Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() topics in 't verleden hebben ook niet meer dan 0 replies opgeleverd.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() en volgens mij hebben we maar 2 decanen op de saurnus, eentje voor havo, en eentje voor vwo, en die zitten samen in dat kamertje op de 1e verdieping (bij die stapel foldertjes dus ![]() Maar ik denk niet dat het echt eens studie voor mij is... als ie helemaal in het engels is. Ik ben namelijk niet echt goed in engels ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ben naar de opendag ervan geweest, niet voor mezelf maar met mn broer mee, die wil daar misschien heen. Het is inderdaad engelstalig, je krijgt een sollicitatiegesprek in het engels en als dat goed lukt dan heb je een grote kans dat je erheen kan. Het leek me er best wel leuk, maar ook heel zwaar en dan nog in het engels. En de vakken of cursussen waaruit je kon kiezen spraken me niet zo aan. Een heel groot pluspunt is toch wel dat je sowieso een gemeubileerde kamer op de campus krijgt en dat er voor je gekookt wordt enzo, dus daar hoef je zelf niet voor te zorgen, nadeel is dan wel weer dat je niet voelt hoe het is om een student te zijn, eigen potje in elkaar flansen enzo, maarja, wel relaxed natuurlijk
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik wilde het eerst ook misschien doen, maar toch maar niet voor gekozen omdat ik het niet zo leuk vond om een kamer te krijgen die gemeubileerd is en waar je samen moet eten enzo (leek me zo'n kostschool-idee hoewel me dat nu wel gezellig lijkt, toen niet). Bovendien dachten mijn ouders dat het niet echt een universiteit was, meer een soort school tussen hbo en universiteit in omdat je er langer over doet en omdat je bachelor wordt (en dat wordt je na een hbo ook, tegenwoordig ook op een universiteit...). Maar volgens mij staat het juist heel goed aangeschreven. Ik 'ken' wel een aantal mensen die erop zitten en het er erg naar hun zin hebben. Je ontmoet veel buitenlandse studenten en je kunt gewoon nog wel veel buiten de campus doen. Ik hoorde van een jongen bijvoorbeeld dat hij bijna nooit op de campus eet. Het leuke vind ik ook dat je je eigen vakkenpakket kan samenstellen, maar ik heb me daar niet zo erg in verdiept. Als je echt uit die 3 groepen moet kiezen lijkt het me echt minder! Ik dacht juist dat je vakken moest kiezen binnen 1 zo'n groep. Ik heb ook gelezen dat je er ook heen kunt gaan nadat je een propedeuse hebt gehaald. Heeeeel misschien wil ik dat wel gaan doen, aangezien ik die nu bijna heb. Ik dacht eerst dat je allerlei vakken kon kiezen en dan elk jaar iets laten vallen zodat je uiteindelijk wel echt 1 richting krijgt. Het liefst zou ik dan kunstvakken willen kiezen zoals design, textiel, 3D en een muziekvak; viool en dan nog maatschappijvakken zoals: bestuur, politiek, criminaliteit, recht, psychologie en dan uiteindelijk afstuderen in en de maatschappijvakken. Stel: Dit pakket zou (ongeveer) kunnen.....zou ik er echt heen willen>>>>>>>>> weet iemand hier misschien meer over (over vakkenpakketkeuzes???)??? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Lijkt me echt super, op zich ook goed dat je ee kamer krijgt en eten (dan kan je de tijd die je daar normaal in zou steken gebruiken om te leren)...
Tja, ik zou daar dus niet binnenkomen (hoewel ik goed engels kan zijn mijn cijfers er waarschijnlijk niet naar (je moet toch een hoog gemiddelde hebben?)).... Jammer wel, lijkt me echt leuk... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Is het niet zo dat deze studie veel duurder is dan andere?? |
![]() |
|
Ja idd, de studie is wel duurder dan een andere, gewoon omdat alleen de beste leerlingen er worden toegelaten. Maar je kamer en eten zit er dan wel bij in, als je dat afzet tegen 3 of 4 jaar kamer huur betalen en je eigen eten dan zit je wel op dezelfde prijs denk ik.
En Red Violin, je moet echt vakken uit die drie richtingen kiezen, maar op een gegeven moment kies je echt voor één van die drie, maar in de eerste 2 jaar moet je echt uit alle drie de richtingen vakken kiezen. Daar zit hem namelijk de breedheid van de opleiding in. Uiteindelijk wordt hij steeds specifieker. Misschien is het handig eens de informatiefolder van University College aan te vragen, daar staat alles precies in wat je wilt weten. Bovendien moet je je ook tijdig aanmelden (voor december) voor de studie. |
![]() |
|
![]() |
Zware opleiding--mwah. Heb op de internationale (middelbare) school in Hilversum gezeten en er gaan aardig veel mensen daarvan naar de UCU, oa enkele ex-klasgenoten. Ze verschillen niet veel van de gemiddelde UU-student. Krijg de indruk dat het vooral meer kwantiteit is dan kwaliteit van de stof--vrijwel bij elk vak is er aanwezigheidsplicht. Die 55 uur per week is dan maar een indicatie, als je rap kunt werken (en vooral rap essays kan schrijven) zal het wel erg meevallen.
Het is jammer dat je je er niet in een specifiek gebied verdiept--maar dat lijkt de trend te zijn in de rest van de nederlandse universiteiten nu we het BaMa systeem landelijk invoeren. |
![]() |
|
![]() |
Ik zit er dus ook over na te denken om naar University College te gaan, maar ik heb gelukkig nog een jaar om daar over na te denken. Ik heb ff op hun site ( http://www.ucu.uu.nl/ ) gekeken voor info over de vakken die je moet kiezen enzo, voor degene die het willen weten:
Requirements for the Bachelor of Arts Degree 24 courses, of which: 10 courses in the department of the major 6 courses in the Academic Core The following requirements should be met in the first year: ACC 110, 120 and either 160, 260 or 360; five courses taken in at least two other departments. Furthermore the following courses are required from the Academic Core: Humanities majors : ACC 230 Social Science majors : ACC 210 During their course of study, students are expected to reach a certain level of fluency in English and a second (non-native) language in which classes are offered at UC. The Academic Core department provides fluency tests. Requirements for the Bachelor of Science Degree 24 courses of which: 12 courses in the department of Science 6 courses in the Academic Core The following requirements should be met in the first year: ACC 110, 120 and either 160, 260 or 360 five courses taken in at least two other departments Furthermore the following course is required from the Academic Core: Science majors : ACC 240 During their course of study, students are expected to reach a certain level of fluency in English and a second (non-native) language in which classes are offered at UC. The Academic Core department provides fluency tests. je kiest dus een hoofdrichting (humanities, science, social science), en het grootse deel van je vakken kies je in die richting, en alleen in het eerste jaar moet je, in plaats van één, twee richtingen kiezen. Verder is er nog een 4e richting (academic core) die voor iedereen verplicht is en waar je algeme vaardigheden en talen leert ontwikkelen. Laatst gewijzigd op 21-09-2002 om 22:09. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Lijkt mij helemaal niks,je moet er toch niet aan denken dat je 'vastzit'op die campus( en bijna 3000 euro per semester voor huisvesting en eten?) .... ik doe zelf IFM, dat is een engelstalige opleiding bedrijfseconomie (hbo) en van de 50 mensen in mijn klas zijn er 3 nederlands (waaronder ik dus) het is echt een hele leuke opleiding
![]() http://www.hesasd.nl |
![]() |
|
er zit er ook een in maastricht, daar woon je niet op de campus en hebben ze een ande onderwijs systeem. (het Probleem Gestuurd Oderwijs systeem)
UC is equivanlent aan een bachlor met als voordeel dat je makkelijker naar het buitenland kan voor je master. Persoonlijk vind ik UCM beter dan UCU omdat je niet intern moet en ze het PGO systeem gebruiken. Het is alleen wel jammer dat het ze wat minder vakken aan bieden dan in utrecht. Dit zal vooral aan de Life Sience kant zijn, want UM is niet zo beta dacht ik.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
University College #10 Diamera | 500 | 30-11-2013 09:00 | |
Studeren |
University College #7 harpje | 500 | 10-04-2010 10:18 | |
Studeren |