Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Je mag het beestje wel bij z'n naam noemen, hoor. Als hier nog niet vanaf drúipt dat het over de LPF gaat, eet ik m'n schoenen op.
Maar ontopic: als er duidelijke aanwijzingen zijn dat iemands verleden (of dat nu crimineel is of niet) zijn functioneren als Kamerlid kan belemmeren, dan moet die persoon het Kamerlidmaatschap opgeven. Maar deze materie is allemaal al uitgebreid geregeld in de Grondwet en het Reglement van Orde voor de Tweede Kamer. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
je kunt toch niet een partij uit de kamer zetten omdat wat leden een crimineel verleden hebben? je kunt hooguit die leden weigeren maar ook dat vind ik niet zo'n heel goed plan aangezien ze min of meer door het volk gekozen zijn; wat beter is: het gewoon tot op de bodem uitzoeken en openbaar maken; dan kan de partij bepalen of ze deze persoon liever kwijt dan rijk zijn of niet; en anders laat het volk dat wel merken bij de volgende verkiezingen.
|
![]() |
||
Citaat:
Hierbij een verzoek aan Twiety en TefnachT : zouden jullie eens uit willen zoeken hoeveel Kamerleden (of hoeveel procent van de...) per partij er het afgelopen jaar om in mijn eerste post genoemde redenen in opspraak is geraakt. LPF bestaat pas een paar maanden dus in principe zou je het aantal keer 4 moeten doen.. Doe het eens, nee niet om mij een plezier te doen, maar in naam van jullie geliefde statistiek. Ik ben benieuwd..
||
Citaat:
... ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
- Nederlander - Leeftijd van achttien jaar bereikt hebben Verder zijn er nog vele incompatibiliteiten, zoals het niet-verenigbaar zijn van het Kamerlidmaatschap met het ambt van minister of staatssecretaris, en onverenigbaarheid met een aantal openbare functies. Maar nergens is geregeld dat een Kamerlid geen strafblad mag hebben, hoewel een dergelijk verleden en het in opspraak raken daarvan natuurlijk een reden kan zijn om af te treden. Maar dat is grondwettelijk niet verplicht. |
![]() |
|
Ach wie zit er tegenwoordig "in functie" nog op z'n plaats? Dat stelletje onbetrouwbare rakkers aan de top heeft in ieder egval mijn vertrouwen niet. En daar verandert de democratie met zijn zogenaamde burgerinvloed niks aan aangezien de burgers allemaal paarden met oogkleppen zijn.
||
Citaat:
REIE
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet niet wat voor signaal je daarmee wilt geven? Als je alleen de criminele mensen van de politieke partijen er uit zet en die laat vervangen door een paar anderen, dan is het probleem opgelost. Je gaat dan toch maar niet gelijk ff de hele partij daarvoor opheffen. Dan ben je echt fout bezig. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En is het trouwens ook niet zo dat die beschuldiging van het AD aangeklaagd gaan worden omtrend het strafblad? |
![]() |
||
Citaat:
![]() REIE
|
![]() |
Ik denk dat het een slecht idee is om mensen op grond van hun achtergrond uit te sluiten voor een kamerlidmaatschap.
Wel vind ik dat een partij die zich zelf keer op keer belachelijk maakt met mensen die zaken verzwijgen bij sollicitatie, ideeën bedenkt die in stijd zijn met de grondwet, etc. wel mag worden afgestraft door hun collega's (dus andere partijen) of zij die hen gekozen hebben (ons, het stemgerechtigde Nederlanders). (Het moge duidelijk zijn wat ik bedoel, ik noem geen namen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() De ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Wat hebben we toch een klote samenleving trophus | 64 | 04-09-2008 12:36 |