Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2002, 14:36
Rocksaan
Rocksaan is offline
Waarom zou je de bijbel nog lezen, als gebleken is dat een heleboel zaken in dat boek niet kloppen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2002, 14:38
PimpDude86
PimpDude86 is offline
eerst lezen...dan blijken
Oud 19-09-2002, 16:14
barkrukkie
barkrukkie is offline
Waarom zou je een (strip)boek lezen? die zijn toch ook niet 'waar' (de meeste tenminste).
't Is gewoon interessant om te lezen, soms zelfs leuk (lachwekkend ).
En hierdoor begrijp je anderen (die wel geloven) beter, en dit voorkomt misverstanden
Oud 19-09-2002, 16:19
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
In de bijbel staan niet alleen verhalen die niet kloppen want achter die verhalen schuild altijd wel iets wat klopt en waar je het mee eens kan zijn. Daarnaast staan er echt veel wijsheden in of levenslessen. En als je er in geloofd en je daar aan houd, nou dan leef je in mijn ogen best ee goed leven. Nuchter en vrijgevend enzo. Niet dat ik in de bijbel geloof. Want het is niet door god zelf geschreven maar door 13 monnikken ofzoiets. (Heb ik van een jahovagetuigen in mijn klas) Dus je kan het gewoon zien als een bundel erg leerzame sprookjes die door 13 wijze mannen in elkaar is gezet.

Maakt het voor mij wel waard om hem te lezen...
Oud 19-09-2002, 19:40
~Third Day~
~Third Day~ is offline
Citaat:
Rocksaan schreef:
Waarom zou je de bijbel nog lezen, als gebleken is dat een heleboel zaken in dat boek niet kloppen?
Er zijn ook heel veel dingen die volgens een christen wel kloppen.
Verhalen waar een boodschap in zit.
Ik ben trouwens zelf christen.
Oud 19-09-2002, 20:37
Verwijderd
Misschien kloppen bepaalde feiten niet maar er staan een paar wijsheden in die voor iedereen gelden. Gelovig of niet. Lees het boek Spreuken eens. misschien doe je nog wat wijsheid op.
Spreuken 4,5,6,7,8. (groot nieuwsbijbel blz 677)

Een wijs man is bereid te luisteren, een dwaas praat maar en gaat ten onder. Spreuken 10:8 (notering kan fout zijn. hoewel ik wel stukken uit de bijbel gelezen heb, ben ik geen christen.)
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 08:17
Yamyam
Yamyam is offline
Bv om erachter te komen waar Christenen ed dan nog in geloven.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 10:44
Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik heb net 'de vlieger' van Maarten 't Hart gelezen. Daarin beweert iemand dat Jezus nóóit heeft gezegd dat God vergeeft omdat hij sterft aan het kruis. Integendeel, hij gelooft dat God je zonden vergeeft als jij de zonden van anderen vergeeft. Dit omdat in het onzevader staat 'vergeeft onze zonden, gelijk wij vergeven onze schuldenaren '. Die gozer die dat zegt wordt dan 'in de ban gedaan' door de (gereformeerde) kerk omdat ie vasthield aan zijn mening: nergens in de bijbel zegt Jezus zélf iets over vergeving door zijn kruisiging, zoenbloed, offerande etc. Dat schijnt Paulus er van gemaakt te hebben.

Zo. En daarom is het nou nog zinnig om de Bijbel te lezen.

Note: Zelf ben ik onkerkelijk en behalve een stukje Genesis heb ik de Bijbel niet gelezen. Wil ik overigens wel nog eens doen.

Laatst gewijzigd op 20-09-2002 om 10:47.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2002, 15:30
rene-gn
rene-gn is offline
Oke, waarom zou je überhaupt nog lezen?

De Bijbel is voor Christenen het Woord van God. Het is geschreven door de kracht van God, en er staan verhalen in van mensen die met God en elkaar omgingen. Dus alleen al op het punt van omgang met elkaar kun je uit de Bijbel verschrikkelijk veel leren. Verder beschrijft het het Lijdensverhaal van Jezus, die voor ons aan het kruis is gestorven.

En er staan een heel aantal mooie wijsheden in, lees spreuken, prediker, de psalmen, de brieven van Paulus en de andere apostelen.
Oud 21-09-2002, 16:49
Rocksaan
Rocksaan is offline
DISCUSSIE DISCUSSIE DISCUSSIER! ik heb dit voor school nodig..dus laat je zelf gaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten