Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2002, 15:51
vortex
vortex is offline
Is er een mogelijkheid om een sector-voor-sector backup te maken van mijn harde schijf met FreeBSD erop?
Zoals een Ghost manier ofzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-08-2002, 16:32
Verwijderd
dd? Dat is iig byte per byte.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 20:40
dystopia
dystopia is offline
dd if=/dev/da0s1a of=/image
Oud 06-08-2002, 20:46
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
dd if=/dev/da0s1a of=/image
Is vanaf FreeBSD 4.x de standaard ATA niet ad0? (dan krijg je toch /dev/ad0s1a? bij oudere versies was het altijd /dev/wd0)
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 20:58
dystopia
dystopia is offline
Euhh.. bij mij showed ie in df -h: /dev/da0s1a
maar dat spreekt voor zich, is ook een voorbeeld.

Eik is dit ook een klotemanier qua backuppen. Hup, gewoon homedirs, logs en /etc tarren en klaar. Reinstall et voila.

(Vortex update je Apache en OpenSSH btw eens, iedereen kan je nu zo wooten dat is niet cool)
Oud 06-08-2002, 21:06
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Euhh.. bij mij showed ie in df -h: /dev/da0s1a
maar dat spreekt voor zich, is ook een voorbeeld.
Ah, ja ik kan het nu niet controleren zit achter Debian

Citaat:
Eik is dit ook een klotemanier qua backuppen. Hup, gewoon homedirs, logs en /etc tarren en klaar. Reinstall et voila.
Je zou ook het hele systeem kunnen tarren. Later nieuw bestandssysteem aanmaken, partities mounten, handel vanuit root uitpakken .. bootmanager herinstalleren en klaar Althans, in theorie .. heb het nog nooit zo uitvoerig gedaan

Van mijn belangrijke bestanden heb ik sowieso altijd een backup, dus ja..

Citaat:
(Vortex update je Apache en OpenSSH btw eens, iedereen kan je nu zo wooten dat is niet cool)
The site www.vortexnet.nl is running Apache/1.3.22 (Unix) mod_perl/1.26 PHP/4.1.2 on FreeBSD.

..

"Versions of the Apache Web server up to and including 1.3.24 contain a bug in the routines which deal with requests encoded using "chunked" encoding. A carefully crafted invalid request can cause an Apache child process to call the memcpy() function in a way that will write past the end of its buffer, corrupting the stack.

DoS?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 21:16
dystopia
dystopia is offline
********: Een complete HDD backuppen incl. binaries is een beetje nutteloos. Wasted space. Die bins en sources en libs ga je toch weer overwriten, vele met nieuwe versies. Kun je beter de config files, de homedirs en de logs bewaren.

Btw geen DoS, remote root. Had wel verwacht dat je daarvan op de hoogte was?
http://online.securityfocus.com/news/493

En SSH...
Oud 06-08-2002, 21:19
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
********: Een complete HDD backuppen incl. binaries is een beetje nutteloos. Wasted space. Die bins en sources en libs ga je toch weer overwriten, vele met nieuwe versies. Kun je beter de config files, de homedirs en de logs bewaren.
Ik doe het ook nooit

Citaat:
Btw geen DoS, remote root. Had wel verwacht dat je daarvan op de hoogte was?
http://online.securityfocus.com/news/493

En SSH...
Nope, was er niet van op de hoogte.

*is aan het upgraden*
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 21:22
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik doe het ook nooit
Naja ik hebmijn OpenBSD ooit'ns op die manier gebackupped maar eik was 't niet nodig op die manier. Je kunt gewoon een nieuwe versie eroverheen knallen hij overwrite in /etc niks. Beetje zoals Debian 't ook doet.

Citaat:
Nope, was er niet van op de hoogte.

*is aan het upgraden*
Slashdot, Tweakers etc. etc. etc. etc. etc. hebben het er allemaal over gehad. Ehm en check je logs enzo maat
Oud 06-08-2002, 21:27
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Slashdot, Tweakers etc. etc. etc. etc. etc. hebben het er allemaal over gehad. Ehm en check je logs enzo maat
Tsja, wat kan ik zeggen .. was met mijn hoofd bij een leuk meisje enzo

*ramt hoofd tegen tafel*
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 21:58
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
******** schreef:
Tsja, wat kan ik zeggen .. was met mijn hoofd bij een leuk meisje enzo :o

*ramt hoofd tegen tafel* :s
|:( :P ik ken 't hehe, dat is wel 't fijne van Debian. Apt-get'en en je bent klaar. Kost heel weinig tijd. Kun je zelfs als je bij je vriendin bent 5 minuutjes voor 't slapen gaan ff regelen ;) Bij *BSD moet je van alles patchen..

succes anyways.. en, check je logs enzo.
Oud 07-08-2002, 07:33
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
| ik ken 't hehe, dat is wel 't fijne van Debian. Apt-get'en en je bent klaar. Kost heel weinig tijd. Kun je zelfs als je bij je vriendin bent 5 minuutjes voor 't slapen gaan ff regelen Bij *BSD moet je van alles patchen..
Mjah, ik moet leren consequenter te zijn

*is veel te slordig om een goede sysadmin te zijn*

Citaat:
succes anyways.. en, check je logs enzo.
Ik kan nog niks vreemd zien eraan, zo dadelijk nog eens goed doorspitten..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten