Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Op elk moment. 3) Als je een dikke buik krijgt en je voelt iets bewegen, dan ben je zwanger. 4) Ja. 5) Die maakt je kind dood . Je kind, dat geen schuld heeft aan jouw onnozelheid. |
![]() |
|
![]() |
Er bestaat een morningafter pil, maar zoals de naam zegt is dat iets te laat nu. Verder zijn er in het beginstadia speciale technieken om de foetus weg te laten halen.
Maar kijk eerst maar even of je echt zwanger bent. Trouwens: -->Lichaam en gezondheid
||
![]() |
Citaat:
2) mss kan ik er ook helemaal niet aandoen dat ik zwanger ben. wat als ik een condoom gebruikte maar deze gescheurd geraakte 3) nog commentaar?
||
![]() |
Citaat:
2) Dan heb je alsnog de consequenties te dragen. En dat moet kunnen: ik mag ervanuit gaan dat je iets hebt met de vader? 3) Jazeker. Ik blijf erbij: je bent onnozel of je doet onnozel. En dat kan schandelijke gevolgen hebben voor je kind. |
![]() |
|
![]() |
ah dus ik ben onnozel omdat ik mss zwanger ben? is sex dan verboden, mits voorzorgsmaatregelen? het liefst van al zou ik trouwens mijn kind houden als ik zwanger ben, maar ik kan dat gewoon weg niet omdat ik anders uit het huis gesmeten word en ik ben niet sterk genoeg om op eigen benen te staan.
||
![]() |
Citaat:
2) Mooie situatie dan, bij jou thuis. 3) Dat ben je wel, als je wilt. Alleen ben je dan misschien je luxe-leven kwijt. Maar ja, wie z'n kont verbrandt, moet op de blaren zitten. Ouwerwets? Misschien, maar het leven van het kind is het belangrijkste. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
2) kan ik ook niet aandoen 3) ik ben nog maar 16 en heb geen geld, hoe kan ik dan in godsnaam onderdak vinden en eten kopen?
||
![]() |
Citaat:
Dus: je bent je probleem helemaal zelf schuld. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
2) Nee, vooruitzien en je geilheid in toom houden. 3) Met 16 heb je geen sexuele relatie nodig. Werken, een goedkope kamer zoeken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) ge maakt mij niet wijs da gij nooit geil zijt en zin hebt in sex 3) werken? op 16? dat gaat zomaar niet. heb je leercontract voor nodig en ik zit in ASO, = onmogelijk
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
2) Als 'wij' het op z'n double-dutch doen, dan is de kans dat ze zwanger raakt heel, heel erg klein. 3) Het is condoom is, óók, daar voor ja. Of tegen, het is maar net hoe je het ziet.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Kloosterlingen leven celibatair. En hun abt zeker, want die heeft een voorbeeldfunctie. 3) Tja, dan maar een tijdje in armoede leven. Het was niet nodig geweest, moet je maar denken, als je vantevoren even had nagedacht. |
![]() |
|
![]() |
Shit hej, ik geloof niet dat sommige mensen hier begrijpen waar het om gaat, een meisje dat met grote angst zit om zwanger te zijn en wat dan? jah een zwangerschapstest jah...............
en dat dan maak je je kind dood slaat ook egt nergens op, alsof dat kindje zich daar bewust van is. Als je zwanger bent, moet het HE-LE-MAAL je eugen keuze zijn of je het wilt houden.................... En er bestaat naast de morningafterpil nog wel zoiets als een abortuspil, maar die is er geloof ik nog niet zo heel lang, ik denk dat je hiervoor naar de dokter zal moeten, maar dat weet ik dus niet zeker.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Je kunt een mesnenkind toch niet afmaken als een varken? 2) Zeer zeker niet. Met jou aan de macht zou het een rommeltje worden. 3) Jazeker, gelukkig wel, want anders zou iedereen maar wat aanrotzooien. Kun je geen verstandigere reacties bedenken dan deze? Laat ze dan maar achterwege. |
![]() |
||
Citaat:
*Over het vervullen van een voorbeeldfunctie gesproken... ![]()
|
![]() |
abt, je hebt je punt gemaakt. Alsjeblieft, hou op.
