Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2002, 12:23
Jamiroquai
Jamiroquai is offline
Ik ben de laatste tijd bezig met meditatie, maar ik probeer mijn gids (begeleider/beschermengel...er zijn zoveel namen voor, sorry als ik ze door elkaar haal, want soms verschit de betekenis) te ontmoeten. De bedoeling is dat je jezelf op een rustige plek inbeeldt, en dat je dan je gids vraagt of je hem mag ontmoeten (vraag je dan "algemeen") En misschien komt hij dan. Bij mij wil het niet echt lukken, ik ontmoette dacht ik eerst m'n gids, maar later had ik het gevoel dat ik me dat zelf inbeeldde omdat ik hem/haar zo graag wou ontmoeten... Heeft iemand nog tips/hulp/ideeen om me m'n gids te laten ontmoeten? Of nog goede voorbeelden van dingen die je je moet visualiseren? Alvast bedankt...
Advertentie
Oud 31-08-2002, 15:36
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Jamiroquai schreef:
Ik ben de laatste tijd bezig met meditatie, maar ik probeer mijn gids (begeleider/beschermengel...er zijn zoveel namen voor, sorry als ik ze door elkaar haal, want soms verschit de betekenis) te ontmoeten. De bedoeling is dat je jezelf op een rustige plek inbeeldt, en dat je dan je gids vraagt of je hem mag ontmoeten (vraag je dan "algemeen") En misschien komt hij dan. Bij mij wil het niet echt lukken, ik ontmoette dacht ik eerst m'n gids, maar later had ik het gevoel dat ik me dat zelf inbeeldde omdat ik hem/haar zo graag wou ontmoeten... Heeft iemand nog tips/hulp/ideeen om me m'n gids te laten ontmoeten? Of nog goede voorbeelden van dingen die je je moet visualiseren? Alvast bedankt...
Nou mischien helpt dit. Ik doe het nooit via meditatie (zou wel beter zijn), ik ga als ik de hond uitlaat gewoon net als of doen ik tegen mijn gids praat, in het begin is het moeilijk, maar vlug daarna voel je dat iemand luistert naar je. Praat gewoon rustig met een zachte stem over je problemen, maar vertel ook over de goede dingen. Zo communiceer ik met mijn gids (ook al krijg ik dan geen antwoord terug, maar dat hoeft van mij nog niet). Ik heb het ooit es een keer via meditatie gedaan en wanneer ik dacht mijn gids te zien schrok ik me rot omdat ik een soort duivelachtig monster zag. Dus toen heb ik het niet meer gedaan volgens mij.
Oud 31-08-2002, 17:54
Chelsea
Chelsea is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

duivelachtig monster zag
Oud 01-09-2002, 13:36
Jamiroquai
Jamiroquai is offline
Maar ik heb gehoord (heb een heel gesprek gehad met een ervaren (op dit gebied dan he) persoon), en die zei dat als je dan in je meditatie je gids ziet, dat je dan alles kan vragen, en je krijgt dan ook gewoon antwoorden... heeft er echt niemand hier evaring mee, of tips voor me?
Oud 02-09-2002, 21:34
pinkelotje
pinkelotje is offline
Citaat:
Jamiroquai schreef:
waarom zou je gids willen ontmoeten als de gids zelf niet de moeite ervoor heeft genomen. dan blijkt dus dat het helemaal niet nodig is voor die gids. De gids ontmoet je zelf wel ooit een keer als de gids dat wil. pff kan niet uit mn woorden komen maar hopelijk begrijp je mij. (:
Oud 03-09-2002, 13:03
Kjem
Kjem is offline
Volgens mij is een gids altijd bij je, en als je er meer hebt dan iig 1, dus lijkt het mij logisch dat als je contact met hem/haar zoekt dat je dat dan ook krijgt??!!

Weet iemand trouwens of een gids een vaste plek heeft? Loopt ie naast je, zit ie naast je hoofd?

Ik heb er nooit aan gedacht contact met hem te zoeken, maar ik weet wel wie mij beschermengel (gids?) is... maar sinds een paar jaar pas... want ervoor weet ik niet wie ik had...
Alleen ik hoorde dat je een gids je levenlang hebt, vanaf geboorte tot dood, maar ik ben ervan overtuigd dat mijn gids er pas sinds een paar jaar is, omdat hij er nl. niet eerder geweest kan zijn!

Oud 03-09-2002, 13:55
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Kjem schreef:
Volgens mij is een gids altijd bij je, en als je er meer hebt dan iig 1, dus lijkt het mij logisch dat als je contact met hem/haar zoekt dat je dat dan ook krijgt??!!

Weet iemand trouwens of een gids een vaste plek heeft? Loopt ie naast je, zit ie naast je hoofd?

Ik heb er nooit aan gedacht contact met hem te zoeken, maar ik weet wel wie mij beschermengel (gids?) is... maar sinds een paar jaar pas... want ervoor weet ik niet wie ik had...
Alleen ik hoorde dat je een gids je levenlang hebt, vanaf geboorte tot dood, maar ik ben ervan overtuigd dat mijn gids er pas sinds een paar jaar is, omdat hij er nl. niet eerder geweest kan zijn!

