![]() |
|
Ik ben een tijdje terug bij een vertrouwingspersoon op school geweest en hier heb ik dus een aantal gesprekken mee gehad. Daarna zijn mijn ouders alleen nog met hem gaan praten. Ik heb hem gevraagd of hij bepaalde dingen niet wilde vertellen. Dat heeft hij dus toch achter mijn rug om gedaan. Ik ben er maanden later via mijn ouders achter gekomen. Hij heeft toch zwijg plicht had hij dit mogen doen zonder mijn toestemming. Hij doet nu nog steeds erg vervelend en daarom ontwijk ik hem erg maar dan zet hij mij voor schut waar mijn klas bij staat alleen omdat ik niet meer met hem wil praten. Ik mioet toch zelf weten of ik wel of niet ga. Weten jullie hier wat van of ik hem zou mogen aanklagen bij de directie van de school of mog hij het toch zeggen. Als jullie het eventueel niet weten zouden jullie het dan voor mij op school willen navragen want ik durf niet goed op iemand anders af te stappen want bij ons op school houden de leraren elkaar allemaal een hand boven het hoofd. Zouden jullie het mij op cestzoe@hotmail.com kunnen doormailen of uiteraard hier plaatsen als jullie raad hebben of het hebben nagevraagd!!!!!!! Bedankt alvast!!!
|
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Je bent 15, je snijdt jezelf, natuurlijk moest hij het je ouders vertellen... wat zouden je ouders doen mochten ze het te weten komen dat een leraar dit al maanden weet, maar het niet vertelde omdat hun minderjarige dochter dat gevraagd heeft...
Ik begrijp dat je kwaad op hem bent, en als hij idd vervelend doet tegen u nu (volgens mij doet hij dat niet, maar vind je nu gewoon elke keer hij je iets laat doen of zeggen, het vervelend). Vertrouwen schenden is nooit goed, maar sommige dingen moet je gewoon melden... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
kleineghcdraak: je staat kansloos in een eventuele klacht, is mijn mening als rechtenstudent. Zoals al hierboven meerdere malen gezegd, heeft zo'n vertrouwenspersoon de plicht om je ouders in te lichten. Overigens werkt de zwijgplicht niet absoluut tegenover iedereen, zoals bijvoorbeeld in het geval waarin het gaat om een minderjarige, de ingelichten de wettelijk vertegenwoordigers zijn en er een zwaarwegend belang (zoals jouw gezondheid) mee gediend is. |
![]() |
||
Citaat:
Als jij hem vraagt dat niet te zeggen en hij zegt dattie dat niet zal doen, dan moettie dr ook z'n kop over houden. En als ie het wel nodig vond om het tegen je ouders te zeggen dan had ie dat eerst tegen jouw moeten zeggen (dan had hij jou de kans gegeven het zelf tegen je ouders te zeggen, als je dat wilde). dit vind ik een lullig, achter jou rug om dingen tegen je ouders zeggen waarvan hij heeft beloofd dat niet te zeggen.
|
![]() |
hij had die dingen inderdaad niet achter jouw rug om mogen vertellen. maar, dat ligt er wel aan waarover dat ging. ik weet natuurlijk niet waar het over ging, maar als het bijvoorbeeld over zelfmoordgedachten ging, was hij het verplicht te vertellen. als het jouw leven in gevaar kan brengen, is hij ook verkeerd bezig. toen ik met de vertrouwenspersoon op school praatte en hij ook een keer met mn ouders ging praten, heeft hij dat dus ook niet gedaan, vertellen wat van mij niet mocht. ik was hem daar toen heel erg dankbaar voor. maar later, toen die zelfmoordpogingen dus toch kwamen, heeft hij daar erge problemen mee gekregen doordat ie niks verteld heeft. hij deed het omdat ie mijn vertrouwen niet wilde beschamen, maar eigenlijk was ie toch verkeerd bezig, als die poging gelukt was, had hij de verantwoordelijkheid gehad...
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik vind gewoon dat je hem best eens "op de kofffie" bij de directie mag laten komen. groeten en veel sterkte the conquer
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
sorry weer over vertrouwenspersoon.. shy girl | 8 | 07-09-2002 23:46 |