Ine, ik zou je aanraden zo snel mogelijk te laten testen, gewoon naar je huisarts gaan. Rot voor je, maar abortus word erger naarmate je het uitsteldt, doe het zo snel mogelijk. Of vraag het je ouders, ik kan me moeilijk voorstellen dat ze je 'het huis uit zouden trappen' als ze erachter kwamen. Er is nog tijd genoeg. Hee, sterkte, groeten, t |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En kom me nou niet aan met dat woord 'flamen'? Want op dit gebied provoceer ik niet, maar ben ik ècht geëngageerd. 2) Zie 1). Hoe durf je het te zeggen: "doe het zo snel mogelijk"? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik neem het woord 'flamen' niet in de mond. Jij bent degene die zijn taalgebruik gelijk steld aan dat van de straat, getuige "geile geit" Ik weet niet op welke grondslagen jij baseerd dat abortus gelijk staat aan moord, zou je me dat willen vertellen? Kennelijk verschillen wij op dat punt van mening, dat kan. Ik ken genoeg mensen die abortus ook als moord beschouwen, die respecteer ik.
Wat me echter tegenstaat in deze discussie is dat je voorstelt om het eventuele kind te houden. Je argumentatie is dat een 16-jarig meisje geen sex hoeft te hebben en als ze dat wel doet, zelf de gevolgen moet dragen. Dat eerste is discutabel, maar op dat tweede, het 'zelf de gevolgen dragen', wil ik even ingaan. Als jij zo mordicus tegen abortus bent, tegen het doden van mensen, ook al zijn die nog niet bewust en bestaan ze nog maar uit een handvol cellen, waarom dan voor het bestraffen van een onvoorzichtigheid met de levenslange plicht van het hebben van een kind? Het goede van Nederland vind ik juist dat we mensen de gelegenheid geven van hun fouten te leren. Dit is écht niet leuk voor Ine, een abortus is niet prettig, deze hele toestand ook al niet. Geloof me, deze 'straf' gun je niemand. En dan nog, sex op je 16e is géén misdaad, abortus óók niet. Jij baseerd je op je eigen overtuiging, ik baseer me op de Nederlandse wet, ik hoop dat Ine dat ook doet. Kennelijk is Ine niet van plan zich naar jouw overtuiging te voegen. Ik weet niet of je abt bent van een grote orde, maar je bekeermethoden zijn lichtelijk draconisch. Voorts, waarom zou abortus erger zijn dan condoomgebruik en pilbebruik? Zelfs onthouding zou dan volgens jouw redenering gelijk staan aan moord, er worden immers ei- en zaadcellen vernietigd. Een embryo van 2 maanden kán nog niet bewust zijn, het is gewoon een klontje cellen dat misschien later een mens kan worden.
||
![]() |
Citaat:
2) Ze moet consequent zijn, en het is leuk om een kind te hebben. Dat ze er te jong voor is? Dat is haar eigen schuld. 3) Dit vind ik wel erg ruimhartig. Foutje, doden maar. 4) Sex is zeker geen misdaad, dat heb ik nooit gezegd. 5) Omdat condoom en pil voorkomen dat er leven ontstaat. Dat is iets totaal anders dan eenmaal ontstaan leven beëindigen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nog even een argumentje: Mensen zijn weliswaar op hun 16e al geslachtsrijp, maar het vrouwelijk lichaam is nog lang niet in optimale staat om ook een kind te laten groeien en vervolgens baren. Er is een groter risico op complicaties en afwijkingen bij het kind. Vanuit dat oogpunt zou je een abortus ook kunnen beargumenteren. Zaad- en eicellen leven net zo goed als cellen van een embryo, alleen niet in een verband. Het sociaal isolement waarin een jonge moeder, in dit geval 16 kan komen te staan, kan funest zijn voor haar en daarmee ook voor het kind. Ik vind ook dat je met kinderen moet wachten tot je in staat bent ze groot te brengen, maar dit was een ongeluk met een gescheurde condoom. Het zou hypocriet zijn te zeggen dat je wel een condoom mag gebruiken, maar als die kapotgaat niets meer uit laten voeren om zwangerschap te voorkomen/ te beëindigen. En. Om eens te zien wat andere, in dit geval de meeste mensen vinden kan ook wel eens nuttig zijn. Er zijn meer geloven verstorven doordat ze het contact met de mensen verloren. Een abortus is een geaccepteerde ingreep, je plaatst jezelf op een eiland met je extreme, ik zou haast zeggen, retro-reformatorische, standpunten. Wat hoop je hiermee te bereiken? De kans dat iemand jouw argumenten overneemt, nu ze op deze manier en in deze situatie gebracht zijn, is vrijwel nihil. Ook over leven verschillen we klaarblijkelijk van mening, typisch. Er gaan veel mensen dood, accepteer dat. Probeer het leven zo draaglijk mogelijk te maken voor de mensen die er zijn, hang niet zo aan een sub-leven.
