Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2007, 22:52
Verwijderd
Ik heb al 4 jaar lang een hele lieve hond, hij is altijd al een beetje apart geweest omdat hij vroeger heeft gezworven, waardoor hij wat beschermend is over z'n eten en hij is soms wat humeurig. Verder niets om me zorgen over te maken, want iedereen hier in huis is de baas en hij staat echt onderin de 'roedel' zegmaar. Het is echt een schat van een hond die 'bijna' geen vlieg kwaat doet, behalve gesluierde vrouwen dus. Hij heeft nog nooit iemand verwond of iets aangedaan, maar altijd als hij aan de riem zit gaat hij helemaal tekeer tegen ze (als hij los is doet hij het niet, simpelweg omdat hij dan niet aan de riem zit en zich niet 'stoer' hoeft voor te doen). Waarschijnlijk vind hij het eng aangezien er geen contouren in te zien zijn. Maar ik vroeg me af of iemand hier misschien er ervaring mee heeft hoe ik hem dit gedrag kan afleren, want ik irriteer me er mateloos aan.

edit: ik zie net dat mijn topictitel misschien ietswat te overdreven is opgeschreven ><
Advertentie
Oud 08-08-2007, 11:03
Verwijderd

Hetzelfde afstraffen als wat je zou doen als hij tegen niet-gesluierde mensen zou grommen en blaffen. Aan de voet houden, zodra hij begint te blaffen stoppen en 180 graden draaien, dan op zn kop geven en als hij rustig is weer verder lopen. Net zo lang totdat hij één keer zn kop houdt en dan belonen. Dan komt het vanzelf wel, en anders; boeiend, hij doet het niet al hij los loopt dus dat is al heel wat
Oud 08-08-2007, 16:38
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Ik zou je hond juist niet gaan straffen. Er zijn heel veel honden die naar 'vreemde' mensen gaan blaffen, omdat ze het niet kennen/niet kunnen lezen/het als een bedreiging zien.

Mijn hond heeft zelf meer dan een jaar naar bijna alle 'vreemde' mensen (verstandelijk en geestelijk gehandicapten, sommige bejaarden, allochtonen, kinderen, vreemde snuiters, etc) geblaft.

Je kunt een paar dingen doen:

1) jij weet nu dat je hond aangelijnd naar gesluierde vrouwen uitvalt en dat merkt je hond ook. Passeer op z'n aller normaalst achteloos langs deze vrouwen. Als jij het de allernormaalste zaak van de wereld vindt, zal je hond dat ook sneller vinden.

2)Laat je hond strak naast je lopen en zorg dat alle aandacht naar jou gaat (desnoods door een balletje of een koekje). Als jij leuker bent dan de rest, heeft je hond het veel te druk om uit te vallen.

3) Koppel een commando aan alles wat goed is. Als jij van tevoren zegt dat het goed is, is het ook goed. (zo is het mij gelukt er voor te zorgen dat m'n hond naar niemand meer uitvalt als het donker is)

4) laat mensen uit je omgeving zich helemaal sluieren (moet je eerst iemand vinden die zo gek is) en laat je hond met die mensen kennis maken. Eerst mensen die hij kent, dus met vertrouwde geur en zo doorgaan naar steeds minder bekende mensen.

Succes!!
Geef de moed niet op en heb veel geduld en vertrouwen
Oud 08-08-2007, 18:06
Uice
Uice is offline
Ach, die vrouw zal er heus geen trauma aan oplopen en ze is dergelijke reacties vast wel gewend.
Oud 15-08-2007, 21:19
fromBALKAN :D
Citaat:
Mijn hond heeft zelf meer dan een jaar naar bijna alle 'vreemde' mensen (verstandelijk en geestelijk gehandicapten, sommige bejaarden, allochtonen, kinderen, vreemde snuiters, etc) geblaft.
Dus allochtonen, bejaarden, en kinderen zijn vreemd?
Wat een redenering.

ONTOPIC: Afstraffen plx.
Oud 15-08-2007, 21:28
Verwijderd
mijn hond valt altijd mensen op brommers en op rolschaatsen aan, simpel omdat het een eng geluid voor hem is, zo wil ie heel soms ook wel eens random mensen aanvallen, toevallig vaak de mensen die ikzelf niet mag of zelfs ruzie mee heb (gehad)

misschien haat jij wel gesluierde mensen!
thuis is mn hond overigens ook echt gewoon heeel lief, heeft nog nooit gebeten oid, altijd blij en speels
Oud 15-08-2007, 23:13
Verwijderd
Bedankt voor jullie tips ^^
Blijkt dat het steeds dezelfde drie vrouwen zijn waar hij naar blaft, ze zijn famillie van zo'n jongentje die hem altijd loopt te treiteren, wss ruikt hij dat. Nu ik weet wie het zijn is het gemakkelijker ze te ontlopen, want de rest van de mensen doet die niets.
Hehe en ik haat zelf gesluierde vrouwen niet, maar ken het wel dat hij indd anders doet tegen mensen waar ik het niet goed mee kan vinden.
Oud 16-08-2007, 09:56
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
fromBALKAN schreef op 15-08-2007 @ 22:19 :
Honden denken niet als mensen, ze leggen alleen links. Het kan dus ook zijn dat je hond zo gaat redeneren als je dat doet:
Ik blaf naar een gesluierde vrouw, ik krijg op mijn flikker, de gesluierde vrouw zorgt ervoor dat ik op mijn flikker krijg.

Afstraffen kan dus ook averechts werken, ik negeer altijd al het ongewenste gedrag. Laatst kwam er iemand voorbij op skates, mijn hond kent dat niet en ging helemaal over de rooie. Ik loop gewoon door. Geef geen ruk aan de riem, zeg niks, ik doe gewoon of er niks aan de hand is. Als het goed is ben jij de baas over je hond, de baas van de 'roedel', de hond kijkt dus naar jou om te zien wat gewenst gedrag is in vreemde situaties.
Oud 18-08-2007, 11:36
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
fromBALKAN schreef op 15-08-2007 @ 22:19 :
Dus allochtonen, bejaarden, en kinderen zijn vreemd?
Wat een redenering.

Beter geef je geen commentaar als je er totaal geen verstand van hebt.
Oud 10-09-2007, 22:36
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
EN TERECHT
Oud 11-09-2007, 11:33
AlopiA
AlopiA is offline
Heel geestig, en nu gooi ik hem op slot om meer onzinreacties te voorkomen.

Regels voor berichten