Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2002, 13:27
Quiana
Quiana is offline
Ik kan ontzettend moeilijk woordjes leren.
Ik heb geprobeerd om telkens kleine deeltjes te pakken (als k 200 woordjes moet leren in groepjes van 20 etc)
Maar, als ik dan de woordjes eindelijk ken van bijv. fa-ne, ne-fa, kan ik ze nog steeds niet schrijven.
Dan begin ik dus aan de spelling, en dan vergeet ik de betekenissen weer!
Dit heb ik dus ook als ik al een week van te voren met die woordjes begin
Heeft iemand tips?
Oud 08-09-2002, 16:14
Gatara
Gatara is offline
Schrijf ze iedere keer op als je ze probeert te onthouden.

Het beste kun je daar nog een been bij bewegen (cirkels draaien bv) zodat je hersenen het makkelijker opnemen ofzoiets

Heb het zelf niet nodig gehad, omdat het mij sowieso wel lukte, maar van anderen weet ik dat dit wel een methode is.

Overigens leerde ik zelf de woordjes het beste met een computerprogrammaatje.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 18:31
Verwijderd
Heb je ooit een typcurcus gevolgd? Zo ja, dan zou je eens DrillAssistant kunnen proberen ( hier gratis te downloaden). Daarmee kun je je eigen woordenlijsten samenstellen, en je kunt jezelf ermee laten overhoren d.m.v. meerkeuzevragen, en zelf typen, dit kun je dan ook in taal1 - taal2 (bijv. Nederlands - Frans), en anders om. En als je een antwoord fout hebt, kun je het laten herhalen. Uiteindelijk als je alles goed hebt beantwoord, krijg je een lijstje met statistieken over hoe je het hebt gedaan. Daarna kun je ervoor kiezen om met 1 druk op de knop een nieuwe woordelijst te laten creeren met alleen de vragen die je fout had. Werkt heel erg goed bij mij. Sinds ik dit gebruik ben ik 2 punten voor Duits, en 1,5 punten voor Frans gestegen

Op de site gsoverhoor.cjb.net
vind je ook kant-en-klare woordenlijsten voor verschillende methodes.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 19:34
Balance
Balance is offline
dat programmaatje gebruik ik ook ja, is erg handig!

maar d'r staan maar heel weinig bestanden op die site die je noemt. Je kan ook hier kijken, daar staan d'r heel veel!
Oud 08-09-2002, 20:21
euro
euro is offline
Ik ben er ook niet echt goed in, maar heb wel zo'n programma en dat werkt echt heel goed! Gewoon de hele tijd blijven overhoren en op het laatste kan je het wel
Oud 08-09-2002, 21:18
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef:
dat programmaatje gebruik ik ook ja, is erg handig!

maar d'r staan maar heel weinig bestanden op die site die je noemt. Je kan ook hier kijken, daar staan d'r heel veel!
Weer wat geleerd
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 10:24
Groetjes
Hoi,

KOmtie heel verhaal.

Je neemt een A4 blaadje en deze vouw je door de midden. Dan schrijf je links de nederlandse woordjes en als je jezelf gaat overhoren de franse woordjes (2 vliegen in 1 klap).

Dus bv.

Het huis -
De hond -
Mijn moeder -

etc.

Wanneer je het nederlandse leest, lees je daarna het franse om het zo alvast te onthouden. Je schrijft het nederlandse op en je denkt alvast de franse betekenis erbij. Weet je deze niet meer, dan kijk je even in je boek. Etc met alle woordjes. Ben je nou bij de 25 ofzo dan ga je het in je hoofd herhalen van boven naar beneden en een keer door de war. Weet je een woordje niet, dan schrijf je daarbij een *. NOu je zei geloof ik 200 woordjes, 50 woordjes per dag leren en schrijven + een dag herhalen hiervan is 5 dagen. Maar goed je moet zelf maar even kijken he. Je vindt het lastig om te leren dus ik reken ff met 50 woordjes per dag. NOu heb je 50 woordjes gedaan, dan ga je met potlood de betekenis ernaast schrijven, dan nakijken en bv weer weggummen zodat je het nog een keer kan gebruiken. Volgende dag herhaal je het even bv alleen even in je hoofd en dan de volgende nieuwe 50 woordjes op dezelfde manier zoals hierboven beschreven. Vaak weet je door het zo te doen Frans-Nederlands ook wel. Uhm snap je het een beetje!?!?? Ist een beetje duidelijk? Naja en naar verloop van tijd zal woordjes leren denk ik wel beter gaan. Een soort training van je woordjeslerenhersens (!?!!). O JA en die woorden met een *....hiervan weet jij....he verdikkie die vergeet ik steeds...of die vergat ik de 1e keer..weet je ze naar verloop van tijd, dan haal je het * weg.

Naja iig ik hoop dat je er wat hebt. Vragen? Stel ze gerust.

Groeten,

een Bezoeker
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 14:49
Quiana
Quiana is offline
Tenk joe
Nou, k heb m dus gedownload, en t helpt wel
Iig bedankt voor jullei tips
*knuff*
Kim
Reageren