|
Waar ik het wel eens ben met de Abt is over het punt dat je verantwoordelijkheden moet nemen voor de daden. Ik weet niet of ze in god of in het lot geloofd?
Er zijn overal 2 kanten aan. Ze gebruikte condoom, dus ze wilde zich beschermen. Wat ik me afvraag is waarom ze met de pil is gestop. Kijk dat het condoom scheurt, kan je (waarschijnlijk) niets doen. Kijk als je verkracht wordt, vind ik dat abortus opzich een oplossing zou kunnen zijn. Maar waarom dat zou je nu het kind weg laten halen? Wat vindt de vader er eigenlijk van? Het zal niet makkelijk worden een kind op te voeden, maar er zijn genoeg instanties om aanleenstaande/tienermoeders te helpen. Wat ik me ook niet kan voorstellen is dat je ouders je uit huis gooien. Heb je het er wel over gehad? Of ben je er alleen bang voor? Aan de andere kant, stel dat je het kind houdt, als je b.v. al de vader mist, dan heeft dat grote gevolgen voor het kind. Als jij niet in staat bent er goed voor te zorgen, zal dat kind waarschijnlijk levenslang ongelukkig zijn, of dat een oplossing is? Een doodongelukkig kind? Dan kan je je toch beter afvragen of het kind er dan niet beter aan toe is dood...
|
Sorry ik heb niet alle reply's gelezen, maar
je bent 16 heb ik opgemerkt en net zoals al werd gezegd, je kan dan wel zwanger worden maar de kans is groot dat je het binnen 3 maandan uitplast ( klinkt raar ) en waarom je gestopt bent met de pil kan allerlei redenen hebben ![]() Als ik jou was zou ik rustig afwachten, de zwangerschapstest doen, en als je idd zwanger bent ( wat echt niet zo hoeft te zijn ) dan ga je rustig met je huisdokter erover praten... Wel heb ik een vraag; Hoe groot is de kans dat je zwanger raakt van 1 keer vrijen waarbij je dus sperma hebt binnengekregen?!... |
![]() |
||
Citaat:
3/28 is de kans dat je zwanger wordt... Ik weet niet precies of het klopt, maar die 1 dag heb ik met bio geleerd, de 2 dagen van zaadcellen ook net als de eisprong 1x in het midden...
|
![]() |
hej Abt van Sion
Wanneer is iets een moord? zodra een eicel en een zaadcel versmolten zijn? want anders is het ook moord elke keer als jij je zit af te rukken en wat doe je met die zaadcellen? Weet je wel in welke maand pas de hersentjes van zo'n embryo zich beginnen te ontwikkelen?? sorry, als dit meisje abortus wil laten plegen, moet ze dat doen, dat is echt haar keuze, als zij dat kind niet kan opvoeden, is dat alleen maar erger voor dat kind en dat vind je wel goed dan? Ow jah ze kan ook het kind afstaan, nee dan zijn we blij, besef je wel hoe zwaar dat is? negen maanden iets in je voelen groeien en het vervolgens moeten baren en dan OOK nog na alles wat je hebt doorstaan het weg moeten geven. dat wens je toch zeker ook niemand toe????? Echt, ik denk niet zo luchtig over abortus, maar als je dat kind geen goede toekomst kan bieden, jah dan is het in sommige situaties wel goed dat het bestaat. Ik hoop dat je je botte opmerkingen ff voor je kan houden ... want je maakt het er voor Ine niet makkelijker op, het is HAAR keuze..............
|
ehm abt van weet ik veel wie, als je dan zo heerlijk lomp christelijk ben dan vind ik je wel een beetje slechte christen.... anders zou je iemand toch niet zo afzeiken? En trouwens, het leven draait niet om een kind wat nog niet eens geboren is maar om jezelf. En als dat kind je eigen leven kan verwoesten dan moet het maar weg he? Klinkt misschien hard maja..... En verder, dit is geen afzeikforum ofzo, dus dat doe je maar tegen je moeder. Mensen posten hier om geholpen te worden en niet om afgezeken te worden door 1 of andere christen die het o zo zielig vind dat ze abortus laat plegen als het nodig zou zijn. Het is haar leven en niet dat van jou, en zij is op dat moment de gene die beslist over het leven van die embryo. En die embryo merkt er niets van hoor.... herrinner jij je anders nog dat je lekker met je navelstreng zat te spelen in de buik van je moeder? nou ik niet.... En windt je je ook zo op als iemand vermoord wordt? nou lekker leven heb je dan.... ben je zeker wel aan de anti-stress pilletjes of niet?
Ine ik wens je veel sterkte en ik hoop voor je dat je niet zwanger ben, en als het helaas wel zo mocht zijn dat alles uiteinderlijk goed afloopt.... SoulWanderer
||
![]() |
Citaat:
dat kind leeft nog niet echt! en zij wel dus zij gaat voor haar leven is al bezig! en sorry maar denk je dat ze nu op dat soort reacties van jou zit te w88?? d8 het niet he?! ![]() Man ik heb het zelf meegemaakt man waar heb je het over jij bent zo kortzichtig echt waar niet te geloven! W8 maar tot het jezelf eens overkomt dan praat je wel anders je weet amper waar je het over hebt man! sorry hoor maar door jou de grond in gestampt te worden is wel het laatste waar ze nu op zit te w88 dus hou alsjeblieft op!! Jij denkt zwart wit en als jezelf zwanger bent denk je echt niet meer zo hoor! En noem het alsjeblieft never nooit meer moord daarmaak je me zó ontzettend kwaad mee! door jou opmerkingen raakt dat arme kind strax in een depressie omdat jij haar zonodig moest aan praten dat het moord is. (sorry als ik tever ging)
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Abortus is nooit goed. 3) Het zijn welgemeende opmerkingen, geen botte. Niet gemakkelijker voor Ine? Dat hoeft ook niet. Ze is niet slim bezig geweest en wil zich nu gauw even van de consequenties ontdoen. Zo is het leven niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
b) Jouw visie op het menselijk leven vind ik niet uitgebalanceerd. Volgens jou mag je leven dat niets merkt doden. Dus als je vader of je moeder vanwege een beroerte het bewustzijn kwijt is, en jij denkt: dat wordt een probleem als die strakt weer (half) opknapt), dan doden we hem haar maar... Absit! Ook ik wens Ine sterkte toe, amar dan wel met het opvoeden van haar kind. En laat de vader daar ook maar een stevige rol bij spelen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
abortus vragen fiederelsje | 19 | 25-05-2005 19:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Abortus op tv Saycheese | 41 | 07-04-2004 14:26 | |
De Kantine |
abortus esperanza | 93 | 12-03-2004 12:27 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Onderzoek Abortus! Stout meisje | 23 | 24-02-2003 07:18 | |
Liefde & Relatie |
Mijn vriend belt niet meer na mijn abortus Latinangel | 24 | 09-08-2002 15:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
abortus in geval van... X-je | 7 | 22-01-2002 17:38 |