Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ontopic: Geef niks uit dat je niet nodig hebt! Inderdaad je mobiel is het eerste waar je op kunt bezuinigen. Het kan echt nooit dat je zoveel móet bellen. Schrijf alles op wat je aan inkomen en uitgaven hebt. En je wil zo snel mogelijk aflossen, dat betekent dus: zolang je aan het aflossen bent; niet uitgaan, niet uit eten, simpel koken, geen kleding kopen etc. Als je zelf al weet dat je echt slecht met geld om kunt gaan, en je wilt er écht zo snel mogelijk vanaf: laat iemand anders je geld beheren tot je uit de schulden bent. Bv een van je ouders. Laat hen je betalingen en schulden regelen, en zorg dat je alleen zakgeld krijgt, net genoeg om van te leven.
|
Ik denk niet dat je voor de kartonrechter moet verschijnen, maar dat terzijde.
Geef geen geld uit dat je niet hebt. Je hebt inmiddels wel 3000 euro uitgeven dat je niet had.. Woon je thuis, op kamers of samen? Zeg je mobiele abonnement op. Je kunt eventueel overstappen op prepaid en met jezelf afspreken dat je er bijvoorbeeld 10 euro per maand aan uitgeeft. Maak een overzicht van alle schulden die je hebt en ook van de inkomsten. Vervolgens maak je een haalbaar plan (vraag indien nodig hulp aan iemand) om deze schulden weg te werken. Al het geld dat er nu nog binnenkomt kan alleen maar gaan naar de 'schuldeisers', er zal dus geen geld zijn om kleren te kopen of een broodje op het station bij wijze van spreken. Veel tips vind je ook op: http://www.zelfjeschuldenregelen.nl en NIBUD Laatst gewijzigd op 07-08-2007 om 13:51. |
![]() |
|
bij de gemeente heb je altijd een afdeling schuldhulpverlening & budgetbeheer, ik weet niet of die je kunnen helpen?
http://amsterdam.nl/wonen_milieu/inh.../2007/schulden, http://www.dwi.amsterdam.nl/live/ind...=1547#Schulden |
![]() |
||
Citaat:
En idd verder wat iedereen al zegt. Ik heb een zus die precies dezelfde problemen had. Ook hoge telefoonrekeningen en gigantisch hoge schulden. Ze stak haar kop in het zand voor alle rekeningen die ze kreeg en dacht 'als ik het niet zie dan is het er niet'. Erg stom, want dat had dagvaardingen en nog hogere schulden tot gevolg. Mijn ouders beheren nu al tijdje al haar geld en zo af en toe krijgt ze 'zakgeld'. Klinkt mss kinderachtig, maar ze is nu wel van haar schuld af. Ze heeft nu ook geleerd dat ze kan leven zonder alle dure troep die ze eerst kocht. Weten jouw ouders het eigenlijk? Want ik weet dat dat voor mijn zus de lastigste stap was: Om toe te geven dat ze een probleem had. Hulp zoeken is iedergeval belangrijk. In je eentje is het vrijwel onmogelijk om hier uit te komen. Succes en sterkte ermee.
Laatst gewijzigd op 07-08-2007 om 22:43. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In dat geval moet je echt wat aan de uitgave kant gaan doen, maar inderdaad geef wat meer info over je uitgaven misschien kunnen we dan meer helpen.
||
Citaat:
![]() Succes verder, hopelijk gaat het je lukken (en trek echt op tijd aan de bel, en dat is denk ik heel snel, bij je ouders bedoel ik).
||
Citaat:
![]() Waar heb je dan al dat geld gelaten? ![]() Als je dat weet, weet je ook waar je op moet bezuinigen.. Snap overigens niet dat je ouders niks doorhebben. En ik zou het ze vertellen, het is altijd beter om hulp te krijgen. Als het zo ver is gekomen, hoe weet je dan zo zeker dat je discipline genoeg hebt om het helemaal zelf weer af te lossen?
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Tenzij we hier allemaal over dat supersalaris van jou beschikken. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens is dat eigenlijk nog niet eens een schuld, omdat immers tegenover de schuld, het geleende geld (dus het passivum) een bezitting, het huis staat (een activum). Met andere woorden, puur economisch bekeken is het saldo nul (dan wel komt het daar dicht bij in de buurt). Dat geldt zeker als je je realiseert dat onroerend goed één van de meest waardevaste beleggingen is. Een echte schuld vind ik iets dat je nog moet betalen en waar geen enkele andere inkomst, baat of gunst (meer) tegenover staat. Bijvoorbeeld nog duizend euro moeten betalen voor je telefoonrekening. Dat is gewoon stom. Dat is ook echt 'weg'. Net zoals wanneer je met geleend geld op vakantie gaat; ook zeer stupide. Ik heb zelf ook een schuld van om en nabij de 3500 euro; een (klein) studieschuldje. Maar daar staat in feite ook een activum tegenover, namelijk de kennis die door te studeren in mijn hoofd is verzameld en die mij in staat stelt dat 'supersalaris' ( ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Hippe en trendy kleren, veel SMSjes sturen vaar vriendjes, uitgaan, roken, nieuwste GSM telefoons, make up, vakantie, vaak naar kapper, breezers. ![]() En nog 1001 dingen die ik hier niet genoemd hebt! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Natuurlijk wel onze eigen schuld, want als we aan het bellen en tutten zijn hebben we natuurlijk ook geen handen vrij om te breien he. Oh ja, dat bellen doen we trouwens om contact te houden met vrienden. Zou jij ook es moeten proberen.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Welke rolprent heb jij als laatste gekeken? Vertel het me. Verwijderd | 500 | 11-02-2013 11:28 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde ŕ la 'Tiswah' T_ID | 500 | 06-09-2008 13:53 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Ik voel er wel wat voor.. Inanis | 65 | 09-01-2008 22:04 | |
Jongeren massaal in de schulden Denkie | 56 | 04-11-2005 16:56 | |
Werk, Geld & Recht |
Betalen met cheque & Internet. Severus | 7 | 10-08-2003 02:10 | |
Bush: 'vermindering rechten van verdachten' Verwijderd | 27 | 04-12-2002 20:08 |