Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2002, 22:01
Chloe
Chloe is offline
zijn er hier mensen die deze opleiding doen? of graag zouden willen doen? wat houdt het precies in? en is het idd zo zwaar als iedereen zegt? en wat kun je er uiteindelijk mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2002, 18:53
Verwijderd
up!

Want 'k zou er ook wel eens wat meer over willen weten
'k heb net een foldertje aangevraagd

en wat je d'r mee kunt, ligt eraan wat voor vakken je kiest hè
je kunt er je bachelor diploma halen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 22:18
Verwijderd
wat is het?
zo'n jaar school in amerika of een ander land?

bij ons op school (marianne22, bij het decanenkamertje) zijn daar heel veel folders over te vinden. Misschien bij jou ook wel
Misschien dat daar instaat wat je wil weten.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 09:55
Verwijderd
Citaat:
vleermuissie schreef:
wat is het?
zo'n jaar school in amerika of een ander land?

nee, in utrecht
't is wel een internationale opleiding, er zijn veel buitenlanders, en de voertaal van alles is dus engels. je hebt een kamer op de campus daar, en je hebt een erg breed vakkenpakket geloof ik.
Binnen de richting letteren, natuurwetenschappen, of sociale wetenschappen. en 't schijnt een zware opleiding te zijn, je komt er ook niet zomaar binnen.
( www.universitycollege.nl )

bij ons op school (marianne22, bij het decanenkamertje) zijn daar heel veel folders over te vinden. Misschien bij jou ook wel
Misschien dat daar instaat wat je wil weten.

bedankt, 'k zal eens kijken
'k weet niet waar jouw decaan zit, maar 'k zie eigenlijk alleen op de 1e verdieping een stapel folders liggen
('k wil gewoon meer weten over hoe 't daar is, en wat je er allemaal kunt )

en 'k heb de indruk dat niemand van 't forum daarheen gaat...
topics in 't verleden hebben ook niet meer dan 0 replies opgeleverd..
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 11:46
GinnyPig
GinnyPig is offline
Jah, een vriendin van me gaat daarheen . Ze moest ook een interview afleggen en min of meer 'solliciteren' om binnen te komen. Als je redelijk engels kan kom je er dacht ik wel makkelijk in... (gaat meer om motivatie etc).

De school volgt min of meer het amerikaanse systeem (is mij verteld). Je hebt dus niet 1 vak zoals op een universiteit, maar er is ook ruimte voor echt verschillende vakken, zoals engels en fysica.
Oud 25-08-2002, 13:10
Verwijderd
Citaat:
marianne22 schreef:

nee, in utrecht
't is wel een internationale opleiding, er zijn veel buitenlanders, en de voertaal van alles is dus engels. je hebt een kamer op de campus daar, en je hebt een erg breed vakkenpakket geloof ik.
Binnen de richting letteren, natuurwetenschappen, of sociale wetenschappen. en 't schijnt een zware opleiding te zijn, je komt er ook niet zomaar binnen.
( www.universitycollege.nl )

bedankt, 'k zal eens kijken
'k weet niet waar jouw decaan zit, maar 'k zie eigenlijk alleen op de 1e verdieping een stapel folders liggen
('k wil gewoon meer weten over hoe 't daar is, en wat je er allemaal kunt )

Utrecht is wel iets heel anders als Amerika

en volgens mij hebben we maar 2 decanen op de saurnus, eentje voor havo, en eentje voor vwo, en die zitten samen in dat kamertje op de 1e verdieping (bij die stapel foldertjes dus )

Maar ik denk niet dat het echt eens studie voor mij is... als ie helemaal in het engels is.
Ik ben namelijk niet echt goed in engels
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 14:42
the tourist
the tourist is offline
Mij lijkt university college ook heel leuk. Ik heb ook info aangevraagd. Er is er ook 1 in Maastricht (en misschien nog wel ergens)
Deze week is er een speciale bijlage bij het NRC dat gaat over het bachelor/master systeem, en er is ook een stukje over university college. Het schijnt inderdaad wel zwaar te zijn, je hebt een werkweek van 55 uur! Het is wel gezellig denk ik, want per jaar zijn er maar 200 studenten, en het duurt 3 jaar, dus er zitten maar 600 studenten op die school. En je kan dus kiezen uit: Humanities, Science, Social Science en je kan er geloof ik ook nog andere vakken bij kiezen. Dit is alleen een bachelor studie, daarna kan je dan je master in Nl of in het buitenland halen. Je kan makkelijk naar het buitenland, omdat de school goed bekend staat.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 15:32
Verwijderd
Citaat:
vleermuissie schreef:

Maar ik denk niet dat het echt eens studie voor mij is... als ie helemaal in het engels is.
Ik ben namelijk niet echt goed in engels
ik ook niet
Alleen lezen kan ik wel aardig, en luisteren soms ook.
maar 'k heb nog 3 jaar als 'k daar echt heen zou willen..
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 16:12
Verwijderd
Citaat:
MoonMonkey schreef:
Mij lijkt university college ook heel leuk. Ik heb ook info aangevraagd. Er is er ook 1 in Maastricht (en misschien nog wel ergens)

Deze week is er een speciale bijlage bij het NRC dat gaat over het bachelor/master systeem, en er is ook een stukje over university college.

heb 'k ook gelezen vandaar
De hele bijlage vind ik wel interessant

Het schijnt inderdaad wel zwaar te zijn, je hebt een werkweek van 55 uur!

ja... :/ dat lijkt me iets minder. vraag me af of mensen (zoals in 't voorbeeld daar genoemd) die wiskunde en cello tegelijk studeren dan ook 55 bezig zijn, of dat die een nog voller programma hebben. Want 'k wil wel tijd over hebben voor hobbies etc.

En je moet verplicht aanwezig zijn bij de lessen.

Van de andere kant vind ik het wel heel leuk dat je een heleboel verschillende dingen tegelijk kunt leren (m'n interesses zijn zeer divers.. ) en zolang de dingen die 'k leer interessant zijn, wil ik er best meer moeite voor doen.

Wel is 't belangrijk te kijken of je dan ook nog diepgang hebt in de vakken. niet zoals bepaalde mensen van de 2e fase bv. zeggen dat de leerlingen van alles een beetje weten, maar niks echt goed kunnen..
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 17:18
Tampert
Tampert is offline
het university college is die opleiding die 70% van de 5% beswte studenten wegkaapt?

Nouja, dat zegt algenoeg. Lijkt me best leuk, maar het lijkt me ook doorbijten.
Oud 25-08-2002, 21:35
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik ben naar de opendag ervan geweest, niet voor mezelf maar met mn broer mee, die wil daar misschien heen. Het is inderdaad engelstalig, je krijgt een sollicitatiegesprek in het engels en als dat goed lukt dan heb je een grote kans dat je erheen kan. Het leek me er best wel leuk, maar ook heel zwaar en dan nog in het engels. En de vakken of cursussen waaruit je kon kiezen spraken me niet zo aan. Een heel groot pluspunt is toch wel dat je sowieso een gemeubileerde kamer op de campus krijgt en dat er voor je gekookt wordt enzo, dus daar hoef je zelf niet voor te zorgen, nadeel is dan wel weer dat je niet voelt hoe het is om een student te zijn, eigen potje in elkaar flansen enzo, maarja, wel relaxed natuurlijk . Verder moest je uit elk van de 3 richtingen (Science, humanities en social sience) een aantal vakken kiezen en dat leek me niks omdat science me dus echt niet ligt. Je kan wel veel vakken doen, eigenlijk alles wel wat je leuk vindt, mits het maar uit die drie richtingen is. Na drie jaar heb je je bachelor en dan kies je pas voor een van de drie richtingen en daar haal je dan je master in.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 22:18
Breg
Breg is offline
ik wil later (over 3 jaar) heel graag in het buitenland gaan studeren, maar als dat niet lukt, dan lijkt dit me wel wat. Ik wist niet eens dat dit bestond, hoe lang bestaat het eigenlijk al?
Oud 25-08-2002, 23:06
red violin
red violin is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef:
Ik ben naar de opendag ervan geweest, niet voor mezelf maar met mn broer mee, die wil daar misschien heen. Het is inderdaad engelstalig, je krijgt een sollicitatiegesprek in het engels en als dat goed lukt dan heb je een grote kans dat je erheen kan. Het leek me er best wel leuk, maar ook heel zwaar en dan nog in het engels. En de vakken of cursussen waaruit je kon kiezen spraken me niet zo aan. Een heel groot pluspunt is toch wel dat je sowieso een gemeubileerde kamer op de campus krijgt en dat er voor je gekookt wordt enzo, dus daar hoef je zelf niet voor te zorgen, nadeel is dan wel weer dat je niet voelt hoe het is om een student te zijn, eigen potje in elkaar flansen enzo, maarja, wel relaxed natuurlijk . Verder moest je uit elk van de 3 richtingen (Science, humanities en social sience) een aantal vakken kiezen en dat leek me niks omdat science me dus echt niet ligt. Je kan wel veel vakken doen, eigenlijk alles wel wat je leuk vindt, mits het maar uit die drie richtingen is. Na drie jaar heb je je bachelor en dan kies je pas voor een van de drie richtingen en daar haal je dan je master in.
Is het echt zo dat je uit die 3 groepen moet kiezen>?
Ik wilde het eerst ook misschien doen, maar toch maar niet voor gekozen omdat ik het niet zo leuk vond om een kamer te krijgen die gemeubileerd is en waar je samen moet eten enzo (leek me zo'n kostschool-idee hoewel me dat nu wel gezellig lijkt, toen niet). Bovendien dachten mijn ouders dat het niet echt een universiteit was, meer een soort school tussen hbo en universiteit in omdat je er langer over doet en omdat je bachelor wordt (en dat wordt je na een hbo ook, tegenwoordig ook op een universiteit...). Maar volgens mij staat het juist heel goed aangeschreven. Ik 'ken' wel een aantal mensen die erop zitten en het er erg naar hun zin hebben. Je ontmoet veel buitenlandse studenten en je kunt gewoon nog wel veel buiten de campus doen. Ik hoorde van een jongen bijvoorbeeld dat hij bijna nooit op de campus eet.
Het leuke vind ik ook dat je je eigen vakkenpakket kan samenstellen, maar ik heb me daar niet zo erg in verdiept. Als je echt uit die 3 groepen moet kiezen lijkt het me echt minder! Ik dacht juist dat je vakken moest kiezen binnen 1 zo'n groep.

Ik heb ook gelezen dat je er ook heen kunt gaan nadat je een propedeuse hebt gehaald. Heeeeel misschien wil ik dat wel gaan doen, aangezien ik die nu bijna heb. Ik dacht eerst dat je allerlei vakken kon kiezen en dan elk jaar iets laten vallen zodat je uiteindelijk wel echt 1 richting krijgt. Het liefst zou ik dan kunstvakken willen kiezen zoals design, textiel, 3D en een muziekvak; viool en dan nog maatschappijvakken zoals: bestuur, politiek, criminaliteit, recht, psychologie en dan uiteindelijk afstuderen in en de maatschappijvakken.
Stel: Dit pakket zou (ongeveer) kunnen.....zou ik er echt heen willen>>>>>>>>> weet iemand hier misschien meer over (over vakkenpakketkeuzes???)???
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 10:02
Verwijderd
Lijkt me echt super, op zich ook goed dat je ee kamer krijgt en eten (dan kan je de tijd die je daar normaal in zou steken gebruiken om te leren)...

Tja, ik zou daar dus niet binnenkomen (hoewel ik goed engels kan zijn mijn cijfers er waarschijnlijk niet naar (je moet toch een hoog gemiddelde hebben?)).... Jammer wel, lijkt me echt leuk...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 18:27
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Breg schreef:
ik wil later (over 3 jaar) heel graag in het buitenland gaan studeren, maar als dat niet lukt, dan lijkt dit me wel wat. Ik wist niet eens dat dit bestond, hoe lang bestaat het eigenlijk al?
Ik geloof vanaf 1998.

Is het niet zo dat deze studie veel duurder is dan andere??
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 19:58
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ja idd, de studie is wel duurder dan een andere, gewoon omdat alleen de beste leerlingen er worden toegelaten. Maar je kamer en eten zit er dan wel bij in, als je dat afzet tegen 3 of 4 jaar kamer huur betalen en je eigen eten dan zit je wel op dezelfde prijs denk ik.

En Red Violin, je moet echt vakken uit die drie richtingen kiezen, maar op een gegeven moment kies je echt voor één van die drie, maar in de eerste 2 jaar moet je echt uit alle drie de richtingen vakken kiezen. Daar zit hem namelijk de breedheid van de opleiding in. Uiteindelijk wordt hij steeds specifieker.
Misschien is het handig eens de informatiefolder van University College aan te vragen, daar staat alles precies in wat je wilt weten. Bovendien moet je je ook tijdig aanmelden (voor december) voor de studie.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 20:21
wyner
wyner is offline
Zware opleiding--mwah. Heb op de internationale (middelbare) school in Hilversum gezeten en er gaan aardig veel mensen daarvan naar de UCU, oa enkele ex-klasgenoten. Ze verschillen niet veel van de gemiddelde UU-student. Krijg de indruk dat het vooral meer kwantiteit is dan kwaliteit van de stof--vrijwel bij elk vak is er aanwezigheidsplicht. Die 55 uur per week is dan maar een indicatie, als je rap kunt werken (en vooral rap essays kan schrijven) zal het wel erg meevallen.

