna het enigste wat niet van haar mag!

Maar mn paps, hij vind het wel leuk als ik een wijde broek aan heb met 1 of ander maf truitje....maar meer eigenlijk niet....jammer voor mn lieve paps maar zo was ik anderhalf jaar gelee, nu heb ik veel meer dingen, en hij vind het echt niet leuk ofzo! Ik mag ook absoluut geen piercing, iets wat ik al 3 jaar wil....dus ik ben niet totaal vrij daarin......
Oud 12-07-2002, 16:05
mood indigow
mood indigow is offline
wat ik zow raar vind aan mijn ouders: ik mag alles dragen wat ik wil.. ik mag alles doen met me haar wat ik wil.. ik verf het namelijk in felle kleurtjes, kheb een hanekam gehad, kheb spikes gehad enz enz.. toen ik 9 was mogt ik me neuspiercing.. maar nu mag ik niet nog een piercing.. en ik wil er zow graag nog 1tje!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 16:07
Mindfields
Mindfields is offline
Mijn ouders vinden heel veel niet goed, van haar verven tot een spikeband om m'n nek. Ik ben daarom best jaloers op mensen die wel alles mogen van hun ouders

maargoed, nog 4 jaartjes, dan kan ik uit huis
Oud 12-07-2002, 16:16
Bluesummers
Bluesummers is offline
Citaat:
je$u$ crust schreef:
ikke wel... ze zouden ook nei moeten proberen mij iets te verbieden... ok ze vinden het een wat leuker staan dan het ander maar hoe ik er bij wil lopen is mijn zaak..

en dat lijkt mij een gezonde verstandshouding
same here, mn moeder vond het dan ook helemaal geweldig toen k mn haar knalblauw verfde
Oud 12-07-2002, 16:21
vixen
vixen is offline
Citaat:
Bluesummers schreef:

same here, mn moeder vond het dan ook helemaal geweldig toen k mn haar knalblauw verfde
ohgod, toen ik dat deed...waren ze niet echt blij mee....
Oud 12-07-2002, 16:25
*Morgrist*
*Morgrist* is offline
Ben wel voor een groot deel vrij, maar mag ook veel niet...
Oud 12-07-2002, 16:30
Chelsea
Chelsea is offline
ik moet alles zelf weten
Oud 12-07-2002, 16:46
Sennah
Sennah is offline
ik kan tot een bepaalde hoogte doen wat ik wil, maar dan wel met afkeurende blikken en een hoop uitlachen
is best moeilijk af en toe, maar ik sla me erdoor heen door gewoon terug te lachen
Oud 12-07-2002, 16:52
Mysterons
Mysterons is offline
ik mag geen spike-banden, maar dat vind ik gelukkig zelf ook meestal niet echt mooi.
ik mag mn haar alle kleuren verven die ik wil en op alle manieren knippen hoe ik wil, maar mn moeder verft mijn haar zegmaar niet te snel na elkaar, als ze het een paar weken geleden heeft gedaan doet ze het niet meteen nog een keer zegmaar.. maar das geen grens.
ik mag een lippierce als ik 16 ben, in mn oren en in mn neus mag denk ik nu al. (neus omdat mn vader dat mooi vind ) maar ik heb helemaal geen gaatjes.. komt nog wel.
kleren mag echt alles, als ik er maar niet hoerig bij ga lopen, (te bloot te uitdagend) maar mn ouders zeggen het wel als ze het eigenlijk niet vinden kunnen, alleen verbieden ze het niet.
tatoos mag ook als ik 16 ben, maar dat hoef ik nu nog niet perse dus daar ben ik het wel mee eens. het enige wat ik jammer vind is dat ik nog geen lippiercing mag.
Oud 12-07-2002, 16:57
shanli
shanli is offline
als ik dit hier zo lees,mag ik eigenlijk veel niet.
Ik mag geen dreads,mijn haar mag ik niet verven,ik mag zelf geen gaatjes in mijn oren ...
maar over mijn kleren doen ze niet moeilijk,ik draag ook niet zo 'aparte' kleren,maar daar komt geleidelijk aan verandering in
Als ze iets niet mooi vinden,zeggen ze het wel,maar ik mag het toch kopen/dragen.
Oud 12-07-2002, 17:07
Faery
Faery is offline
geen piercings/tattoeages/haren verven/rokken dragen/teveel spikes

Voor zover ik weet - misschien nog wel meer, > :]
Oud 12-07-2002, 17:11
Qamra
Qamra is offline
Piercings of tatoo's mag ik niet (grr) verder vinden ze alles prima..
Me ouders vinden het zelfs LEUK.. "Dat droegen wij vroeger ook" Euh ja?!?!
Oud 12-07-2002, 17:33
Blubje
Blubje is offline
hm ik mag in principe alles, behalve piercings en tattoo's dat mag pas als k 18 ben, mja daar kannik wel mee leven...
mn moeder zegt t wel als ze iets niet mooi vind, maar ze zal me nooit iets verbieden te dragen, tenzij ze t echt niet vindt kunnen, zoals dingen die werkelijk te bloot zijn, hoewel ik hier nooit problemen mee heb gehad want ik draag geen dingen die bloot zijn dus ja ik ben vrij in mijn lifestyle...
Oud 12-07-2002, 17:37
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Qua kleding mag alles, maar ze zeggen het wel als ze iets niet leuk vinden, maar verbieden het niet. Haar mag ik verven of knippen zoals ik wil, maar toen ik een poosje geleden dreads wou mocht dat niet. Ik ga dat over een poosje nog maar eens proberen omdat de verhouding tussen mij en m'n ouders nu een stuk beter is

Piercings en tatoo's mogen ABSOLUUT niet ( zelfs geen oorbellen ), dat mag pas als ik het huis uit ben. Wat imo best belachelijk is, want grote kans dat ik op m'n achttiende nog thuis woon
Oud 12-07-2002, 17:37
fruitmand
fruitmand is offline
mag heel weinig
mocht tot mn 16e niet permanent mn haar verfen (is nu roodig)
Mag wel meer dan 2 piercings in mn oor, maar niet verder dan dat tot mn 18e. zelfde geld voor tatoeages
Oud 12-07-2002, 17:39
Verwijderd
hmzz ik mag eigenlijk geen piercings/tattoos van men ouders, maar aangezien ik het zo graag al wilde, hebbik wel een piercing laten zetten..men ouders paar daagjes boos, viel allemaal wel mee enzow....

en k krijg ook steeds meer gaatjes in men oren, zijn ze niej zo blij mee maja, als t der al zit kunnen ze der weinig meer aan doen he

ze vinden t niej leuk als k me haar steeds verf enzow, maar gekleurde plukjes vinden ze wel okeej..dus ik hou der wel een beetje rekening mee, en aangezien ik geen zin heb ik uitgroei hou k et toch maar bij plukkies geverfd...

ze vonden men wijde broeken enzow eerst nie echt leuk, nu accepteren ze t gewoon...k ga me tog nie anders kleden...

ze laten me dus best vrij, tenzij ik te extreme dingies wil
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 17:49
yvonnaah
yvonnaah is offline
opzich mag ik best veel van mijn ouders! maar ik mag me bijvoorbeeld nie te extreem kleden ofzo.

ik heb lang om een piercing moeten zeuren maar afgelopen zaterdag mocht ik er 1 laten zettuh! maar nie op alle plaatsen! een beetje een redelijke plaats volgens hun

qua kleding keuren ze mijn smaak meestal wel goed! ze vinden niet alles wat ik draag heel mooi maar toch mag ik het dragen maar als ik me heel extreem zou willen kleden dan zou da denk ik nie zo snel mogen....

als ik mijn haren wil verven mag dat eik ook meestal wel!

eik heb ik nie echt te klagen al zeg ik het zelf
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 17:53
Dark Enchantress
Dark Enchantress is offline
Ik mag in principe alles van mn ouders op t gebied van kleding en kapsels enzo..
Alleen over piercings zijn ze niet zo te spreken, mocht ik er eentje echt heeeel graag willen valt er waarschijnlijk wel over te praten.
Ojaa en ze vinden t niet leuk als ik in kapotte kleding zou lopen
Oud 12-07-2002, 18:20
AtHell
AtHell is offline
Och al zou ik met een pilsje in de hand en mijn piemel over mijn schouder over straat gaan zou 't ze nog weinig kunnen schelen als ik maar even meld waar ik heen ga
Oud 12-07-2002, 18:28
shanli
shanli is offline
Citaat:
*Fallen_Tear* schreef:

Piercings en tatoo's mogen ABSOLUUT niet ( zelfs geen oorbellen ), dat mag pas als ik het huis uit ben. Wat imo best belachelijk is, want grote kans dat ik op m'n achttiende nog thuis woon
bij mij ook niet
Oud 12-07-2002, 19:01
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
ik mag alles wat ik wil, ze zeggen: jij moet er mee lopen! piercings enzo mag ook, maar ze zeggen natuurlijk wel eerlijk als ze het lelijk vinden enzo.
Oud 12-07-2002, 19:10
red violin
red violin is offline
Mijn moeder zou me het liefst wel in andere kleding willen zien. Zij houdt van saai (lichblauw/roze/donkerblauw/wit zonder opdruk ofzo) en netjes (blouses, instappers blabla). Daar houd ik dus niet van, maar ja: ik ben wel redelijk vrij. Mijn moeder zegt alleen vaak dat ze het niet mooi vind wat ik draag, maar goed: BOEIEND
Verder zou ik absoluut geen piercing of tattoo mogen....
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 19:20
Floosje
Floosje is offline
Ik mag op dat gebied vrij veel van mn ouders. Als ik bijv een piercing wil, zullen ze wel zeggen van: Zou je dat wel doen enzo, maar verder zou ik het wel mogen. Lijkt me ook vrij logisch, ik moet er toch mee lopen?
Oud 12-07-2002, 19:36
2young2live
2young2live is offline
ik mag alles wel, alleen piercings in m'n gezicht pas als ik 18 ben, hetzelfde met tatoeages...
Oud 12-07-2002, 19:48
Verwijderd
Mag alles dragen wat ik wil denk ik. Alleen draag geen extreme kleding of whatever, dus ze hebben nergens problemen mee. Als ik een tattoo zou willen zou het wel mogen van mn ma, mn pa zal denk ik wel wat moeilijker doen. Een piercing zou mn pa ook niet geweldig vinden en mn ma kan me dat niet verbieden. Die heeft zelf ook sinds 4 jaar een navelpiercing (ja, ze is 49 ). Maar het zou wel mogen allemaal... uiteindelijk.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 20:02
utopian me
utopian me is offline
ach, wanneer ik overtuigd genoeg zeg tegen m'n moeder hoe leuk ets is gelooft ze dat en vind zij dat ook al gauw maar ik ben dan ook niet zo extreem.... wanneer ik dat wel zou zijn zouden ze daar ook geen punt van maken, als ik het maar mooi vind, en indirect zouden ze misschien anders tegen me doen..
neej, het maakt m'n ouders verder niet veel uit wat ik met mezelf doe... (ghehe, dit klinkt meteen heel verwaarloosd, maar ik bedoel meer op zo'n manier dat ze me daar wel in vertrouwen en me daar verstandig genoeg voor vinden..... ik denk wel na voor ik iets doe..)
Oud 12-07-2002, 20:16
Biertjehakken
Biertjehakken is offline
ja helemaal, maar vroger deden ze een keer moeilijk over een ketting aan mijn broek.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 20:20
DarkRaven
DarkRaven is offline
mag alles zelf bepalen
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 20:23
Roos
Roos is offline
Citaat:
Friso schreef:
M'n ouders zouden het niet tof vinden als ik mn haar kaal zou scheren of rood met paars zou verven, maar dan is het mn eigen keus.
Over het algemeen zijn ze wel blij met mn manier van kleden/kapsel enzo

Precies hetzelfde.

Ik weet niet eens of ik een tattoo of piercing mag, nooit naar geinformeerd, geen behoefte aan.
Oud 12-07-2002, 20:24
Esmée
Esmée is offline
Heb nooit iets extreems gedaan met m'n uiterlijk en dat ben ik ook niet van plan. Dus ik weet niet hoe ze zouden reageren, ze zouden het sowieso zwaar niet cool vinden, in hoeverre ze me vervolgens zouden vrijlaten daarin kan ik moeilijk inschatten eigenlijk...
Oud 12-07-2002, 20:34
Cathode
Cathode is offline
Qua kleding en kapsel enzo mag ik alles, alleen geen dingen die je je hele leven blijft houden (piercings en tattoos). Die mag ik pas op mijn 18e. Ik heb dreads gehad en dat vonden ze ok, maar ik moest het wel zelf betalen en ze wilden het niet bijhouden enzo, dat moest ik zelf doen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 20:49
Mara
Mara is offline
Citaat:
Parallel schreef:
Mijn ouders vinden heel veel niet goed, van haar verven tot een spikeband om m'n nek. Ik ben daarom best jaloers op mensen die wel alles mogen van hun ouders

maargoed, nog 4 jaartjes, dan kan ik uit huis
Troost je, ik heb hetzelfde. Ik vind gothic bijvoorbeeld supermooie kleding (sinds ik klein was) maar ik mag het niet omdat m'n moeder denkt dat ik meteen satanistisch word
Maar als ik dat dan toch doe zeg maar, of maar een beetje anders ga kleden als 'normaal' dan gaan ze al maatregelen nemen. Zoals niet meer naar sport mogen, nergens meer heen mogen, alles van m'n kamer af.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 20:54
DutchGirl
DutchGirl is offline
hmm..

ze vinden mijn kleren schijtlelijk, ik mag geen tattooages, ik mag me haren niet verven, ik mag niet NOG meer piercings.. (mocht er eigenlijk geen )kheb er 3
ik denk ook niet dat ik dreads mag, maar dat is dan jammer voor ze.. tis mijn leven, mijn geld en IK moet ermee lopen...
Oud 12-07-2002, 20:55
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef:

Troost je, ik heb hetzelfde. Ik vind gothic bijvoorbeeld supermooie kleding (sinds ik klein was) maar ik mag het niet omdat m'n moeder denkt dat ik meteen satanistisch word
Maar als ik dat dan toch doe zeg maar, of maar een beetje anders ga kleden als 'normaal' dan gaan ze al maatregelen nemen. Zoals niet meer naar sport mogen, nergens meer heen mogen, alles van m'n kamer af.
Hmmmz... heb je het wel 's gehad met je ouders erover? Dus gewoon even gezeten en er over gepraat, want volgens mij stoort het je enorm en terecht. Allicht werpt het vruchten af.
Mijn ouders zijn op dat gebied betrekkelijk easy-going, zolang ik maar niet aan kom zetten met tattoo's en piercings vinden ze het allemaal best. Of het nou een bloempotkapsel is of totaal gespiked, ik loop er mee rond, zij niet.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 21:14
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Hm, niet echt...
We vinden het niet leuk als ik me te donker kleed (als in gothic), maar dat doe ik zowiezo niet echt meer vaak.
En voor mijn 18de mocht ik mijn haar niet zwart verven en geen neuspiercing.
Ze zeiden dat als ik 18 was, dat ik het zelf mocht weten.
Dus toen ik 18 werd heb ik zodra ik geld had een neuspiercing genomen en mijn haar zwart geverfd.
Reageren

Regels voor berichten