Gidsen hebben een vaste plek, en die is bij je volgens mij. En je hebt niet één gids maar een stuk of vier die je begleiden, als je contact hebt is het maar telkens één gids die het woord neemt. Maar hoe weet jij nou zo zeker dat de gids er maar is na een paar jaar? Hij is je hele leven bij je geweest, mischien dat jij hem pas ging voelen na een paar jaar. Kan ook.
Oud 06-09-2002, 08:16
Kjem
Kjem is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Maar hoe weet jij nou zo zeker dat de gids er maar is na een paar jaar?
omdat dat mijn overleden opa is... is die is pas sinds een paar jaar dood... Ik zeg liever dat mijn opa een beschermengel is en geen gids... maar als dat hetzelfde is (?), is mijn opa dus sinds een paar jaar mijn 'gids'...
Oud 06-09-2002, 14:20
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Kjem schreef:

omdat dat mijn overleden opa is... is die is pas sinds een paar jaar dood... Ik zeg liever dat mijn opa een beschermengel is en geen gids... maar als dat hetzelfde is (?), is mijn opa dus sinds een paar jaar mijn 'gids'...
Ah zo, maar ja mischien dat er voor jou opa iemand anders was en die vervolgens plaats heeft gemaakt voor jou opa, mischien lul ik maar wat, maar het zou kunnen.
Oud 06-09-2002, 16:47
Mysticus
Mysticus is offline
Voor zover ik weet heb je een gids voor je hele leven. wat niet betekent dat andere "geesten" je niet kunnen helpen. Mijn opa helpt me ook (hij is dood). ik heb een aantal keer met hem gesproken.
Oud 06-09-2002, 18:07
Jamiroquai
Jamiroquai is offline
Volgens mij heb je niet een gids voor je hele leven, maar gidsen blijven voor een bepaalde tijd, die heel erg kan verschilllen, van 1 dag tot wel 30 jaar ofzo. Gidsen "groeien" ook met je mee, en je kan meerdere gidsen hebben, het ligt eraan welke je nodig hebt. Misschien heb je er wel eentje om je problemen tegen te vertellen, en eentje om mee te mediteren. Het kan zijn dat ik gids/begeleider/beschermengel door elkaar haal. Maar wat ik hier beschrijf is wel 1 van die 3 benamingen. Weet iemand of het altijd een mens is? Kan het ook een dier zijn? Dat heb ik ook weleens gehoord. (hopelijk kom ik nog logisch over bij iedereen)
Oud 06-09-2002, 22:17
Yora
Citaat:
Jamiroquai schreef:
Volgens mij heb je niet een gids voor je hele leven, maar gidsen blijven voor een bepaalde tijd, die heel erg kan verschilllen, van 1 dag tot wel 30 jaar ofzo. Gidsen "groeien" ook met je mee, en je kan meerdere gidsen hebben, het ligt eraan welke je nodig hebt. Misschien heb je er wel eentje om je problemen tegen te vertellen, en eentje om mee te mediteren. Het kan zijn dat ik gids/begeleider/beschermengel door elkaar haal. Maar wat ik hier beschrijf is wel 1 van die 3 benamingen. Weet iemand of het altijd een mens is? Kan het ook een dier zijn? Dat heb ik ook weleens gehoord. (hopelijk kom ik nog logisch over bij iedereen)
Ieder heeft weer verschillende needs he dus hoeveel hoelang wat voor is verschillend bij elk persoon
Jah een gids kan inderdaad ook een dier zijn en is niet altijd een mens hoor lol Wat is logisch eigenlijk als je vragen hebt just ask them is dit forum ook voor he en voor de juiste andtwoorden voor jezelf hoef je alleen je hartje te volgen Do not be afraid to do that maar denk niet dat ik je dat nog hoef te vertellen

Maargoed Yoortje is moe en gaat weerres verder @)-----
hoop dat ik je een beetje geholpen heb en wat duidelijk was (kan nogal vaag zijn )
Oud 06-09-2002, 22:19
Yora
Citaat:
Kjem schreef:

je gids is waar je gids nodig is
Oud 07-09-2002, 06:42
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Jamiroquai schreef:
Dat verschilt. Wanneer je je schizofrene psychose niet laat genezen blijf je idd je hele leven een gids bij je hebben. Wat jij hier beschrijft had een schizofreen persoon namelijk ook precies zo kunnen schrijven.
Oud 07-09-2002, 12:06
Jamiroquai
Jamiroquai is offline
Citaat:
Dystopia schreef:
Dat verschilt. Wanneer je je schizofrene psychose niet laat genezen blijf je idd je hele leven een gids bij je hebben. Wat jij hier beschrijft had een schizofreen persoon namelijk ook precies zo kunnen schrijven.
Huh? Ik zeg juist dat je je gide niet je hele leven hebt. En ik heb het over contact zoeken via meditatie, dus niet de hele dag het gevoel hebben van "jah, hij loopt naast me'" want dat kan niet eens (denk ik). Ik ben niet schizofreen, ik geloof wel in 'meer' en ik wil ook proberen m'n gids te ontmoeten. Ik dacht hem (haar) ontmoet te hebben, maar later bedacht ik me dat ik het misschien zo graag wou dat ik me alles gewoon had ingebeeld, dus meer fantasie dan meditatie zeg maar. Achjah, ik blijf wel met m'n voeten op de grond staan hoor maar ik verken gewoon wat onderwerpen om dan te besluiten of het waar is....
Advertentie

Regels voor berichten