Het is jammer dat je je er niet in een specifiek gebied verdiept--maar dat lijkt de trend te zijn in de rest van de nederlandse universiteiten nu we het BaMa systeem landelijk invoeren.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 19:50
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef:
Bovendien moet je je ook tijdig aanmelden (voor december) voor de studie.
April!
Met citaat reageren
Oud 19-09-2002, 16:13
Goezz
Goezz is offline
Ik ben net terug uit Australië en daar had je heel veel mogelijkheden om te studeren vooral in Brisbane
Oud 21-09-2002, 21:10
Muis!
Muis! is offline
Ik zit er dus ook over na te denken om naar University College te gaan, maar ik heb gelukkig nog een jaar om daar over na te denken. Ik heb ff op hun site ( http://www.ucu.uu.nl/ ) gekeken voor info over de vakken die je moet kiezen enzo, voor degene die het willen weten:

Requirements for the Bachelor of Arts Degree

24 courses, of which:

10 courses in the department of the major
6 courses in the Academic Core

The following requirements should be met in the first year:

ACC 110, 120 and either 160, 260 or 360;
five courses taken in at least two other departments.

Furthermore the following courses are required from the Academic Core:

Humanities majors : ACC 230
Social Science majors : ACC 210

During their course of study, students are expected to reach a certain level of fluency in English and a second (non-native) language in which classes are offered at UC. The Academic Core department provides fluency tests.

Requirements for the Bachelor of Science Degree

24 courses of which:

12 courses in the department of Science
6 courses in the Academic Core

The following requirements should be met in the first year:

ACC 110, 120 and either 160, 260 or 360
five courses taken in at least two other departments

Furthermore the following course is required from the Academic Core:

Science majors : ACC 240

During their course of study, students are expected to reach a certain level of fluency in English and a second (non-native) language in which classes are offered at UC. The Academic Core department provides fluency tests.

je kiest dus een hoofdrichting (humanities, science, social science), en het grootse deel van je vakken kies je in die richting, en alleen in het eerste jaar moet je, in plaats van één, twee richtingen kiezen.
Verder is er nog een 4e richting (academic core) die voor iedereen verplicht is en waar je algeme vaardigheden en talen leert ontwikkelen.

Laatst gewijzigd op 21-09-2002 om 22:09.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 01:09
Verwijderd
wappie
Met citaat reageren
Oud 22-09-2002, 07:44
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
nare man schreef:
wappie
flappie
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 01:21
maar
maar is offline
Een vriend van me doet het; redelijk veel werk inderdaad. Maar ik heb eerlijk gezegd niet de indruk dat je met zo'n diploma verder komt dan met een gewoon wo-diploma.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 16:35
wyner
wyner is offline
Na UCU heb je alleen maar een Bachelor diploma, wat niet eens equivalent is aan een doctoraal.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2002, 17:30
Anne
Anne is offline
Ik weet dat een jongen van scholieren (John Sickbock) het doet, maar die heb ik al maanden niet meer online gezien, kun je nagaan wat een inspanning het vergt. Maar hij schijnt het leuk te vinden.
Oud 26-09-2002, 14:37
Verwijderd
Lijkt mij helemaal niks,je moet er toch niet aan denken dat je 'vastzit'op die campus( en bijna 3000 euro per semester voor huisvesting en eten?) .... ik doe zelf IFM, dat is een engelstalige opleiding bedrijfseconomie (hbo) en van de 50 mensen in mijn klas zijn er 3 nederlands (waaronder ik dus) het is echt een hele leuke opleiding maar 18 uur per week les (+projecten). Grote voordeel van deze opleding was voor mij dat je een half jaar stage loopt in het buitenland en een half jaar college volgt in het buitenland. (+ je krijgt contacten over de hele wereld, ik ben al uitgenodigd om in de kerstvakantie mee te gaan snowboarden in de VS)

http://www.hesasd.nl
Met citaat reageren
Oud 26-09-2002, 19:50
wyner
wyner is offline
't Is niet zo dat je vastzit op de campus en er niet af mag gaan. Je betaalt alleen (een heleboel) voor de faciliteiten. In de zomermaanden màg je niet eens terug naar je kamer, ze worden dan voor summerschools of zo gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 22:05
MacArt
MacArt is offline
er zit er ook een in maastricht, daar woon je niet op de campus en hebben ze een ande onderwijs systeem. (het Probleem Gestuurd Oderwijs systeem)
UC is equivanlent aan een bachlor met als voordeel dat je makkelijker naar het buitenland kan voor je master.
Persoonlijk vind ik UCM beter dan UCU omdat je niet intern moet en ze het PGO systeem gebruiken. Het is alleen wel jammer dat het ze wat minder vakken aan bieden dan in utrecht. Dit zal vooral aan de Life Sience kant zijn, want UM is niet zo beta dacht ik.
Reageren

Regels voor berichten