Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Misschien kloppen bepaalde feiten niet maar er staan een paar wijsheden in die voor iedereen gelden. Gelovig of niet. Lees het boek Spreuken eens. misschien doe je nog wat wijsheid op.
Spreuken 4,5,6,7,8. (groot nieuwsbijbel blz 677) Een wijs man is bereid te luisteren, een dwaas praat maar en gaat ten onder. Spreuken 10:8 (notering kan fout zijn. hoewel ik wel stukken uit de bijbel gelezen heb, ben ik geen christen.) |
![]() |
|
Ik heb net 'de vlieger' van Maarten 't Hart gelezen. Daarin beweert iemand dat Jezus nóóit heeft gezegd dat God vergeeft omdat hij sterft aan het kruis. Integendeel, hij gelooft dat God je zonden vergeeft als jij de zonden van anderen vergeeft. Dit omdat in het onzevader staat 'vergeeft onze zonden, gelijk wij vergeven onze schuldenaren '. Die gozer die dat zegt wordt dan 'in de ban gedaan' door de (gereformeerde) kerk omdat ie vasthield aan zijn mening: nergens in de bijbel zegt Jezus zélf iets over vergeving door zijn kruisiging, zoenbloed, offerande etc. Dat schijnt Paulus er van gemaakt te hebben.
Zo. En daarom is het nou nog zinnig om de Bijbel te lezen. Note: Zelf ben ik onkerkelijk en behalve een stukje Genesis heb ik de Bijbel niet gelezen. Wil ik overigens wel nog eens doen.
Laatst gewijzigd op 20-09-2002 om 10:47. |
![]() |
|
![]() |
Oke, waarom zou je überhaupt nog lezen?
De Bijbel is voor Christenen het Woord van God. Het is geschreven door de kracht van God, en er staan verhalen in van mensen die met God en elkaar omgingen. Dus alleen al op het punt van omgang met elkaar kun je uit de Bijbel verschrikkelijk veel leren. Verder beschrijft het het Lijdensverhaal van Jezus, die voor ons aan het kruis is gestorven. En er staan een heel aantal mooie wijsheden in, lees spreuken, prediker, de psalmen, de brieven van Paulus en de andere apostelen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Eva treft geen blaam arPos | 108 | 11-03-2009 09:40 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak. Gatara | 214 | 06-06-2007 19:33 | |
De kruisiging en de opstanding van Jezus Paulo | 2 | 11-08-2006 22:18 | |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God. Iqra | 94 | 30-07-2003 21:36 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |