|
|
|
|
Vroeg me af, heeft iemand hier al over dat traject gereden?
http://www.bahn.de/konzern/uebersich...rm_index.shtml Toegestane maximumsnelheid 300-330km/h... ![]() En dit gaat er daar rijden. ![]() De ICE3, maximumsnelheid 330km/h, en daarmee sneller dan alle Franse TGV's/Thalyssen. En Nederland, de NS, heeft er ook een paar gekocht. ![]() Die vind je regelmatig op de ICE-lijn Amsterdam-Köln(-Frankfurt). Ik reis er ook regelmatig mee, zeker 6x per maand ofzo, best leuke treinen. ![]() Pro-ICE, Anti-TGV/Thalys! ICE's zijn |
|
| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
|
ik ben van een Rammstein-concert in Arnhem helemaal zat met een ICE-trein terug naar Utrecht gereden, omdat hij er eerder was dan de intercity
![]() sehr geile treinen.... mooier dan de Thalys
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
De ICE is inderdaad ook een mooie trein. Toch vind ik de Thalys mooier. Maar je hebt gelijk, die is veel minder toegankelijk omdat je moet reserveren.
Nu ik zo over het internet blader, zie ik dat er verschillende Thalys vormen zijn. Die van de foto's hierboven, de nieuwere en een versie die meer lijkt op de 'traditionelere' TGV's, hieronder.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
|
|
|
|
|
![]() Zie hier de TGV Atlantique, wereldrecordhouder. Op 18 mei 1990 reed de TGV A 327 bij Vendome 515.3 kilometer per uur. Het treinstel bestond uit twee motorwagens en twee tussenrijtuigen. Vivre la France ![]() In 1997, Japan is the country with the fastest passenger trains in the world - the two Series 500 Nozomi services on the Hiroshima - Kokura section of the Sanyo Shinkansen (Shin Osaka - Hakata), operated by JR West - and has overtaken France, which held this honour in the years before. Country - Train - From - To - Av Speed in km/h Japan - Nozomi 503/508 - Hiroshima - Kokura - 261.8 REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Laatst gewijzigd op 02-09-2002 om 18:36. |
|
|
|
||
|
Citaat:
Dit zijn pas treinen, en ik doe er nog een Belgische NOHAB bij. Diesel is zo lelijk nog niet. ![]() ![]() ![]() REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Laatst gewijzigd op 02-09-2002 om 21:23. |
||
|
|
|
|
Ik heb het stuk A'dam - Frankfurt een keer gereden op het 'oude' traject.
Het stuk tot Koln heb ik gedaan met de ICE3 en ik vind hem echt niet comfortabeler/luxer dan de Thalys. Ik reis dan 2e klas en in beide treinen zitten de stoelen even klote: te kort, je knieholte wordt onvoldoende ondersteunt. |
|
|
|
||
|
Citaat:
NOHAB was volgens mij een Noorse fabriek. In samenwerking met GM (General Motors) bouwden zij dit bekende loctype dat dienst deed/doet in geheel Scandinavie, Bulgarije, Belgie en Luxemburg. De neus is duidelijk afgeleid van de Amerikaanse F series, en met name de F7, een 4-assige loc met een bestuurderscabine. Daarachter konden cabineloze locs achter gekoppelt worden. De Europese Bolle Neuzen hebben twee cabines en 6 assen. De zeerbekende Amerikaanse F7![]() REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Laatst gewijzigd op 03-09-2002 om 22:42. |
||
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|